ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
-
- Řidič
- Příspěvky: 60
- Registrován: 18.01.2009 13:56
- Bydliště: Praha 4
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
HOTOVO!!!!
Díky všem kdo radili.
Postup fungoval, jenom mě překvapilo že jsem musel odpojit všechny konektory z ŘJ aby se vůbec pohla a po stranách ŘJ jsou ještě takový čudlíky který zapadaj do těch plechů ve kterejch drží, takže plechy nějakym šroubovákem jemně odehnout a pak už jde jako po másle.....
Jirka
Díky všem kdo radili.
Postup fungoval, jenom mě překvapilo že jsem musel odpojit všechny konektory z ŘJ aby se vůbec pohla a po stranách ŘJ jsou ještě takový čudlíky který zapadaj do těch plechů ve kterejch drží, takže plechy nějakym šroubovákem jemně odehnout a pak už jde jako po másle.....
Jirka
Jirka H
Seat Alhambra 1.9 TDI, 2002, 85 kW, motor AUY, automat. převodovka, stříbrná..... druhá v pořadí...
Seat Alhambra 1.9 TDI, 2002, 85 kW, motor AUY, automat. převodovka, stříbrná..... druhá v pořadí...
-
- Jezdec
- Příspěvky: 376
- Registrován: 22.09.2008 23:05
- Bydliště: ziar nad hronom
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
preco si musel odpojit vsetky konektory ja som to robil uz x razy a nikdy som ich neodpajal kde bolo to rele?
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Lebo tam zavadzaju. Hlavne ak su od novoty stahovackou priviazane k hornemu releovemu rostu.
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Zrovna jsem vzdal otevření releové desky po dvouhodinovém snažení.
Sundal jsem celý plast - z boku, dole, prostě všude vlevo od volantu.
Odcvakl jsem takový ten jistící plíšek nahoře na pojistkovce, uvolnil výklopný mechanismus těmi bílými caplíky u osy.
Ty boční čudlíky jsou uvolněné, to je v pohodě, ale za boha s tím nemůžu hnout!!!
Nezapomněl jsem na něco????
PS: Zdá se mi že levý zadní roh reléové desky se příliš tulí ke kabelovému svazku....
Sundal jsem celý plast - z boku, dole, prostě všude vlevo od volantu.
Odcvakl jsem takový ten jistící plíšek nahoře na pojistkovce, uvolnil výklopný mechanismus těmi bílými caplíky u osy.
Ty boční čudlíky jsou uvolněné, to je v pohodě, ale za boha s tím nemůžu hnout!!!
Nezapomněl jsem na něco????
PS: Zdá se mi že levý zadní roh reléové desky se příliš tulí ke kabelovému svazku....
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
CE se nevyklápí, musíš jí z těch úchytů nadzvenout, vyháknout ty postraní čudlíky z plechu a celou jí povytáhnout ven. Aspoň u mě to tak je.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- ruza
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 20.05.2008 20:56
- Bydliště: ČR
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
ja su p-ča
dík
dík
- martin1808
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.01.2010 15:52
- Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Zdravím všechny,
taky jsem byl nucen vyměnit původní relé č.109. Dle prodejce Seat se jedná o dignostické relé motoru... a tak jsem díky němu nenastartoval auto, resp. vypovědělo službu cestou na dovolenou (díky studenému spoji na konektoru).
Závada se projevila jednoduše, nerosvítila se kontrolka žhavení...
Připojuji pár foto s označením, které na původním relé bylo (původní relé je černé barvy).
Z obalu dodaného nového rele se jedná o č. dílu 1J0 906 381 A - název dílu rele, v Etce jsem jej našel, takže pohoda...
taky jsem byl nucen vyměnit původní relé č.109. Dle prodejce Seat se jedná o dignostické relé motoru... a tak jsem díky němu nenastartoval auto, resp. vypovědělo službu cestou na dovolenou (díky studenému spoji na konektoru).
Závada se projevila jednoduše, nerosvítila se kontrolka žhavení...
Připojuji pár foto s označením, které na původním relé bylo (původní relé je černé barvy).
Z obalu dodaného nového rele se jedná o č. dílu 1J0 906 381 A - název dílu rele, v Etce jsem jej našel, takže pohoda...
- Přílohy
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Tak je to tak hodina co jsem musel do Sharánka nainplantovat to menší (šedivé) škodovácké relé 109. Ráno přijedu do práce zaparkuju a odpolko už jen točí motorem a žádná snaha naskočit. Naštěstí vybaven vědomostmi z fora jsem jen zkonzultoval situaci s mým dvorních mechanikem a vydal se do nejbližšího Škoda servisu pro relé, stálo mě 384,-Kč. Celá oprava asi 1 hodina času. Hrozný pocit když na auto není 100% spolehnutí.
