MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
domestik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 07.06.2010 17:17

MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od domestik »

Zdravim všechny šikuly,

několik otázek k diskusi a radám - zkušenosti s motorem 2,0 TDI PD 1O3 kW a DPF filtrem...
Jaké máte zkušenosti s tímto motorem, spotřebou, poruchovostí..?
DPF filtr - stejné otázky + zkousel ho někdo odstranit a motor samozřejmě SFTW a HW upravovat? Výsledek?

Děkuji všem za názory

vašek

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od Marek77 »

Motor s DPF se chová stejně jako motor bez DPF. Nepatrný rozdíl je ve spotřebě, kde motory s DPF mají o dvě až tři deci vyšší spotřebu.

DPF nemusíš odstraňovat - pomineme-li, že je to ilegální a v některých zemích na kriminál, je mnohem jednodušší koupit auto bez DPF rovnou. SAG lze totiž koupit v obou provedení.

domestik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 07.06.2010 17:17

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od domestik »

Sharika s timto motorem i DPFkou (bohuzel) jsem již koupil..tak ted musím bojovat...(výhodná koupě- 2007 za 310 tis., km sedí, serviska pravá- ověřeno - z rakouska/
Ten motor já v podstatě znám - mám ho i v O II. Jede pěkně, občas cuká, to mě nepřekvapí- také už to znám.. Nicméně spotřeba je fakt celkem vysoká- při velmi pomalé i dálniční jízdě okolo 8l, město 9-10. VAG mě teprve čeká. Ale z pozjišt. info o DPF rozpaky- spotřebu může zvýšit celkem dost - styl jízdy v městě- přívstřiky paliva pro spalování částic, i více než deklar. pár deci. Navíc jeho časté znehodnocení potom, výměna - materiál 30 tis. U zde již deklar. firmy mi řekli, že ho ted na superbu vyndali a prošel emisemi a vše OK- změní se mapy, čili SFTW a fyzicky vyndá. Jinde mi někdo řekl, že pak více odchází ŘJ... tak sháním informace a názory... bezhlavě do ičeho nejdu...

Uživatelský avatar
matiass
Člen klubu
Příspěvky: 2135
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Vysočina, MB

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od matiass »

Napiš uživateli Chiptuner on se tim zabejvá na poslednim Celorepublikovim sraze clubu sem se snim o tom bavil a už to prej řeší... :wink:
Máte štěstí, že jdu zrovna kolem... Říkají o mě, že jsem odborník....

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od Marek77 »

domestik píše:Sharika s timto motorem i DPFkou (bohuzel) jsem již koupil..tak ted musím bojovat...(výhodná koupě- 2007 za 310 tis., km sedí, serviska pravá- ověřeno - z rakouska/
Ten motor já v podstatě znám - mám ho i v O II. ...
Dovolím si Tě opravit - motory 2,0 TDi, které se dávají do Sharana, Octavky určitě nemají - OI určitě ne, OII bohužel taky ne. To jsou úplně jiné motory a společného kromě kubatury nemají vůbec nic.

domestik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 12
Registrován: 07.06.2010 17:17

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od domestik »

No, to je pro mne novinka- nedovolim si prilis oponovat stran motoru - ale je to taktéž PD, stejná kubatura, pravda, tak v čem se liší..? Rozhodně to není CR..

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5719
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od michall »

Musíš to brát podle označení motoru (např. AUY, BRT, ASZ, ...). Označení je na štítku v kufru za "deklíkem" obvykle vpravo (občas i vlevo). Motory se můžou být hodně podobné, lišit se ale můžou výkonem, krouťákem, ... Prostě v základu stejný motor je uzpůsoben pro montáž do konkrétního auta. Více asi vysvětlí Marek77
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od abeljozef »

domestik píše:No, to je pro mne novinka- nedovolim si prilis oponovat stran motoru - ale je to taktéž PD, stejná kubatura, pravda, tak v čem se liší..? Rozhodně to není CR..

Napr. ina hlava, ine rozvody, 8V namiesto 16V ...... Ked sa na tie 2 motory pozries tak to bije do oci.

golfguru
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 17.08.2010 21:10

Filtr pevných částic - dolití aditiva do nádržky

Příspěvek od golfguru »

Nazdárek nevíte někdo jake aditivum se dolejvá do nádržky?
Mam sharan r.v. 2007 2,0 tdi a nádržka tam opravdu je upozornil mne opravář.Tak jsem to sehnal jmenuje se to Satacen 25. VW part No. G052 143 A2 Cena 1370,- za 1 l
Tak ten sráč sjem tam nalil a kontrolka zhasla. Děkuji za pomoc všem !!!!!!!
Naposledy upravil(a) golfguru dne 19.08.2010 19:45, celkem upraveno 6 x.

