5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.08.2009 22:30
5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
DObrý den všem,
Alhmabra 1,9TDI 81kW rv99, sednu do toho, začnu žhavit a slyším asi 5x pípnutí, zhasne kontrolka žhavení, startuju a hned naskočí. Co může být těch 5 pípnutí ? Je to pravidelný akustický signál vyhcázející jakoby z levého sloupku za řidičem nebo ze dveří. To nedokážu blíže specifikovat.
A pak se mi stává občas to, že nažhavím, nastartuju a otáčky motoru nepadnou pod 1000, ale zůstanou tak na 1100 a motor má jíný zvuk. Když to hned vypnu a natočím znovu, tak už je to na cca 930 a zvuk je OK. Asi před 2 měsíci jsem byl na výměně svíček. 3 byly KO. Najeto 193kkm.
Poradíte někdo ? Ve fóru jsem hledal o pípání a diagnostice, ale nic.
Děkuji za přečtení a přeji příjemný den
pyrin
Alhmabra 1,9TDI 81kW rv99, sednu do toho, začnu žhavit a slyším asi 5x pípnutí, zhasne kontrolka žhavení, startuju a hned naskočí. Co může být těch 5 pípnutí ? Je to pravidelný akustický signál vyhcázející jakoby z levého sloupku za řidičem nebo ze dveří. To nedokážu blíže specifikovat.
A pak se mi stává občas to, že nažhavím, nastartuju a otáčky motoru nepadnou pod 1000, ale zůstanou tak na 1100 a motor má jíný zvuk. Když to hned vypnu a natočím znovu, tak už je to na cca 930 a zvuk je OK. Asi před 2 měsíci jsem byl na výměně svíček. 3 byly KO. Najeto 193kkm.
Poradíte někdo ? Ve fóru jsem hledal o pípání a diagnostice, ale nic.
Děkuji za přečtení a přeji příjemný den
pyrin
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
Ahoj,
těch pět pípnutí by mělo znamenat, že se ti bude asi poroučet baterka do "věčných lovišť". Tento signál by měl znamenat pokles napětí v akumulátoru.
S těmi otáčkami si nejsem jistý, tak snad poradí někdo zkušenější.
těch pět pípnutí by mělo znamenat, že se ti bude asi poroučet baterka do "věčných lovišť". Tento signál by měl znamenat pokles napětí v akumulátoru.
S těmi otáčkami si nejsem jistý, tak snad poradí někdo zkušenější.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.08.2009 22:30
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
Děkuji za inspiraci k baterce. Startuje to velmi dobře, ale to neříká nic o kvalitě bakterky. Je pravda, že teď to týden stálo v mrazu, tak to mohlo mít negativní vliv na baterku. Na druhou stranu jsem jí ještě před započetím mrazu kontroloval a dolejval a podle hustoměru vypadala průměrně. Nepřítel nečeká a tak budu počítat s novou. Děkuji pyrin.
- parizek_ltm
- VWexpert
- Příspěvky: 2659
- Registrován: 01.10.2008 22:01
- Bydliště: Praga
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
Moje baterka se pred odchodem taky netvarila (starty) nijak unavene. Jel jsem z Prahy, zastavil na wc u Mekace a uz jsem nenastartoval, ani nebyla schopna otocit. Do te doby mela v klidu 11,6V a vedel jsem, ze ma svoje za sebou.
Zmeril bych, kolik ma v klidu napeti, pokud je to pod 12V, jeji cas je u konce...
Zmeril bych, kolik ma v klidu napeti, pokud je to pod 12V, jeji cas je u konce...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
Tenhle problém řeším taky. Nechám-li auto stát na mrazu přes víkend, před startem pípá bzučák v přístrojích. To je signál o nízké kapacitě akumulátoru - přesně jak tu popisují kluci. Po startu jsou vyšší volnoběžné otáčky z toho důvodu, že jednotka se snaží co nejrychleji dobíjet - proto si zvýší volnoběh o cca 200 otáček, aby alternátor začal vyrábět větší proud. Mně to dělává taky (i když nepravidelně).
