Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Moderátor: SandrikGVI
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 15.09.2010 20:33
Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Rozhodnul jsem se pred casem pro novy Golf Variant a papirove mi nejlip sedel motor 1,6 TDI DPF, 77 kW (105 k). Dneska sem si ho teda byl u prodejce projet a jsem z toho trochu rozpacitej. Vsechno super az na dynamiku motoru. Prislo mi, ze to do kopce nejak netahne a i akcelerace na rovine mi prisla s cca 1-2 vterinovou prodlevou a to sme sedeli 3 dospeli v jinak prazdnym aute.
Momentalne mam Focus Combi 1,8 TDDI, 66 kW a prijde mi to zivejsi nez tenhle novej Golf, tak sem fakt rozpacitej ;-/
Muzete mi rict Vase zkusenosti s timhle motorem? Predpokladam, ze po zajeti se jeho projev zlepsi, ale jak moc?
Hned sem vlitnul na net a procet recenze a diskuze k ruznejm motorizacim. 1,2 TSI me nijak nezaujal, 1,4 TSI dost chlasta (a ja dam rocne kolem tech 30.000 a to uz by bylo znat) a 2,0 TDI uz je moc velkej cenovej skok.
Bud me teda uklidnite, ze je ta 1,6ka dobrej motor a nebo budu muset k jiny znacce, coz bych fakt nerad
Predem diky za rady a nazory.
Momentalne mam Focus Combi 1,8 TDDI, 66 kW a prijde mi to zivejsi nez tenhle novej Golf, tak sem fakt rozpacitej ;-/
Muzete mi rict Vase zkusenosti s timhle motorem? Predpokladam, ze po zajeti se jeho projev zlepsi, ale jak moc?
Hned sem vlitnul na net a procet recenze a diskuze k ruznejm motorizacim. 1,2 TSI me nijak nezaujal, 1,4 TSI dost chlasta (a ja dam rocne kolem tech 30.000 a to uz by bylo znat) a 2,0 TDI uz je moc velkej cenovej skok.
Bud me teda uklidnite, ze je ta 1,6ka dobrej motor a nebo budu muset k jiny znacce, coz bych fakt nerad
Predem diky za rady a nazory.
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Pokud najezdíš 30.000, tak to se ti asi diesel opravdu vyplatí. Nicméně bejt tebou bych ty benzínový motory nezavrhoval. Jsou mimořádně kultivovaný, mimořádně. Motor není ani slyšet (zpočátku jsem celkem pravidelně kontroloval, jestli mi to nechcíplo. ) a jízdní vlastnosti skvělý. Pokud se ti z nějakýho důvodu 1.4 TSI nezdá, tak je to škoda, protože to je motor roku, fakt povedenej. A myslím, že se 160 koňovou verzí bys byl co do živosti dost spokojenej. Já jsem schopnej udržovat sppotřebu mírně pod 5 litry, když cestuju mimo město.... Zvaž to ještě.
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
1.6 TDI byť 77 kW při 3 lidech zátěže nemůže bejt podle mýho nikdy žádnej zázrak, ale přesto nevěřím, že proti tvýmu starýmu autu je to nějakej rozdíl, to snad musí bejt minimálně srovnatelný ne?? Jestli to jelo míň, tak nechápu - není to třeba tím žes na to auto nebyl zvyklej a bylo to prostě "jiný"?, ale na to, že to pojede rychlejc po zajetí bych až tak nespoléhal. Při 30.000/rok bych benzín asi nebral a šel bohužel jinam. Můžeš zkusit vyrazit z prodejce nějakou slevu když mu dáš nůž na krk, řka že "je mi líto, ale musím jinam, nejede to".
Rozdíl oproti 2.0d je 120.000 ale je to automaticky výbava Highline... Co chceš vůbec za výbavu - Trendline, nebo Highline?
Rozdíl oproti 2.0d je 120.000 ale je to automaticky výbava Highline... Co chceš vůbec za výbavu - Trendline, nebo Highline?
