KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
kazbic
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2243
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: CHOMUTOV
Kontaktovat uživatele:

Re: DD, mel bych zdvorily dotaz

Příspěvek od kazbic »

sparx0236

Nebuj nic,sem :arrow: :gey: Tě nikdo nepošle.Mrkni do Abecedního řazení témat :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441
Tam je toho ohledně koupi auta mraky. :wink: :arrow:

KOUPĚ AUTA: Proč (ne)zvolit automatickou převodovku: viewtopic.php?f=50&t=54714
KOUPĚ AUTA: VELKÝ RÁDCE jak nakupovat ojeté vozy SAG: viewtopic.php?f=50&t=49197
KOUPĚ, DOVOZY: převozní značky, dovozy ze zahr. a vše kolem: viewtopic.php?f=50&t=31731
KOUPĚ: poraďte při výběru auta, Sharan, Alhambra či Galaxy?: viewtopic.php?t=27118
KOUPĚ SHARANA: 2.8 V6 4x4 ano či ne? pro a proti: viewtopic.php?f=50&t=52734
KOUPĚ SHARANA: info, jak vybírat, na co dát pozor: viewtopic.php?t=6205
KOUPĚ SHARANA: info, jak vybírat při koupi, poraďte: viewtopic.php?t=24620
KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW: viewtopic.php?t=11574
KOUPĚ SHARANA: jak vybírat, čím se řídit?: viewtopic.php?t=21894
KOUPĚ SHARANA: jak vybírat, na co dat pozor pri Sharanovi: viewtopic.php?t=17180
KOUPĚ SHARANA, KILOMETRY: skutečný stav kilometrů, přetáčení: viewtopic.php?t=26370
KOUPĚ SHARANA: klimatronik nebo manuál?: viewtopic.php?t=26447
KOUPĚ SHARANA: nafta nebo LPG, zkušenosti, spotřeba: viewtopic.php?f=50&t=41631&start=0
"Kazbič"

:ura1: "DOKUD JEŠTĚ ŽIJEM,JE VŠECHNO V.W. " :ura1:

Spolek Automobilových Gurmánů

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: DD, mel bych zdvorily dotaz

Příspěvek od Marek77 »

Docela žasnu - co je příčinou Tvé nedůvěry v naftou krmené motory od Volkswagenu??? Je všeobecně známo, že VW naftové motory jsou špičkou na trhu - takřka nezničitelné.

Ale jistě nějaký důvod máš - rozhodně i benzinové motory nejsou k zahození, jen si při jejich provozu sáhneš poněkud hlouběji do kapsy, s tím ale jistě počítáš (jestli máš živit naftu za 6 - 7 litrů nebo benzin za 10 - 12 litrů je jistě nemalý rozdíl).

sparx0236
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 23.06.2008 18:50
Bydliště: Jablonec n.N.

Re: DD, mel bych zdvorily dotaz

Příspěvek od sparx0236 »

Marek77 píše:Docela žasnu - co je příčinou Tvé nedůvěry v naftou krmené motory od Volkswagenu??? Je všeobecně známo, že VW naftové motory jsou špičkou na trhu - takřka nezničitelné.

Ale jistě nějaký důvod máš - rozhodně i benzinové motory nejsou k zahození, jen si při jejich provozu sáhneš poněkud hlouběji do kapsy, s tím ale jistě počítáš (jestli máš živit naftu za 6 - 7 litrů nebo benzin za 10 - 12 litrů je jistě nemalý rozdíl).

jj, jasne s tim pocitam, mam totiz zasadni problem, caste popojizdeni / a tady kde bydlim je TED teda taky teplo , ale jinak kdyz nikde neni snih -- tady ho mame po pr**l , kdyz jinde je +5 tady je minus 8 apod, hlavne to popojizdeni kvuli zdravot.. osobam je asi to zasadni.
Ja dlouho shanel auto - mel dosti aut - vyslechl spoustu nazorů a ted jsem tkř. rozhudnut pred zaplacenim a pak objevim TOTO web-forum. tak jsem takovej lačnej po informacich ktere jsem mohl propasnout. protoze kdyz jsem to forume pred registraci prohlizel tak jsem se az divil
co je tu informaci, bohuzel, jsem nenarazil na nijakou co by se mno souvisela.

