Doporucite 1.4TSI 90kw?

Všechny benzínové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
nicco.ts
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 16.01.2015 23:57

Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od nicco.ts »

Ahoj, chcem sa opytat ci je tento motor mozne doporucit pre ojazdene auto v kontexte problemov, ktore ho postihli asi od roku 2008?
Ide mi o to, ci uz boli problemy vychytane, ci uz su posledne rocniky (napriklad 2012+) bezporuchove a ci po vymene retaze za modifikovanu uz nedochadza k preskoceniu?
Menili sa i napinaky s listami, tu ale neviem, ci boli napinaky vadne alebo sa daval modifikovany typ alebo ci dochadza/lo ku zakarbonovaniu oleja a tym sa upchali kanaliky do napinaka.
Dalej niektore motory boli kompletne vymenene - asi sa to tykalo hlavne twinchargerov - aky bol tam problem - zle piestne kruzky?
A tiez bola zvolavacia akcia na vymenu turba. Davali sa aj tepelne stity na olejove trubky okolo turba - asi podozrenie na zapekanie oleja teplom od turbiny.
Montovala sa aj dodatocna lista, ktora mala zabranit preskoceniu - funguje to?
Kazi sa tam este nieco - vstrekovace, koliesko variabilneho casovania vacky,...?
Chrastenie nenapnutej retaze sa objavuje po studenom starte, ked este nie je natlakovany napinak (a pripadne este aj retaz moze byt tak natiahnuta, ze napinak je na max a nestaci) takze tento problem postihuje hlavne auta jazdiace na kratkych trasach? Retaz preskoci, ak s este nenapnutou retazou hned vystartujem alebo aj na volnobeznych otackach?
Je tu nejaky majitel, ktory dostal nove rozvody a problem sa znovu objavil?
Je cena za kompletnu vymenu rozvodov bez kulancie 14 000 Kc?
Diky za odpovede

Uživatelský avatar
yessmen
Profík
Profík
Příspěvky: 1192
Registrován: 28.08.2011 22:43
Bydliště: Jablonec n/N

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od yessmen »

Ne
MY14 MK7 R
DeepBlue MK5 08.:R32 *SOLD*

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od Pantani »

nicco.ts píše:Chrastenie nenapnutej retaze sa objavuje po studenom starte, ked este nie je natlakovany napinak (a pripadne este aj retaz moze byt tak natiahnuta, ze napinak je na max a nestaci) takze tento problem postihuje hlavne auta jazdiace na kratkych trasach? Retaz preskoci, ak s este nenapnutou retazou hned vystartujem alebo aj na volnobeznych otackach?
U myho se zachrasteni objevilo 2x, nikdy nepreskocil a urcite ani nepreskoci. Jezdim zasadne jenom dlouhy trasy, mam 50.000 km. Ted verim ze jsem ti to zamotal uz dokonale :-D

Sorry, ale po precteni tvyho prispevku bych rekl, ze ctes az prilis, nedelas skoro nic jinyho nez ze ctes o tom motoru, jsi z toho uz skoro nemocny a mel bys s tim prestat. On totiz kazdej maloobjemovej tsi motor je vetsi nebo mensi prusvih.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

nicco.ts
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 16.01.2015 23:57

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od nicco.ts »

Mozno citam az prilis, ale radsej si zistim veci dopredu, ako potom neskor vyplakavat. Je problem si urobit obraz o skutocnom rozsahu. VW skutocny rozsah nikdy nepriznal (povedali iba tolko, ze predali viac ako 4mil 1.4TSI a problem mali iba niektore) a staznosti pisu, len ti, co mali nejaky problem. Ja potrebujem auto aj na male presuny po meste a z toho mam trochu obavy.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od svatan »

