1.6 TDI CR- problémy při tankování

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
VWmartinoof
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 06.01.2008 12:44
Bydliště: Střední Čechy

1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od VWmartinoof »

Dobrý den,chtěl bych poprosit o radu,při tankování tankovací pistole vycvakává. Slyšel jsem něco že je tu možnost že pistole je krátká čili neodklopí zpětnou klapku a nafta jak při tankování pění,tvoří se pěna a tankovací pistole nestíhá odsávat páry a tím pádem vycvykává.. Tankuji do svého Common railu Vervu Diesel a už jsem zkusil dvě benzinové pumpy a na obou je problém stejný. Byl jsem v servisu zdali nemám ucpaný odvzdušnovák nádrže ale vše je v pořádku,tak nevím... Vyzkoušel jsem pár rad co mi kdo poradil ale bez úspěchu.. Ani obsluha nepomohla.. Když jsem tankoval u té samé benzinové stanice Deisel plus či co to bylo,přišlo mi že tankvací pistole byla delší,užší a tankování proběhlo bez problému. Přišlo mi že pistole tam krásně zapadla až po třetí zobáček. Když to u Vervy je pistole řekl bych kratší,v průměru silnější a podaří se mi ji do nádrže zastrčit jen na první zobáček ze spod pistole. Jenže nechci tankovat obyčejnou naftu už jen protože mi bylo doporučeno tankovat do těchto motorů kvalitnější naftu.

Budu moc rád,když se se mnou někdo podělí o nějaké rady či nápady,popřípadě kdo třeba s tím měl nějaké zkušenosti a jak je řešil. Děkuji

Uživatelský avatar
dýzlgejt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 08.11.2015 20:16
Bydliště: Highland

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od dýzlgejt »

Příčinu bych viděl ve stojanu, určitě ne v autě. Dělá mi to dost často taky jak u nafty tak i u benzínu (ale nemám tak přesně vysledované jako Ty u které pumpy apod.). Někdy musím držet pistoli zmáčklou tak napůl a spíš i povytaženou, jinak bych nenatankoval, páč při plným zmáčknutí to okamžitě vypne. Čím to je nevím (?možná blbě fungující odsávání?). Neřeším to, prostě podržím pistoli tak, aby to tam teklo.
Golf VI Variant Highline, 1.6 CR, 77kW (CAYC), 2011
ex. Golf V, 5.dv., Comfortline, 1.9 PD, 66kW (BRU), 2004

Lukas-vw
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 23.02.2015 18:58

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od Lukas-vw »

Měl jsem podobnej problém, pistole prostě okamžitě vypínala. Vyzkoušeno na vícero pumpách. Mě pomohlo naopak trochu pistoli povytáhnout a už to teklo proudem.

Uživatelský avatar
VWmartinoof
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 06.01.2008 12:44
Bydliště: Střední Čechy

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od VWmartinoof »