moc dekuji za info .
SHARAN 2.0 s voňavým benzinem. Naftu jenom do traktoru.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: DD, mel bych zdvorily dotaz

Příspěvek od Marek77 »

Motor 2,0 od VW osazovaný do Sharanu a Alhambry je motor velmi dobrý. Z hlediska životnosti a spolehlivosti na světové úrovni. Jen mám dojem, že pro tak těžký vůz, jakým tento VAN je, je ten motor "slabý". On jede, proti tomu nic, ale bude papat. Přece jen 85kW a 170 Nm je pro dvoutunový bus trochu málo.....

Spíš bych volil motorizaci 1,8T/20V 110kW. Technologicky vyspělejší agregát s vyšším výkonem a především lepším průběhem točivého momentu (od 1700 do 5000 otáček je na vrcholu sil a 210 Nm podporovaných turbem je trochu něco jiného), nižším povinným ručením a i z hlediska spotřeby je na tom o poznání lépe (dá se s ním jezdil o víc než litr níž než s "dvoulitrem"). Pokud jsi ovšem fajnšmekr, jdi do 2,8i VR6. Tam se ovšem připrav na spotřebu 12 - 15 litrů (nicméně to svezení, to je věc..... :wink: ).
Kdybys volil Galaxy (vlastní bratr Sharana a Alhambry), mohu doporučit motorizaci 2,3/16V s výkonem 107kW (nově 103kW). Podle mého názoru je to ideální řešení pro lidi, co preferují zážehový motor. Plynulé a příjemné svezení, od dvou do pěti tisíc otáček jede úplně stejně svižně a když se s ním jezdí jak se má, dokáže jet suverénně pod deseti litry (určitě levněji než dvoulitr). Svými parametry i jízdními vlastnostmi se motor 2,3/16V dost podobá motoru 1,8T/20V. Má to ale háček - motor se osazuje jen do Galaxy (Sharan a Alhambra jej nemají, mají však zase motor 1,8T/20V, který se naopak neosazuje do Galaxy).

Rozhodně Tě ale nechci odradit od motoru 2,0. Pokud jsi rozhodnutý, že ho koupíš, neváhej. Z hlediska spolehlivosti budeš spokojen. Jen bych věděl o "vhodnější" motorizaci. Nicméně nejvíc záleží na tom, kolik ročně najedeš, jakým stylem a jakým způsobem provozu. Třeba bude pro Tvé potřeby tento motor naprosto vyhovující. Jestli najedeš kolem 10 - 15.000 km ročně, neváhej a ber. Pokud bys ovšem najel třeba 30.000 km nebo víc (třeba jako já), pak ber naftu a nediskutuj :-D.



Nevím, jak dalece jsi kovaný v motorizacích, tak si dovolím trochu Ti to osvětlit:

Naftové motory jsou v Sharanu, Alhambře i Galaxy stejné (výrobce VW - výkony 66kW až 110kW).
Benzinové motory jsou trochu jinak - shodný je pouze 2,8i VR6 - ten se dává do všech tří bratrů. Sharan a Alhambra mají navíc motor 1,8T/20V a 2,0 od VW, zatímco Galaxy má 2,0 DOHC a 2,3/16V DOHC od Fordu.


Nicméně ani teď pořád nechápu, proč bys pro Tvou potřebu nechtěl naftu..............??? Zima ani krátké vzdálenosti motorům na naftu nevadí o nic víc než benzinovým.

sparx0236
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 23.06.2008 18:50
Bydliště: Jablonec n.N.

Re: DD, mel bych zdvorily dotaz

Příspěvek od sparx0236 »

Marek77 píše:Motor 2,0 od VW osazovaný do Sharanu a Alhambry je motor velmi dobrý. Z hlediska životnosti a spolehlivosti na světové úrovni. Jen mám dojem, že pro tak těžký vůz, jakým tento VAN je, je ten motor "slabý". On jede, proti tomu nic, ale bude papat. Přece jen 85kW a 170 Nm je pro dvoutunový bus trochu málo.....

