Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2638 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 172, 173, 174, 175, 176  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 19.01.2018 16:26 
Offline
Nový člen
Nový člen

Hodnost:

Nový člen

Registrován:

18.01.2018

Příspěvky:

9

Melo by to normalne fungovat ne?


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 19.01.2018 18:37 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

11.12.2009

Příspěvky:

6070

Bydliště:

DuchcoVW & Kladno

Teoreticky ano. Michall, myslím, psal, že je zadní topení v paralelním okruhu s předním. Takže když to zaslepíš/uděláš vracečku na správnym místě, fungovat by to mělo .

_________________
Wartburg 353 Tourist

Polo 86c 2f 1.3 40kW 1992 !!RIP!!
Golf III variant 1.4 1995 - šel do světa

Tepličáci, Ústečáci, Mostečáci sem => SRAZ!!?
Kladno hýýýýr => SRAZ!!?

Detailing Club

_________________
Škoda Fabia 1.2TSI 66kW 2015 Stylový šicí stroj + Sharan 1.9 TDI PD 85kW 2001 sociál s koženym volantem (family car)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 19.01.2018 18:57 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

23.12.2014

Příspěvky:

180

Bydliště:

Vysočina

Již to tady bylo psané několikrát, já osobně jsem to sem též psal. Takže stručně.Odpojit to jde jednoduše.Jestli Ti nejde bufík, tak jej dej pryč a oba konce zaslep. Vracečku v žádném případě dělat nemusíš, přední okruh do topení bude fungovat.Ale v tomto případě Ti nebude fungovat zadní topení. Jestli si s tím vyhraješ tak místo bufíka propoj hadice a vzadu sundej dekl na levém podběhu (čalounění) a mezi hadici- je jedno jestli na přívodovou, nebo na zpátečku dej ventil(kohout) a provrtej dírku aby šlo tímto ventilem otáčet. Pak když zavřeš tento ventil tak do zadního topení nebude protíkat voda, a uvidíš jak rychleji se motor zahřeje, já co to mám udělané tak nepotřebuji bufíka, v případě že budeš chtít topit i vzadu tak otevřeš ventil a topíš. Jo a je jěště potřeba na zadní ventilátorek dát vypínač-nejlépe co jde kostra, je zbytečné aby se točil ventilátor.
Já zadní topení nemám, předělal jsem to pod sedačku řidiče, tím pádem zkrácené vedení vody a spokojenost- je to zde popsané,
normálně jezdím z uzavřeným okruhem do zadního topení(co je pod sedačkou) a máme doma ještě opla zafíru a seat cordobu a nejrychleji se ohřeje stoutou ůpravou sharan

_________________
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 19.01.2018 20:26 
Offline
Nový člen
Nový člen

Hodnost:

Nový člen

Registrován:

18.01.2018

Příspěvky:

9

Perfektne popsane. Moc diky,zkusim najit ten popis.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 20.01.2018 09:05 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4869

Bydliště:

Praha

... a když nebudeš pouštět topení vůbec, tak se motor ohřeje ještě rychleji. Pak do něj ventilem pustíš ledovou vodu ze zadního okruhu a tak je to úpa úža. :laugh:

Proč si prostě neopravíte bufíky? Zas taková věda to není, i když to pravda občas stojí peníze i čas. Aby se motor ohřál rychleji úplně stačí, když bufík funguje a těch pár km s vypnutým topením se dá vydržet bez potíží.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 20.01.2018 09:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.02.2009

Příspěvky:

472

Bydliště:

Štúrovo, Slovensko

zobral si mi to z ust michall fak tu vymyslaju vseljake upravy ktore stoja hlavne vela casu ale aj nejake penize :mrgreen: a pritom ked je clovek zrucny tak bufa spojazdni aj sam..staci trosku citat.....a rozmyslat....ten komfort ked bufik ide by som nevymenil za nejaky ventil a ine upravy....

