zkrácený oběh vody

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Auto1 »

Marek:
Máš na mysli vykrytí odběru,nebo problém zástavby,nebo kde je ten zakopaný pes,nerozumím?
-Ty operuješ s tím,co v autě už je,já píšu o tom,co přidat,aby to fungovalo.

Já jsem psal,že vezmeš Altík z Octavie,170A s DF,ten pasuje všetně řemenice,nahodíš ho a fičíš.
Ten už nátrubek s žhavičkama utáhne,a baterku můžeš mít v SAG až 110Ah a neříkej mi,že neuživíš tři žhavičky?
Pokud je čas auto předehřát,není co řešit,ale když čas není,tak by se žhavičky hodily.
Normálně z Toho Golfu PD 85kW to do SAG PD 85kW musí teoreticky vše pasovat,ne?
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Bandog »

rcmony:

tady se někdo nudil, nemám pravdu???? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Jinak pěkná prácička, pane! :D

Uživatelský avatar
rcmony
Pilot
Pilot
Příspěvky: 792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od rcmony »

Já a nudit se, to nejde dohromady :D . Spíš mě štvalo, že tašky, nářadí a další věci které běžně cpu do kufru mi to odpojovali z té mřížky. Toto zatím drží a v případě, že z toho dělám dodávku tak to pár hmaty zlikviduju za přední sedačky nebo úplně pryč.
Navíc mi to neohřívá věci v kufru, ale topí to na osádku.
I LOVE TO FLY

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od michall »

rcmony: pěkný, dobrej nápad. Asi tě okopíruju :mrgreen: , mě totiž nějak málo fouká z toho výdechu dole za ruční brzdou a děcka mrznou. Věci v kufru topit nepotřebujou, tak jim toho tepla trochu odeberu.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
Bandog
VWagenista
VWagenista
Příspěvky: 1439
Registrován: 19.11.2008 18:21
Bydliště: Náchod
Kontaktovat uživatele:

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Bandog »

rcmony:

Však já tě za to chválím, chlapáku........a navíc si mi o tom už říkal, ale naživo jsem to ještě neviděl, takže se budeš holt muset někdy zastavit, abych to "očíhnul" :D

Uživatelský avatar
rcmony
Pilot
Pilot
Příspěvky: 792
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Hradec Králové

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od rcmony »

to michall: a ostatní, kdyby jste někdo chtěl zapůjčit ten kus tapecu s mřížkou není problém. Akorát bych prosil nezničit, mohla by se ještě hodit.

to Bandog: možná mě uvidíš víc než je zdrávo, akorát doufám, že to popř. nenaruší naše vyjímečné vztahy. :jok: :pila:
I LOVE TO FLY

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Marek77 »

Auto1 píše:Marek:
Máš na mysli vykrytí odběru,nebo problém zástavby,nebo kde je ten zakopaný pes,nerozumím?
-Ty operuješ s tím,co v autě už je,já píšu o tom,co přidat,aby to fungovalo.

Já jsem psal,že vezmeš Altík z Octavie,170A s DF,ten pasuje všetně řemenice,nahodíš ho a fičíš.
Ten už nátrubek s žhavičkama utáhne,a baterku můžeš mít v SAG až 110Ah a neříkej mi,že neuživíš tři žhavičky?
Pokud je čas auto předehřát,není co řešit,ale když čas není,tak by se žhavičky hodily.
Normálně z Toho Golfu PD 85kW to do SAG PD 85kW musí teoreticky vše pasovat,ne?
Já mám na mysli, že kvůli třem svíčkám je nesmysl předělávat celou řadu komponentů ve voze, když výsledek je navíc velice nejistý a stoprocentně neuspokojivý a nedosačující. Výměna alternátoru za silnější dejme tomu sice jistě možná je, ale nikoli do motorů TDi řady A3 - tam ho prostě nedostaneš. Stejně tak do motorů A3 nedostaneš ten nesmysl se svíčkami - nepasuje. Ale i kdybys docílil toho, že to tam dostaneš a po startu motoru budou všechny tři žhavicí svíčky ohřívat (třeba nějakým zapojením, které to garantuje), nikdy nedocílíš výsledného efektu, který nabízí bufík. Tři svíčky po sto wattech výkonu (= 300W) nikdy neohřejí chladicí kapalinu tak rychle, efektivně a účinně jako bufík o více jak desetinásobném výkonu. Prostě na to zapomeň. SAG má dvakrát více chladicí kapaliny než Golf a z toho třetina (možná víc) je v trubkách a hadicích pod vozem, kde se intenzívně ochlazuje. Třemi svíčkami prostě nedocílíš ničeho, to mi můžeš věřit.

