Stránka 10 z 13

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 14:19
od eEDOo
ja som sa taktiez zamyslal podobnym sposobom.
Zobral by som 2.8 benzin, je za velmi dobre peniaze. Aj ked by sa nieco posralo, tak stale mam financnu rezervu na opravu v porovnani s dieslom, kdezto diesel je o cca 30000,- 40000 drahsi a ked sa nieco pokazi este sa to dalej nabali.
Je pravda ze sporteba by bola asi odost vacsia, ale ked zoberiem do uvahy tu usporu pri kupnej cene, tak sa mozem vozit 2 roky zadarmo :)

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 15:05
od parizek_ltm
Pokud se ti po 10km Ochcavka neohreje, tak mas problem s bufikem ;)
Pokud funguje bufik, zahreje se vcelku rychle.

10min nevidim jako nejakou extra utrpne malou porci pro diesel.

Je treba si taky zjistit cenu dilu apod, po koupi by se mely vymenit rozvody apod ;) Aby se ty dva roky jezdeni zadarmo nevytratily.

A jen otazka, proc tedy do mesta tak velke auto ? Na to bych si koupil nejake druhe male priblizovadlo trebas.

A nakonec prosim mrknete do pravidel a do Sherlocka pomoci nehoz vyhledate spravne tema ;)

Pravidla
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;

Vyhledavac "Sherlock"
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 15:25
od eEDOo
no ono to vlastne hadam ani 10 min neni. Ono sa ten motor troska prihreje ale od 90tky to ma daleko. Je to cca 3km.

A auto chcem kvoli tomu, ze mam male dieta a octavka sa mi zda mala. Nabalim kocik, mozno cestovnu postielku, nejaku tu tasku, mozno hracky, vzadu detska sedacka a je plne auto.
Preto by som chcel nieco take ako SAG + pohodlie, vozil som sa na sluzobke na alhambre a sa mi to zalubilo najak :)