_________________
VW Sharan I, 1.9 TDI, AFN - náš Michel išiel do sveta... Seat Alhambra II, AUY, Aneška a už zase riešim čo som mal vyriešené :-)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 20.01.2018 12:16 
Offline
Nový člen
Nový člen

Hodnost:

Nový člen

Registrován:

18.01.2018

Příspěvky:

9

To ja to klidne odpojim.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 20.01.2018 14:26 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

23.12.2014

Příspěvky:

180

Bydliště:

Vysočina

michall píše:
... a když nebudeš pouštět topení vůbec, tak se motor ohřeje ještě rychleji. Pak do něj ventilem pustíš ledovou vodu ze zadního okruhu a tak je to úpa úža. :laugh:

Proč si prostě neopravíte bufíky? Zas taková věda to není, i když to pravda občas stojí peníze i čas. Aby se motor ohřál rychleji úplně stačí, když bufík funguje a těch pár km s vypnutým topením se dá vydržet bez potíží.



michall -e Já když jsem si koupil před 5 roky tohoto sharana tak mu nešel bufík, byla to jedna věc kterou jsem opravoval jako první, fungoval 1 rok a pak opět nešel, ale o to ted nejde. Byl to bufík 3Kw a byl slabej (chtělo by to 5Kw) opravdu i když šel tak nebylo znát že by se motor zahřál rychleji- a to jsem měl ještě zaizolované trubky co vedou dozadu. Nyní jak to mám tak opravdu motor se zahřeje brzo a to jak píšeš první 2-3km nepouštím ventilátor do předního topení,(ono je to stejně zbytečné protože fouká akorát studený vzduch) až když je na teploměru první čárka tak jej zapnu. Co se týče že když pustím ventilem do druhého radiátoru vodu, tak máš pravdu že klesne trochu teploměr, ale při současných zimních teplotách které nejsou vysoké tak bohatě stačí vytopit příjemně vnitřek předním topením, čili zadní pouštím opravdu málokdy, dá se říct že skoro nikdy.

hiero- co se týče opravy bufíka tak opravdu není problém si jej sám opravit-dokonce jsem o tom i uvažoval , ale ten 3 kw je slabý-to dokonce někde tady to tvrdí i jiní co mají toho 3Kw, chtělo by to sehnat 5Kw, pak už by to mělo smysl. A co píšeš že tyto upravy co mám, že stojí čas a peníze, tak nějaký čas to opravdu stojí a co se týče peněz tak mě ventil stál necelou stovku a ostatní jsem použil z vyřazených aut. Kolik by mě stálo sehnat bufíka 5Kw a to by se asi muselo dát i silnější čerpadýlko (naftové) a kdybych to měl vše originál čili topení vzadu v podběhu, tak za jízdy by se ochlazovali trubky a tím pádem by asi bufík běžel i za jízdy

_________________
Sharan 1998 TDi 81KW motor AFN , Seat cordoba 2003 SDi 50Kw........ Transportér 1991 T4 2,4 57KW-prodán


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 20.01.2018 15:43 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2012

Příspěvky:

12

Bydliště:

Velké Popovice

škoda, že jsem o přerušení zadního okruhu nečetl dřív, asi bych to vyřešil taky tak, ale teď už mám nového bufíka, včera jsem opravil vodní čerpadlo výměnou uhlíků, a ještě musím zjistit proč na přívodu napájení té pumpy je stále 12V i když je vše vypnuté. Netušíte někdo? nemáte schéma el. zapojení? Bufík mám D5Z-F s přídavnými Webasto hodinami propojené přes climatronicnějaké, možná zapečené relé, ale které?

díky

_________________
Ford Galaxy II 1.9 TDi 85kW automat AG5 rv.2004


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 22.01.2018 10:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.03.2008

Příspěvky:

447

Bydliště:

Jih

Tady by to mohlo být
Kód:
http://uloz.to/xugyJpcE/ford-galaxy-elektricka-schemata-04-2000-02-2006-zip

_________________
Když to jede tak to jede
Obrázek

http://speedtest.net/result/1423048033.png

_________________
Alhambra 1.9 TDI 96kW RED


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 22.01.2018 12:32 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4869

Bydliště:

Praha

Alanis píše:
... a ještě musím zjistit proč na přívodu napájení té pumpy je stále 12V i když je vše vypnuté.


