ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Moderátor: SandrikGVI
- Fatman68
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 22.05.2009 19:03
- Bydliště: Orlické hory
ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Ahoj klubáci, zjistil jsem, že mi motor (1.4 TSI 90kW) ve vyšších rychlostech a při prudké akceleraci (plyn až na podlaze) přestává táhnout (vadne ve výkonu) a jakoby to houpe. Motor mi nepadá do nouzového režimu, jenom je to jako když by vás někdo popotáhnul dozadu a zase pustil (houpavě). Než s tím pojedu do servisu, chtěl bych vědět, jaké máte zkušenosti a co by to mohlo být za závadu. Nevěřím autorizovaným servisům a jejich měničům dílů a chci být v obraze, než jím vysolím balík. Může to být ventil N75, váha vzduchu, nějaké čidlo? Dík za radu.
Fatman68
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Těžko říct, někde jsem myslím kdysi četl, že trhání při akceleraci bylo dle TPI na výměnu turba. To auto ale bylo ještě v záruce, tak se s tím možná nepárali. Každopádně si myslím, že se to bude týkat okruhu turba, jak píšeš, ten regulační ventil, možná i nějaké čidlo. Ale je to střílení od boku:-) Ještě mě napadli svíčky, to mi dělalo u starýho auta. Když jsem šešlápl pedál k podlaze, tak to zpočátku trhavě zrychlovalo. Ale jestli to je dlouhý a houpavý ta změna akcelerace, tak to asi nebude ono... Zkus diagnostiku a uvidíš. Jestli tam bude nějaký záznam...
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- Fatman68
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 22.05.2009 19:03
- Bydliště: Orlické hory
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Dík za odpověď. Zkusím výměnu svíček, vzduchového filtru a uvidím. Čeká mě 4letá prohlídka, tak se v servisu domluvím na diagnostice. Doufám, že to turbo nebude, jinak teda musím konstatovat, že motory 1,4 TSI (r,v. 2009) katastrofa, mám nové rozvody po 35.000 km a teď zase problémy s turbem ...svatan píše:Těžko říct, někde jsem myslím kdysi četl, že trhání při akceleraci bylo dle TPI na výměnu turba. To auto ale bylo ještě v záruce, tak se s tím možná nepárali. Každopádně si myslím, že se to bude týkat okruhu turba, jak píšeš, ten regulační ventil, možná i nějaké čidlo. Ale je to střílení od boku:-) Ještě mě napadli svíčky, to mi dělalo u starýho auta. Když jsem šešlápl pedál k podlaze, tak to zpočátku trhavě zrychlovalo. Ale jestli to je dlouhý a houpavý ta změna akcelerace, tak to asi nebude ono... Zkus diagnostiku a uvidíš. Jestli tam bude nějaký záznam...
Fatman68
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Mám za sebou to samé, akorát na vyšších km - cca 55.000km. I stejný rok výroby. Na druhou stranu nutno podotknout, že VW docela platí i po záruce výměnu, nevím jak to funguje u jiných automobilek. Nové turbo mě stálo cca 2.300Kč:-) Rozvody, přesněji řečeno přestavovač vačky (údajně i napínák, ale to jim nevěřím) už byly dražší, to stálo cca 8.500Kč. Být první majitel, který auto šetří, ví o něm vše, chová se k němu, tak jsem nasratý, ale vzhledem k tomu, že já to kupoval jetý, jsem s tím tak trochu počítal... Teď ale doufám, že to bylo vše a budu nějakou dobu platit jen benzín.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- Fatman68
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 22.05.2009 19:03
- Bydliště: Orlické hory
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
No jsem zvědavý, co z toho vyleze. Já už toho mám celkem dost, sice kulance vw celkem funguje, ale já za ty 4 roky byl v servisu s motorem cca 6x (nepočítám servisky) a to se mi zdá celkem dost. Znovu bych do motoru TSI už nešel, ale volil bych naftu.svatan píše:Mám za sebou to samé, akorát na vyšších km - cca 55.000km. I stejný rok výroby. Na druhou stranu nutno podotknout, že VW docela platí i po záruce výměnu, nevím jak to funguje u jiných automobilek. Nové turbo mě stálo cca 2.300Kč:-) Rozvody, přesněji řečeno přestavovač vačky (údajně i napínák, ale to jim nevěřím) už byly dražší, to stálo cca 8.500Kč. Být první majitel, který auto šetří, ví o něm vše, chová se k němu, tak jsem nasratý, ale vzhledem k tomu, že já to kupoval jetý, jsem s tím tak trochu počítal... Teď ale doufám, že to bylo vše a budu nějakou dobu platit jen benzín.