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 15.09.2010 20:33
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
@Koprolit - U toho benzinu se proste bojim spotreby. Verim, ze s TDI muzu bejt dlouhodobe na 6ti litrech, u TSI ocekavam 8. A to uz pri 30.000 km za rok udela nemalou castku.
@Pantani - Urcite hodne z toho pocitu bylo o tom, ze ten Golf jezdi proste jinak. Evidentne zabira v jinejch otackach atd. Jen to my prekvapeni po tom co sem do toho sed a slap na plyn bylo hodne velky. Koukal jsem na dlouhodoby testy co deleli v CT (maj to v rachivu) a tam po 7.000km tvrdili, ze jim ten motor prijde pruznejsi a lip se vytaci, tak proto se ptam jestli ma nekdo stejnou zkusenost.
Vybava mi staci Trendline, ale je fakt, ze kdyz tam nahazim pakety co me zaujali, tak jsem v podstate Highline - no poptam se po tom 2,0 TDI a uvidim co mi bude nabidnuto.
Ale obecne - staci vam ta 1,6 TDI na bezny rodiny (2 dospeli, 2 maly deti) jezdeni?
@Pantani - Urcite hodne z toho pocitu bylo o tom, ze ten Golf jezdi proste jinak. Evidentne zabira v jinejch otackach atd. Jen to my prekvapeni po tom co sem do toho sed a slap na plyn bylo hodne velky. Koukal jsem na dlouhodoby testy co deleli v CT (maj to v rachivu) a tam po 7.000km tvrdili, ze jim ten motor prijde pruznejsi a lip se vytaci, tak proto se ptam jestli ma nekdo stejnou zkusenost.
Vybava mi staci Trendline, ale je fakt, ze kdyz tam nahazim pakety co me zaujali, tak jsem v podstate Highline - no poptam se po tom 2,0 TDI a uvidim co mi bude nabidnuto.
Ale obecne - staci vam ta 1,6 TDI na bezny rodiny (2 dospeli, 2 maly deti) jezdeni?
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW
-
- Nový člen
- Příspěvky: 3
- Registrován: 13.03.2010 21:30
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Tazko porovnavat 1.8 TDDi s emisnou normou 3 a 1,6 TDI CR s emisnou normou 5. Motor urcite nebude slabsi, aj ked subjektivne budes mat pocit, ze neochotnejsie vyraza dopredu po stlaceni plynu - jednoducho nemoze dymit. Na druhej strane mas pri novsom motore sirsie vyuzitelne spektrum otacok a urcite lepsiu spotrebu. Myslim si, ze aj ked pojdes skusit k inej znacke, budes mat ten isty pocit, nakolko EURO 5 sa nezadrzatelne blizi.
Beho
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
@green_h: zkoušel jsem kdysi naprosto přesně spočítat na kolik rozdílu ušetřím s Trendline proti Highline výbavě pokud v Trendline vezmu všechny pakety. Ušetřím, málo ale ušetřím. V autě ale bude chybět možná nějaký chromování a pár detailů, který ale pro mě jsou podstatný, takže jsem bral Highline. Ale nepřesvědčuju tě, každý máme svůj rozpočet, svoje zájmy a preference. Pokud se ale rozhodneš pro Highline, pak si dovolím speciálně upozornit, že rozdíl je 57.000,- ceníkových a navíc máš 6ti kvalt, což je při delších trasách podle mýho podstatný plus! (pravda, nenapsal jsi, jak a kudy s tím těch 30k/rok najezdíš, ale takový nájezd předpokládám při delších trasách...)
