MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
18077-ventil pro pumpu/dyzu válec 4(N243)el. chyba - tak ako pise michall, skontrolovat kontaky ci uz na prechodke (konektor na pravej strane hlavy valcov) ak to nepomoze tak potom konektory na samotnych vstrekovacoch (musis dat dole kryt na hlave vacov) pripadne konektor na ECU motora. S konektormi preverit aj samotnu kabelas. Ak by sa nic nenaslo kedze sa zavada prejavyla na vstrekovaci c. 4 skusit ho vymenit s inym vstrekovacom. Na to uz treba adekvatne pripravky a hlavne vymenit O kruzky. logicky by sa zavada mala prestahovat na iny vstrekovac. Ak sa potvrdi musis ten vstrekovac vymenit.
16688-válec 4 zjištěno vynechání zátěže - ma suvis z predchadzajucou zavadou.
19463-snímač polohy vačkového hřídele (G40)-žádný signál - dolezita vec nachadza sa hore na lavej strane hlavy pri vackovom hriadeli pod krytom rozvodov a spolu s G28 (nachadza sa na bloku motora napravo dole a meria otacky klukoveho hriadela za pomoci ozubeneho kola) informuju RJ motora o tom v akej polohe sa motor nachadza. Na zaklade toho vie RJ motora vyhodnotit cas vstreku a do ktoreho valca vstrekovat. Ide o to ze RJ motora musi vediet kedy dosahuje ktory valec (pre priklad uvediem prvy) hornu uvrat. Kedze ide o 4 taktny motor tak 2 otacky klukoveho hriadela = jeden ciklus kazdeho zo 4 valcov. Na zaklade toho G28 vie informovat o jednej otacke kluky a teda aj o hornej uvrati ale to nestaci pre identifikaciu ci sa jedna o hornu uvrat prveho alebo stvrteho valca (poradie zapalovania je 1-3-4-2). Tuto doplnujucu informaciu doda G40 lebo prevod kluky voci rozvodom je 2:1. Cize z polohy vacky (vacka sa otoci len raz pocas vsetkych 4 cyklov) sa da dalej identifikovat ci ide o 1 alebo 4 valec a to je uloha G40. G40 narozdiel od G28 (G28 je pasivny snimac) je aktivne elektornicke cidlo ktore ma v sebe riadiacu jednotku. Ma 3 pinovy konektor. Na pine 1 je +12V na pine 3 je -12V a z pinu 2 vychadza vysledny signal. Inac povedane zas kontrola konektorov kablov a samotneho cidla.
Ak ide o sporadicke chyby a vyskytuju sa nahodne aj spolu aj pri vstrekoch a G40 tak by som to videl skor na zavadu kabloveho zvazku nez ako zavadu vstrekov a cidla G40.
A je k dispozicii osciloskop tak G40 dava nasledujuci priebeh signalu: Len doplnujuca informacia priebeh signalov na G28.
16688-válec 4 zjištěno vynechání zátěže - ma suvis z predchadzajucou zavadou.
19463-snímač polohy vačkového hřídele (G40)-žádný signál - dolezita vec nachadza sa hore na lavej strane hlavy pri vackovom hriadeli pod krytom rozvodov a spolu s G28 (nachadza sa na bloku motora napravo dole a meria otacky klukoveho hriadela za pomoci ozubeneho kola) informuju RJ motora o tom v akej polohe sa motor nachadza. Na zaklade toho vie RJ motora vyhodnotit cas vstreku a do ktoreho valca vstrekovat. Ide o to ze RJ motora musi vediet kedy dosahuje ktory valec (pre priklad uvediem prvy) hornu uvrat. Kedze ide o 4 taktny motor tak 2 otacky klukoveho hriadela = jeden ciklus kazdeho zo 4 valcov. Na zaklade toho G28 vie informovat o jednej otacke kluky a teda aj o hornej uvrati ale to nestaci pre identifikaciu ci sa jedna o hornu uvrat prveho alebo stvrteho valca (poradie zapalovania je 1-3-4-2). Tuto doplnujucu informaciu doda G40 lebo prevod kluky voci rozvodom je 2:1. Cize z polohy vacky (vacka sa otoci len raz pocas vsetkych 4 cyklov) sa da dalej identifikovat ci ide o 1 alebo 4 valec a to je uloha G40. G40 narozdiel od G28 (G28 je pasivny snimac) je aktivne elektornicke cidlo ktore ma v sebe riadiacu jednotku. Ma 3 pinovy konektor. Na pine 1 je +12V na pine 3 je -12V a z pinu 2 vychadza vysledny signal. Inac povedane zas kontrola konektorov kablov a samotneho cidla.
