Motory TDI a krátké trasy
Moderátor: SandrikGVI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 10.02.2010 15:43
Motory TDI a krátké trasy
Ahoj všem golfovým nadšencům. Tohle auto mám v oblibě od roku 97, kdy přišel GIV. Nikdy jsem jej však nevlastnil, protože byl pro mě nedostupný. Díky současným cenám si chci pořídit 1,2 TSI. Vyzkoušel jsem si jízdu, paráda, jede svižněji, než můj Focus 1,6. Jen ještě trochu váhám nad 1,6 TDI 66 kw. Ročně jezdím 25 000 km a vlastnit jej chci min. 7 let, takže by se jistě vyplatil. Jenže naprostá většina mých tras je 10-30 km a navíc denně jezdím do práce 3 km tam a tři nazpět. V tom případě se diesel moc nedoporučuje, ale třeba kamarád jezdí podobně krátké trasy, má najeto 170 000 (1,9 TDI Oktávka) a motor v pohodě. Máte-li s tím někdo nějaké zkušenosti, budu rád, když se je dozvím. Díky, Milan.
- m4xmili4n
- Profík
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 30.06.2008 17:29
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory TDI a krátké trasy
to není jen o délce trasy, ale i o tom, jak se k autu(motoru) chováš..ale je fakt, že více méně jen "popojíždíš", takže spíš bych bral benzín..hlavně kvůli zimě..milan vicha píše:Ahoj všem golfovým nadšencům. Tohle auto mám v oblibě od roku 97, kdy přišel GIV. Nikdy jsem jej však nevlastnil, protože byl pro mě nedostupný. Díky současným cenám si chci pořídit 1,2 TSI. Vyzkoušel jsem si jízdu, paráda, jede svižněji, než můj Focus 1,6. Jen ještě trochu váhám nad 1,6 TDI 66 kw. Ročně jezdím 25 000 km a vlastnit jej chci min. 7 let, takže by se jistě vyplatil. Jenže naprostá většina mých tras je 10-30 km a navíc denně jezdím do práce 3 km tam a tři nazpět. V tom případě se diesel moc nedoporučuje, ale třeba kamarád jezdí podobně krátké trasy, má najeto 170 000 (1,9 TDI Oktávka) a motor v pohodě. Máte-li s tím někdo nějaké zkušenosti, budu rád, když se je dozvím. Díky, Milan.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=109778" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
- honzanun
- Jezdec
- Příspěvky: 261
- Registrován: 30.09.2009 20:14
Re: Motory TDI a krátké trasy
Počítej ale, že na 3km trase se s benzínem pod 10-12l prostě nedostaneš... Já v zimě (kolem -5°C) na trase 20km jsem rád za spotřebu 8l...
VW Golf VI,1.4TSI 118kW,manuál, Candy, paket Comfort, paket Světla a výhled 1, sportpaket Vancouver, RCD510+Dynaudio Excite, Parkpilot s kamerou...
- m4xmili4n
- Profík
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 30.06.2008 17:29
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory TDI a krátké trasy
wtf?no já s benzínem nikdy nejezdil, tak nevím..ale 10-12?honzanun píše:Počítej ale, že na 3km trase se s benzínem pod 10-12l prostě nedostaneš... Já v zimě (kolem -5°C) na trase 20km jsem rád za spotřebu 8l...
3km mám tak za 8 při normální jízdě..
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=109778" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
-
- Nový člen
- Příspěvky: 2
- Registrován: 10.02.2010 15:43
Re: Motory TDI a krátké trasy
Díky za rychlé reakce, spotřeby se nebojím, kamarádi mi říkají ekojezdec. Přes popisovanou skladbu tras jezdím s benzinem 1,6 celoročně za 6,0 l, v létě 5,8, v zimě 6,2, teď na sněhu, ledu 6,5-7,0.