Spíš bych volil motorizaci 1,8T/20V 110kW. Technologicky vyspělejší agregát s vyšším výkonem a především lepším průběhem točivého momentu (od 1700 do 5000 otáček je na vrcholu sil a 210 Nm podporovaných turbem je trochu něco jiného), nižším povinným ručením a i z hlediska spotřeby je na tom o poznání lépe (dá se s ním jezdil o víc než litr níž než s "dvoulitrem"). Pokud jsi ovšem fajnšmekr, jdi do 2,8i VR6. Tam se ovšem připrav na spotřebu 12 - 15 litrů (nicméně to svezení, to je věc..... :wink: ).
Kdybys volil Galaxy (vlastní bratr Sharana a Alhambry), mohu doporučit motorizaci 2,3/16V s výkonem 107kW (nově 103kW). Podle mého názoru je to ideální řešení pro lidi, co preferují zážehový motor. Plynulé a příjemné svezení, od dvou do pěti tisíc otáček jede úplně stejně svižně a když se s ním jezdí jak se má, dokáže jet suverénně pod deseti litry (určitě levněji než dvoulitr). Má to ale háček - motor se osazuje jen do Galaxy (Sharan a Alhambra jej nemají, mají však zase motor 1,8T/20V, který se naopak neosazuje do Galaxy).



Nevím, jak dalece jsi kovaný v motorizacích, tak si dovolím trochu Ti to osvětlit:

Naftové motory jsou v Sharanu, Alhambře i Galaxy stejné (výrobce VW - výkony 66kW až 110kW).
Benzinové motory jsou trochu jinak - shodný je pouze 2,8i VR6 - ten se dává do všech tří bratrů. Sharan a Alhambra mají navíc motor 1,8T/20V a 2,0 od VW, zatímco Galaxy má 2,0 DOHC a 2,3/16V DOHC od Fordu.


Nicméně ani teď pořád nechápu, proč bys pro Tvou potřebu nechtěl naftu..............??? Zima ani krátké vzdálenosti motorům na naftu nevadí o nic víc než benzinovým.
P.S.
no nevim jestli jsem to spravne pochopil ale mel jsem 2,3 ( s prumernou spotrebou 17 litru) i 2,8 FORD GALAxy.
TEDY --- asi jsem to spatne pochopil ,, pak MAZDU MPV - Renault Espace /vydrzel do 170tis/kilometru) .

JA PROSTE NECHCI ZADNOU NAFTU DO BARAKU / ani do kamen) :) ,to je ten muj zasadni problem

to ze to schazuju na na vzdalenosti, vyuuziti apod. je pouze psychologicky užitecne
SHARAN 2.0 s voňavým benzinem. Naftu jenom do traktoru.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: DD, mel bych zdvorily dotaz

Příspěvek od Marek77 »

Já Ti naftu nenutím, jen ze zkušeností vím, že spolehlivost motorů VW je známá a neodiskutovatelná. 170.000 km, které uvádíš, je pro motory VW životní etapa "těsně po záběhu" (jejich poločas rozpadu je limitován cca 500.000 km).

Mám tři známé - kolegy na fóru - co mají motorizaci 2,3/16V. Jeden v nové boudě (rok 2002) a dva mají první model (jeden v automatu). Jezdí dálky pod devítilitrovou spotřebou (automat pod deseti-). Asi jsi měl někde chybu :wink:, protože 17 litrů je moc i na třílitrový motor. Osobně si myslím, že na 17 litrů benzinu musím s motorem 2,3/16V v Galaxy najet skoro 200 km a ne "jen" sto.

Jak známo benzinové motory obecně jsou náchylnější na poruchu snímačů a zapalování než naftové. Mám konkrétně na mysli diferenční kyslíkový senzor ve výfukovém potrubí (známý jako "lambda sonda"). Stačí jednou natankovat kvalitativně nevhodné palivo a citlivost nebo účinnost regulace tohoto senzoru je vážně omezena (v lepším případě), dokonce se často stává, že senzor "zařve". Pak není žádnou výjimkou, že motor má i více než dvojnásobnou spotřebu než by měl mít.

