MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od abeljozef »

18077-ventil pro pumpu/dyzu válec 4(N243)el. chyba - tak ako pise michall, skontrolovat kontaky ci uz na prechodke (konektor na pravej strane hlavy valcov) ak to nepomoze tak potom konektory na samotnych vstrekovacoch (musis dat dole kryt na hlave vacov) pripadne konektor na ECU motora. S konektormi preverit aj samotnu kabelas. Ak by sa nic nenaslo kedze sa zavada prejavyla na vstrekovaci c. 4 skusit ho vymenit s inym vstrekovacom. Na to uz treba adekvatne pripravky a hlavne vymenit O kruzky. logicky by sa zavada mala prestahovat na iny vstrekovac. Ak sa potvrdi musis ten vstrekovac vymenit.

16688-válec 4 zjištěno vynechání zátěže - ma suvis z predchadzajucou zavadou.

19463-snímač polohy vačkového hřídele (G40)-žádný signál - dolezita vec nachadza sa hore na lavej strane hlavy pri vackovom hriadeli pod krytom rozvodov a spolu s G28 (nachadza sa na bloku motora napravo dole a meria otacky klukoveho hriadela za pomoci ozubeneho kola) informuju RJ motora o tom v akej polohe sa motor nachadza. Na zaklade toho vie RJ motora vyhodnotit cas vstreku a do ktoreho valca vstrekovat. Ide o to ze RJ motora musi vediet kedy dosahuje ktory valec (pre priklad uvediem prvy) hornu uvrat. Kedze ide o 4 taktny motor tak 2 otacky klukoveho hriadela = jeden ciklus kazdeho zo 4 valcov. Na zaklade toho G28 vie informovat o jednej otacke kluky a teda aj o hornej uvrati ale to nestaci pre identifikaciu ci sa jedna o hornu uvrat prveho alebo stvrteho valca (poradie zapalovania je 1-3-4-2). Tuto doplnujucu informaciu doda G40 lebo prevod kluky voci rozvodom je 2:1. Cize z polohy vacky (vacka sa otoci len raz pocas vsetkych 4 cyklov) sa da dalej identifikovat ci ide o 1 alebo 4 valec a to je uloha G40. G40 narozdiel od G28 (G28 je pasivny snimac) je aktivne elektornicke cidlo ktore ma v sebe riadiacu jednotku. Ma 3 pinovy konektor. Na pine 1 je +12V na pine 3 je -12V a z pinu 2 vychadza vysledny signal. Inac povedane zas kontrola konektorov kablov a samotneho cidla.

Ak ide o sporadicke chyby a vyskytuju sa nahodne aj spolu aj pri vstrekoch a G40 tak by som to videl skor na zavadu kabloveho zvazku nez ako zavadu vstrekov a cidla G40.

A je k dispozicii osciloskop tak G40 dava nasledujuci priebeh signalu:
G40.JPG
G40.JPG (17.27 KiB) Zobrazeno 9046 x
Len doplnujuca informacia priebeh signalov na G28.
G28.JPG
G28.JPG (20.23 KiB) Zobrazeno 9045 x

mejsi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 01.12.2007 20:06

MOTOR Skubani do kopce v tahu

Příspěvek od mejsi »

Ahoj chlapi.Potrebiji pomoct pri problemu skubani v tahu do kopce pri cca 2500 az 2800 otacek.Zda se mi ze se to zhorsuje nejdriv to delala jen 5 pak i 4 a ted to obcas udela i na 3 rychl.stupen.Je zajimave ze to dela jen nekdy :evil: a na VAGu nic.Dekuji za rady.Jde o Sharan TDI 66kw 96
Naposledy upravil(a) mejsi dne 08.01.2010 12:15, celkem upraveno 1 x.

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR Skubani do kopce v tahu

Příspěvek od golfgti16vv »

a co takhle napsat o jaky motor se jedna

mejsi
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 4
Registrován: 01.12.2007 20:06

Re: MOTOR Skubani do kopce v tahu

Příspěvek od mejsi »

Omlouvam se ale psal sem to v rychlosti.Jde o Sharana TDI 66kw 1996

Uživatelský avatar
misdom
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 09.08.2009 21:53
Bydliště: Přerov, Morava

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od misdom »

patper píše::D ja ho ale nemam zaslepenej,ale jen vagem privrenej :wink:

Prosím tě,půjde VAGem přivřít i motor AUY 85kw r.v.06?
* prodej autodílů na všechny automobily, vyhledání dílu podle VIN*.... klubákům 20% sleva na vše

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od patper »

Jasne ...