Pokud nevěříš, zkus to - budeš průkopníkem nových technologií.

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Auto1 »

To nejdou nové technologie,ale kombinace.
Mám tam škoda altík,jestli nesedí A3 platforma,tak mám A4,tedy ze Supa evidentně.

Vidím to takto jednoduše.

1) Buď dát bufík 10kW a není co řešit.

2) Nebo rozdělit vodní okruhy termostatem či elektroventilem,přičemž jeden okruh bude vepředu tvořený motorem+přední radiátor+bufík vepředu.
potom druhý okruh,kteráý jsou trubky pod autem do zadního topení a přirozeně zadní topení.
Oba ty okruhy bude zavírat a otevírat termostat či elektroventil,za podmínky,že dokud netopí předek a motor není teplý,je zadek zavřený.
Jednoduché,že?
Ale první varianta je jednodušší.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Marek77 »

Auto1 píše:dát bufík 10kW a není co řešit.
Bufík 10kW v serii pro SAG neexistuje..... A i kdyby existoval a použil se, docházelo by k moc rychlému ohřívání kapaliny, což by řídicí jednotka bufíku vyhodnotila jako poruchu cirkulace kapaliny a bufík by odstavila. Nastuduj si funkci a princip bufíku, moc o tom jak vidno nevíš.

Auto1 píše:Mám tam škoda altík,jestli nesedí A3 platforma,tak mám A4,tedy ze Supa evidentně.
Žádný Superb nemá motor řady A4, panáčku. Do Superbů se v kubatuře 1,9 a 2,0 montují výhradně motory PD a nyní nově CR, ale to nejsou motory platfomy A4. Víš vůbec, co to znamená, když se motor značí kódovým číslem platformy?
Do vozů SAG se jako TDi motory montovany pouze motory platformy A3 (AHU, 1Z, AVG, AFN) a později motory PD (ANU, AUY, ASZ, BTB), které mají samostatně značenou výrobní platformu. Do motorů výrobní platformy A3 se jako nejsilnější alternátory osazovaly 120 Ampérové - v SAG a některých Passatech B5. Takže sehnat silnější by byl nejspíš dost problém, nemyslíš? A z motorů jiné výrobní platformy altík nepasuje.
Jen doplním: do SAG a ani do Superba se žádný motor platformy A4 nikdy nemontoval!!! Možná se do SAG s motorem PD dá namontovat silnější altík, ale zdaleka ne všichni máme motor PD, že?


Je vidět, že si to opravdu představuješ "TAKTO JEDNODUŠE" (jak jsi sám trefně poznamenal). Moc plánuješ a méně přemýšlíš nad důsledky. Pokud bys chtěl udělat něco, o čem tu píšeš, dost bys riskoval vážné poškození motoru. Jistě víš, že pro optimální činnost motoru a všech jeho komponent je nutné ohřívat chladicí kapalinu v malém okruhu stejnoměrně. V případě, že oddělíš zadní topení ventilem a dojde k jeho rázovému otevření až po úplném ohřátí malého okruhu systému, velmi pravděpodobně poškodíš motor (praskne hlava nebo stěna válce - podle toho, kam ta ledová voda vletí dříve). Řešit připojení zadního topného okruhu termostatem, aby náraz ledové vody nebyl tak silný - jen proto, abych za každou cenu měl v autě teplo o pár vteřin dřív (a kdo ví, jestli.........?), mi přijde jako nehorázný bastl, to se na mě nikdo nesmí zlobit. Jednoduše řečeno - taková úprava systému je pro drtivou většinu uživatelů nepřijatelná pro její náročnost a (opakuji znovu) velmi nejistý výsledek.