Fatman68
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
S čím vším jsi měl ještě problémy pro zajímavost? krom rozvodů a teď toho turba? Ať vím, na co se připravit:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- Fatman68
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 22.05.2009 19:03
- Bydliště: Orlické hory
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
všechny problémy se týkaly motoru - mimo jiné mi měnili něco ohledně vstřiků (to bylo auto měsíc v servisu), pak kompletní rozvody (celá sada včetně napínáků) a teď asi i turbo. Mám pocit, že rok výroby 2009 je začarovaný, teda alespoň co se motorů týká.svatan píše:S čím vším jsi měl ještě problémy pro zajímavost? krom rozvodů a teď toho turba? Ať vím, na co se připravit:-)
Fatman68
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
A po výměně té sady ti zachrastění po startu zmizelo? Mně měnily ten napínák, řetěz prý byl už novější typ a v pořádku tak ten neměnily. A stejně občas, třeba po tom, co týden auto stojí, si to po startu chvilku zachrastí. Na druhou stranu, jestli to je ten emisní test, tak to asi nemá cenu řešit... Jen mi přijde divný, že u tebe se měnilo vše a u mě jen napínák. POčkám do zimy a uvidíme co to bude dělat, to bývalo vždy horší.
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- Fatman68
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 22.05.2009 19:03
- Bydliště: Orlické hory
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Chrastí to pořád, jenom ten zvuk je trochu kultivovanější. Měnili opravdu všechno, cena na dokladu cca 20 tisíc Kč, platil jsem nějaké procento z práce. Na ten rachot jsem si už i zvykl, důležité je, že by neměl hrozit přeskok řetězu. Jinak jsem volal do Olfincaru a příští pátek tam vyrážím, tak jsem zvědav, co se z toho zase vyklube. Mám schůzku s garančním technikem a podle diagnostiky se budeme domlouvat co dál.svatan píše:A po výměně té sady ti zachrastění po startu zmizelo? Mně měnily ten napínák, řetěz prý byl už novější typ a v pořádku tak ten neměnily. A stejně občas, třeba po tom, co týden auto stojí, si to po startu chvilku zachrastí. Na druhou stranu, jestli to je ten emisní test, tak to asi nemá cenu řešit... Jen mi přijde divný, že u tebe se měnilo vše a u mě jen napínák. POčkám do zimy a uvidíme co to bude dělat, to bývalo vždy horší.
Fatman68
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
- svatan
- Jezdec
- Příspěvky: 359
- Registrován: 12.07.2012 10:37
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Na druhou stranu, jel jsem nedávno s dědovou Jettou předposlední generace (2008), ta má atmosférickou 1.6 a po startu si to taky překvapivě trochu zachrastí! Najeto má tuším 35.000km, těžko budou u tohoto typu motoru špatné rozvody. Nechci říkat, že je to normální, jen bych nedělal z komára velblouda a pokud to má člověk zkontrolované, případně vyměněné díly za inovované, asi bych to neřešil.. Bavím se tedy o 1.4TSI, kde se snad neobjevuje opakované vytahování řetězu jako u 1.2TSI.
Jinak hodně štěstí v Olfinu, ať to je nějaká "blbost".
Jinak hodně štěstí v Olfinu, ať to je nějaká "blbost".
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč
- Fatman68
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 22.05.2009 19:03
- Bydliště: Orlické hory
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Dík
Fatman68
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Po přečtení celýho dredu jsem si nemohl nevzpomenout na svůj nejhorší incident s TSI, kdy jsem pociťoval náhlou a hlavně oopakovanou ztrátu tahu. V tu chvili jsem byl v kopci, který měřil asi 300 m a já myslel, že ho nevyjedu. Problém byl umocněn navíc tím, že mám DSG, který při ztrátě Nm přeřazuje, takže DSG řadila jako splašená. Opravdu hrůzný zážitek!
Neváhal jsem a jel jsem s tím do auth servisu. Vyměnili mi palivový filtr a palivové čerpadlo. Od té doby (ťuk, ťuk, ťuk) nic. Tenkrát tvrdili, že čerpadlo už rozhodně není co bejvalo, zdálo se jim hláčný, podivný. Nevím, jestli jsem někde načerpal marmeládu nebo co, nevím...
edit: chrastění po dlouhém stání (14 dnů?) při prvních 5s po startu motoru mám taky. Neřeším, v auth servisu říkali, že je to OK, prohlíželi to. Nebavím se teďka o emisním testu resp. předehřívání katalyzátoru - to je něco jinýho a nesměšujte to - má to evidentně trochu jiný projevy.
