BRZDY: problém pri brzdení, ztráta tlaku na pedále

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Tommate »

petrklm píše:Při brzdění cítím houpání pedálu, pokud brzdím silněji, celé auto se roztřese. Předpokládám zvlněné kotouče, předpokládám správně? Další dotaz - je možné, aby to dělaly zadní kotouče? Jsou totiž dost jeté a přední vypadají opticky hodně dobře. Díky za rady :-).
pokud to jde cítit i ve volantu, tak zcela určitě přední, pokud ne, tak to mohou být možná i zadní, ale to často nebývá, zkroucený kotouč nemusí být vůbec okem nějak rozeznatelný, někdy může být po obvodu nestejnoměrně zbarvený
lubos111 píše:Dobrý den přátelé.
Mám následující problém. Z ničehonic po ránu mi alhambra skoro nebrzdí, tvrdý pedál, jako by nešel posilovač. Po několika zabržděních je to lepší a celý den to vydrží. Stejně si ale myslím, že se účinek brzd tak o 20-30% zhoršil. Vag žádnou chybu nenašel.
Děkuji za každou radu
netěsnosti někde od vývěvy k posilovači, nebo samotný podtlakový posilovač odchází, nejdříve vyměnit a utěsnit hadice a když to nepomůže tak posilovač

Uživatelský avatar
petrklm
Řidič
Řidič
Příspěvky: 74
Registrován: 20.12.2010 14:13
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od petrklm »

Díky za názor, nejdřív vyhodím ty zadní kotouče, stejně už po tom přímo volají. Když to nepomůže, dojde i na přední, ale těch mi bude asi líto :negative:

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Auto1 »

Ještě může být netěsnost na elektomagnetických ventilech a nebo hadičkách k nim,jsou tři a ještě tam je filtr nebo zpětný ventil,takový krátký ale široký váleček na hadičce,jednoduše ten podtlakový systém musí být těsný,jinak to může brzdit špatně a když kuna nahlodá hadičku v určitém místě ( před nebo za tím zpětným ventilem) a ona pak praskne,tak se může stát,že najednou auto brzdí jen na asi 20% normální účinnosti brzd a to je takový šok,že to nikomu nepřeji.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Charlie.007 »

RichardSamek píše:Zdravím všechny....
Mám podobný problém nebo zbytečně plaším? Zůstávala mi viset ruč.brzda. V mrazech jsem musel pod auto a zatlačit na pružinu.
Potřeboval jsem vyměnit filtry včetně palivového a tak jsem si v servisu nechal opravit i ruč. brzdu.
V servisu mi vyměnili zadní třmeny za jiné repasované, je to nákladné, ale manžety a prachovky mi už měnili každý půl rok.
A lanovody ruč. brzdy vyměnily také, za nové, proč ne. Ruč. brzda je teď super bez závad.
Ale od té doby mi auto nebrzdí. Při volnoběžných otáčkách motoru, třeba když dojíždím k semafórům nebo k přechodu pro chodce, musím hodně tlačit na pedál abych zastavil. Pedál je tvrdý. ABS funguje.
A normálně za jízdy při vysokých otáčkách motoru je pedál měkký a jde až k podlaze. Celé mi to připadá nepříjemné, nezvyklé. Před opravou ruč.br. auto brzdilo mnohem lépe. Nebo jde o zvyk?
Taky mi přestala palubka signalizovat rozjetí s zataženou ruční brzdou. PROČ???Zapoměli v servisu něco zapojit nebo udělat??? Nebo snad při výměně paliv. filtru, nebo odvzdušňováním brzd. soustavy uvolnily nebo ulomili nějakou hadičku podtlaku k brzd. posilovači?
Poraďte prosím. Dííííky !!!