Takže jen pro shrnutí, pokud ani neblikne kontrolka žhavení a startér točí motorem, je vadné rele 109.
Nevíte kde koupit nějaké náhradní (do zásoby) za lepší cenu ? Někdo psal cca. 180,-Kč ??? Neumím si představit, že by se to opakovalo někde v zahraničí a třeba uprostřed noci.
Takže jen pro shrnutí, pokud ani neblikne kontrolka žhavení a startér točí motorem, je vadné rele 109.
Nevíte kde koupit nějaké náhradní (do zásoby) za lepší cenu ? Někdo psal cca. 180,-Kč ??? Neumím si představit, že by se to opakovalo někde v zahraničí a třeba uprostřed noci.
I LOVE TO FLY
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Pokud vládneš páječkou, tak relé rozeber, proletuj všechny letované spoje, v lepším případě odsaj cín a nanes nový. Už jsem takhle dělal 4 relé a všechny už zase nějaký pátek fungujou.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- widle
- VWmaniak
- Příspěvky: 6549
- Registrován: 25.09.2007 18:49
- Bydliště: Pržno okr. Frýdek-Místek
- Kontaktovat uživatele:
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
ano ano, můžu potvrdit, nové jsem dal do auta, staré nechal proletovat, vyzkoušel ho a vozím v autě mezi pojistkama jako náhradní
žiju stále kupředu, protože tak je to správné.... http://www.Bodroteam.cz
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Zkusil jsem ho změřit, jen co jsem se z toho trošku vzpamatoval a vypadá jako že funguje. Hlava mi to nebere. Oxidací kontaktů to nebude, než jsem vyrazil pro nové tak jsem ho očistil a zkusil ještě jednou dát zpět.
I LOVE TO FLY
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Nene, chce to opravdu proletovat, protože v cínu může být trhlina, která ani nemusí být na první pohled vidět a při změnách teplot v autě a roztažnosti materiálů se může stát, že se trhlina rozšíří a přeruší se obvod. Po vychladnutí může být relé zdánlivě v pořádku.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Proletovat ho zkusím a pak ho ohřeju pořádně fénem a budu testovat.
Nicméně si pro jistotu koupím ještě jedno do zásoby (aspoň už nikdy neodejde, když ho budu mít standardně v autě), jeden obchod v HK ho má za 150,-Kč.http://autodily.autodily-hk.cz/koda-rel ... rele%20109
Nicméně si pro jistotu koupím ještě jedno do zásoby (aspoň už nikdy neodejde, když ho budu mít standardně v autě), jeden obchod v HK ho má za 150,-Kč.http://autodily.autodily-hk.cz/koda-rel ... rele%20109
I LOVE TO FLY
- martin1808
- Řidič
- Příspěvky: 64
- Registrován: 25.01.2010 15:52
- Bydliště: okr. Ústí nad Orlicí
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
Já jen uvedu pár snímků studeného spoje na mém relé č. 109. Opravu jsem následovně provedl v autokempu, správce kempu bohužel neměl pájku a cín a tak jsem to zkoušel nahřátou jehlou, ale to opravdu NEJDE (proto je na fotce cín tak roz...) a potom to vyřešil drátek na vázání kuřete při grilování, který měl můj "zlatý" švagr u sebe... Potom relé chodilo jako bůh.marasoba píše:Nene, chce to opravdu proletovat, protože v cínu může být trhlina, která ani nemusí být na první pohled vidět a při změnách teplot v autě a roztažnosti materiálů se může stát, že se trhlina rozšíří a přeruší se obvod. Po vychladnutí může být relé zdánlivě v pořádku.
Ještě to proletuji a bude náhrada...
PS: všechno jde opravit a nemusí to být v garáži...
VW Passat Variant B6@103 kW, 2006, BMP
- jeff78
- Jezdec
- Příspěvky: 269
- Registrován: 02.01.2010 16:19
Re: ELEKTRO, RELE: Výměna relé svorky 30 c. 109
prosim vas asi jsem lama. Zkousel jsem to povytahnout, ale vubec mi to nejde. Asi mi tam nahore prekazi vyvedene kabely. Musim je nejdrive odpojit a dat nekam nastranu?? Potom se chci zeptat jak je zamcen, nebo zabezpecen konektor jak je pres ne prevlecena takova zelena paska??. Kabely jsou vyvedeny zboku tohoto konektoru.michall píše:CE se nevyklápí, musíš jí z těch úchytů nadzvenout, vyháknout ty postraní čudlíky z plechu a celou jí povytáhnout ven. Aspoň u mě to tak je.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5