KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
radoch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 53
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Konicko
Kontaktovat uživatele:

KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od radoch »

Zdravím,nepracuje mi klimatizace,bliká mi displaya Vag píše chybu 192 Tlakový spínač klimatizace.Víte někdo,kte ten zatracenej ventil je a zda se musí při výměně vypustit klíma?
Díky za pomoc.
radoch

jukinoo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 376
Registrován: 22.09.2008 23:05
Bydliště: ziar nad hronom

Re: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od jukinoo »

podla etky je niekde pri vysusaci a ten by sa mal nachadzat na spolujazcovej strane upne v predu vydno ho zo spodu a casto byva dost hrdzavy

Uživatelský avatar
ls
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od ls »

Je nasazenej přímo na sušiči teda u SAG I.Ale asi bez demontáže nárazníku půjde dost obtížně ven.U dvojky je líp přístupnej.Klimu vypouštět nemusíš.

radik63
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 27.08.2009 09:46

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od radik63 »

Ahoj všichni. Mám následující problém:
Vlastním 1 rok VW Sharan 1999. Pokud jde o klimatizaci, nedávno přestalo najednou úplně fungovat chlazeni.
Climatronic se tváří, že je vše OK, žádné blikání, po přepnutí z režimu ECON na AUTO se spustí oba přední větráky v motorovém prostoru, ale kompresor ne.
Měřil jsem napěti na konektoru do kompresoru, není tam - elektrika ho nespíná.
VAG nezobrazuje pro Climatronic žádné chyby. Nicméně VAG napíchnul člověk, který ho moc nezná, tak nevím jestli měl správný kabel a jestli něco nepřehlédl
V klimatizaci je tlak - vyzkoušeno krátkodobým stisknutím plnícího ventilku.
Všechny pojistky OK - zkontroloval jsem všechny, protože podle té kartičky nepoznám, která to je a v návodu k autu je úplně jiné rozložení pojistek.
Tak nevím, máte někdo nějaký nápad?
Napadá mě zkontrolovat tlakový spínač, nevíte kde ho hledat?
Předem děkuji a pokud potřebujete někdo něco přeložit z angličtina nebo němčiny, ozvěte se.
Radim

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od Marek77 »

Tlakový spínač je diagnostikovatelný, tudíž by o něm věděl VAG a displej Climatronicu by blikal. Spíš bych to viděl na poruchu elektromagnetické spojky na kompresoru. Ta se dá změřit ohmicky. Že na svorkách pro ni nebylo napětí nemusí nic znamenat v případě, že jsi neměl nastavenou teplotu LOW. Řečeno opačně - pokud máš na AC nastavenu jakoukoli teplotu, klidně se může stát, že climatronic v tu danou chvíli nepotřebuje kompresor k tomu, aby Ti vyhověl a prostě ho nesepne. Jakmile nastavíš LOW (tedy minimální požadovanou teplotu), kompresor sepne na tvrdo a napětí na spojce musí být.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 27.08.2009 10:54, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od abeljozef »

a aky to je motor ?

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od abeljozef »

Ak AFN alebo AVG precitaj si toto:

Takze na vrchnom releovom plate (predpokladam ze mas centralnu elektroniku) by na pozicii 12 malo byt rele 168. Dalej okrem F129 tu posobi este jeden termospinac F165 a F163 v jednom bloku.

F129 (spinac vetraka pin 3 a 4) je napajany na pine 4 poistkou S213 (10A). Z pinu 3 ide vyvod ktory dava cez diodovy blok J29 pokyn jednotke J26 na zapnutie druheho stupna vetrakov chladica vody a kondenzatora klimatizacie pri dosiahnuti tlaku 16 bar na vysokotlakej strane (kvapalnej). Vypina pri tlaku 12.5 bar.