Ak ide o sporadicke chyby a vyskytuju sa nahodne aj spolu aj pri vstrekoch a G40 tak by som to videl skor na zavadu kabloveho zvazku nez ako zavadu vstrekov a cidla G40.
A je k dispozicii osciloskop tak G40 dava nasledujuci priebeh signalu: Len doplnujuca informacia priebeh signalov na G28.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.12.2007 20:06
MOTOR Skubani do kopce v tahu
Ahoj chlapi.Potrebiji pomoct pri problemu skubani v tahu do kopce pri cca 2500 az 2800 otacek.Zda se mi ze se to zhorsuje nejdriv to delala jen 5 pak i 4 a ted to obcas udela i na 3 rychl.stupen.Je zajimave ze to dela jen nekdy a na VAGu nic.Dekuji za rady.Jde o Sharan TDI 66kw 96
Naposledy upravil(a) mejsi dne 08.01.2010 12:15, celkem upraveno 1 x.
-
- Závodník
- Příspěvky: 630
- Registrován: 07.11.2007 10:27
- Bydliště: ŠUMAVWA
Re: MOTOR Skubani do kopce v tahu
a co takhle napsat o jaky motor se jedna
-
- Nový člen
- Příspěvky: 4
- Registrován: 01.12.2007 20:06
Re: MOTOR Skubani do kopce v tahu
Omlouvam se ale psal sem to v rychlosti.Jde o Sharana TDI 66kw 1996
- misdom
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 09.08.2009 21:53
- Bydliště: Přerov, Morava
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
patper píše: ja ho ale nemam zaslepenej,ale jen vagem privrenej
Prosím tě,půjde VAGem přivřít i motor AUY 85kw r.v.06?
* prodej autodílů na všechny automobily, vyhledání dílu podle VIN*.... klubákům 20% sleva na vše
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
Jasne ...
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- misdom
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 09.08.2009 21:53
- Bydliště: Přerov, Morava
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
šel by napsat podrobný popis jak??nejsem v tom znalej....stačí to jen přivřít nic víc??Díky moc...patper píše:Jasne ...
* prodej autodílů na všechny automobily, vyhledání dílu podle VIN*.... klubákům 20% sleva na vše
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
Vse najdes zde http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=94275" onclick="window.open(this.href);return false;
[a nemusis ''citovat'' ....]
[a nemusis ''citovat'' ....]
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- misdom
- Řidič
- Příspěvky: 174
- Registrován: 09.08.2009 21:53
- Bydliště: Přerov, Morava
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
Jsně díky moc
* prodej autodílů na všechny automobily, vyhledání dílu podle VIN*.... klubákům 20% sleva na vše
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 20.07.2009 15:52
- Bydliště: prievidza
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
Ked pise zavadu :snímač polohy vačkového hřídele (G40) nevierohodny signal,mam hladat chybu v kablovani,vyčistenii snimača,alebo ho treba rovno menit?
Diky.
Diky.
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
Prověřit všechny tři možnosti, výměna je až poslední
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
- Aknel
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Západní čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
Zdravim pánové.
Po nastartování motoru(bez plynu),otáčky vylítnou na 2000 a iihned se vrací do normálu cca850-900.Není to každý den,ale stává se to.(Pozoruji že čim dál častěji).
U teplého motoru se stává že musim žhavit tak 10-15 sec(to asi neni normální,když u studenýho to trvá sotva 5 sec.)a tady je již pravidlem že ty otáčky takto vylítnou.
Tento problem bude souviset i s chodem motoru na volnoběh a i tady se stává že otáčky motoru se začnou nepatrně zvedat asi tak na 1200 a cca po 5 min,se opět vrací do normálu.
