2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od z.bury »

Zdravím,
dostal se mi do ruky Svět motorů - diesel special, kde popisují blíže problém náhonu olejového čerpadla u 2.0 tdi. Jde pouze o motory s vyvažovacími hřídely. Dokonce tam psal o Sharanu, kterému se náhon protočil při cca 85000 km. Protože jsem měl před výměnou oleje a mám najeto 194000 km - skutečných, tak jsem se rozhodl, že to prohlídnu. Nový náhon 03G115281F se ségrofkou cca 120,- Kč, tmel na vany cca 300,- Kč a práce.
Starý náhon je jen mírně otlačený, rozhodně má do protočení daleko. Vyražené číslo na starém je 03G281A. Dávám to sem, třeba to někomu pomůže - klidně jsem se na to mohl vykašlat, škoda času. V náhonu to asi taky vždy nebude.
Jinak v tom časopise píše, proč není náhon ze čtyřhranu, vydržel by věčně a něco o novém ozubeném kole olejového čerpadla 1.9 tdi. Zkrátka inovace jen proto, aby auto nevydrželo to co dřív a člověk šel pro nové vw.
Přílohy
IMAG0160.jpg

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od abeljozef »

To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.

Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.

Uživatelský avatar
Rados sv
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 214
Registrován: 19.09.2009 21:38
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od Rados sv »

Je mi to sice k hov.u,ale snaha se cení :good:

Martinsk
Řidič
Řidič
Příspěvky: 65
Registrován: 15.06.2008 20:15

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od Martinsk »

Toto sa mi stalo pri cca 185000 km. Preskočil mi 6 hran na náhon olejového čerpadla. Stačilo vymeniť tyčku a motor bol zasa OK. Mám motor BRT

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od Marek77 »

Slyšel jsem o tom, že je to poměrně častá závada těchto motorů.

z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od z.bury »

abeljozef píše:To bolo fakt odborne napisane, tam vobec nejde o to kolko hran to je ale ako je pevny ten material. Ak je makky tak zide dole aj 4 hran.

Omnoho vacsie problemy boli pro nahone retazami. Tie sa v SAG och nepouzivali.
To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km, ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů :!:

Uživatelský avatar
MirekX
Řidič
Řidič
Příspěvky: 165
Registrován: 19.07.2009 00:37
Bydliště: Týniště nad orlicí

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od MirekX »

teď jsme dělali preventivně jedno BRT 2.0TDI, najeto asi 160 tisíc a ta hřídelka vypadala asi tak jak na prvním obrázku, nic tragickýho ale omačkání už bylo vidět.
Sharan 2001 85kW AUY , úpravy a soft dieselpower 225PS a 500Nm Obrázek

oleje Q8, servis JCB

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od abeljozef »

z.bury píše:To je mi právě divný, vw musí mít více subdodavatelů. Některé unašeče drží stále, jiné jdou do kytek po 80000 km :!:
Moze aj nemusi, aj pri jednom subdodavatelovi to mozu vo vyrobe zmrsit, staci ak "polavia" (napr. znamy pruser koncernu po roku 2002 z tyckami stabilizaotra na 20 000 km).
z.bury píše:ale výrobce aut zodpovídá za celek a měl by si ohlídat kvalitu svých dodavatelů :!:
Toto v praxi nikdy na 100% fungovat nebude lebo sa to v realnej praxi ani ustrazit neda. Staci sa pozriet aj na prusery inych automobiliek a v konecnom dosledku nemusim zostat len pri autach a taketo problemy su vsade kde je hromadna vyroba.