Měl jsem benzinový motor 12 let, dokonce 10 let i auto na LPG, a vždycky jsem tvrdil, že nafta mi nesmí do baráku. Pak jsem kvůli rodinným a ekonomickým potřebám koupil Galaxy s motorem TDI 81kW a dneska bych nechtěl nic jiného (rozhodně ne krmit to beniznem). Ale to je samozřejmě věcí názoru a nechci, abys pojal podezření, že nemám rád zážehové motory, neboť tak to není :wink:.

Uživatelský avatar
rendisst
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 352
Registrován: 26.01.2008 18:22
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: DD, mel bych zdvorily dotaz

Příspěvek od rendisst »

[quote="sparx0236"]nemohl by mne nekdo z pritomnych , nasmerovat (pokud mozno ne sem .. :gey: ) :) ,
" zvazuji koupi SHARANU ,ale nejak z urcitych duvodu nemam prilisnou duveru v diesel motory,
proto momentalne koketuji s nabidkou na koupi - VW SHARan 2,0 benzin /85kW r.v. 2002 ,popripade nemuzete mi nekdo ohledne teto konfig odepsat,

Dvoulitr ano, neni komplikovanej, žádnejch 16 ventilů jako u Fordu, či 20V jako u VW motorizace 1.8, či 1.8T
U nás znám 3 a spokojenost (od koho je maj nebudu řikat, samochvála smrdí) :shv:
Rendis, Teplice
http://www.hobbyrace.cz

Uživatelský avatar
Jose1
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 2622
Registrován: 02.03.2008 16:51
Bydliště: Brno

Re: KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW

Příspěvek od Jose1 »

sparx0236
Já jsem byl vždy zarytý benzíňák, nafta fuj. Hlavně jako že to smrdí, nestartuje a nejede. Pak jsem chtěl koupit SAG a vybral jsem si samozřejmě benzín. A ještě ten den co jsem si pro něj měl jet s penězi v kapse, jsem si sedl na internet a našel srovnání spotřeb těchto aut.....
No dnes mám první nafťák a nelituji. Nesmrdí to, v létě v zimě to startuje na brnknutí (žádné žhavení, nevím co to je), a s těmi 96 KW s turbem to má odpich. :D
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012

http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Charlie.007
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 263
Registrován: 22.03.2008 10:57
Bydliště: Jihomoravský kraj

Re: KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW

Příspěvek od Charlie.007 »

Plně souhlasím s kolegou. Mám tu samou motorizaci a proti motoru nemůžu říct půl slova. Měl sem z toho nafťáku taky strach, protože sem přesedlal ze 102kW benzínové Laguny, ale teď ničeho nelituju. Motor je krásně živoučký, na nafťák docela tichý a ta spotřeba do 7l, no paráda. Až na tu cenu té nafty, ale myslím, že sme v tom všichni stejně :roll:
Seat Alhambra II 1.9 TDI PD 96 kW - prodáno
VW Sharan 2.0 TDI 135kW DSG 4M

Uživatelský avatar
Matuf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 538
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: KOUPĚ SHARANA: jaký vybrat motor? 66, 81, 85 KW

Příspěvek od Matuf »

Jo ale zase máme nižší spotřebu. Na druhou stanu dražší náhradní díly, emise , atd.

Uživatelský avatar
Anton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník

................................................................

Příspěvek od Anton »

Je oravdu zachovalej a je to rok 99 za 115 000,Jsou tam kola letní 235/17/45 a zimáky k tomu fungl nový,vše v eletrice,AC klima,DVD, přední sklo vyhřívané,sedačky obě otočný u řidiče i spolujezdce a vyhřívané a ještě mi dá nový kotouče i s deskama k tomu,já nevim na internetu jsem ještě našel jeho inzeráty a tam je jak řikáš 96/97 a jinde je 99.
Tady jsou odkazy.Tak se mrkněte a dejte vědět,zatim dík za názory.

http://autobazar.hyperinzerce.cz/auta/i ... rce1501446

http://auto.bazos.cz/inzerat/2477300/VW ... -128kw.php

Uživatelský avatar
Waclav
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: Sharan 2.8i