= když vypneš klíček a počkáš cca 2-3 minuty? Čerpadlo má doběh, u AUY ho řídí J293, označení 430.


Přílohy:
V51.JPG
V51.JPG (32.13 KiB) Zobrazeno 178 krát


_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)
Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 22.01.2018 13:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2012

Příspěvky:

12

Bydliště:

Velké Popovice

Díky moc. Celou el.cestu se mi podařilo dohledat. Vypadá to, že mi zlobí to relé 430. Na kontaktu výstupu k půmpě, je stále napětí 11V a když jsem proměřoval průchod, tak je tam odpor cca 50Mohmů, tak tam bude asi problém, zkusím pak jiné relé. Teď jsem zatím odpojil kontakt z toho relé a čerpadlo mi prozatímně spíná pouze když je zapnutý bufík.

Nicméně jsem vítězoslavně nahodil bufíka se opravenou vodní pumpou a i tak se mi bufík přehříhá :-( podle VAGu mám větší teplotní rozdíl na vstupu a výstupu než 15 stupňů a při dosažení teploty 70 stupňů se bufík vypne a hodí chybu přehřátí. Budu muset zkusit průchodnost okruhu nebo případně jiné čerpadlo. Nebo jestli není jen zavzdušněno?

Jak nejlíp vyzkoušet průchodnost vodního okruhu? Všechny propojení trubek jsou za motorem :-(

Nebo ještě jiné tipy?

Jak je vlastně zapojen vodní okruch motor + okruch dozadu? nemůže zlobit nějaký ventil, který to pouští i do motoru a pak nestíhá dobře cirkulovat zadní okruh?
Co jsem se díval, tak přívodní hadice do čerpadla vede od někud z motoru

díky

_________________
Ford Galaxy II 1.9 TDi 85kW automat AG5 rv.2004


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 22.01.2018 14:07 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4869

Bydliště:

Praha

To "relé" 430 není jen relé, je to řečeno dnešní mluvou SMART relé, zajišťuje kromě jiného doběh čerpadla.

To záludné chování bufíku může znamenat poškozenou ŘJ. V pátek jsem měl něco podobného ... bufík teprve nabíhal, ale na vstupu byla teplota vyšší než na výstupu, na výstupu se "loudala" asi o 5-10 stupňů pod vstupem. Bufík naběhl, trochu natopil a vypnul. Po vypnutí byla teplota na vstupu asi 60st, na výstupu asi 30. To vše při běžícím motoru a funkčním čerpadle. Jako jistota je vyzkoušet bufíka s jinou jednotkou.

Ještě to může dělat zavzdušněný systém, to zas pomůže dát auto čumákem nahoru a nechat ho chvíli při otáčkách dejme tomu 2000. Pokud nemáš origo nezávislé topení, tak je v okruhu jako ventil snad jen termostat.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 22.01.2018 14:20 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

12.03.2008

Příspěvky:

447

Bydliště:

Jih

Ono je otázka zda to zkoušel s motorem?
A co tam má doopravdy za bufíka, jestli nemá ještě druhé čerpadlo přímo u něj?

Co se týká zavzdušnění, co jsem z bufíka vylil, to jsem do něj vždy nalil.
Vždy tam nějaký vzduch zůstane,ale pokud makají čerpadla, tak to vytlačí.

_________________
Když to jede tak to jede
Obrázek

http://speedtest.net/result/1423048033.png

_________________
Alhambra 1.9 TDI 96kW RED


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ, BUFÍK: problém s topením, nefunkční bufík
PříspěvekNapsal: 22.01.2018 14:32 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

01.10.2012

Příspěvky:

12

Bydliště:

Velké Popovice

s motorem jsem to zkoušel taky, chová se to líp, ale taky se to přehřívá
bufíka mám D5Z-F, to je bez čerpadla na bufíku

_________________
Ford Galaxy II 1.9 TDi 85kW automat AG5 rv.2004


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 2638 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 172, 173, 174, 175, 176  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group