No uprimne - kdybych si tech 38tisic za to silnejsi motor priplatil a potom se tohle dozvedel, asi bych byl hodne nastvany :-XPantani píše:Nevím sice, co to přesně znamená "podle dat", ale zasmál jsem se
1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Moderátor: SandrikGVI
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Já to pořád nějak nechápunet.work píše:1,2 TSI 63 kW je naprosto stejný motor s 1,2 TSI 77 kW, vše je uděláno jen daty. Pokud si pořídíte 63 kW s klimatizací, tak po zapnutí klimy jedete podle 77 kW dat...
Úpravu pro ECU Siemens Simos 9 zatím neumíme, pracujeme na tom.
Takže se snažej o tu úpravu simos 9, přestože si stačí zapnout klimu? To je kravina... To jejich "jedete podle 77 kW dat" znamená, že motor když zapnu klimu jeden na 77 kW mínus co spotřebuje klima? To je trošku scifi a jestli tam soudruzi v ECU nechali chybu, tak ji s upgradem opraví (a pak možná má smysl prolomit simos 9)
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Cimbu píše, že pokud se zapne klimoška, tak řídící jednotka v tu chvíli nastaví vyšší výkon motoru, aby se s tím dalo vůbec jet. Klimoška je velkým žroutem výkonu a PHM, takže to možná ve VW u těchto pidimotůrků řeší tímto způsobem, aby se s tím dalo alespoň trochu jezdit při zapnuté kimošce.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
mno tak oni to chteji upravit proto, aby z tech motoru dostali vice nez 77kW... myslim si, ze optimalni bude nekde okolo 90kW...Pantani píše:Já to pořád nějak nechápunet.work píše:1,2 TSI 63 kW je naprosto stejný motor s 1,2 TSI 77 kW, vše je uděláno jen daty. Pokud si pořídíte 63 kW s klimatizací, tak po zapnutí klimy jedete podle 77 kW dat...
Úpravu pro ECU Siemens Simos 9 zatím neumíme, pracujeme na tom.
Takže se snažej o tu úpravu simos 9, přestože si stačí zapnout klimu? To je kravina... To jejich "jedete podle 77 kW dat" znamená, že motor když zapnu klimu jeden na 77 kW mínus co spotřebuje klima? To je trošku scifi a jestli tam soudruzi v ECU nechali chybu, tak ji s upgradem opraví (a pak možná má smysl prolomit simos 9)
mno, jinak dneska sem jel s golfem 77kw a jelo to na me potreby dostatecne... pak jsem jeste zkousel ibizu se stejnym motorem a ted nevim jestli se mi to zda, ale je mozne ze ta ibiza "zehli" diry lepe nez golf???
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Nový člen
- Příspěvky: 35
- Registrován: 23.07.2010 09:10
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Teda tyto diskuse o chipu vůbec nechápu, přeci, když si koupím nové auto s motorem, který jsem si vybral a věděl jaký bude mít výkon, tak nebudu řešit, jestli pojede 10 km/h víc nebo míň...navíc já bych chipem motor nikdy, ale nikdy nezatěžoval..kdo si trochu pročítá německý fora ke GVI a motorum TSI, tak tam o tom neni skoro nic, chipujou někdy TDI nebo pak GTI, který jim pak jedou víc "než 280"..dle řady uživatelů v Německu je slabší 1.2 o poznání línější než 1.2 77Kw, naopak ta se blíží na dosah 1.4 90 kw....toť vše....
-
- Řidič
- Příspěvky: 119
- Registrován: 31.10.2010 17:48
- Bydliště: SR
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Nezabudaj ze priplacas aj za 6stupnovu prevodovku..net.work píše:super, diky za nazory - ja vubec nechci nejake extremni vykony - jde mi ciste jen o to, jestli ta 86konova verze by sla chipnout na 105koni aniz by se nejak zasadne zkratila zivotnost motoru... Preci jen priplatek bezmala 38tisic za stejny? motor jen jiny SW mi prijde docela hodne
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Bylo by zajímavé spočítat, kolik stojí chipnutí + případné s tím spojení náklady a možné potíže, včetně ztráty záruky a kolik stojí si připlatit za silnější motor včetně šestky...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 341
- Registrován: 26.07.2010 13:48
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Tak na tom tvrzení se zvýšením "výkonu klimou" něco bude. Budu citovat ze Světa motorů č.41/2010, kde testovali Roomstera s motorem 1,2 TSI (63kw): "...připlatit klimatizaci rozhodně doporučujeme nejen kvůli chládku. Motor 1,2 TSI má jiné mapy pro svůj chod s připojenou klimatizací a ty jsou v případě verze 63 kw stejně jako u výkonnější varianty se 77 kw. Takže stiskem tlačítka AC u těchto vozů dokonce zvýšíte výkon."