- honzanun
- Jezdec
- Příspěvky: 261
- Registrován: 30.09.2009 20:14
Re: Motory TDI a krátké trasy
m4xmili4n píše:wtf?no já s benzínem nikdy nejezdil, tak nevím..ale 10-12?honzanun píše:Počítej ale, že na 3km trase se s benzínem pod 10-12l prostě nedostaneš... Já v zimě (kolem -5°C) na trase 20km jsem rád za spotřebu 8l...
3km mám tak za 8 při normální jízdě..
To je ale s dieselem, ne? Myslím, že dostat se s benzínem na 3km trase pod 10l je nemožný (samozřejmě předpokládám, že auto i celou noc v -5°C stálo, tudíž je pěkně ztuhlý a nejdná se Matiz ...). Zkoušel jsem to mnohokrát a prostě kfdyž je motor studenej, žere víc... Po 10ti km je už spotřeba OK.
VW Golf VI,1.4TSI 118kW,manuál, Candy, paket Comfort, paket Světla a výhled 1, sportpaket Vancouver, RCD510+Dynaudio Excite, Parkpilot s kamerou...
- m4xmili4n
- Profík
- Příspěvky: 1054
- Registrován: 30.06.2008 17:29
- Bydliště: zlín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory TDI a krátké trasy
jj, viz muj podpis...1.9 tdihonzanun píše:m4xmili4n píše: wtf?no já s benzínem nikdy nejezdil, tak nevím..ale 10-12?
3km mám tak za 8 při normální jízdě..
To je ale s dieselem, ne? Myslím, že dostat se s benzínem na 3km trase pod 10l je nemožný (samozřejmě předpokládám, že auto i celou noc v -5°C stálo, tudíž je pěkně ztuhlý a nejdná se Matiz ...). Zkoušel jsem to mnohokrát a prostě kfdyž je motor studenej, žere víc... Po 10ti km je už spotřeba OK.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=29&t=109778" onclick="window.open(this.href);return false;
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
Passat Variant SYNCRO B5 crashline 1.9TDI AFN, EGR off, MOTOR on, řidič off
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: Motory TDI a krátké trasy
Já bych volil asi ten benzín. Podle toho co jsem se tu dočetl, tak si myslim, že ta 1,6 nafta bude za studena žrát tak kolem 8, tak jestli benzín by žral za studena 10 s tim, že se zahřeje dřív, tak se mi to nezdá jako tak velký rozdíl. Myslim, že nafta má kratší servisní intervaly a někde jsem četl, že prohlídky u naftového motoru jsou dražší než u benzínu, když připočteš nižší pořizovací cenu benzínu a levnější povinné ručení a pravděpodobně i pojistku, tak si myslím, že ten výsledný cenový rozdíl po 170 000km nebude tak velký. Samozřejmě na delší trasy je ta nafta parádní. Kamarád jí má a má na tom fakt super spotřebu, ale až po zahřátí.
- Šátek
- Jezdec
- Příspěvky: 208
- Registrován: 29.09.2009 16:42
- Bydliště: Jihlava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motory TDI a krátké trasy
Jednou za čas se stane, že opravdu popojíždím celý den po cca 3km a palubní počítač mi ukazuje cca 7,7. Začíná to na 9.
VW Golf VI 2,0 TDI CR
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: Motory TDI a krátké trasy
Denně jezdím do práce 25km, 30% město a 70% mimo město a spotřeba od 4,2-7 dle stylu jízdy a mrazu s 1.6 TDI CR 77kw. Každopádně po městě v zimě popojíždění dělá spotřebu 7 a víc.
Pokud najezdíš 20t. km ročně, tak bych uvažoval o 1.2 TSI, má to zrychlení 10,5s nějak a to je vcelku rychlé si myslím, měl jsem před golfem Lagunu Grandtour DCi 88kw a měl jsem 10,9s a přišlo mi, že to jede supr. Vše pod 11s je supr a dáš 70% aut na silnici s tím.
Ono 1.2 TSI se ohřeje asi rychle a na zimu boží !!!