Prostě jsem přesvědčen, že podobné bastly udělají víc škody než užitku. Moje zkušenost je taková, že pokud je ve voze funkční bufík, motor se ohřívá rychleji než srovnatelný motor benzinový v identickém vozidle. A není třeba cokoli odpojovat, přerušovat ventilem nebo termostatem. Já vyjedu z garáže, v níž je nula stupňů. Po ujetí 3-4 km po městě mám na teploměru 90°C. Podotýkám, že mám správně fungující bufík 5kW (D5W-Z) a ohřívám jím přes deset litrů vody. A teď mi řekni - co víc od tohoto systému chceš? Je Ti to málo? Já jsem rychlostí ohřevu vody v motoru nadšen a nemám proto důvod cokoli na něm měnit. A než se mi motor ohřeje na provozní teplotu, mám topení vypnuté (dociluji tím podstatně rychlejšího ohřevu vody) a topím si pouze výhřevem sedačky (ono to totiž úplně stačí) - když je teplo na záda a řiť, je teplo na celé tělo :wink:.

Pokud bych se rozhodl pro zabudování bufíku do motorového prostoru, pak spíš než ve snaze změnit rychlost ohřevu je to jednoznačně ve snaze ochránit bufík před solí a vodou, která na něj na nešikovném místě podvozku doslova útočí. Rozhodně ale nemám potřebu ještě víc urychlit ohřev vody v motoru - ono to totiž standardním způsobem prostě nemá chybu.


Ale opakuji znovu, prezentuji zde pouze svůj názor, který se snažím rozumně a logicky odůvodnit a vyjádřit tím i své zkušenosti s motory a jejich konstrukcí. Jediné, co na to můžu závěrem říci - zkus to. Pokud se Ti to opravdu podaří, srazím paty a uznám, že jsem se mýlil (a věř, že moc často to nedělám..... :wink: ).

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Auto1 »

Marek77 píše:
1)Nastuduj si funkci a princip bufíku, moc o tom jak vidno nevíš.

2)z motorů jiné výrobní platformy altík nepasuje.
Možná se do SAG s motorem PD dá namontovat silnější altík, ale zdaleka ne všichni máme motor PD, že?

3)Jistě víš, že pro optimální činnost motoru a všech jeho komponent je nutné ohřívat chladicí kapalinu v malém okruhu stejnoměrně. V případě, že oddělíš zadní topení ventilem a dojde k jeho rázovému otevření až po úplném ohřátí malého okruhu systému, velmi pravděpodobně poškodíš motor (praskne hlava nebo stěna válce - podle toho, kam ta ledová voda vletí dřív
Zdravím Tě v neděli a vezmu to stručně.
1) Ale tak jisté mezery tam jsou,to nepochybně.
2) V SAG mám v PD altík škoda 140A,ber to jako skutečnost,díky které (nejen,ještě přechod.odpory) se utaví kabel 25 mezi altíkem a pojistkovou skříní na baterce :)
3) s tou studenou vodou do motoru s tebou souhlasím,to není dobrá skutečnost.Rozhodně nebudu experimentovat,ale vzhledem k tomu,že jsem měl bufík i v Arose 1,7 SDI tak tvrdím,že bufíku nevadí málo vody a hodně výkonu.Vypne,zapne,jen je třeba vyvážit cirkulaci.

