Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od caravelle »

ja som mal tiez od vyroby 16tky Pirelli P7...

.... k tomu ake auto vybrat.... no presne golf je golf... napr. vcera som dosiel z Nemecka... na jednu videnu oktavku... akoze OII resp. OIIFL.... su tam minimalne 3-4 sestkove golfy... (neberte to ako statistiku... ale plus minus...)...

octa je v CZ a na SVK "tuctovejsie" auto... a povedal by som ludovejsie... cz a svk povazuju za premiu skor vw golfa ako octu alebo toledo... alebo co... (audi neratam) :-) pre mna pri rozhodovani octa vs. golf... toto zohralo podstatnu ulohu pri vybere... za dalsie.... golfy su sice dost kradnute... ale furt menej ako octavky... aspon na svk to tak je...

a tie veci o vybavach atd... motorizaciach... tu uz popisali kolegovia.... cize z mojho hladiska vyber oktavka vs. golf... je vyber "rozum vs. srdce".... zjednodusene napisane.... ja som vybral golfa...

mam TSIcko... 118 kw... rocne najazdim cca. 30 000 km... ked som sa rozhodoval... ratal som sice s cca. 10000-15000 km... ale aj tak nelutujem ... ono TSI je trosku "haklivejsie" na zaobchadzanie... myslim z hladiska spotreby... ale ta sila 160 konikov... ma ani raz neprinutila sa zamysliet pri pohlade do penazenky pri tankovani... ono zvazovat kupu auta za pol mega... cca.... ci kolko je to na ceske koruny.... a riesit... v uvodzovkach par drobnych na palivo... nie je vec, ktoru riesim... ak by som to mal riesit... kupim si jazdenku s TDI... aj fabcu... a tesim sa ked dojdem ku kamosovi do nemecka po 700 km... za 4,7 l/100 km.... ja som to urobil priemerne za 10 l/100 km.... ale valit si to 230 km/h... mne osobne to stoji za to.... ale da sa na TSIcku ist aj za 6,5 l/100 km... ale urcite nie ked tomu nakladas plny kotol na nemeckej dialnici...

p.s. nie som odporca TDI... ale ked ja som kupoval, tak rozdiel 118 kw TSI a 103 kw TDI bol takmer 2000 € (aktualne podla SK cennika je rozdiel 1320 €) .... ale zase mam objem 1,4 a nie 2,0... u nas na slovensku sa podla toho (aj ked nielen podla toho) vypocitava aj povinne rucenie....

p.p.s. ja som sa na tom TSIcku ani previest nebol... rovno som ho objednal... a NELUTUJEM!!!! ;-) mam ho uz rok a 4 mesiace... nabehal som uz 38000 km.... na kazdu cestu sa vyslovene tesim... vazne...
Audi S4 Dolphin grey

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Koprolit »

U nás se podle objemu taky odpočítává povinný ručení, takže já jsem taky rád, že mám 160 kobylek z 1,4 litru. Každopádně ten příměr "rozum vs. srdce" je dost správný. Určitě to tak je. Samozřejmě bych měl rád každý svoje auto, ale tak nějak cejtím, že toho Golfa mám radši. :-) Já bych prostě neváhal jestli VW nebo Škodu.. to vlastně ani zakladatel tohohle tématu moc neváhá... já bych váhal nad tím motorem. Ke všem argumentům, který jsem psal prvně, bych ještě přidal to, že ačkoliv jsou dneska dieslový motory jinde než bejvaly, pořád to jsou oproti benzínůlm trakory, drahý na údržbu a v zimně se jim tak snadno nestartuje. Přimlouvám se ještě jednou za benzínovej motor. :-)

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od mefix »

Koprolit píše: ačkoliv jsou dneska dieslový motory jinde než bejvaly, pořád to jsou oproti benzínůlm trakory, drahý na údržbu a v zimně se jim tak snadno nestartuje.
Zajímavé.... 8O

