MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od michall »

Tak těžko říct, co myslí tím zakopáváním. Pokud by byla předřená volnoběžka, chovalo by se to jak? Psal jsem, že mě to napadlo v souvislosti se zatížením el. soustavy. Víš, že nejsem motorář, byl to jen nápad, no :blush: tak mě hned nekamenuj.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od smolda »

Nekamenuju nikoho a nikdy, sám nejsem neomylnej. Když jsem kdysi řešil podobnej problém u mojí nebožky Barušky, poradil mi jeden můj známej, vynikající motorář dvě věci:
V první řadě zkontrolovat dvojhmotu
Za druhé zkusit si od někoho půjčit váhu vzduchu a zkusit vyměnit.
V mém případě bylo správně to druhé, ale podle jeho tvrzení je nejčastěji na vině dvojhmota. Jelikož je to člověk kterej kromě jinýho staví motory do soutěžních aut, neměl jsem a ani nemám důvod mu nedůvěřovat.
EDIT: Pokud se ještě vrátím k váze vzduchu, určité odchylky hodnot které má mít jsou sice VAGem nezjistitelné, ale motor už se začíná kravit. Když uvážíš že při volnoběhu přes ní teče žádná celá nula prd, může nastat problém s citlivostí snímače, hlavně pokud je už na autě dlouho a je zasekanej prachem. Pokud bys chtěl, můžeš ještě zkusit váhu vyndat a snímač "umejt" třeba odmašťovákem na brzdový kotouče, potom eventuálně hodně opatrně vyfoukat stlačeným vzduchem, znovu podotýkám hoodně opatrně. V každým případě snímač musí být i uvnitř suchej, jinak se nestačíš divit co udělají výpary odmašťováku v sacím potrubí s motorem při startu.
Naposledy upravil(a) smolda dne 18.12.2012 21:16, celkem upraveno 3 x.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
Rados sv
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 214
Registrován: 19.09.2009 21:38
Bydliště: Valašské Meziříčí

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Rados sv »

Přidřená volnoběžka se projevovala při volnoběhu a vytočených kolech na max.hrčením,hučením.Jinak jsem nějakou změnu před/po výmeně nepozoroval.

Jenousch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 03.06.2009 21:56

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Jenousch »

Jak se teda diagnostikuje ten vadnej setrvak. At s tim trochu pohnu, uz mi z toho v kolonach hrabe, pokazdy poustim v kolone vyhrivani okna a vetrak:-)

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od smolda »

Třeba to video od Kubence http://www.youtube.com/watch?v=KO6AtV-y9cc" onclick="window.open(this.href);return false; může hodně napovědět jak to má vypadat správně. Jinak řečeno motor a nebo převodovku ven, aby ses dostal k setrváku. Rozdíly stejný jako na tom videu. Začal bych asi tou váhou vzduchu, je to rychlejší a jednodušší.
Naposledy upravil(a) smolda dne 19.12.2012 19:17, celkem upraveno 1 x.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Skyppy »

Nebo se dá vyndat startér a vzniklým otvorem zkontrolovat vůli na dvouhmotě. Jinak k té váze vzduchu. Kdysi jsem někde četl, že při volnoběžných otáčkách není váha vzduchu používána. Nevím co je na tom pravdy, ale když jsem dělal rozvody a kontroloval nastavení VAG-em, tak jsem ji měl odpojenou a vrčelo to normálně a v paměti závad taky nebylo vůbec nic.

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od kubenec »

Ondro opravdu jsi si jistí, že v paměti nic nebylo? Já to měl taky odpojený a hodilo to chybu.

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od smolda »

Mě taky a to hned po startu, bez jakýhokoliv tůrování motoru.
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Jenousch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 03.06.2009 21:56

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Jenousch »

Kolik je tam druhu tech setrvaku, co to stoji popr. da se to nejak nahradit, proste moznosti reseni. Alhambra TDI 81kw
Diky za tipy

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od M@rty74 »

http://www.e-autodily.com/product/3768566/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.autodilyzababku.cz/luk/576-s ... wagen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od smolda »

Přikláněl bych se k nabídce z toho druhýho linku co posílal M@rty. Má to ale jednu chybu, pokud už nemáš aspoň jednu babičku, nemůžeš v tomhle E-shopu nakupovat páč nemáš za co. :laugh:
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Uživatelský avatar
marasoba
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 402
Registrován: 17.02.2008 21:16
Bydliště: okr. Benešov

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od marasoba »

To Jenousch:
Zkusil bych volnoběžku alternátoru, jak říkal michall. Mě se zasekla a projevovalo se to velmi podobně, jak popisuješ. Nejhorší byly rozjezdy, kdy se ozývalo silné klepání od motoru. Při mírně zvýšených otáčká byl klid.
Jak to zkusíš:
- sundej plochý řemen (klika, alternátor, klima, čerpadlo pro posilovač řízení)
- zkus škubnutím otočit volnoběžkou nejdříve jedním, pak druhým směrem
- jedním směrem musí prokluzovat, pokud neprokluzuje, vyměnit
- za vyzkoušení nic nedáš

Držim palce.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá 😁

Jenousch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 03.06.2009 21:56

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Jenousch »

Volnobezka altiku to asi nebude, dela uz to dlouho a opravdu jen teply, jen na volnobeh. Pri rozjezdu a za jizdy v pohode. Neda se ten setrvak nahradit-Octavka, Golf apod? Jo a jsou stejny 66 a 81kw?

Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od smolda »

66kW je vždycky jen jednohmota
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Jenousch
Řidič
Řidič
Příspěvky: 81
Registrován: 03.06.2009 21:56

Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem

Příspěvek od Jenousch »

A nejde to zamenit? Almara je prece stejna

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“