Ale udělej pro mě ještě něco,a jsem zvědav,co k tomu řekneš:
podívej se do návodu na bufík,(který znáš jistě nazpaměť) od j.bassorius: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=5 ... 03&start=0" onclick="window.open(this.href);return false; a
nalistuj si stranu 9 v bodu 2.2.1 a tam je obrázek,kde jsou okruhy odděleny kombinovaným ventilem
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od michall »

Tedy nejsem odborníkem ani na motory ani na bufíky, ale - pokud už tedy mám altík s vyšším výkonem, místo žhaviček bych raději pořídil "nezávislé" topení v podobě elektrické topné spirály s ventilátorem. Topení mi ohřeje vnitřek, a pokud vypnu topení z auta, motor se ohřeje rychleji a dřív tedy bude topit on. Pak tedy mohu elektrické topení vypnout a topit z auta.

Ten kombinovaný ventil je tam proto, aby u origo nezávislého topení bufík bez spuštěného motoru ohříval vodu jen pro výměníky tepla a neohříval vodu v motoru. Při spuštění motoru "honí" čerpadlo vodu v celém okruhu. Vpuštění teplé vody (cca 70-80st) do studeného motoru mu uškodí rozhodně méně, než když se ledová voda dostane do horkého motoru.

Ale třeba mi to někdo vyvrátí ....
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Marek77 »

michall píše:pokud už tedy mám altík s vyšším výkonem, místo žhaviček bych raději pořídil "nezávislé" topení v podobě elektrické topné spirály s ventilátorem. Topení mi ohřeje vnitřek, a pokud vypnu topení z auta, motor se ohřeje rychleji a dřív tedy bude topit on. Pak tedy mohu elektrické topení vypnout a topit z auta.
Toto zařízení existuje - Fabia s dieselovým motorem nemá příhřev vody žhavicími svíčkami, jak je tomu u většiny naftových motorů VW. Namísto toho má ve vzduchové "nohavici" topného tělesa vřazený elektrický topný článek o celkovém výkonu přes 1000 Wattů (jedná se o několik spirál paralelně a spínají se podle potřeby a možností) a při studeném motoru to ohřívá vzduch místo studeného topení. Určitě s Tebou souhlasím, že by to bylo vhodnější řešení než bastlení ohřívacích svíček do vody (přinejmenším rozhodně energeticky účinnější).




michall píše:Ten kombinovaný ventil je tam proto, aby u origo nezávislého topení bufík bez spuštěného motoru ohříval vodu jen pro výměníky tepla a neohříval vodu v motoru. Při spuštění motoru "honí" čerpadlo vodu v celém okruhu. Vpuštění teplé vody (cca 70-80st) do studeného motoru mu uškodí rozhodně méně, než když se ledová voda dostane do horkého motoru.....
Mám naprosto stejný názor.




Auto1 píše:V SAG mám v PD altík škoda 140A
Opakuji znovu a naposledy (aby to bylo naprosto srozumitelné) - do TDi motorů výrobní platformy A3 silnější alternátor ze Škodovky namontovat NELZE!!! Co máš v motoru PD, je mně naprosto šumák, neboť já nemám PD - mám motor platformy A3 a tudíž Tvůj altík 140A je pro můj motor lehce mimo mísu.




Auto1 píše:.....tvrdím, že bufíku nevadí málo vody a hodně výkonu.....
Tak to se opravdu pleteš. Pokud se bufík přehřeje (jeho ŘJ zjistí, že teplota vody na výstupu z bufíku je o víc jak X°C vyšší než na vstupu), okamžitě bufík vypíná a už nenaskočí. O další start se pokouší až po vypnutí a následnem opětovném nastartování motoru (a celé to přehřátí se bude opakovat). Přečteš-li si příručku od Bassoriusa, dočteš se o přehřátí bufíku velmi podrobně. Čili pokud bude pro danou cirkulaci chladicí kapaliny moc velký výkon bufíku nebo naopak bude-li ve standardním bufíku pomalý průtok kapaliny, bufík se přehřeje a nebude pracovat. Toto se řešilo u SAGů s motory PD. Jejich vodní čerpadlo má při volnoběhu nedostatečný výkon a kapalinu až k zadnímu topnému tělesu a bufíku nedotlačí. Z toho důvodu mají SAGy s PD motory přídavné elektrické vodní čerpadlo (umístěné v serii se zadním okruhem vody, najdeš jej za akumulátorem v motorovém prostoru) a to pokud nefunguje, bufík se při volnoběhu přehřeje a vypíná!!! Už se to tu taky několikráte řešilo - projdi si příspěvky o bufíku, jistě to najdeš. Takže bufík se přehřát umí, to mi můžeš věřit.

