Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 194 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW
PříspěvekNapsal: 01.09.2006 00:03 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

13

Chci se stát majitelem Sharana, ale nevím pro který motor TDI se rozhodnout.
Dle roku výroby se rozmýšlím mezi 66kW nebo 81kW.Jedná se o rok výroby v rozmezí 1999- 2001. Můžete mi poradit nebo podělit se o své poznatky v provozu?

_________________
Ford Galaxy 1.9 TDI/85 kW 2002


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 03.09.2006 19:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

945

Bydliště:

u Č. Budějovic

výkonu není nikdy dost, takže určitě co nejsilněší

_________________
LUPínO 1,2 TDI 3L, KIA Sorento V6 3,3 l 183 kW LPG


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 11.09.2006 19:14 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

112

Být tebou, tak bych volil nový model (od roku 2001) s 85 Kw. Má navíc 6 stupňovou převodovku a po stránce designu je o 100 % lepší. Pokud u tebe rozhoduje cena, klidně si dojeť pro nový model do německa (cenově o dost příznivější) určitě to stojí za to.

Určitě nebudeš v budoucnu litovat !!! :wink:

_________________
VW Sharan II 1,9 TDI 85 Kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 12.09.2006 11:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

675

Bydliště:

Děčín

Koupil jsem právě Seata Alhambru a musím říct že je to opravdu veliký autí ,mýt víc prašulí tak jdu do toho novějšího modelu,připadá mi kompaktnější.A motorově určitě 81kw, je to na to auto akorát ,má perfektně odladěnou převodovku.

_________________
VW Sharan II Busines


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 14.09.2006 16:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

173

Bydliště:

TRUTNOV

no sam mam 81kw a s timhle motorem nemuzes slapnout vedle.......s tim novym modelem bych byl hodne opatrnej pri vyberu..znamej ho ma a furt se tam neco sere ...ty PD motory se moc nepovedly.....at turbo nebo ty cerpadla jsou dost choulostive na zachazeni nebo do urcitejch km....

_________________
VW SHARAN 1 --- 81KW


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: 25.10.2006 20:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

34

Bydliště:

Zlinsko

Taktez bych doporucil 81kw nedavno jsem poridil sharana 81kw a zatim jsem spokojen. Novy model je sice peknejsi ale kdyby tam byl motor TDI

_________________
SHARAN


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 13:41 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3

Zdravím vás, mám na Vás jednu prosbu rozmýšlam nad kúpov Sharan/Alhambra/Galaxy 1.generácie ale s benzínovým motorom ročne s autom najazdí do 10000km. Viete mi poradiť s akým motorom to mám kúpit???na tomto fore som zatiaľ čítal že 2.0 je trocha slabý, osobnú skúsenosť mam s galaxy 2.3 ale v automate. Auto hladam z dôvodu že chodím s kamaratmi na bike a už ma nebaví stále bycikel rozoberať. Auto tiež hladam z dôvodu že v aute môžu byť 4 ludia a 4 bycikle to je úplne genialne. Auto by malo stať do 200.000Sk(komplet s prihlasením servisom....už len aby som do auta tankoval len benzín)

Ešte mam na vás všeobecnú otazku ak má auto climatronic v zime kúri okamžite alebo nie???


Vopred dík


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 14:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

76

Bydliště:

České Budějovice

Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:

http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953

_________________
VW Sharan II, 1.8T 110kW


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 14:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3

rowan píše:
Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:

http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953


dík za odpoved, ešte mám na teba otázku: akú má realnu spotrebu??nemáš problém s turbom lebo na internete som sa dočítal že motor 1,8 turbo dosť nákladný na servis, máš 1 alebo 2 generáciu auta??


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 17:22 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3913

Bydliště:

Trnava

Este som nikde nepocul ze by motor 1.8 T bol nejaky poruchovy resp problemovy. Pokial ti ide o rychle vykurenie auta tak benzin by mal byt veobecne rychly. Problemy s vyhrevnostou maju skor diesle. Rataj s tym ze spotreba bude asi 10 - 12 litrov. Ak ho budes hnat tak urcite aj viac. Preto je 95% tychto aut dieslovych. Ja mam alhambru II 1,9 PD 85 KW a mal som aj pozicaneho sharana 2,8 V6. Jazda to bola nenormalna ale to co som s nim spravil na plnu nadrz tak pri mojom pokla nadrze. Ak budes malo jazdit tak by ta to zas az tak strasne boliet nemalo.