Neváhal jsem a jel jsem s tím do auth servisu. Vyměnili mi palivový filtr a palivové čerpadlo. Od té doby (ťuk, ťuk, ťuk) nic. Tenkrát tvrdili, že čerpadlo už rozhodně není co bejvalo, zdálo se jim hláčný, podivný. Nevím, jestli jsem někde načerpal marmeládu nebo co, nevím...
edit: chrastění po dlouhém stání (14 dnů?) při prvních 5s po startu motoru mám taky. Neřeším, v auth servisu říkali, že je to OK, prohlíželi to. Nebavím se teďka o emisním testu resp. předehřívání katalyzátoru - to je něco jinýho a nesměšujte to - má to evidentně trochu jiný projevy.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
- Fatman68
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 22.05.2009 19:03
- Bydliště: Orlické hory
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Ahoj, taky zajimavá zkušenost, ale mě ten výkon nespadne úplně, ale ve chvíli, kdy na plný plyn čekám i maximální tah motoru, tak výkon zvadne, ale auto se snaží zrychlit, takže je to v takových vlnách (necuká to), chvíli to zpomalí a potom má zase snahu zrychlit, ale každopádně ten výkon je podstatně nižší, než byl. Kolik tě stála výměna palivového čerpadla?Pantani píše:Po přečtení celýho dredu jsem si nemohl nevzpomenout na svůj nejhorší incident s TSI, kdy jsem pociťoval náhlou a hlavně oopakovanou ztrátu tahu. V tu chvili jsem byl v kopci, který měřil asi 300 m a já myslel, že ho nevyjedu. Problém byl umocněn navíc tím, že mám DSG, který při ztrátě Nm přeřazuje, takže DSG řadila jako splašená. Opravdu hrůzný zážitek!
Neváhal jsem a jel jsem s tím do auth servisu. Vyměnili mi palivový filtr a palivové čerpadlo. Od té doby (ťuk, ťuk, ťuk) nic. Tenkrát tvrdili, že čerpadlo už rozhodně není co bejvalo, zdálo se jim hláčný, podivný. Nevím, jestli jsem někde načerpal marmeládu nebo co, nevím...
edit: chrastění po dlouhém stání (14 dnů?) při prvních 5s po startu motoru mám taky. Neřeším, v auth servisu říkali, že je to OK, prohlíželi to. Nebavím se teďka o emisním testu resp. předehřívání katalyzátoru - to je něco jinýho a nesměšujte to - má to evidentně trochu jiný projevy.
Fatman68
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Je pravda, že u mě to bylo taky ještě tak, že to byl v podstatě náhodný jev - prakticky nezreplikovatelný.
Nestálo mě to ani korunu, v servisu mi řekli, že se VW snaží ... ... .. atd. Chvíli jsem byl rád, ale pak mě to začalo hloubat, jestli tam něco nenašli svýho a nezamlčeli to a zároveň následně neprodali jako svoje plus. Každopádně jsem neplatil vůbec nic, budiž jim to přičteno k dobru.
U mě se na to navíc chovalo tak, že jsem třeba jel 5000 km a nic. Pak najednou to při rychlosti 100-120 km/h cuklo a já hnedka věděl, že to za chvíli cukne podruhý. A to se taky stalo. Pak to tenkrát jednou taky cuklo, jenže podruhý už to necuklo a rovnou to bylo jak jsem popisoval - nemohl jsem vyjet kopec. Pak už následoval servis.
Předpokládám, že máš částečně podobně se projevující problém, ale nejspíš to stejný nebude. Já to psal proto, že cukání motor, ztráta tahu apod. může být způsobená určitě i zanesením palivových cest. Rozhodně bych to při kontrole nevynechal.
Nestálo mě to ani korunu, v servisu mi řekli, že se VW snaží ... ... .. atd. Chvíli jsem byl rád, ale pak mě to začalo hloubat, jestli tam něco nenašli svýho a nezamlčeli to a zároveň následně neprodali jako svoje plus. Každopádně jsem neplatil vůbec nic, budiž jim to přičteno k dobru.
U mě se na to navíc chovalo tak, že jsem třeba jel 5000 km a nic. Pak najednou to při rychlosti 100-120 km/h cuklo a já hnedka věděl, že to za chvíli cukne podruhý. A to se taky stalo. Pak to tenkrát jednou taky cuklo, jenže podruhý už to necuklo a rovnou to bylo jak jsem popisoval - nemohl jsem vyjet kopec. Pak už následoval servis.
Předpokládám, že máš částečně podobně se projevující problém, ale nejspíš to stejný nebude. Já to psal proto, že cukání motor, ztráta tahu apod. může být způsobená určitě i zanesením palivových cest. Rozhodně bych to při kontrole nevynechal.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
- Fatman68
- Řidič
- Příspěvky: 54
- Registrován: 22.05.2009 19:03
- Bydliště: Orlické hory
Re: ztráta výkonu motoru ve vysokých otáčkách 1.4 TSI
Jasně, to máš pravdu. I když já se snažím tankovat jenom u prověřených benzínek, ale určitě se vyplatí prověřit i to čerpadlo.
Fatman68
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1
Golf VI, 1,4 TSI,barva černá-perleťová metla, liťáky BORBET XL 17"/ pneu Pirelli P7 225/45/17, MF volant R-Line a budíky s MAXIDOT Premium vše by Tornado1