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 256
- Registrován: 29.07.2009 08:55
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
To že 1.6TDI s 5kvaltem je docela nešťastna volba co se tyče dynamiky a pružneho zrychleni bylo už napsano v několika testech. Oproti tomu je 1.2TSI dynamičťějši a podstatně pružnějši. V jednom testu přimo napsali že po přesednuti z 1.2TSI do 1.6TDI se jim zdalo že dieslu se vubec nechce jet což potvrdili i naměřene hodnoty. No a podle zkušenosti uživatelu nejen zde je rozdil v spotřebě mezi těmito motory mezi 1-1.5l. Takže tento diesel se podle mě neoplati ani při ročnim najezdu 30tkm.Jesti na 100km ušetřiš dejme tomu 45kč tak po 30tkm 13 500kč. Takže navratnost až zhruba po 4letech. Nehledě na to že je řeč jen o palivu a je znamo že naklady na diesel jsou přece jen vyšši než na benzin tzn nahradni dili,pojištěni,diky těžšimu motoru dřivějši opotřebeni pneu+časti na podvozku atd.
Naposledy upravil(a) miromen dne 16.09.2010 22:05, celkem upraveno 1 x.
1.2 TSI 77kw
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 15.09.2010 20:33
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
diky vsem za komentare a nazory, pudu se projet v nejakym benzinu a snad budu chytrejsi ;-/
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Kup si kombíka Octávii a i základní sedačky v Octávce jsou větší a pohodlnější než v Highline Golfu a takhle můžu pokračovat se spoustou věcí.... Octávka má účinější světlomety i mlhovky, lépe se nastavují výdechy vduchu v kabině, tachometr ukazuje jen o málo více než skutečně auto jede (Golf ukazuje při 130 o 10km/h více), menší odlesky větrací mřížky v palubce na předním skle, lepší loketní opěrku (uvnitř je členěná), skladnější schránka u spolujezdce (u Golfa tam nic nedáš, protože má nahoře pevnou neodstranitelnou přehrádku pro tlustou knihu manuálu), větší kapsy ve dveřích. Golf je sice hezký vozítko, ale pokud řešíš cenu a chceš ještě Varianta, ber raději Octávku. Budeš mít kvalitní auto za méně peněz s lepší výbavou a veškeré náhradní díly proti Golfu za pár korun. U TDI 2.0 CR, 103 kW je dlouhodbá spotřeba do 5,5l. Není žádný problém jezdit do 5l.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 256
- Registrován: 29.07.2009 08:55
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Tohle je hotovy SUL NAD ZLATO. Poradit auto ktere vychazi z G5 a navic v reale vyjde draž. Navic s těmi sicnami si dělaš srandu ne ? Pokud ma Octavka nějake minusi tak k těm patři pravě zakladni sedadla ktere kritizuji i objektivni majitele.
1.2 TSI 77kw
-
- Řidič
- Příspěvky: 122
- Registrován: 03.01.2010 18:42
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Tak pánové. Já tipuju, že až se green_h vrátí po projetí se s benzínovým motorem, bude nadšenej a hodně nahlodanej ho koupit. Jinak myslím, že chtít od těchto novejch TSI motorů spotřebu kolem 6 - 7 je uplně reálný! Já jezdím tak 80% město, 20% dálnice a spotřebu mám dlouhodobě 6,3. A pokud by ten poměr město/dálnice byl opačnej, spotřeba by ještě spadla. A to nejezdím "na spotřebu." Je jasný, že s dieslákem je spotřeba ještě třeba o litr míň, ale taky myslím, že návratnost není nijak závratná. Nechci vypadat jako prodejce VW , ale tyhle benzínový motory nejsou klasický benzínový motory a já jsem z TSI i po roce pořád nadšenej! Jednou jsem si schválně zkusil jet 70 km po dálnici "na spotřebu." Pravda, jeljsem 90, ale spotřeba byla 4,4
mexif: Měl jsem tu možnost najet 2000 km s Octávkou a všechno to, co říkáš, je pravda tak na 20%.. Sice tam všehno tohle je, ale pořád jsem cejtil ten rozdíl oproti VW. Prostě to bylo o třídu jinde. Octávka je dobrá, neříkám, ale na Golfa v žádným z těch parametrů, co zmiňuješ, podle mě nemá.