Když jsem tankoval poprvé,tak jsem u Benziny tankoval nějaký Diesel plus či co to bylo,pistole byla úzká a krásně dlouhá čili šla zasunout až po třetí zobáček a tankování šlo bez problému. Ale to bylo tankování z nouze,protože nádrž při koupi byla na rezervě a první pumpa která byla poblíž byla Benzina,tak jsem zajel k ní... Pak jsem si dohledával na netu dle doporučení na tankování kvalitnější nafty,pumpu poblíž místa mého bydliště a našel jsem také Benzinu a ta přímo bere Vervu Diesel,kterou doporučují na tankování pro vozidla s motorem Common rail a tak jsem se rozhodl,že jí budu tankovat. Jenže jsem takhle objel dvě pumpy společnosti Benzina a všude byl stejný problém. Spousta lidí si ze mě dělala srandu,že tam strkám pistoli pro kamiony a že ta je prý silnější,což je pravda ale s promunitím nejsem blbec a koukám po stojanu který je pro osobní auta a né pro náklaďáky. Když jsem vzal pistoli do ruky,už se mi zdálo trošku divné že je kratší a v průměru silnější a při zasunutí do hrdla šla trošku z těžka ale když se podařilo jí tam zasunout,tak je na první zobáček,dál jsem jí tam silou netlačil. Pistole po chvilce vycvakla a tak jsem chvilku počkal,pak vycvakla po druhé a po třetí a už mi to přišlo divné. Došel jsem si pro obsluhu a vysvětlil jim problém a oni ms mě koukali jako na blázna s odpovědí,že se s tím nikdy nesetkali a odešli. Tak mi to nedalo a po kouskám jsem natankoval alespoň za 500kč a odjel jsem do autorizovaného servisu VW a tam mi technik prohlédl odvzdušnění nádrže a klapku a řekl že je vše v pořádku. Vysvětli jsem mu celý problém a on mi odpověděl že to může být tím že nafta při tankování hodně pění a pistole nestačí odsávat páry a tím pádem vycvakává a tím že je kratší je to o to horší.. Obrátil jsem se přímo na společnost Benzina a jsem zvědav na jejich reakci.. Asi bych souhlasil s variantou toho,že pistole jsou silné čili do nadrže nejsou nasunout tak jak je potřeba a tím pádem je celý ten problém v tom. Včera jsem při tankování na jiní Benzině všelijak manipuloval s pistolí a bohužel bez výsledku,pořád ten samý problém... Tak jsem se snažil vyhledat rady na netu ale zřejmě nejsem jediný co má ten samý problém. Jenže málo kdo se podělí o nějakou tu radu či typ jak na to... Ještě zkusím tu novou naftu Efekta Diesel,snad tam ten problém nenastane. To poznám podle pistole,púokud bude silná a krátká,bude to ten samý problém ale zkusím to a uvidím... Pak jedině zkusit jinou pumpu ale s kvalitnější naftou.. a poblíž mám jen OMV a tam by měli mít přímo nějakou naftu OMV Diesel Clean Tech. Tak ho otestuji a uvidím.

Nebo počkám a třeba se ještě někdo podělí o nějaké své rady a typy.. Nebo třeba napíše jakou naftu tankuje do svého CR a tak...

Uživatelský avatar
SandrikGVI
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2239
Registrován: 18.01.2011 20:20
Bydliště: Středočechy :D

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od SandrikGVI »

I ja se hlasim...taky benzina verva diesel a pistole vypne hnedka po prvnim zmacknuti tankovani ale napodruhe uz vse v pohode bez vypinani ;)

Uživatelský avatar
VWmartinoof
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 06.01.2008 12:44
Bydliště: Střední Čechy

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od VWmartinoof »

Jde oto abych pistoli nepovytáhnul a nafta mi tam netekla všude možně ven. O kolik tu pistoli vytahuješ ven,dejme tomu od toho prvního zobáčku na pistoli?

Uživatelský avatar
VWmartinoof
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 06.01.2008 12:44
Bydliště: Střední Čechy

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od VWmartinoof »

U mě bohužel na podruhé ani na potřetí nic nepomohlo... Jak daleko tam máš tu pistoli zastrčenou,taky na první zobáček?

Uživatelský avatar
VWmartinoof
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 06.01.2008 12:44
Bydliště: Střední Čechy

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od VWmartinoof »

Netankoval někdo u OMV jedno z těchto paliv OMV Diesel Plus a OMV Diesel CleanTech ? Abych věděl zdali se to vyplatí a zdali je tam ten samý problém nebo jsou pistole stejně krátké jako u Vervy Diesel... Děkuji za rady

Uživatelský avatar
SandrikGVI
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2239
Registrován: 18.01.2011 20:20
Bydliště: Středočechy :D

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od SandrikGVI »

Tak tak na prvni zobacek...jinak nedavam tu aretaci a tankovaci pistol po celou dobu tankovani drzim ;) tankoval jsem i na OMV tu kvalitnejsi naftu a tam si myslim ten problem nebyl ale uz si nepamatuji...co u tebe na OMV?? Jedu na 99% na vervu od benziny ;)

Lukas-vw
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 35
Registrován: 23.02.2015 18:58

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od Lukas-vw »

Mě se to tedy taky stává jen u Benziny (jinde neberu), že by měly špatný pistole? Nikdy jsem si tu pistoli pořádně neprohlížel, ale měl jsem dojem, že tam jsou jen dvě ty zarážky, tu druhou nechávám venku.