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 16:08
od Dandim
No takhle máme doma(já a tata) dva Sharany 1.9 TDI. Starší model 81kW(1997)(mám ho cca 3 roky) a novější 85kW(2002)(tata ho má cca 4 roky). Já mám normální bufík(přihřívač), ALE mám ten z novějšího modelu(tedy 5 kW). Tata má dodělané nezávislé topení (cca 12 000,- Kč). Oba jezdíme pořád jen město.
Můj roční nájezd je cca 10-15 tisíc km.
Naše opravy během těchto let:
Sharan I(81 kW):
KLIMA,KLIMA,KLIMA (asi mám smůlu na klimu, co rok uniká a naposledy byl vyměněn vysoušeč- asi nejvíce peněz šly do oprav klimy).
bufík (původní byl úplně rožežrán solí!) - výměna za novější typ
na motoru zatím žádná oprava (až na opravení bublinek v naftovém vedení)
Sharan II(85 kW):
při koupi unikala klima (cca 5x řešeno až vyřešeno, od té doby klid),
výměna turba (padalo do nouzáku),
Moje nejhorší průměrná spotřeba je cca 7,2 l/100km s bufíkem! Kdybych se byť tebou rozhodoval co koupit. Tak bych bral z nafty 1.9 TDI (81 kW) je to super motor, mám ho tišší než tata a příjde mi lepší. Tata má sice 6 kvalt, ale moc se mi nelíbí charakteristika motoru. Při zrychlení obrovský turboefekt a pak je mdlý. TDI 81kW má prostě takový více lineární zátah a prostě řečeno se mi s tím lépe jezdí. Ale to záleží na každém (někomu může vyhovovat).
Jinak s bufíkem není město problém i pro naftu! Benzín bych volil 1.8T nebo 2.8.... Dle mně by tam neměl být problém. Přikláněl bych se k 1.8T (můj názor).
Jak tak čtu tvojí otázku tak jsem se rozepsal trošku jiným směrem. :-D Jen jsem se podělil o zkušenosti s naftama v Sharanovi.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 16:19
od eEDOo
Dandim píše:No takhle máme doma(já a tata) dva Sharany 1.9 TDI. Starší model 81kW(1997)(mám ho cca 3 roky) a novější 85kW(2002)(tata ho má cca 4 roky). Já mám normální bufík(přihřívač), ALE mám ten z novějšího modelu(tedy 5 kW). Tata má dodělané nezávislé topení (cca 12 000,- Kč). Oba jezdíme pořád jen město.
Můj roční nájezd je cca 10-15 tisíc km.
Naše opravy během těchto let:
Sharan I(81 kW):
KLIMA,KLIMA,KLIMA (asi mám smůlu na klimu, co rok uniká a naposledy byl vyměněn vysoušeč- asi nejvíce peněz šly do oprav klimy).
bufík (původní byl úplně rožežrán solí!) - výměna za novější typ
na motoru zatím žádná oprava (až na opravení bublinek v naftovém vedení)
Sharan II(85 kW):
při koupi unikala klima (cca 5x řešeno až vyřešeno, od té doby klid),
výměna turba (padalo do nouzáku),
Moje nejhorší průměrná spotřeba je cca 7,2 l/100km s bufíkem! Kdybych se byť tebou rozhodoval co koupit. Tak bych bral z nafty 1.9 TDI (81 kW) je to super motor, mám ho tišší než tata a příjde mi lepší. Tata má sice 6 kvalt, ale moc se mi nelíbí charakteristika motoru. Při zrychlení obrovský turboefekt a pak je mdlý. TDI 81kW má prostě takový více lineární zátah a prostě řečeno se mi s tím lépe jezdí. Ale to záleží na každém (někomu může vyhovovat).
Jinak s bufíkem není město problém i pro naftu! Benzín bych volil 1.8T nebo 2.8.... Dle mně by tam neměl být problém. Přikláněl bych se k 1.8T (můj názor).
Jak tak čtu tvojí otázku tak jsem se rozepsal trošku jiným směrem. :-D Jen jsem se podělil o zkušenosti s naftama v Sharanovi.
ani nie inym smerom...chcem pocut nazory ludi co na tom jazdia, ako sa to chova, servis a tak...akurat ze ta 81tka sa davala do starsieho modelu a ten by som ja osobne nechcel, chcem nieco tak okolo 2001 a vyssie.
Tiez by som isiel radsej do 1.8T ale moc som ich nevidel. Viac je asi tych 2.8...teda co som si ja vsimol.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 16:21
od widle
eEDOo píše:no ono to vlastne hadam ani 10 min neni. Ono sa ten motor troska prihreje ale od 90tky to ma daleko. Je to cca 3km.

A auto chcem kvoli tomu, ze mam male dieta a octavka sa mi zda mala. Nabalim kocik, mozno cestovnu postielku, nejaku tu tasku, mozno hracky, vzadu detska sedacka a je plne auto.
Preto by som chcel nieco take ako SAG + pohodlie, vozil som sa na sluzobke na alhambre a sa mi to zalubilo najak :)
si kup SAG diesela a do práce nějakou malou nákupní tašku.......