mexif: Měl jsem tu možnost najet 2000 km s Octávkou a všechno to, co říkáš, je pravda tak na 20%.. Sice tam všehno tohle je, ale pořád jsem cejtil ten rozdíl oproti VW. Prostě to bylo o třídu jinde. Octávka je dobrá, neříkám, ale na Golfa v žádným z těch parametrů, co zmiňuješ, podle mě nemá.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 15.09.2010 20:33
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Dam sem vedet az se projedu v tom benzinaku. Zatim jsem oslovil par prodejcu s nabidkou na 1,4 TSI a 2,0 TDI, tak uvidime s cim se vytahnou. Podle toho propocitam navratovost a rozhodnu.
Skodovku urcite nechci, nemam zadny konkretni racionalni duvody, ale Golfisti urcite chapou, proc chci jezdit v Golfu a ne Skode
Skodovku urcite nechci, nemam zadny konkretni racionalni duvody, ale Golfisti urcite chapou, proc chci jezdit v Golfu a ne Skode
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW
-
- Profík
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27.10.2009 22:32
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
Jestli se v tom benzíňáku projedeš, tak určitě napiš, jak se ti to zdá, já jsem v 1.6 TDI nikdy neseděl a srovnání by mě docela zajímalo.
A to bys chtěl benzín s 90 nebo 118 kW?
jo a ještě jedna věc: hlavně si do toho nenech kecat!
A to bys chtěl benzín s 90 nebo 118 kW?
jo a ještě jedna věc: hlavně si do toho nenech kecat!
Golf VI 1.4 TSI 90 kW DSG Highline / Golf 7.5 GTI Performance DSG by @Motorpower 215 kW/450 Nm.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 15.09.2010 20:33
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
@Pantani - sel bych do tech 90kW, urcite dam vedet az se projedu!
VW Golf VI Variant 2,0 TDI 103 kW
-
- Jezdec
- Příspěvky: 451
- Registrován: 08.09.2009 22:14
Re: Zvazuji Variant 1,6 TDI, 77kW (105k), ale ... Poradte prosim
,
Racionální důvod je... , jak jsem pochopil máš také i nějaké cenové limity. Takže když to shrnu. Octávia má stejně kvalitní výrobu, ne-li lepší (osobní zkušenost se Škodou a Golfem) - možná se budeš smát, ale je to realita a předražený Golfík nenabádne nic lepšího, než pár lesklých cingrlátek navíc za desítky tisíc vyšší cenu a stále pocit uvnitř mírně menšího auta. Co se týče motorů, má Škoda to samé. Bohužel ani do toho Golfa nejsou schopni dát často z výroby kvalitní pneu a Hankook si tohle auto moc nezaslouží (jistě někdo namítne, že to jsou jeho nejoblíbenější ). To v tý Škodovce to obouvají alespoň vždy na "značkové" gumy, byť různých výrobců. Ber můj příspěvek tak, že nepomlouvám Golfa, ale po zkušenosti s oběma bych si vybral Golfa jen v případě, že je mi jedno, že zaplatím za stejné svezení o cca o 100 tis více. Pak si ale kup do toho pořádný motor a neřeš nárůst ceny. Jinak hodně štěstí při výběru i já chtěl hodně dlouho Golfíka - konečně ho mám, ale že bych z něho byl v sedmém nebi, tak takové nadšení se zas nekoná.green_h píše:Dam sem vedet az se projedu v tom benzinaku. Zatim jsem oslovil par prodejcu s nabidkou na 1,4 TSI a 2,0 TDI, tak uvidime s cim se vytahnou. Podle toho propocitam navratovost a rozhodnu.
Skodovku urcite nechci, nemam zadny konkretni racionalni duvody, ale Golfisti urcite chapou, proc chci jezdit v Golfu a ne Skode