Uživatelský avatar
VWmartinoof
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 06.01.2008 12:44
Bydliště: Střední Čechy

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od VWmartinoof »

Já teď zatím jezdím na Benzinu pro Vervu Diesel a tam mám problém vždycky a to už jsem objel asi tři pumpy od Benziny.. Vždy pistoli při tankování držím ale pořád stejné.Teď přemýšlím že otestuji tu novou naftu Efecta Diesel a pokud tam bude ten samý problém,přejdu na OMV a uvidím..
Jaký mají u OMV pistole? Krátké a silnější na průměr nebo slabší a dělší? A jak šli nasunout do nádrže? Chtěl bych zkusit tyto dvě nafty OMV Diesel Plus a OMV Diesel CleanTech.

Uživatelský avatar
VWmartinoof
Řidič
Řidič
Příspěvky: 76
Registrován: 06.01.2008 12:44
Bydliště: Střední Čechy

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od VWmartinoof »

Mě to ani dál než na tu první zasunot nejde.. Dál bych to tam silou netlačil,nerad bych tam něco pokazil...

Uživatelský avatar
Shorty
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3135
Registrován: 24.05.2010 16:33
Bydliště: Praha

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od Shorty »

Sic nejsem bahňák, ale podobný problém pozoruji i u benzínu. Nejdřív jsem měl podobný problém tak u 90% pump. S plnym zasunutím (tzn. ten horní kloub na hubici se opíral o kovový lem nalévacího otvoru) jsem tankoval plnou třeba 3-5min a to byla mega otrava. Pak jsem vyměnil palivový filtr a celkem se to zlepšilo. Problém už mám jen u Tank ONO plošně a tu a tam i u Benziny, zrovna v neděli pak u MOLu. Řešením je, jak píšete, povytáhnout pistoli o kousek a držet páčku. Pak si ale musím rozmyslet, kolik beru, jelikož se bojím, aby to umělo včas vypnout a benzín nevystříkl. To mi ale nevadí, jelikož tam stejně leju předem VIF.

Když vidím, že se to týká aut napříč generací, tak bych to spíš viděl na nějakou konstrukční odvětrávání nebo spíše hrdla.
VW Golf Variant VII 1.4 TSI Maraton Edition
VW Golf Cabriolet I 1.8 GL
VW Tiguan II 1.5 TSI Life
ex: VW Golf VI 1.4 TSI
ex: VW Golf IV 1.6 16V
ex: VW Golf Variant IV 1.6 16V

Uživatelský avatar
hkr
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3268
Registrován: 08.08.2013 21:38
Bydliště: Praha

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od hkr »

U mě tankování bez problému. :drinks:
Audi A6 C7 Limo 3.0TDI 180kW Quattro
Volkswagen Golf VI 1.6TDI 77kW DSG

Uživatelský avatar
dýzlgejt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 08.11.2015 20:16
Bydliště: Highland

Re: 1.6 TDI CR- problémy při tankování

Příspěvek od dýzlgejt »

Je to sice OT, ale píšou tam i o kvalitě nafty a VIF, tak by to třeba mohlo někoho zajímat:
http://www.auto.cz/opravy-dieselovych-v ... uto-100970" onclick="window.open(this.href);return false;
Golf VI Variant Highline, 1.6 CR, 77kW (CAYC), 2011
ex. Golf V, 5.dv., Comfortline, 1.9 PD, 66kW (BRU), 2004

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“