KOLA, PNEU: jaké dáváte pneumatiky na Sharana

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shemik »

No já tam měl na léto taky takový univerzální šlupky s indexem H91 a s těma jsem objel tu Sicílii a sjely se mi středy tak, že i řízení pak táhlo do prava (asi se sjela jedna strana víc) a jak jsem dal nový botky Michlelinky 95H, tak Shemík jede jak po pravítku a bez drženííí.

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rfarsky »

Letňáky mi taky ujížděly do prava a nasadil jsem zimní a v poho.Alespoň budu moct příští rok koupit nový a větší

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shemik »

No mě to tak drsně táhlo do strany, že sem si fak myslel, že je něco s řízením, no a po výměně bačkůrek jsem nesíhal koukat. Jak kdyš střelí.

Dřív jsem tomu takovou důležitost nepřikládal, ale vidím že u tohoto auta jsou ty pneumatiky obzvlášť důležitý.

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rfarsky »

To asi jo já jsem reklamoval Geometrii a pomohlo až přezutí takže gumy jsou KO.

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shemik »

vilik píše:Kolik foukáte předek-zadek?
Tak tady jsem Ti Viliku cvaknul ty tlaky v mem vicku.
Přílohy
RIMG7148a.jpg
RIMG7148a.jpg (68.3 KiB) Zobrazeno 2156 x

civis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od civis »

Moje zkusenost s gumama, bylo to sice s Toledem, ale muze to platit obecne. Zimaky vedly perfektne, letnaky koupene v Makru za rozumnej peniz (Firestonky) postupne se sjizdenim vzorku tahly stale vic k jedne strane. Geometrie kontrolovana na predku i zadku - OK. A nakonec to byla vadna (spatně upecena) guma na zadku vlevo.
A k diskuzi o sirce gum. Zalezi to na tom, jestli budete jezdit vic na mokru a ledu, a nebo v brecce a hlubokem tezkem snehu. Na ten snih a brecku (stejne jako na bahno a pisek - to jest mekky tezko prostupny teren) je vhodne pouzit co nejuzsi pneumatiky. Ted trochu fyziky. U valiveho odporu v poddajnem terenu si kolo tlaci pred sebou vlnu mekkeho materialu, která se u sirokeho kola hure vytlacuje do stran, a kdyz uz je odpor veliky, tak se kolo prohrabne a zapadne. U uzke pneumatiky se sice bori o trochu vice, ale snaze se vlnou materialu pred sebou prorizne s mensim odporem. I pro toto byvala vejtraska s pomerne uzkymi gumami v takovem terenu neprekonatelna, pro to se do pouste u nakladaku nekdy sundava jedno z kol u tuplaku na zadku (starsi si treba vzpomenou na expedici Lambarene, ti to meli takto u Tatry 138), atd. A schvalne si zacatkem ledna vsimnete, na jakych uzouckych galuskach jezdi auta (hlavne osobni) na Dakaru. Takze zbahnenej terenak se zubatejma priserne sirokejma gumama jak valce je nesmysl a jen frajerina.

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shemik »

civis píše:Moje zkusenost s gumama, bylo to sice s Toledem, ale muze to platit obecne. Zimaky vedly perfektne, letnaky koupene v Makru za rozumnej peniz (Firestonky) postupne se sjizdenim vzorku tahly stale vic k jedne strane. Geometrie kontrolovana na predku i zadku - OK. A nakonec to byla vadna (spatně upecena) guma na zadku vlevo.
A k diskuzi o sirce gum. Zalezi to na tom, jestli budete jezdit vic na mokru a ledu, a nebo v brecce a hlubokem tezkem snehu. Na ten snih a brecku (stejne jako na bahno a pisek - to jest mekky tezko prostupny teren) je vhodne pouzit co nejuzsi pneumatiky. Ted trochu fyziky. U valiveho odporu v poddajnem terenu si kolo tlaci pred sebou vlnu mekkeho materialu, která se u sirokeho kola hure vytlacuje do stran, a kdyz uz je odpor veliky, tak se kolo prohrabne a zapadne. U uzke pneumatiky se sice bori o trochu vice, ale snaze se vlnou materialu pred sebou prorizne s mensim odporem. I pro toto byvala vejtraska s pomerne uzkymi gumami v takovem terenu neprekonatelna, pro to se do pouste u nakladaku nekdy sundava jedno z kol u tuplaku na zadku (starsi si treba vzpomenou na expedici Lambarene, ti to meli takto u Tatry 138), atd. A schvalne si zacatkem ledna vsimnete, na jakych uzouckych galuskach jezdi auta (hlavne osobni) na Dakaru. Takze zbahnenej terenak se zubatejma priserne sirokejma gumama jak valce je nesmysl a jen frajerina.
Jo jo, covece, to dava smysl. Snehule teprve budu kupovat, tak k tomuto urcite prihlednu. Diky diky. A da se podle Tebe rici zda jsou na zimu z nejakych duvodu lepsi vetsi ci mensi kola? Co si budem povidat, 16" jsou na tomto aute hezci, ale z hlediska zimy jsou lepsi 15" ci 16"?