Tak mám úplně stejnej problém :? V servisu mi měnili LZ brzdový třmen (byl úplně vyrezlej) a už mě ho nebavilo každýho půl roku rozhejbávat a čistit, aby mi pořád nepřibržďovalo kolo. Takže vyměněno, odvzdušněno, ale hned po pár metrech sem ucítil až nepříjemně měkký brždění. Auto před tím krásně ostře brzdilo, pedál neměl takovej dlouhej chod, jako má teď. Hned sem se teda vrátil a optal se na to. No odvzdušnili to znovu (prý tam byly ještě 2 malý bublinky), ale na brždění to opět nemělo žádný vliv, pořád fakt až nepříjemně měkkej nástup brzd a pedál brzdí až skoro dole. Nakonec to vysvětlili tím, že teď je tam novej třmen a pístek se pěkně vrací, takže destička není hned těsně u kotouče. No nevím, zkusím to dnes trochu projet a pokud to nebude to pravý ořechový, zavezu auto zpět. Už ste někdo s touto závadou na něco přišli, čím by to mohlo být? Díky za info
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Charlie.007 »

Tak problém snad vyřešen. Ještě jednou celý brzdový okruh odvzdušnili a je to lepší. Prý tam byl přecejen ještě vzduch. A néé zrovna málo. Ale prý je to normální, že se u těchto aut celej brzdovej systém odvzdušňuje na několikrát :lol: :? To sem teda ještě nikdy neslyšel, ale nejsem odborník, tak nevím. No hlavně, že to brzdí líp než před tím.
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Skyppy »

Ták, ták. Pořádně odvzdušnit brzdovou soustavu není jednoduché. Přední kola a spojka to je sranda, ale na zadní kola už musí přijít trošku násilí. Díky mechanismu ukrytému uvnitř brzdiče nedojde tak jednoduše k odplavení veškerého vzduchu. Nejlepší je po odvzdušnění poklepat brzdič, aby se uvolnily vzduchové mikrobublinky, znovu odvzdušnit a postup opakovat do vytékání naprosto čisté kapaliny.

johan_stene
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.08.2008 23:00

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od johan_stene »

Charlie.007 píše:
RichardSamek píše:Zdravím všechny....
Mám podobný problém nebo zbytečně plaším? Zůstávala mi viset ruč.brzda. V mrazech jsem musel pod auto a zatlačit na pružinu.
Potřeboval jsem vyměnit filtry včetně palivového a tak jsem si v servisu nechal opravit i ruč. brzdu.
V servisu mi vyměnili zadní třmeny za jiné repasované, je to nákladné, ale manžety a prachovky mi už měnili každý půl rok.
A lanovody ruč. brzdy vyměnily také, za nové, proč ne. Ruč. brzda je teď super bez závad.
Ale od té doby mi auto nebrzdí. Při volnoběžných otáčkách motoru, třeba když dojíždím k semafórům nebo k přechodu pro chodce, musím hodně tlačit na pedál abych zastavil. Pedál je tvrdý. ABS funguje.
A normálně za jízdy při vysokých otáčkách motoru je pedál měkký a jde až k podlaze. Celé mi to připadá nepříjemné, nezvyklé. Před opravou ruč.br. auto brzdilo mnohem lépe. Nebo jde o zvyk?
Taky mi přestala palubka signalizovat rozjetí s zataženou ruční brzdou. PROČ???Zapoměli v servisu něco zapojit nebo udělat??? Nebo snad při výměně paliv. filtru, nebo odvzdušňováním brzd. soustavy uvolnily nebo ulomili nějakou hadičku podtlaku k brzd. posilovači?
Poraďte prosím. Dííííky !!!

Tak mám úplně stejnej problém :? V servisu mi měnili LZ brzdový třmen (byl úplně vyrezlej) a už mě ho nebavilo každýho půl roku rozhejbávat a čistit, aby mi pořád nepřibržďovalo kolo. Takže vyměněno, odvzdušněno, ale hned po pár metrech sem ucítil až nepříjemně měkký brždění. Auto před tím krásně ostře brzdilo, pedál neměl takovej dlouhej chod, jako má teď. Hned sem se teda vrátil a optal se na to. No odvzdušnili to znovu (prý tam byly ještě 2 malý bublinky), ale na brždění to opět nemělo žádný vliv, pořád fakt až nepříjemně měkkej nástup brzd a pedál brzdí až skoro dole. Nakonec to vysvětlili tím, že teď je tam novej třmen a pístek se pěkně vrací, takže destička není hned těsně u kotouče. No nevím, zkusím to dnes trochu projet a pokud to nebude to pravý ořechový, zavezu auto zpět. Už ste někdo s touto závadou na něco přišli, čím by to mohlo být? Díky za info