Uživatelský avatar
Tunerkoo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 30.12.2008 22:59
Bydliště: Bratislava

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od Tunerkoo »

samotne olejove cerpadlo sa nevybeha? resp je olejove cerpadlo kde sa ten 6hran pcha z pevnejšieho matrošu ako ten 6hran ked si to odserie stale ten 6hran?
stači dať novy 6hran a je to zase bez vôle?

mam BRT z vyvažovakmi na ozubene kola (BRT) a pri výmene oleja a rozvodov sa chystám dať nový 6hran
mám nabehané 186tis
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm

z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od z.bury »

To: Tunerkoo

Že by se unašeč protočil v místě styku s olejovým čerpadlem jsem ještě nikde nezaznamenal. Já bych to udělal tak, že pokud bude unašeč mírně otlačený tak bych ho vyměnil a dále neřešil, víš co tam je. Pokud na tom bude hůř, tak bych ho samozřejmě taky vyměnil a při další výměně oleje po 15000 km bych ho znovu zkontroloval. Pokud bude unašeč znovu ojetý, tak je protikus v háji, takže buď nový modul vyvažovacích hřídelů nebo tu celkovou předělávku a převrtání hřídele - někdo to sem dával s podobným tématem. (respektive by admin mohl spojit ty podobná témata do jednoho - dík)

Moje foto unašeče je výše, až to vyměníš nahraj sem foto.

Uživatelský avatar
coto.je
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 449
Registrován: 12.03.2008 20:15
Bydliště: Jih

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od coto.je »

Tak další obětí inovace byl můj otec.
Pěkně protočeno, akorát si nevzal vadné díly...
Projevilo se to rozsvícením kontrolky a následným zdechnutím motoru.
Po kontrole hladiny oleje ráno pokus o strart.
Zvuk v poho nakonec to zdechlo. Nakonec naskočí a na volnoběh běží OK.

Na volnoběh stačí,že je olej trochu ohřátý a unáší olejové čerpadlo. Nedojde k poškození motoru.

Pokud se protočí hřídelka za plného výkonu, dost často to odnesou části nejvíce závislé na mazání,turbo atd.

Každopádně se u těchto motorů vyplatí s rozvody skontrolovat tuto součástku,stejně jakom se mění vodní pumpa..

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od golfgti16vv »

nedavno jsem tady mnel jedno BRT protočila se hřidelka najeto 160000 kmbohužel jšte chvili jel tak že turbo v haji a hřidelka motor naštesti přežil

Uživatelský avatar
Tunerkoo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 62
Registrován: 30.12.2008 22:59
Bydliště: Bratislava

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od Tunerkoo »

som ten nahon pri cca 190tis km a pôvodný bol iba jemne otlačeny, nič viac. takže je to asi kus od kusu
Seat Ibiza 6K1 r.v.99 -> swap na 1,9TDi PD ASZ+bižutéria = 227PS/471Nm -> 1/4míle 13:714sec
Seat Alhambra 2.0 TDi 8v Stylance LUX 103Kw/320Nm

Uživatelský avatar
sharik4x4
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1348
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od sharik4x4 »

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=131&t=238388" onclick="window.open(this.href);return false;

tady je o tom téma na passatu 3C. :D

bítoš
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 11.11.2014 16:07

Re: 2.0 tdi BRT - náhon olejového čerpadla

Příspěvek od bítoš »

Ahoj vlastním vw sharan 2.0 TDI* 103 kv r.v. 2006
před týdnem se mě protočila hřidélka náhonu čerpadla (není tlak oleje STOP)Jenže já jel po dálnici 140km/h jen tak se zastavit na dálnici nedá ujel sem asi tak ještě 1km, náhon jsem si nechal spravit u Pavla Šerbera který se těmito problémy zajimá(v pátek jsem to poslal poštou v pondělí jsem to měl opravené jsme od sebe 300 km daleko) v servise mě řekly že odešlo i Turbo*, a pro jistotu mě vymění aj misky(šálky) pod ojnicemi a že záruku mě na to nedají museli by preý rozdělat celí motor a s kontrolovat všechny ložiska , můžu čekat ještě něco horšího na motoru související s touto závadou. Popřípadě komu se tento problém stal a co vše měnil na motoru???? Do této doby mě oprava vychází 4500 kč oprava čerpadla - Turbo* po repasu 8000 kč - šálky 3600 kč - šrouby 700 kč - víměna oleje 4000 kč plus práce to je mazec VW DAS* auto k pláči Všem předem děkuji za odpověd Mára

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“