F129 (spinac tlaku pin 1 a 2) stoji (a neni sam) v ceste napajania spojky kompresora. Na pin 2 je dovedeny signal z climatroniku ktorym dava climatronic pokyn na zapnutie kompresora (cerveny konektor na climatroniku pin 5). Spinac prerusuje tento obvod pri tlaku mensom ako 1,2 bar a spoji pri tlaku vacsom ako 2,4 bar na vysokotlakej strane. Tiez odpaja pri tlaku 32 bar a spaja pri tlaku mensom ko 24 bar. Z pinu 1 sa signal rozdeluje na 2 vetvy:

1. vetva sa vracia na klimatronik cerveny konektor pin 19. Klimatronik teda da signal na zapnutie klimy cez pin 5 a zaroven sa mu na pin 19 vracia informacia o tom ci spinac F129 dovolil zapnut kompresor klimatizacie.

2. vetva vsak este nejde na spojku kompresora ale pokracje k termospinacu F163 (pin 1 a 4) na pin 1. Z pinu 4 pokracuje dalej do rele 168. Uloha tohoto termospinaca te prerusit obvod napajania spojky kompresora ak teplota chladiacej kvapaliny dosiahne 119 stupnov celzia. Obvod opat spoji ak teplota klesne pod 112 stupnov celzia.

spinac F163 je v spolocnom bloku zo spinacom F165. F165 (pin 2 a 3) cez pin 3 dava pokyn jednotke J26 na zapnutie tretieho stupna vetrakov chladica vody a kondenzatora klimatizacie pri dosiahnuti teploty chladiacej kvapaliny 112 stupnov celzia. Treti stupen vypina pri teplote chladiacej klvapaliny 108 stupnov celzia. Spinac je napajany na pine 2 z pinu 4 spinaca F129. toto napajanie dalej pokracuje:

na spinaci kontakt rele 168 a od neho ide na spojku kompresota klimatizacie N25. Cize spojka je zopnuta ak je zponute toto rele. Cievka rele je z jednej strani prizemnena. Na druhy koniec cievky je dovedeny signal z termospinaca F163. tento signal je dovedeny aj na klimatronik cerveny konektor pin 11 (cize klimatronik vie ze kompresor nemoze byt zapnuty z dovodu zaucinkovania termospinaca F165). Tento signal je tiez dovedeny na RJ motora pin 37.

cize ak to zhrniem. ked ma zpnut kompresor musia byt splnene tieto podmienky:

Musi byt dobra poistka S213 (10A) ktora napaja tlakovy spinac F129 (pin 4), Termospinac F165 (pin 2) a spinaci kontakt rele 168 od kial po jeho zpnuti sa dostane napajanie na spojku kompresora klimatizacie N25 a ta zopne ak je z druhej strany prizemnena (neni porucha na vedeni).

Dalej Klimatronik musi dat z cerveneho konektora (PIN 5) signal (+12V) ktory sa musi dostat na termospinac F129 pin 2. Ak je termospinac zopnuty (tlak chladiva je vacsi ako 1,2 bar a mensi ako 24 bar) vychadza von (z pinu 3) a ide na termospinac F163 (pin 1) a ak je tento termospinac zopnuty (teplota chladiacej kvapaliny je mensia ako 112 stupnov celzia) vychadza (z pinu 4) na cievku rele 168 ktore zopne spinaci kontakt a tym privedie napajanie s spojku kompresora N25.

Toto plati pre I generaciu model 1998 motor AFN a AVG. Pri inych autach mozu byt rozdiely.

radik63
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 27.08.2009 09:46

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od radik63 »

Marku: z uvedeného vyplývá, že tlakový spínač by měl být OK. Při kontrole napětí jsem měl nastavenou na Climatronicu teplotu, která v režimu auto měla zaručeně sepnout chlazení - tedy kompresor .

