zkrácený oběh vody
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 22.01.2010 10:21
- Bydliště: Mariánské Lázně
zkrácený oběh vody
Ahoj
mam takovej dotázek, jestli někdo nezkoušel zkrátit oběh vody o zadní část vozu s bufíkem, a tím usnadnit ohřátí motoru na krátké vzdálenosti a časté startování ve městě, to ani bufík nenajede na plnej režim (takovej nějakej bajpás za motorem)
stejně vozím v zadní části jen cajky a nepotřebuji tam topit
dík za odpovědi
aloha Pavel
mam takovej dotázek, jestli někdo nezkoušel zkrátit oběh vody o zadní část vozu s bufíkem, a tím usnadnit ohřátí motoru na krátké vzdálenosti a časté startování ve městě, to ani bufík nenajede na plnej režim (takovej nějakej bajpás za motorem)
stejně vozím v zadní části jen cajky a nepotřebuji tam topit
dík za odpovědi
aloha Pavel
vachmajstr
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zkrácený oběh vody
Mám to vyzkoušené. Teď mám vyndaný bufík, odešla mi svíčka, a hadice místo abych spojil trubkou, tak jsem je zacpal korkovými zátkami. Okruh se zkrátil o čtyři litry a je to znát.
- bodyvlk
- Závodník
- Příspěvky: 514
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: východní čechy
Re: zkrácený oběh vody
Stačilo by jenom odpojit zadní ventilátor. Sice tam teplá voda půjde, ale nebude se ochlazovat vytápěním zadku.
- Budulman
- Jezdec
- Příspěvky: 232
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Kostelec na Hané
- Kontaktovat uživatele:
- Honza42
- Řidič
- Příspěvky: 175
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Chrudimsko - Železné hory
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkrácený oběh vody
Tak tak, doba ohřátí je dána především objemem vody v chladícím systému. Zkuste si dát na vařič úplně plnej kýbl vody o teplotě kolem 0°C a ohřívejte k varu......ta doba, té energie. Vozy, co rychle topí, mají třeba jen 3-4 litry vody. My tam máme kolem 10-12litrů (hledat se mně to nechce).
Čili kdo chce šetřit teplem a nemá bufa = zadek zaslepit.
Pro toho kdo má bufa v chodu a chce vylepšit komfort na zadních sedadlech (a nechce topit do kufru) si dovolím zaurgovat můj genální vynález (protože nikdo jiný mne nepochválí). viewtopic.php?f=50&t=51290
Čili kdo chce šetřit teplem a nemá bufa = zadek zaslepit.
Pro toho kdo má bufa v chodu a chce vylepšit komfort na zadních sedadlech (a nechce topit do kufru) si dovolím zaurgovat můj genální vynález (protože nikdo jiný mne nepochválí). viewtopic.php?f=50&t=51290
Sharan 1,9 PD 96kW 2/2003
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkrácený oběh vody
Hnedka v motoru jak jsou hadice s vodou jsem je rozpojil a napojil jsem je jen do předního radiátoru a trubky co vedou dozadu jsem úplně demontoval, protože bufík byl stejně po smrti a psům vzadu zas taková zima není. A můžu říci, že mi auto topí stejně rychle jako jiná koncernová auta a jsem s tím spokojený.
Takže za mě: pokud maká bufík a nebo je opravitelný tak hurá do toho, pokud nemaká a nechce se ti investovat do nového (nebo i staršího odzkoušeného) tak zadek odpojit. Na delší trasy (asi tak 30 km) se auto ohřeje tak, že tam můžu sedět v trenkách a při kratších cestách je to stejně jedno.
Takže za mě: pokud maká bufík a nebo je opravitelný tak hurá do toho, pokud nemaká a nechce se ti investovat do nového (nebo i staršího odzkoušeného) tak zadek odpojit. Na delší trasy (asi tak 30 km) se auto ohřeje tak, že tam můžu sedět v trenkách a při kratších cestách je to stejně jedno.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zkrácený oběh vody
To bodyvlk: Nesmysl!!!
To Bandog: Naprostý souhlas...
To Bandog: Naprostý souhlas...
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 31.01.2010 13:55, celkem upraveno 1 x.
- Bandog
- VWagenista
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 19.11.2008 18:21
- Bydliště: Náchod
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkrácený oběh vody
Uznání od "pana motoráře"...........děkuji
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkrácený oběh vody
Pakliže třeba PD 85kW motor v golfu má elektrický ohřev vody žhavičkama,tak se divím,že ještě nikdo nenamontoval na SAG tento díl a neohřívá vodu elektricky.