Uživatelský avatar
caravelle
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 453
Registrován: 06.10.2007 21:55
Bydliště: SK
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od caravelle »

inak, aby moj vyssie uvedeny prispevok nevyznel, ze neznasam skodovky... tak moj golf som si kupil 17tky elektrony Zenith z oktavie II... ;-) ...mne sa velmi pacili a rozmerovo sedia aj na Golfa...
Audi S4 Dolphin grey

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Koprolit »

Tím jsem nechtěl majitele naftovejch motorů nijak urazit a snižovat nějak jejich kvality, to ani v nejmenším. Chtěl jsem jen zmínit stále patrnej rozdíl v kultivovanosti chodů benzínovejch a naftovejch motorů...

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od mefix »

Koprolit píše:Tím jsem nechtěl majitele naftovejch motorů nijak urazit a snižovat nějak jejich kvality, to ani v nejmenším. Chtěl jsem jen zmínit stále patrnej rozdíl v kultivovanosti chodů benzínovejch a naftovejch motorů...
To by mně nenapadlo se nijak kabonit... :mrgreen: , spíše jsem udivený, jakou máš představu o naftových motorech TDI CR :lol:, resp. o TDI PD - byť ty skončily.

Uživatelský avatar
Šátek
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 208
Registrován: 29.09.2009 16:42
Bydliště: Jihlava
Kontaktovat uživatele:

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Šátek »

mefix píše:
Koprolit píše:Tím jsem nechtěl majitele naftovejch motorů nijak urazit a snižovat nějak jejich kvality, to ani v nejmenším. Chtěl jsem jen zmínit stále patrnej rozdíl v kultivovanosti chodů benzínovejch a naftovejch motorů...
To by mně nenapadlo se nijak kabonit... :mrgreen: , spíše jsem udivený, jakou máš představu o naftových motorech TDI CR :lol:, resp. o TDI PD - byť ty skončily.
Tak je pravda, že pořád má naftovej motor mnohem hlučnější chod než benzín, který je i kultivovanější.
Jo a PD se dělají stále pořád zároveň s CR.
Pokud by bylo na mě, tak benzín v TSI v podstatě jakýkoliv, pokud naftu, tak 2,0 CR.
VW Golf VI 2,0 TDI CR

green_h
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 15.09.2010 20:33

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od green_h »

Tak mam rozhodnuto, po vikendu objednavam 2,0 TDI a hotovo ;)
Obesel jsem par prodejcu, probral jsem s kym se dalo moje rozhodovani a dvoulitr diesel vyhral. Byl jsem si projet stejnou trasu ve 2,0 TDI a hned v zapeti v 1,6 TDI a ten rozdil je dost dramatickej. Ta 1,6 mi pri rychlosti cca 110km/hod pri mirnym kopecku s nohou na podlaze skoro nezrychlovala. Dvoulitr stacilo lehce prislapnout a sel krasne dopredu.
Benzin jsem ve Variantu nemel moznost projet, vsude se nabizela 1,2 TSI, coz jsem fakt nechtel. 1,4 TSi jsem bohuzel nikde nepotkal a vsichni mi u 1,4 doporucovali silnejsi variantu, coz uz radsi jdu kvuli spotrebe do 2,0 TDI. Verim, ze ty benziny budou super i kdyz sem v nich nejel, ale ten dvoulitr me proste dostal. Krasne kultivovanej, nizka spotreba, na muj styl jizdy (nejsem zavodnik) vykon s dostatecnou rezervou v pripade potreby nebo chuti si zaradit.
Diky vsem za nazory a doporuceni, nakonec jsem tohle dilema verim ze k budouci spokojenosti vyresil.
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od mefix »

Rozhodl ses pro který TDI - kolik kW?