_________________
Diagnostika a opravy aut (aj mimo VW koncern), bufikov, inteligentne riadiace jednotky nezavysleho kurenia z vlastneho vyvoja, oprava a preprogramovavanie budikov (modifikaciou ich vlastneho sw nie nalievanim ineho sw na slepo) zmena podsvietena, Opravy MAXI a POLO DOTov a montaze vybav do SAG aj inych aut na urovni fabrickeho prevedia, Kompletny servis autoklimatizacii vratane vyplachov chladiaceho okruhu koly dekontaminacii pri dlhom otvoreni alebo po havarii kompresora. 0905/387337


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 18:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

To Luket:

Pokud najedeš skutečně jen 10.000 km, pak bych možná ten benzin volil taky. Mám nejlepší zkušenosti s motorem 2,3 16V od Fordu s manuálními převody. Plochá křivka točivého momentu dovoluje tomuto motoru pracovat v rozsahu od 2000 do 6000 otáček prakticky se stejnou pružností. Pokud se s tímto motorem jede opatrně, lze mít i velmi příznivou spotřebu (myslím, že devět litrů je reálné číslo). Na couračky počítej kolem 12 litrů. Rozvody řetězové, tedy s velmi dlouhou životností.

Motor 1,8T od VW je velmi dobrý a spolehlivý agregát. Nákladný na servis? - jak se to vezme. Například výměnný interval pro rozvody je dlouhých 180.000 km, ale cena za opravu je relativně vysoká (řemen, kladky, vodní čerpadlo, hydraulický napínač a k tomu práce = daleko přes 10.000 Kč). Ale rozvody se mění u každého motoru, kde je řemen, a vždycky to něco stojí.

Dá se říci, že jak motory VW tak motory Ford mají stejný servis. Mají stejné výměnné intervaly oleje, svíček, filtrů a náplní. Jediný rozdíl je v rozvodech.

Benzinové motory 2,0 DOHC 85kW a 2,3 16V DOHC 107kW od Fordu mají pohon řetězem - bez nákladů.
Benzinový motor 1,8T 20V DOHC 110kW od VW má řemen a výměnný interval 180.000 km.
Benzinový motor 2,0 OHC 85kW od VW má řemen a výměnný interval není stanovený, je pouze doporučený 120.000 km.
Benzinový motor 2,8 VR6 rozvody řetězem, takže bez investic.
Naftové motory I. generace (1Z, AHU, AFN, AVG) s výkonem 66kW a 81kW mají výměnný interval rozvodů 90.000 km.
Naftové motory PD II. generace mají dva výměnné intervaly: ANU 66kW a AUY 85kW mají 60.000 km, motory ASZ 96kW a BTB 110kW mají 90.000 km.


Naposledy upravil Marek77 dne 06.01.2008 18:34, celkově upraveno 3

Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 18:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

76

Bydliště:

České Budějovice

Luket píše:
rowan píše:
Mám 1.8Turbo 110kW/150koní, jízda bezvadná, tichý chod, turbo udělá při potřebě akcelerace také svoje, jen ta spotřeba je oproti nafťákům trošku vyšší, ale to je prostě něco-za-něco...
Porovnání motorů najdeš zde:

http://www.volkswagen.cz/page.php?show= ... right=2953


dík za odpoved, ešte mám na teba otázku: akú má realnu spotrebu??nemáš problém s turbom lebo na internete som sa dočítal že motor 1,8 turbo dosť nákladný na servis, máš 1 alebo 2 generáciu auta??



Ahoj, mám Sharana z roku 2001, tzn. 2. generace. Nemyslím si, že by měl motor 1.8T nějak nákladný servis, oproti dieselům je to legrace. Navíc odpadají problémy s naftou v zimě, s nekvalitní naftou, vyhříváním vnitřku auta, atd. Naproti tomu ta spotřeba je vyšší, já mám 1.8T s tiptronicem, jezdím tak za 9-10l, jak tomu turbu naložím... Ale tu spotřebu fakt nijak neřeším, mám auto v maximální výbavě a prostě si užívám tiché a komfortní svezení v MPV.

