Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 10.04.2016 16:34 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4737

Bydliště:

Praha

Pomohl by třeba Abeljosef nebo třeba tornado1, podle toho, kam to máš blízko. Nicméně pokud úplně nevíš co, jak a kde změnit, raději se na někoho obrať, ať si neuděláš víc škody, než užitku.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 13.04.2016 08:59 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Tak mi včera ráno umřely budíky. V neděli podvečer jsem měl auto na diagnostice (kvůli problému s motorem) a při té příležitosti načetl i jednotku přístrojů, tu zkontroloval a provedl test akčních členů (vše úspěšně). Ovšem poté se to stalo.

Od té doby mi po zapnutí klíčku bliká kontrolka mazání (a to i za jízdy, což je dost nepříjemný pocit), všechny budíky leží na nule. Po startu motoru neukazuje otáčkoměr ani rychloměr, budíky teploty a nafty jsou přesně na prostředku (někdy ovšem zůstanou taky na nule).

Ostatní kontrolky fungují správně, segmenty svítí a počítadlo celkových i denních kilometrů normálně počítá.

Když to hodím na VAG a provedu test akčních členů, ručičky normálně fungují tak, jako kdykoli předtím.
V blocích naměřených hodnot vidím teplotu motoru (která je prakticky stejná jako teplota uvedená v ŘJ motoru) i stav paliva, který odpovídá tomu, co v nádrži skutečně je. Leč ručičky o tom evidentně nevědí. V motorové jednotce se zobrazují otáčky i rychlost vozu (ta i v jednotce ABS na všech senzorech kol).

Tempomat funguje.



Tak, a teď ať mi někdo vysvětlí, co se stalo, jak to vyřešit a co pro to udělat.

Děkuji za pomoc.....

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 13.04.2016 13:03 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4737

Bydliště:

Praha

Ja vim, co s tim je.

Je to rozbityyy.

Tezko rict, co treba nejake napajeni budiku nebo kostra? Ze by odesly vsechny snimace se mi nezda.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 13.04.2016 13:10 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Snímače neodešly naprosto určitě, protože v měřených hodnotách jednotky budíků, resp. motoru se údaje ze snímačů otáček, teploty, paliva a rychlosti zobrazují. Navíc je tam ta věčně blikající kontrolka mazání, která mě děsí a nevím, co si o tom mám myslet.

Jednotka údaje ze snímačů nepřenese na budíky. Ale proč.......? Na palubní elektroniku jsem naprostý analfabet, takže si nevím rady.


Paradoxní je, že provedu-li test akčních členů přístrojové desky, budíky normálně běhají. Přece kdyby bylo vadné jejich napájení, nefungovaly by ani při tom testu, nebo se pletu?

ŘJ budíků je bez závad.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 13.04.2016 13:23 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

23.09.2014

Příspěvky:

820

to je hodne zajimava zavada :D
ocividne celou eepromku neznicil protoze to bys kvuli immobilizeru ani nenastartoval

zkusil bych nejdriv cely budiky vyndat z auta a vratit je tam (odpojit oba konektory a zas pripojit)
kdyz to nepomuze tak se obavam ze doma s tim sam nic moc jinyho asi neudelas a chce to poslat nekam kde tomu rozumej

nevyndavali ste treba ridici jednotku motoru ven z auta?

to ze ti nejedou rucicky a blikaj ti nektery kontrolky ale auto jde nastartovat odpovida tomu ze mas preruseny/vyzkratovany nektery draty co jdou do budiku nebo vyhorela cast vstupu

_________________
Golf IV 66kW ALH, EGR ON, KAT ON, MAF ON


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 13.04.2016 13:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

ŘJ budíků je bez závad a zcela legitimně komunikuje. V blocích hodnot jednotky se zobrazuje skutečná hodnota množství paliva i teplota motoru, nicméně budíky jsou mrtvé (buď uprostřed stupnic, nebo někdy zcela mrtvě leží pod nulou).

V jednotce motoru se zobrazuje skutečný údaj o otáčkách motoru a rychlosti vozu. Budíky rychloměru a otáčkoměru vždy pouze mrtvě leží na nule.

Tempomat funguje.

Displej normálně funguje, počítadla kilometrů fungují - obě přičítají skutečně ujetou vzdálenost.

Všechny kontrolky systému normálně fungují, tedy až na tu zmíněnou kontrolku mazání, která neustále bliká, čímž mě uvádí ve stavy šílenství.

Při provedení testu akčních členů jednotky přístrojů mi všechny čtyři budíky fungují tak, jako kdykoli předtím. Test nelze dokončit - po testu bzučáku se při dalším kroku blokne a napíše, že Funkce není dostupná. Nevzpomínám si, jestli mi to tak dělalo i dřív, když byly budíky v pořádku, anebo zda je to nový jev nějak s tím problémem související.