Když je tady pan motorář,mohl by poreferovat,zda tam lze jednoduše přehodit ten vyhřívaný nátrubek z golfa do SAG?
Když je tady pan motorář,mohl by poreferovat,zda tam lze jednoduše přehodit ten vyhřívaný nátrubek z golfa do SAG?
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5725
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: zkrácený oběh vody
Všechno jde nějak dobastlit. Otázka spíš je, jestli by to ty žhavičky zvládly, protože něco jiného je ohřát těch asi 10-12 litrů vody a něco jiného odhadem 5 (nevím přesně). A používat žhavičky jako nezávislé topení ... nevim nevim.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
-
- Nový člen
- Příspěvky: 11
- Registrován: 22.01.2010 10:21
- Bydliště: Mariánské Lázně
Re: zkrácený oběh vody
No vida, takže přeci jenom už to někdo má , hned jak to přivezu ze servisu ( koupil jsem to a po 200 km strašné zvuky nějakejch ložisek , asi kladka nebo altík , klima ???) tak to zkusim odpojit a testnout. Já to mam do práce kousek ( na pěšky daleko ))) , takže ani ten bufík mě nezachrání ( stejně teď nemaká - klasika). Až se finančně zmátořim tak bych to zkusil přestavět na nezávislé topení, přidat baterku a mít tedy tu možnost natopit to před startem.
Dík a přeju super starty v tomhle sibiřském větru
aloha Pavel
Dík a přeju super starty v tomhle sibiřském větru
aloha Pavel
vachmajstr
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zkrácený oběh vody
Výhřev žhavicími svíčkami je jednou z možností, jak pomoci motoru s ohřevem chladicí kapaliny. Naftové motory díky vysoké účinnosti mají malé ztrátové teplo a tudíž ohřátí na provozní teplotu trvá podstatně déle než u motorů zážehových. Ale přesně jak tu zaznělo od michalla - výkon tohoto zařízení není zdaleka tak velký jako výkon bufíku, tudíž by výsledný efekt nebyl kdovíjaký. A nehledě ke skutečnosti, že příhřev žhavicími svíčkami (narozdíl od bufíku) jen málokdy pracuje na plný výkon. Možná totiž nevíte, jak to funguje:
V malém okruhu chlazení před vstupem do topného výměníku jsou vřazeny tři žhavicí svíčky (z principu stejné jako v motoru). Odběr každé svíčky je cca 10 Ampér. Jsou ovládané dvěma relé - jedno relé pro dvě svíčky a druhé relé pro jednu svíčku. Za předpokladu, že teplota okolního vzduchu je nižší než 8-10°C a máte ovladač přívodu teplého vzduchu otočen na MAX (na climatronicu nastaveno HI), může se stát, že sepne jedno nebo druhé (případně obě) relé a tím jedna, dvě nebo tři svíčky budou přihřívat chladicí kapalinu. Jenže proto, aby relé spínala, musí být dostatečná proudová rezerva v alternátoru (svorka DF+). Laicky řečeno alternátor musí mít (přes všechny své povinnosti) v záloze ještě dostatek proudu k tomu, aby nakrmil tyto svíčky, jinak ty svíčky prostě žhavit nebudou.
A teď si představte modelovou situaci (každodenní ranní start): Provoz motoru = 10 Ampér, kompletní vnější osvětlení vozu + palubní deska = 20 Ampér, vyhřívání čelního skla = 45 Ampér, vyhřívání zadního skla + zrcátek = 25 Ampér. I když oželíte výhřev sedačky a ani jiné další spotřebiče v tu danou chvíli nebudete zapínat, alternátor musí vyrobit téměř 100 Ampér jen proto, aby nakrmil celé auto! K tomu ještě vyrábí dostatek proudu k dobití baterky, která bude po dlouhém žhavení a startu dost vyšťavená. I v nejlepším případě (máte-li alternátor 120 Ampér) vám prostě v záloze proud nezbývá a tudíž žhavicí svíčky v topném okruhu pracovat nebudou. Bude vám zima a pořád se budete divit, jak je to možné. Navíc SAG nemají svorku DF+ na altíku .