R.

_________________
VW Sharan II, 1.8T 110kW


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 18:28 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

To rowan:

Vypadá to, že moc nevíš, o čem mluvíš - nebo spíš mluvíš zaujatě. Věřím, že své auto miluješ a považuješ ho za nejlepší (to asi každý), ale musím Tě vyvést z omylů.

Ze své letité zkušenosti za volantem pamatuju víc problémů s nekvalitním benzinem než s nekvalitní naftou.
S naftou v zimě není absolutně žádný problém - to jsou mýty a pověry staré desítky let, ale dneska už to neplatí.
Vnitřní prostor auta mám u svého vozu vytopený rychleji než u benzinového motoru - my nafťáci totiž máme bufík :wink: .

A že bys měl levnější servis než já, o tom se taky dá dlouze diskutovat, je to totiž blbost - vyjde to úplně nastejno.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 18:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

76

Bydliště:

České Budějovice

2 Marek:

Tak proč tady na foru teda stále řešíte kde tankovat? Proč netankujete u diskontních čerpaček kde je palivo nejlevnější? Snad mi Marku nechceš namluvit že v naftě není rozdíl? Pokud není a nevím tedy o čem píšu tak mne pouč... :wink:

O tom bufíku samo sebou vím, hlavně ve verzi s dálkovým ovládáním to musí být super, to je asi jediná věc která mi v mé výbavě docela chybí při častých cestách do hor :?

Tak je fakt že mám Sharana zatím cca 8 měsíců, jediné co jsem musel servisovat byly gumičky do stěračů, takže zatím ťuk ťuk pohoda.

Marek77 píše:
To rowan:

Vypadá to, že moc nevíš, o čem mluvíš - nebo spíš mluvíš zaujatě. Věřím, že své auto miluješ a považuješ ho za nejlepší (to asi každý), ale musím Tě vyvést z omylů.

Ze své letité zkušenosti za volantem pamatuju víc problémů s nekvalitním benzinem než s nekvalitní naftou.
S naftou v zimě není absolutně žádný problém - to jsou mýty a pověry staré desítky let, ale dneska už to neplatí.
Vnitřní prostor auta mám u svého vozu vytopený rychleji než u benzinového motoru - my nafťáci totiž máme bufík :wink: .

A že bys měl levnější servis než já, o tom se taky dá dlouze diskutovat, je to totiž blbost - vyjde to úplně nastejno.

_________________
VW Sharan II, 1.8T 110kW


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: Aký benzínový motor??
PříspěvekNapsal: 06.01.2008 19:06 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

Samozřejmě v naftě rozdíly jsou, ovšem rozdíly jsou i v benzinu. A ze své zkušenosti vím, že pokud mám "blbou" naftu, jedu sice nevalně, ale jedu a dojedu. Pokud se to stane jednou či občas, prakticky ani nic moc neriskuji. Zatímco pokud natankuju "blbej" benzin, klidně se může stát, že nedojedu a riziko poškození komponentů vozidla (především kyslíkových senzorů či katalyzátorů) je nesrovnatelně vyšší než u naftového motoru.

Nemyslím si, že se tu řeší kde tankovat. Spíš se tu zveřejňují poznatky a zkušenosti s palivem od jednotlivých čerpacích stanic - nic jiného v tom nehledej. Například já tankuju výhradně u ČS Tesco Jihlava. Nafta je tam nejlevnější široko daleko (a taky nejlepší). Jednou jsem v nouzi natankoval za pár stovek u ČS Shell Třebíč (litr byl o 3,20 Kč dražší !!!) a myslel jsem, že se mi roztrhne motor (a nastartovat zatepla byl téměř nadlidský úkol).

Bufík lze dodatečně domontovat i do aut s benzinovým pohonem. Ale vzhledem k tomu, že je jich velmi málo, bude asi problém ho koupit starší (a nový stojí přes 30.000 Kč).

A neboj se - poznáš finanční stránku údržby - v okamžiku, kdy necháš měnit rozvody (kam se na to dieselové motory hrabou).


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 194 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 9 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group