rfarsky
Závodník
Závodník
Příspěvky: 683
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Děčín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od rfarsky »

o velikost gumy ani nejde jako spíš o šířku.Doporučovaná podle návodu je 195/65/15 zesílená

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shemik »

No a myslis, ze je mozna, nebo spis jestli neni necim nevhodna, tedy pokud se takova vubec dela, 195/60-65/16, samozrejme 95H?

civis
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 33
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha 5

Příspěvek od civis »

S velikosti prumeru kola nemam zkusenosti, spis jen citem bych rekl, ze vetsi prumer bude lepsi, protoze nabeh na tu vlnu materialu pred sebou bude delat pozvolnejsi a bude na nej lip najizdet a cpat ho pod sebe a pritlakem do stran. Maly prumer ho spis bude tlacit pred sebou a tim jeste zvysovat. Ale tohle je opravdu spis jen filozofovani, jak uz jsem rek, s timhle nemam zkusenosti.

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shemik »

civis píše:S velikosti prumeru kola nemam zkusenosti, spis jen citem bych rekl, ze vetsi prumer bude lepsi, protoze nabeh na tu vlnu materialu pred sebou bude delat pozvolnejsi a bude na nej lip najizdet a cpat ho pod sebe a pritlakem do stran. Maly prumer ho spis bude tlacit pred sebou a tim jeste zvysovat. Ale tohle je opravdu spis jen filozofovani, jak uz jsem rek, s timhle nemam zkusenosti.
Diky, smysl to ale taky dava.

Uživatelský avatar
PetrK
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 24.02.2006 21:02

Příspěvek od PetrK »

Shemik píše:Podle tabulky ve vicku nadrze, tam se pise:

VIZ FOTO

Jo a plati to pro pneu s indexem zatizeni 95H, co by tyhle tlaky (hlavne vzadu)udelali s pneu 91H nevim.
jo já mám ještě jiný tlaky , ale fotka je špatná.
Přílohy
tlak.JPG
tlak.JPG (15.98 KiB) Zobrazeno 2113 x

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Příspěvek od vilik »

Shemik píše:
vilik píše:Kolik foukáte předek-zadek?
Tak tady jsem Ti Viliku cvaknul ty tlaky v mem vicku.
Super, díky. Musím se přiznat, zatím ještě Sharana nemám, jeden mi včera utekl, ale pracuji na tom a brzo se přihlásím do klubu. Teď sháním všechny možné informace.Dloho jsem váhal mezi Passatem a Sharanem, ale Sharan to nakonec vyhrál. Hlavně pro svoji prostornost. Podnikáme s manželkou docela zajímavé "výlety" za hranice všedních dnů a velké auto je nezbytné. Už se nemohu dočkat.

Uživatelský avatar
Shemik
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 8286
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha / Č. Krumlov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Shemik »

vilik píše:
Shemik píše: Tak tady jsem Ti Viliku cvaknul ty tlaky v mem vicku.
Super, díky. Musím se přiznat, zatím ještě Sharana nemám, jeden mi včera utekl, ale pracuji na tom a brzo se přihlásím do klubu. Teď sháním všechny možné informace.Dloho jsem váhal mezi Passatem a Sharanem, ale Sharan to nakonec vyhrál. Hlavně pro svoji prostornost. Podnikáme s manželkou docela zajímavé "výlety" za hranice všedních dnů a velké auto je nezbytné. Už se nemohu dočkat.
No tak to gratuluji už jen k té skvělé volbě a následnému rozhodnutí, to totiž mnohdy bývá na koupi vozu to nejtěžší. Tak až ho budeš mít, tak hoď foto do tématu Fotky našich mazlíků, no a samozřejmě vítej mezi nás.

Uživatelský avatar
jardahes
Řidič
Řidič
Příspěvky: 194
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Holýšov - Plzeňský kraj
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od jardahes »

mám kamaráda a ten měl bouračku a vyválel své autíčko a jedna z
prvních věcí po které policajti a pojištovna šli byli gumy a index nosnosti, měl tam míň než těch 95T. Docela pak problém! Já to nepodceňuju. Teď na zimu jsem tam dal Michelin Alpin3 195/65/15 95T a docela to sedí. Jsem zvědavej až je otestuju
na pořádným sněhu

Jarda

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“