Budíky jsem měl venku, celé je rozebral a samozřejmě jsem na nich nikde neshledal vůbec žádnou neshodu. Ovšem že bych na tom plošném spoji plném titěrných SMD součástek něco objevil, jsem ani nečekal.

Konektor tam je jen jeden, nemám MAXIDOT. Immobilizer má vlastní jednotku, není součástí ŘJ přístrojů. Kde je umístěna, nemám zdání - nikdy jsem ji nehledal. Ovšem immo načítám přes adresu 25, nikoli 17.

Proměřil a zkontroloval jsem i pojistky vozu - člověk nikdy neví. Nic.....


A co teď? Nedá se s tím jezdit, člověk nemá pojem o ničem - rychlost sice můžu odečítat z mobilu přes nějakou GPS appku, ale ostatní nevím. Navíc s tím nejezdím jen já.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 13.04.2016 15:34 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

23.09.2014

Příspěvky:

820

muze bejt skutecne zavada v eepromce jestli nejak prepsal X/Y pro otacky a rychlost pokud mas immo mimo budiky
ale bylo by to skutecne bizardni :D

kontaktoval bych nejakyho lokalniho experta na staceni a opravy budiku

_________________
Golf IV 66kW ALH, EGR ON, KAT ON, MAF ON


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 13.04.2016 18:53 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Problém je, že auto denně jezdí.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 13.04.2016 20:57 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

25.09.2007

Příspěvky:

4737

Bydliště:

Praha

Zajímavé. Zkoušel jsi budíky prohlédnout, jestli tam není nějaká viditelná vada? Přepálená cesta, zkrat, ... prostě něco. Nevyzpytatelné jsou cesty Elektrónovy :-) . Nebo se pokusit najít nějakého dobráka, který by půjčil budíky z pokud možno shodného auta. Nebo prostě zajít k někomu, kdo to umí načíst lépe, než VAG ... viz rada přede mnou.

_________________
Respektujte Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru.

Realizace slaboproudých a bezpečnostních systémů.
A trocha mých konstrukcí.

_________________
SEAT Alhambra II, AUY, 2002; Tornado EVO; Piaggio X9 500 2002; Puchetta (kříženec Puch Newport II, asi 1978 s Babettou)


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 14.04.2016 07:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Shodou velmi šťastných okolností tu mám na opravu naprosto stejný vůz, jak mám (model i rok, motorizace, dokonce i stejná barva). Použil jsem budíky z něho a u mě normálně fungují.

Takže dle mého názoru je problém v komunikaci mezi jednotkou a budíky - skutečně měřené hodnoty jednotka nepředává na zobrazení jednotlivým rafičkám.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 14.04.2016 08:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2009

Příspěvky:

2006

Bydliště:

Praha 10 - VWršovice

Nevim jestli Te dobre chapu, ale jak muze byt chyba v komunikaci a zaroven fungovat jeho budiky. To je preci blbost. Opacne bych to chapal.

Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk

_________________
Moje přibližovadlo

_________________
Sharik II 1,9 TDi-PD 85 kW AUY 2002 (EGR-off)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 14.04.2016 08:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2009

Příspěvky:

2006

Bydliště:

Praha 10 - VWršovice

Chyba je evidentne v budikach.

Odesláno z mého ASUS_Z00ED pomocí Tapatalk

_________________
Moje přibližovadlo

_________________
Sharik II 1,9 TDi-PD 85 kW AUY 2002 (EGR-off)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 14.04.2016 13:05 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

kubenec píše:
Nevim jestli Te dobre chapu, ale jak muze byt chyba v komunikaci a zaroven fungovat jeho budiky. To je preci blbost. Opacne bych to chapal.

Tuhle poznámku nechápu, nerozumím ji a přijde mi trochu mimo mísu.

Že je chyba v budíkách, to je evidentní a nikdy jsem netvrdil nic jiného. S největší pravděpodobností je chyba v komunikaci mezi jednotkou budíků a budíky samými (= ručičkami) a tato komunikace pokud vím probíhá uvnitř přístrojové desky a nikde jinde. Takže dám-li přístroje z jiného auta, normálně fungují. Co je na tom k nepochopení???

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 14.04.2016 13:07 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

23.09.2014

Příspěvky:

820

jestli mas k dispozici naprosto stejny budiky tak bych si nechal preflashovat eepromku z nich jestli se to tim neopravi :D

protoze jestli ti chodi test akcnich clenu a zaroven v merenejch hodnotach taky vidis spravny cisla tak je ten problem fakt nekde mezi :D

_________________
Golf IV 66kW ALH, EGR ON, KAT ON, MAF ON


Nahoru
 ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: PŘÍSTROJOVKA, BUDÍKY: mrtvé po přeflashovani softwaru
PříspěvekNapsal: 14.04.2016 13:09 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3818

Jo, přesně to si myslím. Jenže neznám nikoho, kdo by uměl tuhle operaci na počkání udělat - za solidní cenu a v okolí Třebíče.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 72 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group