Pantani
Profík
Profík
Příspěvky: 1166
Registrován: 27.10.2009 22:32

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Pantani »

green_h: upřímně gratuluju k rozhodnutí, nevěřím, že bys z toho mohl bejt zklamanej a chápu proč jsi to udělal, já bych se rozhodnul asi stejně.
Dneska jsem jel coby spolujezdec s 2.0 TDI CR 103 kW (Škoda Yeti, absolutně nezajetý a s DSG) a podle mýho je to oproti mýmu TSI 90 kW nejen (objektivně) silnější o těch 13 kW, ale je tam hlavně znát i výrazně větší krouťák motoru. Je to prostě jinej, takovej "dospělejší" projev. Ten TDI rozhoně není špatný rozhodnutí, se 103 kW jsem jel takhle poprvé a klidně bych si ho taky koupil při takovým nájezdu.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.

green_h
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 15.09.2010 20:33

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od green_h »

@pilot - jak pise Pantani, je to 2,0 TDI, 103kW, 140k

@Pantani - jj, kroutak je hlavne oproti ty 1,6 jina liga, oproti TSI 90 kW nedokazu posoudit. Od 1000 tacek uz krasne zabiral, takze se clovek nemusi tolik starat o chod motoru a proste si jede. V 1,6 jsem si kazdou chvili uvedomoval, ze ten motor nezabira a musel jsem preradit. Komfort jizdy na nesrovnatelny urovni.
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW

miromen
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 256
Registrován: 29.07.2009 08:55

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od miromen »

To je přesně to co jsem psal 1.6TDI s 5kvaltem neni zrovna idealni volba snad pro klidne a šetřive řidiče.
1.2 TSI 77kw

mefix
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 451
Registrován: 08.09.2009 22:14

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od mefix »

Jo, jo, mohu potvrdit... TDI CR 103 kW je vynikající, vybral jsi dobrý motor. Budeš spokojený hned ze začátku. Zajetý bude až po ujetí cca 7-10 tis km. Nicméně spotřeba se ustálí asi kolem 3 tis.

Uživatelský avatar
george 6
Řidič
Řidič
Příspěvky: 181
Registrován: 22.02.2010 17:55
Bydliště: Brno

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od george 6 »

mefix píše:Jo, jo, mohu potvrdit... TDI CR 103 kW je vynikající, vybral jsi dobrý motor. Budeš spokojený hned ze začátku. Zajetý bude až po ujetí cca 7-10 tis km. Nicméně spotřeba se ustálí asi kolem 3 tis.
Souhlas,mám stejnej motor a max spokojenost!!Dobrá volba...... :ura1: :fly2: :ura1:

Koprolit
Řidič
Řidič
Příspěvky: 122
Registrován: 03.01.2010 18:42

Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim

Příspěvek od Koprolit »

Já hlavně gratuluju ke koupi Golfa! :-) To je na celým tom autě nejlepší! :-) 2,0 TDI je samozřejmě dostatečně silnej motor a budeš s ním spokojenej, to jsem si jistej. A vítej mezi golfisty a doufám, že sis sem nepřišel jen pro rady a zařadíš se mezi pravidelné návštěvníky. :-)

Jinak už nevím kdo, ale někdo tady naznačoval, že je při jízdě s nafťákem lepší zátah... to je ale jen pocitově... vždycky budeš mít u dvou aut, který mají stejný zrychlení z 0 na 100 lepší pocit v naftovým motoru. Krásnej příklad je porovnání mtorů Golfu

"1,4 TSI 118 kW (160 k)" versus "2,0 TDI DPF 125 kW (170 k)"

Byť je nafťák o 10 konipásků silnější, tak při zrychlení z 0 na 100 je pomalejší. (0,1s - sice je to neznatelný, ale údaj mluví jasně). Ovšem pocit budete mít, že to lítá jako prase, byť vám Golf 1.4 TSI 118kw trošku ujede. Je to tím, že v nafťácích jde o "výbuch síly" následovanej jejím rázným poklesem a po přeřazení znovu.

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“