Příspěvek od Waclav »

Zdravim Antone
od ledna 2008 vlastním stejný model s motorem jaký máš zájem koupit i Ty (2,8 VR6) :wink:
a po montáži LPG jezdím dlouhodobě cca 11-13l/100km * 15,90 kč = 175-206Kč/100km :lol:
Více zde : http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... a&start=15
Jinak běžné opravy u 10 let starého auta je snad samozřejmostí... :(
já zatím : přední brzdy, sbíhavost vč. výměn všech opotřebovaných dílů přední nápravy,
manžety 3ks, zadní brzdy, rozbitý servomotorek u zadních dveří(nevyřešeno dosud), svaření prasklého AL disku, všechny náplně a oleje a stěrače apod....
No ale jinak po motorické stránce bez problémů, jízdní vlastnosti dobro, čili fungování jako celek SUPER jsem velmi spokojen... :D a to mám už cca 20 000km odjeto. Další dotazy??? rád zodpovím...většinou sou tady totiž hoši s 1,9TDi... :)
stran inzerátu : 24.06 chtěl za to 119tKč a 7.10. už 125tkč? nemá to být naopak? no možná přihodil ty kola navíc...
a taky "204 koní (cca 150 kW)" je asi blbost, copak neví co vlastní za auto? at si aspon z techničáku opíše dyž tak údaje správně...
no ale nenech se odradit, nejlépe prohlídnout s důvěrou budící mechanikem, třeba je to ten správný kus pro Tebe
jenom bych u 96/97 viděl cenu jak píše Marek77, snad max. 100tKč v případě veškeré funkčnosti a solidnosti...což trochu koliduje s těmi 165 000km / 11 let = 15 000km ročně? to není auto na nákup do hypermarketu a děti do školky....tedy těžko uvěřitelný údaj...ostatně jako u všech vozů v ČR...že ano...no a v poslední řadě spočítal sis kolik tě bude stát povinné ručení?...abys nebyl zaskočen...
no dej dyž tak vědet...třeba je to fakt pečlivě udržovaný model a čeká jen na Tebe... :wink:
držím palce...
Wáclav

Uživatelský avatar
Anton
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 23
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovník

Re: Sharan 2.8i

Příspěvek od Anton »

Udržovanej on je,a stim rokem jsem mu to řikal a že prý je to překlep, v technyčáku je 99.S těma kolama mi ho nechá za 115000 bez kol za 100 t. ale kola dělaj auto,a ta náprava je snad dělaná ty manžety jak píšeš atd. Opravtu je v TOP stavu hýčká si ho jak jen může,s tou spotřebou mě děsíte já počítal že s normální jízdou to bude kolem 10 L a když na to trošku šlápnu tak kolem těch 14-15 tak mě vijde benzín na 8 Kč tak bych to mohl zvládnout mam ještě jedno auto Vectru 17 TD ale to dostane mladá.
S tou pojistkou počítam tak 2000 čtvrtletně s bonusama Vectru mam u Generali a tam prý jdou udělat na jednu pojistku 2 auta a bonusi budu mít na obě.Ten kamarád co prodává Sharana platí tet´1500

rach
Řidič
Řidič
Příspěvky: 163
Registrován: 08.09.2008 20:49
Bydliště: Teplice, Praha a D8

Re: Sharan 2.8i

Příspěvek od rach »

počítej couračky mezi 11-12L. Míň se se starým motorem nedostaneš. Jestli máš benzín za 8 kč tak to neřeš. To bych si koupil třeba i 6 litra. S tím pov. ručením počítej tak kolem těch 8 s bonusama. Ještě zvaž ty kola za 15tis se mi zdaj drahý. Měl by ti je dát automaticky k tomu. :x Jinak hodně zdaru !
život je boj !

Uživatelský avatar
ls
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Brno

Re: Sharan 2.8i

Příspěvek od ls »

Podle typu climatronicu je to rok 98-2000.Ale podle volantu 95-98(začátek)Ale rok si ověříš podle VIN.96-T,97-V,98-W,99-X,00-Y.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“