MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Netuším, snad se vyjádří někdo z motorářů.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Řidič
- Příspěvky: 81
- Registrován: 03.06.2009 21:56
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Tak co motorari-je to stejny nebo ne resp. necha se to zamenit nebo nenecha?
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Zkus to tady:
SPOJKA PROKLUZUJE: spojka prokluzuje, ost. kolem spojky: viewtopic.php?f=50&t=111367
SPOJKA, SETRVAČNÍK - při prudkém ubrani plynu klepe: viewtopic.php?f=50&t=97078
SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu: viewtopic.php?t=30686
SPOJKA: zůstává viset pedál, únik kapaliny, ...: viewtopic.php?f=50&t=61165
SPOJKA, ZVUKY: divný zvuk při řazení, spojkové ložisko: viewtopic.php?t=17526
SPOJKA PROKLUZUJE: spojka prokluzuje, ost. kolem spojky: viewtopic.php?f=50&t=111367
SPOJKA, SETRVAČNÍK - při prudkém ubrani plynu klepe: viewtopic.php?f=50&t=97078
SPOJKA, VÝMĚNA: výměna spojky, náplně, jakou sadu: viewtopic.php?t=30686
SPOJKA: zůstává viset pedál, únik kapaliny, ...: viewtopic.php?f=50&t=61165
SPOJKA, ZVUKY: divný zvuk při řazení, spojkové ložisko: viewtopic.php?t=17526
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- Nový člen
- Příspěvky: 22
- Registrován: 20.03.2012 20:57
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
sharan 81kw automat,r.v.98 ,samo mi to pri jizde zvysuje otacky po ruznych intervalech,setkal se stim nekdo?co to asi je?
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Zdravim,
mám problém s volnoběhem na 1,9TDI AFN. Nastartuju, otáčky 840ot, ale po chvíli stoupnou na 960 - 1000ot a už neklesnou.
Nevíte, kam se podívat, co zkontrolovat, kde začít? VAG samozřejmě mlčí
mám problém s volnoběhem na 1,9TDI AFN. Nastartuju, otáčky 840ot, ale po chvíli stoupnou na 960 - 1000ot a už neklesnou.
Nevíte, kam se podívat, co zkontrolovat, kde začít? VAG samozřejmě mlčí
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Nezačal ti ubývat olej v motoru?
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Dík za všimnutí
Tak oleje je dost - řekl bych furt steně.
Jinak udělalo to párkrát za rok, vždy když bylo vlhko. Teď snad pokaždé když jedu
Tak oleje je dost - řekl bych furt steně.
Jinak udělalo to párkrát za rok, vždy když bylo vlhko. Teď snad pokaždé když jedu
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Pověnuj se elektronice plynu. Pokud jsi dobrej dráteník, vyhoď elektroniku plynového pedálu a zkontroluj. Pokud ti to začalo dělat problémy za vlhkýho počasí a teď to pokračuje, to bude zřejmě zaoxidovaná odporová dráha a nebo jezdec.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Tož dík za radu. Zítra zkouknu a dám vědět.
Marasoba
Marasoba
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
-
- Řidič
- Příspěvky: 81
- Registrován: 03.06.2009 21:56
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Alhambra Tdi 81kw najeto 220.000km-zahraty motor "zakopava" na volnobeh, pri zatezi napr. vetrak+vyhrivani skla se motor sklidni. Naftovej filtr novej, cerpadlo sem vymenil a dela to porad. Alternator jde lehce.
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3493
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Když prolezeš tohle vlákno zpátky, určitě najdeš lék na svůj problém, už se to tady řešilo.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Ještě jsem se k tomu nedostal
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Čus, tak jsem malinko pokročil. Snímač polohy plynu jsem nakonec nevyndaval, protože jsem k tomu prostě nenašel odvahu - sice drží na třech šroubkách, ale někde jsem četl o nastavování atd, tak jsem do toho radši nešel. Přezkoušel jsem to přes VAG a poloha je opravdu 0%, když se ho nedotýkám a spínač volnoběhu také funguje.
Zjistil jsem ale jinou věc - před nastartováním je napájecí napětí jednotky 12,31V, po nastartování se zvýší na 12,84V, ale hned začne postupně klesat až na 12,16V. Takže předpokládám, že by mohl být problém buď v dobíjení, nebo ve zoxidovaných koncovkách kabelu.
Dnes už musím koupat a uspávat děti ale zítra pokračuju a opět dám vědět, jak jsem dopadl.
Kdybyste měli zájem poradit, přidám LOG napájení a otáček (a pár daších detailů):-)
Zjistil jsem ale jinou věc - před nastartováním je napájecí napětí jednotky 12,31V, po nastartování se zvýší na 12,84V, ale hned začne postupně klesat až na 12,16V. Takže předpokládám, že by mohl být problém buď v dobíjení, nebo ve zoxidovaných koncovkách kabelu.
Dnes už musím koupat a uspávat děti ale zítra pokračuju a opět dám vědět, jak jsem dopadl.
Kdybyste měli zájem poradit, přidám LOG napájení a otáček (a pár daších detailů):-)
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Tak jsem utáhl šroub na vývodu z alternátoru, napětí už je 14,1V a vypadá to, že i volnoběh je dobrý
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
- jeff78
- Jezdec
- Příspěvky: 269
- Registrován: 02.01.2010 16:19
Re: MOTOR, OTÁČKY - problém s volnoběhem
Zdravim mam dotaz ohledne volnobeznych otacek. Pri nastartovani studeneho motoru jsou otacky na 850 ot/min. coz je normalni, ale jakmile se zacne ohrivat motor, rucicka teploty vody zacne jit nahoru, tak otacky klesnou na 800 ot/min. Kdyz jedu s teplym motorem a vyradim, tak otacky spadnou na 850, ale vzapeti se propanou na 800 ot/min. Nevite co by to mohlo zpusobovat. Vaha vzduchu, pry se zasira klapka volnobehu od EGR ventilu splodinama, jeden technik mi rekl ze by to mohlo byt cidlo teploty, ci lamba sonda odchazejici?? Samozrejme jsem to jeste nemel napichnuty.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5