Pokud najezdíš 20t. km ročně, tak bych uvažoval o 1.2 TSI, má to zrychlení 10,5s nějak a to je vcelku rychlé si myslím, měl jsem před golfem Lagunu Grandtour DCi 88kw a měl jsem 10,9s a přišlo mi, že to jede supr. Vše pod 11s je supr a dáš 70% aut na silnici s tím.
Ono 1.2 TSI se ohřeje asi rychle a na zimu boží !!!
Petr Látal (Gvines)
- Dandim
- Jezdec
- Příspěvky: 275
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Motory TDI a krátké trasy
Já bych volil asi taky tolik vychvalovanou 1.2 TSI!! Jinak krátké cesty (a ještě v zimě) asi moc nesvědčí DPF filtru....
-
- Závodník
- Příspěvky: 575
- Registrován: 20.11.2009 23:55
- Bydliště: Severní Čechy, Špindlerův Mlýn
Re: Motory TDI a krátké trasy
No když jsem já objednával auto, tak byly trable s tou 1.2 TSI (řešil jsem yetiho s tím motorem a stopli výrobu v Boleslavi, kde se montoval, pro nějakou vadu, ale už ho dali do kupy a prej to bude supr motor), ale nakonec jsem rád za TDI, protože jsem za 2 měsíce najel 5tisíc km a to jsem nebyl na žádné dovolené, kterých plánuju hafo...Dandim píše:Já bych volil asi taky tolik vychvalovanou 1.2 TSI!! Jinak krátké cesty (a ještě v zimě) asi moc nesvědčí DPF filtru....
A s tím filtrem souhlasím, dementi, to se tam dávat nemělo, akorát to dělá problémy...slyšel jsem, že u nějakého typu jednotky to šlo v nastavení vypnout přes PC, ale neřeknu u které...každopádně u většiny to nejde a nic se neudělá ((
Petr Látal (Gvines)
- Thorwards
- Závodník
- Příspěvky: 585
- Registrován: 09.12.2009 22:32
Re: Motory TDI a krátké trasy
Vypnout filtr pevných částic přes PC?platal píše:No když jsem já objednával auto, tak byly trable s tou 1.2 TSI (řešil jsem yetiho s tím motorem a stopli výrobu v Boleslavi, kde se montoval, pro nějakou vadu, ale už ho dali do kupy a prej to bude supr motor), ale nakonec jsem rád za TDI, protože jsem za 2 měsíce najel 5tisíc km a to jsem nebyl na žádné dovolené, kterých plánuju hafo...Dandim píše:Já bych volil asi taky tolik vychvalovanou 1.2 TSI!! Jinak krátké cesty (a ještě v zimě) asi moc nesvědčí DPF filtru....
A s tím filtrem souhlasím, dementi, to se tam dávat nemělo, akorát to dělá problémy...slyšel jsem, že u nějakého typu jednotky to šlo v nastavení vypnout přes PC, ale neřeknu u které...každopádně u většiny to nejde a nic se neudělá ((
- Dandim
- Jezdec
- Příspěvky: 275
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha
Re: Motory TDI a krátké trasy
Taky to nechápu... Vždyť je to něco podobnýho (vzdáleně) jako katalyzátor. Mechanická část, žádná elektronika. Výfukové plyny musí tím filtrem proudit. Jde to ho vykuchat to jo. Dělají to specializované firmy.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 15
- Registrován: 24.01.2008 17:03
Re: Motory TDI a krátké trasy
Kup si benzín, ja som kúpil naftu golf plus 1,6 TDI 77 Kw a tá než sa zohreje:( to je VEČNOSŤ!!!!
Krom toho benzín bude tichúčky a toto neskutočne chrochtá
Bol som zatiaľ na benzíne a vrátim sa k nemu.
Jediné pozitívum je spotreba.
Krom toho benzín bude tichúčky a toto neskutočne chrochtá
Bol som zatiaľ na benzíne a vrátim sa k nemu.
Jediné pozitívum je spotreba.