Uživatelský avatar
misdom
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 09.08.2009 21:53
Bydliště: Přerov, Morava

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od misdom »

patper píše:Jasne ...
šel by napsat podrobný popis jak??nejsem v tom znalej....stačí to jen přivřít nic víc??Díky moc...
* prodej autodílů na všechny automobily, vyhledání dílu podle VIN*.... klubákům 20% sleva na vše

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od patper »

Vse najdes zde :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=94275" onclick="window.open(this.href);return false;

[a nemusis ''citovat'' ....] :wink:

Uživatelský avatar
misdom
Řidič
Řidič
Příspěvky: 174
Registrován: 09.08.2009 21:53
Bydliště: Přerov, Morava

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od misdom »

Jsně díky moc :)
* prodej autodílů na všechny automobily, vyhledání dílu podle VIN*.... klubákům 20% sleva na vše

jogi24
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 20.07.2009 15:52
Bydliště: prievidza

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od jogi24 »

Ked pise zavadu :snímač polohy vačkového hřídele (G40) nevierohodny signal,mam hladat chybu v kablovani,vyčistenii snimača,alebo ho treba rovno menit?
Diky.

Uživatelský avatar
trepifajxl
Profík
Profík
Příspěvky: 961
Registrován: 04.04.2008 18:15
Bydliště: u Turnova

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od trepifajxl »

Prověřit všechny tři možnosti, výměna je až poslední
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz


Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666

Uživatelský avatar
Aknel
Řidič
Řidič
Příspěvky: 168
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Západní čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od Aknel »

Zdravim pánové.
Po nastartování motoru(bez plynu),otáčky vylítnou na 2000 a iihned se vrací do normálu cca850-900.Není to každý den,ale stává se to.(Pozoruji že čim dál častěji).
U teplého motoru se stává že musim žhavit tak 10-15 sec(to asi neni normální,když u studenýho to trvá sotva 5 sec.)a tady je již pravidlem že ty otáčky takto vylítnou.
Tento problem bude souviset i s chodem motoru na volnoběh a i tady se stává že otáčky motoru se začnou nepatrně zvedat asi tak na 1200 a cca po 5 min,se opět vrací do normálu.
Tak chlapáci,prosim o radu.Díky, Sharda 85 kw,1,9 tdi

Uživatelský avatar
jeff78
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 269
Registrován: 02.01.2010 16:19

Re: Kolísání při startu

Příspěvek od jeff78 »

petis píše:Prosim, potřebuju radu nebo vaše zkušenosti. Mám Alhambru 2005, 1.9tdi, 130 koní, má najeto 20 000. Při prvním startu po delším stání (třeba přes noc) se mi stává, že motor hned po startu lehce zakolísá a trošku bíle zakouří. Trvá to ale jen 3-4sekundy a pak je vše ok. Při všech dalších startech je vše v pořádku. Teplota a tudíž žhavení na to nemá vliv, protože se to dělo i v létě (v létě kontrolka žhavení sice blikne ale motor nežhaví, dle servisu). Celková diagnostika je ok a auto jezdí normálně ve všech režimech. Prý to může být spadáváním nafty. Zpětný ventil na okruhu asi není (podle schémat) a je možné, že krátká doba podávacího čerpadla v nádrži po zapnutí klíčku, před startem nestačí naplnit celý okruh. Čerpadlo se po otočení klíčku na chvilku zapne (ta doba se asi nijak nastavit nedá ?) a pak při startu začne znovu pracovat. Je slyšet jak čerpadlo vytlačí vzduch z okruhu do nádrže. Ale to je asi normální, slyšel jsem to i u jiných aut. Poraďte, jestli se stím někdo setkal.
Zdravim me se tohle deje taky na sharanu 2005 TDI 85 KW PD

Nevite nekdo co stim. Zatim se mi to stalo dvakrat, tak doufam, ze mi do striku vlitlo nejake smitko, ktere zase odejde. Doufejme.
VW Sharan 1,9 TDI 85KW AUY, tiptronic 5kv. 2005 HEX CAN VAGCOM 10.6.5

VWVW
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 21.12.2009 13:17
Bydliště: západní čechy

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od VWVW »

Zdravim,
mam sharan 1,9TDI 85Kw model 2003 kod motoru AUY. Zjistil sem problem se 4 valcem. Nizky tlak (21baru) a vysoka davka paliva. Ostatni valce 29baru.
Po startu nepravidelny chod a kour je citit nafta. Motor sem rozhodil, zkontroloval, zabrousil ventily, dal nove krouzky a vstrikovace. Bohuzel problem sem nevyresil, stale to same jako na zacatku. Uz nevim kudy kam. Voda se neztraci, olej nepribejva ani se neztraci. Valce, pisty, ventily, vstrikovace a nastaveni v poradku.
Napada me jen nechat pretlakovat hlavu jestli nemuze byt praskla nekde u 4tyho vstrikovace.

Diky za vase nazory.

jogi24
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 18
Registrován: 20.07.2009 15:52
Bydliště: prievidza

Re: MOTOR, CHOD: nepravidelný chod motoru, vstřiky

Příspěvek od jogi24 »

Kontroloval si na tom 4-tom valci aj kruzky? kludne moze byt prasknuty a si bez tlaku.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“