1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ative »

Zdravím Vás, budu měnit vozový park a přišla na řadu otázka, jaký motor zvolit? 1,6 Tdi či 1,4TSi ? Nynější auto byla šestnáctistovka benzínová 74kw ve vw bora, spotřeba cca kolem 7,5L.Relativně normální auto na normální ježdění. Aute jezdím denně cca +-30km, ale je to i víc. Občas i nějaká jízda po dálnici. Děkuji za případné rady. :wink:
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

Uživatelský avatar
SandrikGVI
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2239
Registrován: 18.01.2011 20:20
Bydliště: Středočechy :D

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od SandrikGVI »

no takze cca 15km tam 15km zpet?? to ta nafta moc rada nebude...jestli je to vetsina jizd tak to zvol radsi ten benzin...obcas dalnice?? no jak se to veme...ja mam 90% dalnice proto jsem bral naftu a nemuzu si stezovat...je tam mnoho faktoru...uz mas vybrane nejake kousky nebo budes teprve hledat?? neco o tech motorech uz tu napsano je tak pohledej a urcite se neco doctes ;)

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ative »

No dneska mě zase jezden známej tvrdil,že ta 1,6Tdi by se i tak dala,že už to tak náchylné není jako před tím s těma tdi.Jinak vybírám a koukám :)
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od jirkaTDI »

Oba motory stojí za prd, takže je to skoro jedno ;-) spolehlivost Bory 1.6 už nečekej.

pro diesel je 15km cesta blízká smrt. U tý 1.6 často odchází EGR ventil (nový stojí 9t. kč), pak přes 200t. km můžou odejít vstřiky (jeden origo 14t. kč, neorigo půlku), DPF - taky žádná levná sranda, atd. Ale jinak slušnej motor, moc to sice nejede, ale taky to nežere. Starý TDI byly nesmrtelný, tohle je náchylný až moc...

U TSI jsou minimálně špatně rozvody řetězem, které mají sklony k destrukci :-) ale na kratší trasy to bude asi lepší volba než diesel...
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ative »

No je mi jasné, že to asi nebude tak jako u těch starých motorů. No právě to TSi na krátké tratě by se dalo ,ale co s tím řetězem, který dělá neplechu. Já myslím,že nějaké závodění mě dávno přešlo. No už sem více rozhodnutý na tu 1.6 Tdi. Podle mě si člověk nějak v dnešní době nějak moc nevybere. Nebo váhám koupit ještě G5 v 1.9Tdi bez dpf. Zda tohle by nebyla lepší volba.
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

Uživatelský avatar
jirkaTDI
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2072
Registrován: 29.08.2009 00:54
Bydliště: JihlaVWa
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od jirkaTDI »

G5 1.9 bez filtru bude nejlepší volba :wink: oproti 1.6 je trochu hlučnější a má cca o 0,5l vyšší spotřebu, ale jinak náklady na servis a spolehlivost jsou úplně jinde :wink: jen pozor na 1.9 vyrobené mezi 2007-2009, některé měly zmetková ložiska na klice a pak tomu lítaly ojnice, takže je lepší u těhle ročníků preventivně vyměnit ojniční šály a šrouby, ještě dvouhmota může pozlobit, jinak je to v pohodě :)
Golf mk1 mTDI
Golf mk3 GTI 20 jahre
Ibiza Cupra 20VT
Audi A2 1.4 16V
Volvo V70 II D5

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ipanema »

Zeptal ses a dva lidi ti řekli, že diesel ne. Pak napíšeš, že si vezmeš ten diesel. Čili založení tématu s dotazem sis sám shodil. Promiň mi, ale vezmi si třeba ty diesely dva, ale tohle nechápu..