Nicméně já bych rozhodně motor nechipoval, neriskoval komplikace s životností motoru, spory se zárukou a následné soudní spory (a s tím spojené výdaje a nejistý výsledek) s výrobcem, ale raději koupil silnější motor rovnou. V nejhorším případě chipoval až po skončení záruky.
Nicméně já bych rozhodně motor nechipoval, neriskoval komplikace s životností motoru, spory se zárukou a následné soudní spory (a s tím spojené výdaje a nejistý výsledek) s výrobcem, ale raději koupil silnější motor rovnou. V nejhorším případě chipoval až po skončení záruky.
- caravelle
- Jezdec
- Příspěvky: 453
- Registrován: 06.10.2007 21:55
- Bydliště: SK
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
treba ist do TSIcka so 160 konmi... a chipovanie vas prejde... teda dovtedy, kym sa nezvezete na GTI... ja som zatial tu cest nemal... nastastie ..
Audi S4 Dolphin grey
- Andrew
- Řidič
- Příspěvky: 95
- Registrován: 11.06.2010 01:09
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Tak ona ta životnost se nutně zkrátit nemusí. Je třeba si uvědomit, že se jedná o globální motory. Tzn. motory, které prakticky beze změn se prodávají po celé Evropě a Asii. To znamená, že motor musí být dimenzovaný na podstatně drsnější extrémy, než které se vyskytují v našich klimatických podmínkách, a i v těch musí fungovat spolehlivě. Ať se jedná o ruské extrémní mrazy nebo o pařáky na jihu Itálie, vysokohorský řídký vzduch nebo přímořský extrémně vlhký vzduch... Navíc motor také musí být dimenzovaný na to, že si auto někdo koupí jako pracovní, tzn. bude tahat vozíky s cementem na stavu, bude se s ním jezdit 100 tis km ročně v pěti lidech jako služebním autem atd. Musí počítat s tím, že se bude plahočit spousty kilometrů po německých dálnicích v rychlostech 160 km/h apod. Navíc, jak už jsem poznamenal dříve, z hlediska litrového výkonu je i ta silnější verze na poměry ostatních benzínových turbo-motorů poddimenzovaný.
Pokud jezdíte sami nebo ve dvou normálním způsobem, po našich cestách a v našich podmínkách, tak v motoru jsou opravu velké konstrukční rezervy, které je možné využít bez zásadního dopadu na životnost. Nicméně tomu někdo musí rozumět, musí vědět co dělá a musí to udělat dobře. A to je kámen úrazu - kdo tady v ČR má takové zkušenosti a provádí to? Zatím mě nikdo nepřesvědčil.
Nehledě na to, že každý motor by měl být dimenzovaný na zacházení debila a člověk, který si to chce chipnout, by tomu měl trošku rozumět a vědět jak se k motoru chovat, aby mu zbytečně životnost nezkracoval. Navíc u většiny chipů vám také píšou, že doporučené minimum se posouvá z 95 oktanů na 98 oktanů, což jde ruku v ruce s předchozí větou.
Pokud jezdíte sami nebo ve dvou normálním způsobem, po našich cestách a v našich podmínkách, tak v motoru jsou opravu velké konstrukční rezervy, které je možné využít bez zásadního dopadu na životnost. Nicméně tomu někdo musí rozumět, musí vědět co dělá a musí to udělat dobře. A to je kámen úrazu - kdo tady v ČR má takové zkušenosti a provádí to? Zatím mě nikdo nepřesvědčil.
Nehledě na to, že každý motor by měl být dimenzovaný na zacházení debila a člověk, který si to chce chipnout, by tomu měl trošku rozumět a vědět jak se k motoru chovat, aby mu zbytečně životnost nezkracoval. Navíc u většiny chipů vám také píšou, že doporučené minimum se posouvá z 95 oktanů na 98 oktanů, což jde ruku v ruce s předchozí větou.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
V pripade DSG ne... je to ciste 38tisic za silnejsi TSI.. teda vlastne stejne TSI s jinym SWPali_no píše:Nezabudaj ze priplacas aj za 6stupnovu prevodovku..net.work píše:super, diky za nazory - ja vubec nechci nejake extremni vykony - jde mi ciste jen o to, jestli ta 86konova verze by sla chipnout na 105koni aniz by se nejak zasadne zkratila zivotnost motoru... Preci jen priplatek bezmala 38tisic za stejny? motor jen jiny SW mi prijde docela hodne
Jinak co se cipovani tyce - sel bych asi jen do cipu od cimbu.cz kde davaji 5 let zaruku na SW a 2 roky na HW.. Uz ted maji v nabidce cip 1.4TSI a vysledky sou docela pekne...