-
- Nový člen
- Příspěvky: 8
- Registrován: 13.08.2009 22:30
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
Nojo, to je přesně ono. Baterka to souhlasím. Ale s těmi otáčkami moc ne, ne že bych nesouhlasil s tím dobíjením, ale ty otáčky se začaly projevovat podstatně dříve, než baterka a hlavně to bylo v době, kdy nebyly žádné nízké teploty. Venku 15°C, nic nepípalo, startuju a jsou tam vyšší otáčky a úplně jiný zvuk. Nemůže to souviset se vstřikama ? Lidi v mém okolí straší tím, že tam ukapává palivo, a že se může propálit píst a kdesi cosi jiného. Asi to svěřím nějakému odporníkovi, ať se na to podívá¨jiným okem, než já.
Děkuji za inspiraci
pyrin
Děkuji za inspiraci
pyrin
- Mikycarp
- Jezdec
- Příspěvky: 370
- Registrován: 21.11.2009 18:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
Taky mi to dnes pípalo,(-11°C) dost jsem čuměl, ale nenechal jsem se rozhodit. Chytlo to ale normálně. Díky tomu, že mám denní svícení a při otočení klíčku na kontrolky se mi rozsvítí tlumený, tak musím startovat na parkovačky, do toho jelo už rádio....asi to bude fakt tou baterkou
SAG - ideální auto na ryby
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
Mě tedy auto zatím před startem nepípá, ale je pravda, že když nastartuju (-11°C), mám otáčky v normálu, jakmile zapnu výhřev předního a zadního okna, k tomu bufík, světla, rádio, tak se otáčky automaticky zvednou na těch cca 1100. Předpokládám, že kvůli dobíjení a potvrzuji Marka77. Má pravdu, předsedo.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
Potvrzuji, jde o signalizaci nizke kapacity baterie (vybity stav ci jemu blizky).
Kdysi jsem nechal pul dne zapnute varovky, sel pryc a pak se snazil nastartovat a neslo to. Navic se ozyval popsany zvuk, opakovane pipani. Pres kabely se to vyresilo, slo o nizky stav baterie.
Kdysi jsem nechal pul dne zapnute varovky, sel pryc a pak se snazil nastartovat a neslo to. Navic se ozyval popsany zvuk, opakovane pipani. Pres kabely se to vyresilo, slo o nizky stav baterie.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 376
- Registrován: 22.09.2008 23:05
- Bydliště: ziar nad hronom
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
mne to robilo tiez pri nastartovani boly vyssie volnobezne otacky bola zla kostra na alternatorepyrin@volny.cz píše:Nojo, to je přesně ono. Baterka to souhlasím. Ale s těmi otáčkami moc ne, ne že bych nesouhlasil s tím dobíjením, ale ty otáčky se začaly projevovat podstatně dříve, než baterka a hlavně to bylo v době, kdy nebyly žádné nízké teploty. Venku 15°C, nic nepípalo, startuju a jsou tam vyšší otáčky a úplně jiný zvuk. Nemůže to souviset se vstřikama ? Lidi v mém okolí straší tím, že tam ukapává palivo, a že se může propálit píst a kdesi cosi jiného. Asi to svěřím nějakému odporníkovi, ať se na to podívá¨jiným okem, než já.
