Stav DPF

Naftové agregáty

Moderátor: SandrikGVI

Odpovědět
roko146
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 3
Registrován: 03.02.2016 23:42

Stav DPF

Příspěvek od roko146 »

Zdravim, potreboval by som zistit v akom stave mam na Golfe 1.6 TDI DPF. Cez VCDS som nameral tieto udaje:

226 Particle filter; difference pressure-DIP_PF: 5.97 hPa
227 Particle filter; differential pressure; dynamic offset-DIP_PF_DYN_AD_VALUE[0]: 0 hPa
230 Particle filter; fuel consumption since last regeneration-FCO_SUM_RGN: 39.13 l
231 Particle filter; kilometers since last regeneration-DIST_RGN: 729.4 km
232 Particle filter; offset for differential press.-DIP_PF_AD[0]: 0.41 hPa
233 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF: 46.8033934 g
234 Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF: 46.8033934 g
235 Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF: 16.90 g
236 Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF: 15.27 g
237 Particle filter; time since last regeneration-T_WOUT_RGN: 48036.30 s
238 Particulate filter ash load limit-C_MASS_ASH_PF_LIM_TEST: 70.00 g

Co sa da z toho zistit, je potrebne ist na cistenie filtra, resp, kolko mu este zostava? Vdaka velka za kazdu odpoved.

lubinek79
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 16
Registrován: 01.11.2015 21:38
Bydliště: okolí Hustopeč

Re: Stav DPF

Příspěvek od lubinek79 »

233 či 234 ti ukazují stav DPF. Tzn. že máš ve filtru cca 47g popílku. Jak sám vidíš u 238, tak limit je 70g.
Volkswagen Golf VI Variant 1.6 TDI 77kW 2011

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav DPF

Příspěvek od kubisz »

dobry den, mel bych prosbu ohledne 1,9 TDi, BLS, najeto cca 150 tis. (mozna)...pres diagnostiku se namerilo cca 45g ve filtru, nalil se "rozpoustec" Wurth, spustila se regenerace (jizdou) a hodnota se nezmenila...cele se to zacalo resit kvuli vyssi spotrebe (cca o litr) a ta po teto vynucene regeneraci uz klesla (zatim namereno jen podle PP)...hodnota zaneseni ale zustala stejna, respektive se o 1g zvysila (coz ale predpokladam neni stejne smerodatna hodnota)...no a ted vlastne k tomu dotazu :-) na emisich se vyjadrili (cca 1/2 roku zpet), ze auto ma hodnoty, jako by nemelo DPFko a ze pry VIN tomu odpovida, stitek v kufru ale pise VINko a kod motoru BLS, takze s filtrem...druha vec je, jestli ho predchozi majitel nekuchnul...vzhledem k "zasekle" hodnote zaneseni filtru by to odpovidalo, zase na druhou stranu vynucena regenerace probehla podle VCDS bez problemu, teploty se zvedaly, cele to trvalo cca 15 min a nevyskocila zadna chyba...jak se teda da nejak potvrdit, ze DPFko je a funguje a neni potrebas po cisteni filtru jeste znovu nastavit hodnoty? podle tohoto navodu: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... generation" onclick="window.open(this.href);return false; byla hodnota "MVB 075.3: Particle Filter Load" 0,0%...doufam, ze je to k pochopeni, diky za tipy
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
stinger
Řidič
Řidič
Příspěvky: 89
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Severní Morava

Re: Stav DPF

Příspěvek od stinger »

Sáhni prstem vzadu do výfuku. Když bude čistý, DPF funguje jak má, když černý od sazí, tak je něco špatně.

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav DPF

Příspěvek od kubisz »

vyfuk je cistej, diky

edit: i kdyz je cistej, tak ta hodnota zaneseni je celkem vysoka (45/60)...koukam na spravne misto, nebo se to hleda nekde jinde? motor je BLS, diky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Urby17
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 27
Registrován: 05.08.2013 17:56

Re: Stav DPF

Příspěvek od Urby17 »

aha takže když mám výfuk zasraný od saze (sáhnu do koncovky a mám černý prst) tak to znamená že mám něco špatně? mám 2.0 tdi a jezdi se s ním 90% dálnice

Uživatelský avatar
motorpower
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3332
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha

Re: Stav DPF

Příspěvek od motorpower »

stinger píše:Sáhni prstem vzadu do výfuku. Když bude čistý, DPF funguje jak má, když černý od sazí, tak je něco špatně.
Zavádějící odpověď. Za prvé záleží na typu vstřikovačů. Pieza ..výfuk bude čistý i po sw ůpravě,
solenoidy...i bez úpravy stačí dva dny nejezdit jako strejda a koncovka spolehlivě zčerná.
Přesto auto nepřekračuje limity CO, NOX, ani další měřené veličiny. Navíc i stejná auta se kromě jiných řidičů vyznačují i výrobními odchylkami. Takže jsem už třeba viděl zánovní SuperbII s malým nájezdem, který kouřil jak po úpravě a bez DPF. Na reklamaci odpověděla Škoda, že vše je v normě.

Konkrétně tvoje jednotka má nejspíš označení 03L906022xx.
Měření výkonu na válcové zkušebně MAHA LPS 3000 4x4

Úprava výkonu vašeho vozu. Zlepšení emisních limitů.


Obrázek

Motorpower - Chiptuning

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav DPF

Příspěvek od kubisz »

mne de spis o ty hodnoty na diagnostice, ktery mam vycist pro 1,9TDI BLS...jestli hledam spravne, tak je DPF v poslednim tazeni, kdy z 65g ma zaplnenych 45/46g a diky tomu regeneruje casteji, nez puvodni novy filtr...akceptuju tuhle situaci, jen bych rad vedel, jestli to jde vycist pres diagnostiku a na jakych hodnotach, diiiky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Stav DPF

Příspěvek od Ipanema »

Ono se dá sáhnout i do koncovky na 5ti letým výfuku a mít ten prst čistý? :laugh: :laugh:
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav DPF

Příspěvek od kubisz »

je to mozna divny, ale dokonce i na desetiletym aute je cisty...
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
Ipanema
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1727
Registrován: 22.05.2008 17:50
Bydliště: Brno

Re: Stav DPF

Příspěvek od Ipanema »

Tak já jen, že dával na svoje auto 1,5 roku starý výfuk a byl špinavý (včetně mých prstů po zásunu) jako můj původní 5ti letý. Ale to asi nevyřešíme. Zkusím dnes před barákem schválně zasunout do nějakýho novýho dieselovýho auta... :rofl:
Golf VI 1.4 TSI 90 kW, pseudo-GTI kompletně uvnitř i vně, úprava na 236 Nm/155 HP, léto 18" Serron, zima 18" Monza

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav DPF

Příspěvek od kubisz »

nevim, jestli to s tou jednotkou bylo na me, ale ta je asi pro CR 1,6:
Konkrétně tvoje jednotka má nejspíš označení 03L906022xx.
k cemu je to dobry? diky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Uživatelský avatar
kubisz
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2873
Registrován: 10.07.2013 10:51
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Stav DPF

Příspěvek od kubisz »

netusite teda sim nekdo, jestli po te "cistirne" je ntune znovunastavit / resetovat hodnoty zaneseni filtru? pokud se tak udela a filtr bude stale zaneseny, je to nebezpecny? diky
ex. Touran 1T2, 1.9TDi, 77kW, BLS, 2007, MQ250
ex. Touran 1T3, 2.0TDi, 103kW, CFHC, 2014, DQ250
Touran 5T1, 2.0TDi, 110kW, DFGA, 2019, DQ381

Odpovědět

Zpět na „Motory diesel“