Zlatý bufík - jeho výkon je 5kW (u jedničkových modelů 3kW), což je oproti třem svíčkám á 100W sakra rozdíl, ale hlavní výhodou je skutečnost, že bufík prostě naskočí vždy - bez ohledu na odběr proudu z altíku (a určitě nežere tolik proudu, co tři žhavicí svíčky ). Spotřeba bufíku pracujícího na plný výkon je asi 0,3 litru nafty za hodinu - tím, že díky bufíku mnohem rychleji ohřejete motor, ušetříte na spotřebě paliva v motoru nesrovnatelně více nafty než bufík spapá
Mimochodem - koketuji s myšlenkou přebudovat bufík z nešikovného místa na podvozku do motorového prostoru. Napojil bych jej do okruhu předního topného tělesa (nikoli zadního) a navíc bych místo původního bufíku dal kohout (buď mechanický nebo lépe solenoidový), kterým bych mohl snadno uzavírat zadní dlouhou větev do zadního topení v případě, že jej nebudu potřebovat. Tím nejenže mohu zkrátit okruh chladicího systému až o 40%, ale také díky vhodnějšímu umístění bufíku bude motor mnohem rychleji teplý (nehledě k tomu, že bufík pod kapotou bude méně trpět povětrnostními vlivy).
V malém okruhu chlazení před vstupem do topného výměníku jsou vřazeny tři žhavicí svíčky (z principu stejné jako v motoru). Odběr každé svíčky je cca 10 Ampér. Jsou ovládané dvěma relé - jedno relé pro dvě svíčky a druhé relé pro jednu svíčku. Za předpokladu, že teplota okolního vzduchu je nižší než 8-10°C a máte ovladač přívodu teplého vzduchu otočen na MAX (na climatronicu nastaveno HI), může se stát, že sepne jedno nebo druhé (případně obě) relé a tím jedna, dvě nebo tři svíčky budou přihřívat chladicí kapalinu. Jenže proto, aby relé spínala, musí být dostatečná proudová rezerva v alternátoru (svorka DF+). Laicky řečeno alternátor musí mít (přes všechny své povinnosti) v záloze ještě dostatek proudu k tomu, aby nakrmil tyto svíčky, jinak ty svíčky prostě žhavit nebudou.
A teď si představte modelovou situaci (každodenní ranní start): Provoz motoru = 10 Ampér, kompletní vnější osvětlení vozu + palubní deska = 20 Ampér, vyhřívání čelního skla = 45 Ampér, vyhřívání zadního skla + zrcátek = 25 Ampér. I když oželíte výhřev sedačky a ani jiné další spotřebiče v tu danou chvíli nebudete zapínat, alternátor musí vyrobit téměř 100 Ampér jen proto, aby nakrmil celé auto! K tomu ještě vyrábí dostatek proudu k dobití baterky, která bude po dlouhém žhavení a startu dost vyšťavená. I v nejlepším případě (máte-li alternátor 120 Ampér) vám prostě v záloze proud nezbývá a tudíž žhavicí svíčky v topném okruhu pracovat nebudou. Bude vám zima a pořád se budete divit, jak je to možné. Navíc SAG nemají svorku DF+ na altíku .
Zlatý bufík - jeho výkon je 5kW (u jedničkových modelů 3kW), což je oproti třem svíčkám á 100W sakra rozdíl, ale hlavní výhodou je skutečnost, že bufík prostě naskočí vždy - bez ohledu na odběr proudu z altíku (a určitě nežere tolik proudu, co tři žhavicí svíčky ). Spotřeba bufíku pracujícího na plný výkon je asi 0,3 litru nafty za hodinu - tím, že díky bufíku mnohem rychleji ohřejete motor, ušetříte na spotřebě paliva v motoru nesrovnatelně více nafty než bufík spapá
Mimochodem - koketuji s myšlenkou přebudovat bufík z nešikovného místa na podvozku do motorového prostoru. Napojil bych jej do okruhu předního topného tělesa (nikoli zadního) a navíc bych místo původního bufíku dal kohout (buď mechanický nebo lépe solenoidový), kterým bych mohl snadno uzavírat zadní dlouhou větev do zadního topení v případě, že jej nebudu potřebovat. Tím nejenže mohu zkrátit okruh chladicího systému až o 40%, ale také díky vhodnějšímu umístění bufíku bude motor mnohem rychleji teplý (nehledě k tomu, že bufík pod kapotou bude méně trpět povětrnostními vlivy).
