TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5720
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení

Příspěvek od michall »

Co se týká napájení, tak v tom je asi nejmenší problém, to je "jen" o dimenzování kabelů, uložení, jištění. Co se týká ovládání, tam už to bude horší, protože jako řidič bys měl dávat především pozor na cestu a těžko budeš měřit teplotu podle toho přepínat počet zapnutých žhaviček. Takže raději nějakou automatiku, ale to by bylo vymýšlení vymyšleného.

Znovu ale opakuji - zprovoznění bufíka je obvykle v jeho očistě a kontrole, příp. výměně těsnění, v horším případě žhavičky. Vývoj bastlu, zkoušení, ladění, ... se mi zdá daleko nákladnější.

Ale ... dělej jak myslíš, držím palce.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re:

Příspěvek od abeljozef »

Tommate píše:O topeni mi ani tak nejde. Jezdil jsem celou minulou zimu uplne bez. Ted s novym vymenickem mi to prijde jako luxus. Kdyby stacila dve relatka a par kabliku, tak bych si to udelal na rucni ovladani.

odesláno pomocí Tapatalk 4
A ako vyriesis tymi kablikmi a relatkami pretazovanie nabijania :?: :?: :?: :?: Predstav si ze tie zhavice aj nieco zeru.

Taketo forove blbosti tu uz jeden nemenovany "inzinier" "riesil" :fool:

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Příspěvek od Tommate »

Auto je 2 - 3 roky pred recyklaci. Me netrapi absence bufiku a zadniho topeni uz vubec. Pokud neexistuje reseni, jak to zprovoznit jednoduse a levne, tak to pro me nema smysl. Ja myslel, ze to maji vsechna tdicka krom tech se seriovym bufikem a ty taky nemaji nejaky lepsi altik, baterku atd.

odesláno pomocí Tapatalk 4

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení

Příspěvek od abeljozef »

:laugh: Ale maju system ktory kontroluje vytazenie alternatora a na zaklade toho reguluje pouzitie poctu zhavicov (1,2 alebo 3) cim zabezpecuje ze ak je vysoky odber prudu ostatnymi spotrebicmi v aute tak nepretazi dobijanie.

A to je rozdiel medzi serioznym pristupom a forovym bastlenim prasacin typu pricapnut a hotovo bez myslenia na mozne dosledky. :negative:

A predstav si ze existuju rozne vykonove varianty alternatorov a ich pouzitie je zavysle aj od elektrickej vybavy vozidla. Takze rovnake auta v rozdielnej vybave maju aj rozdielne dimenznované alternátory, el. vedenia aj baterie. Co nic nemeni na fakte ze tento system regulacie musi byt pritomny VZDY lebo jeho odber zhavicoveho dohrevu je extremne velky a dlhodoby.

Uživatelský avatar
Tommate
Profík
Profík
Příspěvky: 1002
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: 3nec

Příspěvek od Tommate »

Nebudu nic bastlit. Ve zkracenem okruhu, kdyz se ohreje, tak topi jak cert. Okruh se musi ale uzavrit zcela, nesmi tam zustat smycka smerem k zadnimu topeni, jinak tam bude protekat vetsina prutoku, pac je tam mensi odpor. :)

odesláno pomocí Tapatalk 4

Bertone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 11.03.2013 15:49

Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení

Příspěvek od Bertone »

Zdravím, mám Sharika 08, 85kw,climatronik a při vypnutí motoru příhrev ihned vypne a nevyfouká se. Tím pádem všechen smrad jde do auta. Jedna závada už byla svíčka, měněno a i čerpadlo. Díky za radu. Jestli to sem naptří tak se omlouvám

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení

Příspěvek od bodyvlk »

To mi přijde buď jako: špatně zapojené přívodní kabely, že ztratí hned po vypnutí motoru +12V nebo chybu v řídící jednotce. Jeden známý mi ukazoval u Galaxe 2009, že má přes diagnostiku možnost nastavit v bufíku kromě jiných funkcí i dobu doběhu chlazení. Hrozná věta, ale bylo to tak. Nemáš to třeba taky? Ale asi spíše nějaký přívod.

Bertone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 11.03.2013 15:49

Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení

Příspěvek od Bertone »

Díky, uvidíme co s tím. Už jsem to objednal do jednoho servisu. V jednom to už bylo a bylo mi řečeno, že vše je ok. Tyto problémy se projeli od té doby, co bylo děláno těsnění pod hlavou. Zkoumal jsem to, jak hnedka vypnu motor, nechám tak 5s vypnutý a hned zapnu tak to všechno vyletí ven. Já už na to auto asi začnu nadávat, páč co to stálo peněz za poslední půl rok, jen se točí panenky... Je fakt, že nějakou chybu to píše už dlouho v řídící jednotce, ale jestli je to tam od začátku, ví bůh.

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: TOPENÍ, PŘIHŘÍVÁČEK: systém topení, přídavné topení

Příspěvek od trepifajxl »

Tak pokud to píše chybu a ty to neřešíš tak se nediv že se ti třeba špatně dýchá.
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“