Děkuji za inspiraci
pyrin
- bobektt
- Nový člen
- Příspěvky: 28
- Registrován: 07.05.2009 20:13
- Bydliště: Trnava SR
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
jukinoo píše:mne to robilo tiez pri nastartovani boly vyssie volnobezne otacky bola zla kostra na alternatorepyrin@volny.cz píše:Nojo, to je přesně ono. Baterka to souhlasím. Ale s těmi otáčkami moc ne, ne že bych nesouhlasil s tím dobíjením, ale ty otáčky se začaly projevovat podstatně dříve, než baterka a hlavně to bylo v době, kdy nebyly žádné nízké teploty. Venku 15°C, nic nepípalo, startuju a jsou tam vyšší otáčky a úplně jiný zvuk. Nemůže to souviset se vstřikama ? Lidi v mém okolí straší tím, že tam ukapává palivo, a že se může propálit píst a kdesi cosi jiného. Asi to svěřím nějakému odporníkovi, ať se na to podívá¨jiným okem, než já.
Děkuji za inspiraci
pyrin
mas foto kde ja ta kostra - nejako to nemozoem najst
tiez mi to pipalo - dal som novu baterku(100Ah), prestalo ale chcem prekontrolovat ukostrenia
-
- Jezdec
- Příspěvky: 376
- Registrován: 22.09.2008 23:05
- Bydliště: ziar nad hronom
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
to pipanie signalizuje slabu baterku ale z tou kostou ti nepomozem robil mi to miestny automechanik a povedal ze problem bol v kostre tak som to dalej nariesil prepac
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
S kostrou alternátoru to nic společného nemá. Mám několikrát ukostřený motor nejen na karoserii, ale i přímo na minus pól baterky (dodělával jsem si to sám) a otáčky mi tu a tam prostě po startu vyskočí na 1100. Je to opravdu pouze z toho důvodu, že baterka je natolik vyšťavená, že nemá žádnou volnou kapacitu a ŘJ motoru zvýší otáčky pouze z toho důvodu, aby alternátor vyráběl vyšší proud. Mně to dělá už rok (nepravidelně.....). Vím, že mám batraku před smrtí.
Dokonce se mi několikrát stalo, že motor naskočil na 840 rpm a po zapnutí světel (vysoký proudový odběr) se otáčky zvýšily. Stačí ujet cca dva kilometry a otáčky se vrátí zpátky (někdy stačí několik sekund po startu pouze prošlápnout plyn a zvýšit otáčky přes 2500 a ono se to taky srovná - ale ne pokaždé, jen někdy). Většinou motor potřebuje aspoň pár minut pracovat v provozním režimu, aby se baterka dobila na takovou hodnotu, že je schopna vyrovnávat proudový deficit spotřebičů při volnoběhu - pak se otáčky sníží na správnou hodnotu.
Žádnou kostru v tom nehledejte, ta s tím nemá co dělat.
Dokonce se mi několikrát stalo, že motor naskočil na 840 rpm a po zapnutí světel (vysoký proudový odběr) se otáčky zvýšily. Stačí ujet cca dva kilometry a otáčky se vrátí zpátky (někdy stačí několik sekund po startu pouze prošlápnout plyn a zvýšit otáčky přes 2500 a ono se to taky srovná - ale ne pokaždé, jen někdy). Většinou motor potřebuje aspoň pár minut pracovat v provozním režimu, aby se baterka dobila na takovou hodnotu, že je schopna vyrovnávat proudový deficit spotřebičů při volnoběhu - pak se otáčky sníží na správnou hodnotu.
Žádnou kostru v tom nehledejte, ta s tím nemá co dělat.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 376
- Registrován: 22.09.2008 23:05
- Bydliště: ziar nad hronom
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
ale mne to robilo stale aj ked som presiel 50km a bolo to v lete
- crazyduke
- VWjunior
- Příspěvky: 1577
- Registrován: 07.04.2008 15:17
- Bydliště: Kladno, Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: 5x pípne při žhavení a startování, někdy po startu 1100ot.
to je divný, v létě jsem asi 5 x vybil baterii (měl jsem automatický dojezd oken při zamčení) sice to sotva otočilo, ale motor naskočil a žádné pípání nebylo... nebo že by to bylo už tak vybité, že by to nemělo cenu pípat... SHARAN II
VW Touran 2,0 TDI 125kW, 2010... www.fakthracky.cz dětská elektrická vozítka...