Já mám najeto cca 82tisíc, na částečnou kulanci jsem si nechal na 46.000km pro sichr vyměnit přestavovač vačky + něco, taková ta sada (8.000Kč), rozvody původní. Jezdím taky spíš krátké trasy do 10, 15km a na autě mám odpozorované následující chování:
1) studené starty v zimě - bez problémů
2) teplé starty do cca 1 hodiny od poslední jízdy - bez problémů
3) studené starty v horku když auto stojí den dva - chrastí pár sekund po startu
4) "poloteplé" starty, kdy auto třeba tři hodiny stojí - takový divný mírně nepravidelný chod a lehce zvýšené otáčky, mám podezření na ten emisní test nebo co, protože to nechrastí rozvody a zmizí to do cca 20 sekund.
Neřeším a jezdím. V servisu jsem to říkal asi dvakrát a jak na potvoru vždycky buď byla zima nebo se to prostě neprojevilo a prý vše OK:-) Na
100.000 nechám prefentivně vyměnit rozvody, uvidíme jaký budou až je vyndáme. Olej klasika, teď budu měnit až po dvou letech, protože najedu málo, předtím jsem měnil po roce. Jinak ho šetřím, za studena nevytáčím apod. občas mu naložím za tepla:-)

Moje doporučení pro tebe - jestli máš krátké trasy, asi diesel nepřichází v úvahu. Potom bych ještě uvažoval o 1.2 77kW, výkonový rozdíl asi nebude zásadní. Pokud se rozhodneš pro 1.4TSI, vybral bych auto se servisní historií, které bylo na výměně toho přestavovače vačky, i případně rozvodů a asi bych nekupoval něco, co má nalítáno 160.000km. Jinak bych se toho zásadně nebál. A kupoval bych auto v létě, víc poznáš, jestli chrastí:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od Pantani »

micco.ts: já tě chápu, ale ty ses ptal třeba na to, jestli lišta, která se montovala dodatečně proti přeskočení, funguje. Jenže já se obávám, že to je pod rozlišovací schopností drtivé většiny z nás - lidi ti max napíšou, že přeskakuje nebo nepřeskakuje, už neumí (ani nemůžou) rozlišit, jestli fakt, že nepřeskakuje, je právě způsoben tou lištou nebo výměnou dalších dílů (ty by bývali vyměnit při přeskočení stejnak museli - přeskočení = generální průser).
A jak píše svatan, taky bych vybíral auto, který má velmi dobrou servisní historii a pokud možno bych měl snahu si zjistit nějak, s čím vším do VW někde s tím autem jezdil - tedy list nejen vyměněných dílů, ale i obecně řešených záležitostí (řetěz 1x zachrastil, on si na to stěžoval, ale VW řekl, že OK a následně si třeba stěžoval znovu, ale nikdo to neřešil).
TSI 90 kW na krátký trasy po městě podle mýho moc není, ve městě dost chlastá a mimo město to není pomalý, ale mezi nějaký dravce se taky moc nepočítá.
svatan píše:4) "poloteplé" starty, kdy auto třeba tři hodiny stojí - takový divný mírně nepravidelný chod a lehce zvýšené otáčky, mám podezření na ten emisní test nebo co, protože to nechrastí rozvody a zmizí to do cca 20 sekund.
Neřeším a jezdím. V servisu jsem to říkal asi dvakrát a jak na potvoru vždycky buď byla zima nebo se to prostě neprojevilo a prý vše OK:-)
Myslíš to zvýšení otáček na 20 - 40 sekund po nastartování? Dělají to všechny TSI, dokonce i ty nový. Někdy v květnu z toho byl vyděšenej někdo u G7, kterýmu jsem psal co to je a dával mu odkaz na stránku, kde to popisují. Čekal jsem, kdy i v jejich fóru s tím někdo přijde :-) a přišel květen, 20 stupňů a hned se tam objevil novej dotaz.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
svatan
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 359
Registrován: 12.07.2012 10:37

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od svatan »

no 90kW v turbu mi přijde na normální ježdění, bezpečný předjíždění apod. v pohodě. Samozřejmě nemůže od toho nikdo čekat zázraky a chtít si to rozdávat s 2.0 TDIčkama, ale to by si asi dotyčný nevybíral 1.4:-) Ve městě papá víc, to jo, ale pořád mám dlouhodobou spotřebu 6.9l/100km.