Je zde někdo, kdo měl už destrukci motoru na Golfu TSi 90kW? Je jich spousty. Chápu to tak z diskuze. Takže s jedním z výčtu se rád setkám. Pošlete mu na něho kontakt.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ative »

No spíše se opravdu přikláním k tomu dieselu, ale benzín též nezavrhuji. Věřím, že určitě ten benzín líp jede a s tou spotřebou to bude taky dobrý. Hele a klidně napiš tvůj názor a zkušenost s 1.4 TSi.
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ipanema »

Jestli jede líp to nevím. Možná o fous, ale né nic výraznýho. Ten nafťák nebude kafemlejnek.
Já mám pouze pozitivní zkušenosti. Moc k tomu nenapíšu...
Jen mě zajímá kolik už lidí mělo tu destrukci/problémy s řetězem. On měl víc problémů kvůli napínáku někdy do roku 2010/2011 tuším. (jelikož funguje na hydraulice, tak je dobré ho zkontrolovat. Pokud to ale nezlobí, je vyloženě na zadělání si problémů, když si někdo nechá původní nastavení rozvodového řetězu předělat/vyměnit/přenastavit). Od tohoto roku jsem neslyšel o žádných problémech. Možná až na jeden přeskočený zub. Stále to jsou stroje. Je potřeba počítat, že auto je časovaná bomba. Až se něco stane, je to pak "destrukce". Třeba i peněženky.

Nejsem si jistý jestli při 15km tam a 15 km zpět, kdy vlastně v zimě vytáhneš klíčky ze zapalování okamžitě po zahřátí motoru, tak místo rozvodů nebudeš řešit chladící kapalinu smíchanou s olejem uvnitř motoru...
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ative »

Jasné, ono se to dostatečně neohřeje v zimě. Ale jako jezdím i víc ne jen 15 tam a zpět. Já si myslím, že si teď opravdu člověk nějak moc nevybere.
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ipanema »

Taky jde o peníze. S benzínem budeš jezdit za 7 litrů a s naftou za 4,9.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ative »

No ono právě taky jde i o ty peníze, jako počítám s koupí a hned proběhne výměně rozvodů, filtrů, oleje. Člověk přeci bude mít nějakou jistotu. Je mi též jasné, že to závisí na tom jaký kus se trefí.
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ipanema »

Tak záleží jestli bude nějaká "jistota" že ty rozvody před tebou někdo měnil a na první pohled je ten řemen starý do půl roku, tak je to i zbytečné. Záleží na okolnostech.
Olej a filtry jsou jasný. To je investice 1500,- a ztráta 30 minut času.
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
Ative
Pilot
Pilot
Příspěvky: 883
Registrován: 23.07.2010 16:37
Bydliště: Svatobořice-Mistřín

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od Ative »

Jako já sem takový, že to prostě preventivně vyměním. Ale rozvody udělám tak či tak, abych měl alespoň nějakou jistotu. Úplně stejně se to tak udělal když sem si přivezl boru.
ex. VW BORA 1.6 : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=78&t=225335" onclick="window.open(this.href);return false;
New VW Golf 6 Variant 1.6 Tdi

Uživatelský avatar
dýzlgejt
Řidič
Řidič
Příspěvky: 80
Registrován: 08.11.2015 20:16
Bydliště: Highland

Re: 1,6TDi CR 77kw vs 1,4TSi 90kw

Příspěvek od dýzlgejt »

Ipanema píše:... s naftou za 4,9.
To se mi zdá v režimu 15km docela optimistický. Teď jsem jel 20km a podle počítače spotřeba 6,6. Motor se jakž takž ohřál (teplota oleje) tak po těch cca 15 kilometrech (venkovní teplota +3°C). Když popojíždím se studeným po městě, tak min.za 8, mnohdy přes 10. Takže podle mě s úsporným provozem se dá počítat až při delších trasách. (Jen abys nebyl sklamanej, že to v tomhle režimu zas až tak nešetří.)
(1.6 TDI CR DPF kombík)
Golf VI Variant Highline, 1.6 CR, 77kW (CAYC), 2011
ex. Golf V, 5.dv., Comfortline, 1.9 PD, 66kW (BRU), 2004

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“