Myslim si, ze pokud si nekdo necha cipnout auto a jezdi s tim jako prase, tak se nemuze divit ze mu to auto ujede mozna 50tisic a zdechne... to ale neni muj pripad.. ja chci ten chip kvuli tomu, aby kdyz budu chtit nekoho bezpecne predjet tak aby to trosku jelo.. Jasne - muzu si koupit 1.4TSI nebo vyssi, ale na to bohuzel nemam dost penez...
Nemecke fora bych si rad precetl, lec bohuzel nedisponuji znalosti nemeckeho jazyka...poucher píše:Teda tyto diskuse o chipu vůbec nechápu, přeci, když si koupím nové auto s motorem, který jsem si vybral a věděl jaký bude mít výkon, tak nebudu řešit, jestli pojede 10 km/h víc nebo míň...navíc já bych chipem motor nikdy, ale nikdy nezatěžoval..kdo si trochu pročítá německý fora ke GVI a motorum TSI, tak tam o tom neni skoro nic, chipujou někdy TDI nebo pak GTI, který jim pak jedou víc "než 280"..dle řady uživatelů v Německu je slabší 1.2 o poznání línější než 1.2 77Kw, naopak ta se blíží na dosah 1.4 90 kw....toť vše....
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Na cimbu.cz čtu pro svoji 1.4 TSI 90 kW, že "Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky." Mají tam že jejich úprava je 110 kW a 260 Nm.
Pokud mám dobře načteno, tak moje převodovka DSG dává max 250 Nm, to není zrovna hluboko pod její hranicí! Pokud mě někdo nepřesvědčí, že moje převodovka dá víc, jim bych jakýkoliv auto odmítnul svěřit.
Pokud mám dobře načteno, tak moje převodovka DSG dává max 250 Nm, to není zrovna hluboko pod její hranicí! Pokud mě někdo nepřesvědčí, že moje převodovka dá víc, jim bych jakýkoliv auto odmítnul svěřit.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Samozrejme, "suchospojkove" DSG ma udavany max. mozny kroutak 250Nm, otazka je, kolik si vyrobce nechava rezervu.. U te 1.2TSI to moc resit nemusim - tam se k takovemu kroutaku stejne ani nepriblizim....Pantani píše:Na cimbu.cz čtu pro svoji 1.4 TSI 90 kW, že "Na chod a životnost případně namontované převodovky DSG nemá úprava vliv, maximální točivý moment se nachází hluboko pod maximální únosností DSG převodovky." Mají tam že jejich úprava je 110 kW a 260 Nm.
Pokud mám dobře načteno, tak moje převodovka DSG dává max 250 Nm, to není zrovna hluboko pod její hranicí! Pokud mě někdo nepřesvědčí, že moje převodovka dá víc, jim bych jakýkoliv auto odmítnul svěřit.
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Podle mýho na těch stránkách lžou a rozhodně 260 není hluboko pod nějakým konstrukčním limitem a osobně si myslím, že těch 240 Nm, který má v základu 118 kW, není jen tak "že to vyšlo" - prostě do těch motorů dávají takový turba a kompresory, aby to do těch 250 bylo a převodovku DSG, která se k těmhle motorům taky dává stejná, nerasovali.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 26.07.2008 19:35
Re: 1.2TSI (86k) vs 1.2TSI (105k)
Nevím tedy... Mozna placnu nesmysl, ale renault pouziva taky svoje DSG /suche/ a tam maji limit 310Nm.... takze mozna tam nejaka 50Nm rezerva bude....Pantani píše:Podle mýho na těch stránkách lžou a rozhodně 260 není hluboko pod nějakým konstrukčním limitem a osobně si myslím, že těch 240 Nm, který má v základu 118 kW, není jen tak "že to vyšlo" - prostě do těch motorů dávají takový turba a kompresory, aby to do těch 250 bylo a převodovku DSG, která se k těmhle motorům taky dává stejná, nerasovali.
GVI - 1.2TSI, 63kW, DSG, tornado red - prodáno
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red
GVII rline - 1.5TSI EVO, 110kW, DSG, tornado red