Jinak to zvýšení otáček se projevuje za každé teploty, i teď v zimě a pokud člověk vyjede až po tom, co to odezní tak je to OK, ale když hned vyjede, je to takový cukavější a párkrát to jakoby "zaprdí" do výfuku. Když to ale člověk protáhne hned na 2500-3000ot. zmizne to:-)
VW Golf VI Comfortline 1.4TSI 122PS 2012-

k prodeji:
- sada orig. zadních zástěrek pro VW Golf 6, cena 250Kč

nicco.ts
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 16.01.2015 23:57

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od nicco.ts »

S 1.2 TSI by som si velmi nepomohol, ma rovnake problemy s rozvodmi. Mozno nema problem s valcami a asi nema ani presuvnik vacky, ale zase je slabsi a spotreba, co som s tym jazdil 2 roky vo firme bola asi ako ma 1.4tsi, teda 6.7. (na porovnanie 1.4 atmosfera mala 6.8 ale pocitovy vykon bol o urovne slabsi, nez 1.2tsi).
Problem je, ze takmer vsetky 1.4TSI v ponuke su nad 150tisic km a hodne ich je firemnych. Asi nejaka alternativa k dieslu vo firmach. A dalsi problem je overit servisnu historiu vo VW, kedze poskytuju informacie iba majitelovi - sorry, ale na co by ich on potreboval, ked ich davno vie. Cele to ich mlzenie ma najviac odraduje od kupi.

Uživatelský avatar
SandrikGVI
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2239
Registrován: 18.01.2011 20:20
Bydliště: Středočechy :D

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od SandrikGVI »

s informovanim o historii ve VW jsem nemel nikdy problem!! ochotnej vstricnej zadny hned honem a nikdy mi nikdo nerekl ne...a nechaval jsem si projet dve auta pro sebe a tri auta pro kamarady.

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od Pantani »

To mi chcete rict, ze kdyz si nekdo opise na parkovisti muj vin, tak mu aut servis da moji servisni historii??? To je snad spatnej vtip!!
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
SandrikGVI
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2239
Registrován: 18.01.2011 20:20
Bydliště: Středočechy :D

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od SandrikGVI »

ehm ehm...posli mi ho klidne do SZ povim ti jak casto treba jezdis na olej nebo co se delalo za opravy...neni vtip...treba tvuj VIN je lidem putna stejne tak muj...ale kdyby nekdo chtel tak si ho opise a zjisti co je ve VW zaznamenano...spousta lidi to muze resit pres zname v autorizaku...ja s tim nemel problem kdyz jsem kupoval auto vzdy vyhoveno :)

Uživatelský avatar
Black Dragon
Řidič
Řidič
Příspěvky: 177
Registrován: 11.03.2010 19:22

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od Black Dragon »

Tak to už asi bejvávalo, cca před rokem jsem s kámošem kupoval Tourana a chtěli jsme si zjistit ve VW historii a u obou autorizovaných prodejců v Brně nás vyhodili, že to mají zakázaný a že potřebují vidět velký TP, který je napsaný na nás a pak že nám to za poplatek řeknou. Což už tě ta historie, když už auto koupíš moc nezajímá. Máš ale pravdu, že dřív to šlo, ale dovozci toho zneužívali a servis nedělal nic jinýho než vypisoval historii servisu. Přes známý by to ale určitě šlo.

nicco.ts
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 16.01.2015 23:57

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od nicco.ts »

Neviem ci to je len specialita Brna, ale volal som do Brna ( asi Porsche Brno ).

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od Pantani »

Nezbývá než zavolat majiteli, a't ti to nechá vyjet. Buďto se dohodnete, že to zaplatíš, a nebo mu to můžeš podat tak, že bude mít jasně deklarovanou servisní historii pro všechny zájemce pokud ti dá jen kopii (ale i ta ti musí stačit).
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

Uživatelský avatar
SandrikGVI
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2239
Registrován: 18.01.2011 20:20
Bydliště: Středočechy :D

Re: Doporucite 1.4TSI 90kw?

Příspěvek od SandrikGVI »

Pantani píše:Nezbývá než zavolat majiteli, a't ti to nechá vyjet. Buďto se dohodnete, že to zaplatíš, a nebo mu to můžeš podat tak, že bude mít jasně deklarovanou servisní historii pro všechny zájemce pokud ti dá jen kopii (ale i ta ti musí stačit).
uz ma vypis kompletni historie :good:

Odpovědět

Zpět na „Motory benzín“