Měl jsem stejnej problém po výměně zadních brzdových třmenů. Brzdy jsem odvzdušnil klasickým našlapáním,ale po nastartování byl pedál měkěj a šel k podlaze. Dnes jsem problém vyřešil, pomohlo mi připojení na VAG a pustit odvzdušňování ABS. Aniž bych povolil jakýkoliv odvzdušňovací šroub (připadalo mi to zbytečný, když byl okruh odvzdušněnej a při vypnutým motoru byl pedál tvrdej), tak jsem projel celý cyklus odvzdušnění ABS přes VAG i se šlapáním na pedál dle pokynů. A ejhle už zase brzdí jak za mlada... :yahoo: Zřejmě se tímto postupem nastaví nově ventily v ŘJ ABS.

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Jose1 »

Dotaz pro klid duše...... :wink:
Nikde jsem se zde nedočetl takovou zásadní informaci.
Máme na autech dvouokruhové brzdy.
Předpokládám, že když mě třeba na zadním kole prdne hadice a brzdovka chlejstne na silnici, auto bych měl normálně zabrzdit pomocí netknutého předního okruhu....?
Je to tak??????
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Skyppy »

Jestli máš v pořádku ručku a budeš rychle podřazovat, tak zastavíš. :laugh:

johan_stene
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.08.2008 23:00

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od johan_stene »

Dneska už se auta bez dvouokruhových brzd téměř nevyskytují, takže buď v klidu zastavíš,ale brzdit do nekonečna s tím nejde, páč se ti pak oba okruhy zavzdušní...
PS: Moc, nespoléhej na funkčnost obou okruhů, v případě prasklé hadičky to pokačdé 100% nefunguje. Hlavně,aby valila ručka, jinak zbývají škarpy, stromy atd...

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od marasoba »

Moje zkušenost s prasklou hadičkou u pravého předního kola je taková, že když jsem dupnul na brzdu, tak jsem cítil zlomek vteřiny normální tlak a pak asi hadička praskla a brzda už šla na podlahu jako spojka bez jakéhokoliv náznaku brzdění. A s ruční brzdou brzdit taky není žádný med, účinek při jízdě nic moc.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Jose1 »

Jasně můžu brzdit ručkou, podřazovat, kličkovat, modlit se...... :wink:
Ale na co potom teda ty dva okruhy vymysleli, když je to dle vašich zkušeností na prd?!
Předpokládal jsem, že to musí být udělané tak, že i když mě vyteče komplet jeden okruh, tak v druhém ta kapalina musí zůstat a ten okruh by měl zůstat normálě funkční....!!
Himlfix...!! :D
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

johan_stene
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 8
Registrován: 24.08.2008 23:00

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od johan_stene »

To je teorie ingeneerů od prken a přání funkčnosti u nových vozů,ale u starých ojetin tomu tak není... Testování funkčnosti dvou okruhů v případě úniku brzdové kapaliny by dělal asi jen sebevrah, tak to zůstává u teorií a výpočtů, že by tomu mělo tak být...

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Skyppy »

Z vlastní zkušenosti můžu říct, že při poškození (prasknutí) zadní levé trubičky šel pedál NADORAZ, ale bohužel na podlahu. Musím děkovat pánubohu, že jsem stál na místě a nebrzdil za nějakým náklaďákem.

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: BRZDY: problém pri brzdení, stráta tlaku na pedále

Příspěvek od Jose1 »

Proč se ptám...?
Já jen, že mě začala někde na zadním kole prosakovat brzdovka, zaprasený celý kolo, takže celkem dost výrazně téct.
A tak jsem se objednal na opravu a v klidu si jezdil dál, že to bude vymyšleno a uděláno bezpečně.
No ještě že se do opravy nic víc nepřihodilo, když to tady čtu....!
Žil jsem asi v bludu....! :roll:
Stejně ale to nechápu....!
Co tomu může bránit, to vymyslet a udělat tak, aby to fungovalo spolehlivě...??!!!
Když ty okruhy jsou nezávislé, tak přece není problém aby jeden okruh komplet vytekl a druhý zůstal plně funkční i u ojetin.
Jinak celý "vynález" dvou okruhů úplně na hov*o...!!!!
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“