Uživatelský avatar
kinaj
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 24
Registrován: 10.11.2008 17:55
Bydliště: Most

Re: Filtr pevných částic - dolití aditiva do nádržky

Příspěvek od kinaj »

žádné,naše auta nejsou peugeoty
galaxy 1.9TDI 85kw 2005 prodáno
VW touran 1.2tsi 81kw 2016

z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od z.bury »

Já mám tenhle motor taky i rok 2007, jenže bez DPF. Když jezdím v klídku tak jsem na 6,4l, ale není problém se dostat kolem 9l/100km. Záleží na způsobu jízdy.
Jinak nevím jestli je to ještě aktuální, ale jeden známej má DPF a najednou mu začala stoupat spotřeba asi jako Tobě. V servisu mu doplnili za 1800,- nějakou "močovinu" a je zase v pohodě. Kdyby se na to doplnění vykašlal tak by ho prý časem pozdravoval nový filtr pevných částic. Moc o tom nevím, ale snad aspoň to pomůže.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od Marek77 »

domestik píše:No, to je pro mne novinka- nedovolim si prilis oponovat stran motoru - ale je to taktéž PD, stejná kubatura, pravda, tak v čem se liší..? Rozhodně to není CR..
Základní rozdíl popsal abeljozef. Motory 2,0 TDi v Octavii II jsou motory se šestnácti ventily a dvěma vačkovými hřídeli, zatímco motor 2,0 TDi v Sharanu je osmiventilový s jednou vačkou. Od toho se odvíjí mnoho skutečností. Motory v Sharanu vycházejí z původních motorů 1,9 TDi PD (průměr válců je převrtaný), ovšem motory 2,0 TDi v OII jsou motory zcela nové koncepce.

Motory v OII a SAG nemají krom zdvihového objemu společného vůbec nic.

z.bury
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 30
Registrován: 01.05.2010 19:26
Bydliště: Semily

Re: DPF filtr a motor 2,0 TDI PD

Příspěvek od z.bury »

Marek77 píše:
domestik píše:No, to je pro mne novinka- nedovolim si prilis oponovat stran motoru - ale je to taktéž PD, stejná kubatura, pravda, tak v čem se liší..? Rozhodně to není CR..
Základní rozdíl popsal abeljozef. Motory 2,0 TDi v Octavii II jsou motory se šestnácti ventily a dvěma vačkovými hřídeli, zatímco motor 2,0 TDi v Sharanu je osmiventilový s jednou vačkou. Od toho se odvíjí mnoho skutečností. Motory v Sharanu vycházejí z původních motorů 1,9 TDi PD (průměr válců je převrtaný), ovšem motory 2,0 TDi v OII jsou motory zcela nové koncepce.

Motory v OII a SAG nemají krom zdvihového objemu společného vůbec nic.
Já si zase myslím, že do Octavie 1Z3 se dával od roku 2006 i motor 2.0TDI 8V 103kW. Někdo mě dokonce říkal, že na 2.0 Tdi v Sharanu měnil rozvody a dával tam z OctavieII. Fakt nevím, ale je možný, že ho má i v Octavii.

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od abeljozef »

Ano existuje motor BMM 8V ale na zivo som ho este v oktavke II nevidel. Co som tu zatial mal boli BKD 16V. Ale zaciname byt hodne OT takze presun do inej temy.

Uživatelský avatar
Matuf
Závodník
Závodník
Příspěvky: 538
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: VWýchodní Čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Příspěvek od Matuf »

z.bury píše:Já mám tenhle motor taky i rok 2007, jenže bez DPF. Když jezdím v klídku tak jsem na 6,4l, ale není problém se dostat kolem 9l/100km. Záleží na způsobu jízdy.
Jinak nevím jestli je to ještě aktuální, ale jeden známej má DPF a najednou mu začala stoupat spotřeba asi jako Tobě. V servisu mu doplnili za 1800,- nějakou "močovinu" a je zase v pohodě. Kdyby se na to doplnění vykašlal tak by ho prý časem pozdravoval nový filtr pevných částic. Moc o tom nevím, ale snad aspoň to pomůže.
Ta močovina je udajně aditivum ktere se davkuje automaticky při natankování samo auto. :-D Ano bez močoviny by filtr udělal pápá ohledně nárustu spotřeby ????

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“