Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od Pantani »

Dejv01: To považuju za normální, protože kdejakejlojza nemá doma VAGínu, na kterou by spoléhal. A jelikož je v auth servisech mají, spoléhají na ni, a když tato pak nic neukáže, řeknou že je všechno naprosto OK. Do takovejch servisů můžu jít po hodinovým zaškolení makat taky! :-(
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

pohodarkajik
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1258
Registrován: 28.11.2010 19:28
Bydliště: Rychnov nad kněžnou
Kontaktovat uživatele:

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od pohodarkajik »

s vagem te naucim za 10 minut, zbylejch 50 muzem lejt :-D

Uživatelský avatar
jar_da
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 467
Registrován: 03.07.2011 07:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od jar_da »

Dejv01 píše:me to pripada ze kdejakejlojza ze stodoly zacina autum rozumet vic nez v autorizovanejch ..
nevím jestli kdejakejlojza, ale znám spousty lojzů, kteří tomu opravdu rozumí víc než v autorizovanejch :D
CAXA

FunThomass
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 5
Registrován: 10.12.2015 09:58

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od FunThomass »

Ahoj, tak čím to nakonec bylo? Tím ventilem regulace tlaku turba? Vypadá to že mám podobný problém - v otáčkách trochu uberu a padne do nouzáku nebo do kopce tak na 3/4 plynu(při plném to nikdy neudělá)... Díky za odpověď

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od svatan »

To je otázka na mě? Pokud ano, po výměně turba problém zmizel, od té doby najeto 80.000km bez jediného nouzáku. Nicméně tvoje příznaky jsou jiné než byly moje - mně to vypadlo při plném výkonu při zátěži, v otáčkách nad 3-4.000.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

joemikes
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 11.01.2009 23:56

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od joemikes »

Ahojte, tak dnes nastartuju, rozsviti se kontrolka EPC, auto jede v nouzaku, k tomu jeste zluta kontrolka oleje a nakonec kontrolka motoru. Uz jsem resil ubytek chladici kapaliny, mechanik neprisel na to kudy, tece. Mam podezreni na to, ze jde do motoru, bud tesneni nebo praskla hlava, to by podle mne vysvetlovalo kontrolku oleje. Pokles vykonu jsem uz zaznamenal, diagnostika ukazala P0299: regulace plniciho tlaku, regulacni mez nedosazena. Myslim, ze za vse muze ubytek kapaliny, nasledne zasrani oleje a tim i turba, ale to si myslim jen ja. Co si mysli odbornik? ja uz jsem z toho auta zoufalej :-(
VW Golf VI Comfortline 1.4 TSI, 90 KW, 2009

fb_miroslav2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 10.04.2020 19:14

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od fb_miroslav2 »

Zdravim.mam.podobny problem.na seat leon 1.4tsi chyba p0299 regulačniho rozsahu nedosazeno

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od srotty »

A přečetl jsis to tady ?

fb_miroslav2
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 10.04.2020 19:14

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od fb_miroslav2 »

Mam vymenene vsetky snimače čo suvisia s turbom a nadalej chyba pretrvava sice uz ma.nehadze do nudzaku len mi to.pride ze netlaci.turbo ako.ma.zrejme.nizsky tlak...jedine co mi poradili vymenit podtlakovu regulaciu turba/wastegate alebo.pozriet egr ventyl ale.nwm ci mam.egr ventyl kedze mam.1.4tsi seat leon 2011:)hadičky mi prrzerali zebraj v servise nwm...

joemikes
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 11.01.2009 23:56

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od joemikes »

Já myslím, že tam egr ventil nemáme, stejně jako jsem nenašel váhu vzduchu, asi je mají jen diesly. Problém s výpadky turba u mne pokračují dál, zajímavý na tom je, že se to děje jen cca od 15°C, takže třeba v noci a brzy ráno jede krásně, jakmile se udělá teplo je konec a už jedu pouze s atmosférou, kdy nelze předjet ani kamion. Nechápu na co by to teplo mělo mít vliv. Kluci v servisu tvrdí, že je to regulace turba, nicméně se prý samotná regulace vyměnit nedá, pouze celé turbo. Nemohla by to dělat třeba dělavá hadička?
VW Golf VI Comfortline 1.4 TSI, 90 KW, 2009

Uživatelský avatar
srotty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 4757
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: OLOMOUC

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od srotty »

EGR ventil tam opravdu není. Zato "váhy vzduchu" jsou tam dvě. Snímač tlaku nasávaného vzduchu G71 se snímačem teploty nasávaného vzduchu G42. Je umístěn před škrtící klapkou. Řídicí jednotka motoru vyhodnocuje ze signálu tohoto snímače a z otáček motoru množství nasávaného vzduchu.
Signál ze snímače teploty nasávaného vzduchu je kromě toho využíván k:
- spínání čerpadla dochlazování chladicí kapaliny (spínání se provádí pouze v případě je-li rozdíl teploty plnicího vzduchu před a za chladičem plnicího vzduchu menší než 8 °C)
- kontrole správné činnosti čerpadla dochlazování chladicí kapaliny (je-li rozdíl teploty plnicího vzduchu před a za chladičem plnicího vzduchu menší než 2 °C, předpokládá se závada čerpadla.
Při výpadku signálu ze snímače se jako náhradní signál používá informace o poloze škrticí klapky a signál ze snímače 2 teploty nasávaného vzduchu G299. Turbodmychadlo pracuje v náhradním režimu.

Druhá je snímač plnícího tlaku vzduchu G31 se snímačem teploty G299. Ten je v sacím potrubí za chladičem plnícího vzduchu.Na základě signálu ze snímače plnicího tlaku vzduchu, reguluje řídicí jednotka motoru pomocí elektromagnetického ventilu omezování plnicího tlaku plnicí tlak turbodmychadla.
Signál ze snímače 2 teploty nasávaného vzduchu je využíván k:
- výpočtu korekční hodnoty plnicího tlaku (zohledňuje se tak vliv teploty na hustotu plnicího vzduchu)
- ochraně součástí systému (při nárůstu teploty plnicího vzduchu nad určitou teplotu dojde ke snížení plnicího tlaku)
- spínání čerpadla dochlazování chladicí kapaliny (spínání se provádí pouze v případě je-li rozdíl teploty plnicího vzduchu před a za chladičem menší než 8 °C)
- kontrole správné činnosti čerpadla dochlazování chladicí kapaliny (je-li rozdíl teploty plnicího vzduchu před a za chladičem plnicího vzduchu menší než 2 °C, předpokládá se závada čerpadla; na panelu přístrojů se rozsvítí kontrolka emisí K83)
Při výpadku signálu od obou snímačů pracuje turbodmychadlo v náhradním režimu. Sníží se plnicí tlak vzduchu a poklesne výkon motoru.
snímače.jpg
Takže bych se zaměřil na tyto snímače,jestli dávají dobré údaje.
K regulací turba-samostatně se dá vyměnit přepouštěcí ventil. Jinak je celé turbo součástí výfukového potrubí viz.foto.
turbo.jpg

joemikes
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 11.01.2009 23:56

Re: Výpadek turba na 1.4TSI 90kW

Příspěvek od joemikes »

Děkuju za vysvětlující plánky,
přetlumočil jsem to svému mechanikovi. On stále tvrdí, že za to může regulace turba. Asi si ty čidla pak vyměním sám, neměl by to být problém podle obrázku a určitě levnější než výměna celého turba. Přepouštěcí ventil bych nechal na umělcích po výměně čidel. Ještě jednou díky za vysvětlení :-)
VW Golf VI Comfortline 1.4 TSI, 90 KW, 2009

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“