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: zkrácený oběh vody
Jsem jiného názoru,tepla není nikdy dost,zvláště při dnešních teplotách a krátkých jízdách po městě a né vždy je čas čekat,než se auto předehřeje.
Dneska jsem zmrzal asi 15minut,než jsem se ohřál,a to vše funguje jak má,ale holt byl mráz,až to praštělo,že. O tom,že 5kW je 5kW netřeba debatovat,ale než ten bufík naskočí a začne hřát,tak to trvá,svíčky hřejou hned.
Proto bych to neviděl tak,co je lepší,ale tak,proč nemít obojí?
A co se týká příkonu,tak já mám altík 140 a příště dávám 170 minimálně.Nový seženeš okolo 5ti.
Jediný problém vidím v tom,jak to celé zapojit,kam,schéma,jaké relátka,zda tam je na to místo,nebo co odkud z čeho sehnat a kam to dát,prostě vymyslet zástavbu sakumprásk.
Kdo se nudí,tady má inspiraci,do toho...
(... a při zkráceném oběhu vody ten elektrický ohřev musí být fajn,tak jako v malých autech,to je jasné.)
Dneska jsem zmrzal asi 15minut,než jsem se ohřál,a to vše funguje jak má,ale holt byl mráz,až to praštělo,že. O tom,že 5kW je 5kW netřeba debatovat,ale než ten bufík naskočí a začne hřát,tak to trvá,svíčky hřejou hned.
Proto bych to neviděl tak,co je lepší,ale tak,proč nemít obojí?
A co se týká příkonu,tak já mám altík 140 a příště dávám 170 minimálně.Nový seženeš okolo 5ti.
Jediný problém vidím v tom,jak to celé zapojit,kam,schéma,jaké relátka,zda tam je na to místo,nebo co odkud z čeho sehnat a kam to dát,prostě vymyslet zástavbu sakumprásk.
Kdo se nudí,tady má inspiraci,do toho...
(... a při zkráceném oběhu vody ten elektrický ohřev musí být fajn,tak jako v malých autech,to je jasné.)
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- rcmony
- Pilot
- Příspěvky: 792
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Hradec Králové
Re: zkrácený oběh vody
to Honza42: Nemáš tak úplně pravdu, chválím Tě kudy chodím a cca. 3 týdny zpět jsem Tvůj systém trošku vylepšil. Vylaminoval jsem si na mřížku takový sběrač, jako základ jsem použil kus tapecu a na něm vyladil polystyrenové kopyto, které jsem posléze rozpustil ředidlem. Drží to dva šrouby na skříně, takže v případě potřeby se to dá rychle sundat. Povrchová úprava je nějaký zbytek spreje "žulový povrch".
I LOVE TO FLY
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: zkrácený oběh vody
Sice oceňuji vaše tvůrčí schopnosti a kreativitu, pánové, ale pokud je voda v chlazení studená, jsou všechny tyhle vaše domaděly naprosto k ničemu. Navíc pro většinu lidí, kteří vůz využívají i jako pick-up či malý nákladní vůz, jsou tyhle vaše "bastly" nepřijatelné.
Mně není v autě zima proto, že mi fouká vzduch jinam než má - nemám potřebu jej rozvádět po autě nohavicemi - mně (a drtivé většině ostatních) bývá zima proto, že voda tekoucí do topení se pomalu ohřívá.
Ale je to jen vaše věc, vaše přesvědčení a váš vůz, takže si do něho montujte co uznáte za vhodné. Mne ovšem Honzův "vynález" absolutně neoslovuje (zbytečnost jedním slovem).
Mně není v autě zima proto, že mi fouká vzduch jinam než má - nemám potřebu jej rozvádět po autě nohavicemi - mně (a drtivé většině ostatních) bývá zima proto, že voda tekoucí do topení se pomalu ohřívá.
Ale je to jen vaše věc, vaše přesvědčení a váš vůz, takže si do něho montujte co uznáte za vhodné. Mne ovšem Honzův "vynález" absolutně neoslovuje (zbytečnost jedním slovem).
Asi sis můj příspěvek nepřečetl náležitě pečlivě. Jinak bys toto nemohl napsat.Auto1 píše:Jsem jiného názoru,tepla není nikdy dost,zvláště při dnešních teplotách a krátkých jízdách po městě a né vždy je čas čekat,než se auto předehřeje.
Dneska jsem zmrzal asi 15minut,než jsem se ohřál,a to vše funguje jak má,ale holt byl mráz,až to praštělo,že.