Uživatelský avatar
Auto1
Závodník
Závodník
Příspěvky: 509
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Opava city
Kontaktovat uživatele:

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Auto1 »

Marek: U té Arosy se nic nepřehřívalo právě proto,že byl malý okruh a cirkulovalo to skvěle,byl tam vodník,proč by se to mělo přehřát,když ho čidla teploty vypla před přehřátím?

Díky za objasnění skutečnosti ohledně kombiventilu,dodnes jsem netušil,že tam je a měl jsem pocit,že motor je při nezávislém topení ohřívaný také.

ještě se vrátím k tomu bufíku v motorovém prostoru:
Marek77 píše: koketuji s myšlenkou přebudovat bufík z nešikovného místa na podvozku do motorového prostoru. Napojil bych jej do okruhu předního topného tělesa (nikoli zadního) a navíc bych místo původního bufíku dal kohout (buď mechanický nebo lépe solenoidový), kterým bych mohl snadno uzavírat zadní dlouhou větev do zadního topení v případě, že jej nebudu potřebovat. Tím nejenže mohu zkrátit okruh chladicího systému až o 40%, ale také díky vhodnějšímu umístění bufíku bude motor mnohem rychleji teplý


Pokud by se z bufíku topilo nezávisle,tak bych navrhoval využít ten kombiventil by sám zavíral zadní okruh a pokud by se topilo "závisle" s motorem,tak by stačilo ten ventil ovládat nějakým přepínačem a žádný solenoidový kohout není potřeba,jen by se tedy musel ten druhý kombiventil umístit na patřičné místo.

Michall:

No ten "fén" o kterém hovoříte v souvislosti s Fabií jsem měl v Pašíku někdy v devadesátém čtvrtém a tam to topilo super, byl to Thermotronic,bylo to napsáno zhruba tam,kde je dnes napsáno AC. Akorát že to byl pěkně šílený fén,protože má svoji vlastní ŘJ a nikdo ji tehdy neuměl načíst,možná že ani nešla.

Takže teď to vypadá,že všichni s nefunkčníma bufíkama budou nakupovat "fény" z fábií
Naposledy upravil(a) Auto1 dne 31.01.2010 18:53, celkem upraveno 3 x.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od michall »

No měl jsem sice na mysli "externí" topítko, něco v tomhle stylu
http://www.aberto.cz/topeni--vyhrivani/ ... m-150w-12v" onclick="window.open(this.href);return false;
to z Fábie je zase bastl někam do auta, navíc při 1kW je potřeba dát setsakra bacha na hlídání teploty, aby auto neskončilo v plamenech.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
Honza42
Řidič
Řidič
Příspěvky: 175
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
Kontaktovat uživatele:

Re: zkrácený oběh vody

Příspěvek od Honza42 »

Když už vidím tu evidentní touhu něco si ubastlit, tak nabízím téma:
Bufík má poměrně malou účinnost - má hodně teplý výfuk, vysoko přes 100°C, je to dáno asi tím, že musí být poměrně malý, aby byl prodejný.....
Takže otočit výfuk bufíku dopředu, zavést do prostoru pod přední sedadlo (zvenku), tam do dutiny dát nerez výměník vzduch- vzduch. Vyndat přední sedadlo a pod něj namontovat ventilátor, sání v autě, dírou v podlaze studený vzduch do výměníku, jinou dírou zpátky horký do kabiny a nasměrovat pod nohy řidiče. Než by bufík ohřál motor a chladící kapalinu, v boudě by bylo teplo.
Je to šílenost a dělat to nebudu. To jen tak námět pro kutily co se doma nudí a chystají se se SAGem za polární kruh.
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“