Tak chlapáci,prosim o radu.Díky, Sharda 85 kw,1,9 tdi
Po nastartování motoru(bez plynu),otáčky vylítnou na 2000 a iihned se vrací do normálu cca850-900.Není to každý den,ale stává se to.(Pozoruji že čim dál častěji).
U teplého motoru se stává že musim žhavit tak 10-15 sec(to asi neni normální,když u studenýho to trvá sotva 5 sec.)a tady je již pravidlem že ty otáčky takto vylítnou.
Tento problem bude souviset i s chodem motoru na volnoběh a i tady se stává že otáčky motoru se začnou nepatrně zvedat asi tak na 1200 a cca po 5 min,se opět vrací do normálu.
Tak chlapáci,prosim o radu.Díky, Sharda 85 kw,1,9 tdi
- jeff78
- Jezdec
- Příspěvky: 269
- Registrován: 02.01.2010 16:19
Re: Kolísání při startu
Zdravim me se tohle deje taky na sharanu 2005 TDI 85 KW PDpetis píše:Prosim, potřebuju radu nebo vaše zkušenosti. Mám Alhambru 2005, 1.9tdi, 130 koní, má najeto 20 000. Při prvním startu po delším stání (třeba přes noc) se mi stává, že motor hned po startu lehce zakolísá a trošku bíle zakouří. Trvá to ale jen 3-4sekundy a pak je vše ok. Při všech dalších startech je vše v pořádku. Teplota a tudíž žhavení na to nemá vliv, protože se to dělo i v létě (v létě kontrolka žhavení sice blikne ale motor nežhaví, dle servisu). Celková diagnostika je ok a auto jezdí normálně ve všech režimech. Prý to může být spadáváním nafty. Zpětný ventil na okruhu asi není (podle schémat) a je možné, že krátká doba podávacího čerpadla v nádrži po zapnutí klíčku, před startem nestačí naplnit celý okruh. Čerpadlo se po otočení klíčku na chvilku zapne (ta doba se asi nijak nastavit nedá ?) a pak při startu začne znovu pracovat. Je slyšet jak čerpadlo vytlačí vzduch z okruhu do nádrže. Ale to je asi normální, slyšel jsem to i u jiných aut. Poraďte, jestli se stím někdo setkal.
Nevite nekdo co stim. Zatim se mi to stalo dvakrat, tak doufam, ze mi do striku vlitlo nejake smitko, ktere zase odejde. Doufejme.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5
-
- Nový člen
- Příspěvky: 12
- Registrován: 21.12.2009 13:17
- Bydliště: západní čechy
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
Zdravim,
mam sharan 1,9TDI 85Kw model 2003 kod motoru AUY. Zjistil sem problem se 4 valcem. Nizky tlak (21baru) a vysoka davka paliva. Ostatni valce 29baru.
Po startu nepravidelny chod a kour je citit nafta. Motor sem rozhodil, zkontroloval, zabrousil ventily, dal nove krouzky a vstrikovace. Bohuzel problem sem nevyresil, stale to same jako na zacatku. Uz nevim kudy kam. Voda se neztraci, olej nepribejva ani se neztraci. Valce, pisty, ventily, vstrikovace a nastaveni v poradku.
Napada me jen nechat pretlakovat hlavu jestli nemuze byt praskla nekde u 4tyho vstrikovace.
Diky za vase nazory.
mam sharan 1,9TDI 85Kw model 2003 kod motoru AUY. Zjistil sem problem se 4 valcem. Nizky tlak (21baru) a vysoka davka paliva. Ostatni valce 29baru.
Po startu nepravidelny chod a kour je citit nafta. Motor sem rozhodil, zkontroloval, zabrousil ventily, dal nove krouzky a vstrikovace. Bohuzel problem sem nevyresil, stale to same jako na zacatku. Uz nevim kudy kam. Voda se neztraci, olej nepribejva ani se neztraci. Valce, pisty, ventily, vstrikovace a nastaveni v poradku.
Napada me jen nechat pretlakovat hlavu jestli nemuze byt praskla nekde u 4tyho vstrikovace.
Diky za vase nazory.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 18
- Registrován: 20.07.2009 15:52
- Bydliště: prievidza
Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky
Kontroloval si na tom 4-tom valci aj kruzky? kludne moze byt prasknuty a si bez tlaku.