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 17:19
od yrral
Proč byste zvolili benzín 1.8T nebo 2.8? Já bych se naopak spíš přikláněl k 2.0. Je na ní něco špatnýho? Podle mě má 2.8 samozřejmě vyšší spotřebu a u 1.8T je turbo zase další prvek, který se může podělat. Pokud nevozím kufr plnej cihel tak 2.0 by mohla být tak akorát.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 17:35
od eEDOo
neviem, aku spotrebu ma taky 2liter? ak okolo 10l/100km, tak to uz je asi jedno potom, ci 2.8 alebo 2l co sa tyka spotreby a kvoli lepsiemu pocitu, zabave, zvuk :) by som zobral skor tu 2.8
Len sa skor obavam ,ze ako to je so spolahlivostou toho motora. Ci sa nekazi atd. Znami ho ma v passate a je to celkom dobra olejnicka. Kvapka zkadial sa len da. Kazdych 1000km dolieva liter oleja. To sa mi zda trocha dost.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 20:36
od Dandim
Ty dvoulitry mi prijdou nestarsi konstrukce, proto bych po nich nesel. Co jsem kdysi slysel na audi clubu tak vzdy tam znelo, ze ty sestivalce 2.8 jsou nejvydarenejsi (tehdy z audi motoru 2.4,2.6) a nejspolehlivejsich. Tak nevim. Jinak motor 1.8T jsem kdysi taky mel (Audi 1.8T Quattro) a nestezoval jsem si. (Spotreba byla myslim kolem 9L). Ja bych se zajimal (kdybych si mel vybirat auto) o 2.8 a 1.8T. Zalezi jaky bude rozdil ve spotrebe a vykonu. Nekde tady v sekci Spotreba jsou i spotreby Sharanu 2.8. Navic u turbomotoru je velky rozdil ve spotrebe pri sportovni a klidne jizde. Taky zalezi na jaky kousek Sharana narazite....tedy v jakem stavu.
Tady http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=16432" onclick="window.open(this.href);return false; máš spotřeby (většinou naft), tak se podívej na 2.8. Jinak napiš pár klubákům co vlastní 2.8 na zkušenosti.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 04.11.2009 23:46
od Honza42
Někde to už bylo, že když už SAG v benzínu, tak vzít Galaxy 2,3 litru.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 05.11.2009 14:06
od Peters
parizek_ltm píše:Pokud se ti po 10km Ochcavka neohreje, tak mas problem s bufikem ;)
Pokud funguje bufik, zahreje se vcelku rychle.

10min nevidim jako nejakou extra utrpne malou porci pro diesel.

Je treba si taky zjistit cenu dilu apod, po koupi by se mely vymenit rozvody apod ;) Aby se ty dva roky jezdeni zadarmo nevytratily.

A jen otazka, proc tedy do mesta tak velke auto ? Na to bych si koupil nejake druhe male priblizovadlo trebas.

A nakonec prosim mrknete do pravidel a do Sherlocka pomoci nehoz vyhledate spravne tema ;)

Pravidla
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;

Vyhledavac "Sherlock"
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;

Octavka zadny bufik nema... To vypada na tutti problem s termostatem, trvale otevreny velky okruh.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 05.11.2009 21:17
od eEDOo
jasne ze octavka nema bufik, to tu len ak asi padlo, ako vtip :)

dneska som to meral, je to cca 2,6km...5min jazdy po obchvate. Rucicka sa akurat tak odlepi od pociatocnej polohy, mozno okolo 60-70`C
Ako auto jazdi super, vsetko je ok, len sa proste na tak kratku trasu nezohreje a potom motor klepe ako traktor a ani spotreba neni najlepsia.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 05.11.2009 22:06
od Peters
Pockej na teplotu pod minus 10, pak pokud nevypnes topeni uplne, pak ti ani topit nebude. Moje zkusenost - po ujetych cca 50 km se nezahralo auto na vic nez asi 50 stupnu, ani netopilo. Pak jsem vypnul topeni uplne, pak se ohralo vic a zacalo i rochu topit. Ani pridavne topeni to nestacilo dohrivat, problem byl termostat.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 06.11.2009 17:51
od parizek_ltm
Ja bych tady nehledal problemy, kde nejspis nejsou.
Ale zase bych neodepisoval diesel jako spatne auto do mesta.
Znamy ma pro zenu do mesta benzinovou Fiestu a jelikoz jezdi fakt jen mesto, obcas ji stejnak musi protahnout, neb se ji zasi*al katalyzator apod. Tot jen jako protipriklad.

Re: Aky motor do SAG?

Napsal: 06.11.2009 18:32
od Dandim
Jo no. Obecně platí, že město škodí každému motoru. Ať je to diesel nebo benzín. Výhoda benzínu, že se dřív prohřeje. Takže jestli jezdíš jen město kup si kolo nebo koně!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Jinak já taky nenajezdím moc, ale prostě se mi s AFN dobře jezdí. Vyhovuje mi skoro po všech stránkách. (sem tam mi chybí 6Q)