Josefe: díky za podrobný popis. První věc co udělám je, že nechám přeměřit tlak a případně doplnit okruh. Rozumím tomu tak, že unikání plynu při stisknutí plnícího ventilku ještě neznamená, že je tam tlak větší než 1,2 bar (předpokládám, že je to přetlak, čili tlak o 1,2 bar větší než atmosférický). Jedu tam zítra a dám vědět.
Zdar, Radim

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od Marek77 »

U mne bylo zvláštní, že při úniku chladiva jsem měl v systému pouhých 0,17 kg náplně (což je 17,5%), klima pochopitelně nechladila, ale tlak v systému byl 5 Bar a kompresor normálně spínal (jenom to nefoukalo studené). Takže i když je v systému tlak, nemusí tam být chladivo.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od abeljozef »

jo je normalne

Vacsina chladiva v systeme je v kvapalnej forme. Ked je unik tak pokial je este nejaka kvapalina tak dorovnava ubytky v tej casti kde je plyn a drzi tlak v zavyslosti na teplote. Nizky tlak na F129 pri uniku sa prejavy az pri totalnom uniku ked uz nie je ziadna kvapalna zlozka R134 a plyn uz vyfucal tiez.

radik63
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 27.08.2009 09:46

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od radik63 »

Vážení,

řešení celého případu je zajímavé. Volal mi mechanik ze servisu, že tam nemůže najít žádnou závadu a že vše funguje. Připadal jsem si jako d...il, protože 100% vím, že mě to nejelo. Tak jsem tam zajel a zjistil jsem následující:
- mechanická část klimy v dobrém stavu, žádná koroze. Auto jezdilo v jižním Německu (asi tam tak nesolí) a navíc jsou trubky vedené jinak - nezasahují na spodek vozu.
- auto chladí velmi dobře, vyměnil jen pylový filtr (cca 400 Kč)
- tlakový spínač to být opravdu nemohl, protože nevíc k uvedenému by se při jeho chybě nerozběhly ani ventilátory
- podezření tedy padá na snímač teploty chladící kapaliny, který odstavuje chlazení při přehřátí motoru. Snímač samotný (asi tam bude bimatalový pásek) je ok, možná někde nalomený kabel. Takže až se to zase objeví, vím kam jít.

Jinak můžu doporučit firmu Autoklimatizace Mánek & Romat +Šabata / Brněnské Ivanovice. Korektní přístup, spoustu věcí vysvětlí, netahají z vás peníze za každou cenu

monty123
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 09.02.2008 19:42

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od monty123 »

Ahoj všem!

vše jsem tu prohlédl a nenašel, tak se zkusím zeptat: Prosím, nevíte někdo kde je umístěn Pressure sensor G65?? Mám Sharana 1.9 TDI 96 kW PD r.v. 2005. Dvouzónový klimatronic. Nic na něm nebliká, jen na AUTO nechladí a VAG mi píše 16916 - A/C Refrigerant Pressure sensor (G65) Circuit Low input P0532 - 35-10 - - - Intermittent. Věděl by někdo, jestli je nutné vypustit chladivo pro výměnu tohoto tlakáče?
Moc díky!!

monty123
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 14
Registrován: 09.02.2008 19:42

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od monty123 »

AHoj chlapi, tak mi nikdo neporadil, tak jsem ten tlakáč našel sám. Je parádně přístupný po odebrání plastu, pod kterým je tažné oko. Mám ho vyměněný, akorát ta podělaná klima už zase nejede. Jela asi půl hodiny a nejede. Tentokrát VAG diagnoza žádná. SHIT.

kkd
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 44
Registrován: 02.11.2009 20:36

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od kkd »

Já mám dotaz ohledně vagu mám Alhambru 1999 motor AFN ruční klimu po připojení vagu se mi nespojí s klimou a hlásí jednotka nenalezena. Jde diagnostikovat ruční klima nebo jen climatronik.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: KLIMA: umístění tlakového spínače klimatizace

Příspěvek od Marek77 »

kkd píše:Já mám dotaz ohledně vagu mám Alhambru 1999 motor AFN ruční klimu po připojení vagu se mi nespojí s klimou a hlásí jednotka nenalezena. Jde diagnostikovat ruční klima nebo jen climatronik.
Diagnostikovatelný je pouze Climatronic - lednička nemá řídicí jednotku.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“