Stránka 2 z 9

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 30.08.2010 19:17
od widle
tak tak, kámoš to má v kamionu a když dojde, ztratí výkon a žere jako kráva. Močovině se říká AD blue

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 30.08.2010 19:21
od Marek77
Motor BMM v Octavii II opravdu existuje (i když se už dlouho nevyrábí), je to 2,0 TDi s osmi ventily. Je to ale motor určený především pro zahraniční trh. U nás se moc nevyskytuje, spíš se tu prodává 16V verze s kódem AZV (100kW) nebo BKD (103kW). Navíc díky zpřísněným podmínkám se přestaly vyrábět motory PD, takže nyní jsou v nabídce pouze motory Common-Rail, které mají úplně jiné kódy.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 30.08.2010 20:28
od abeljozef
Ta "močovina" sa pouziva aj pri osobnych autach a aj pri VW. Nadrz moze byt napr. v priestore rezervy (priklad Superb). Z nej je po natankovani (cize zvyseni hladiny nafty v nadrzi nameranej plavakom) elektrickym cerpadlom precerpane adekvatne mnozstvo aditiva - močoviny do naftovej nadrze. RJ budikov informuje RJ motora o zvyseni hladiny PHM - nafty. Dalej RJ motora iniciuje docerpanie aditiva. V podstate ta "močovina" je latka osahujuca zelezo ktorá je rozpustena v zmesi uhlovodikov. Pomer v palivovej nadrzi je cca 2800:1. Pomaha pri regenaracii filtra nakolko k spaleniu jeho obsahu nie je potrebne generovat taku velku teplotu zvysenym vykonom motora. Navyse filter DPF nemusi byt nutne za motorom ale moze byt aj dalej v ramci vyfukoveho traktu kde uz nie su take vysoke teploty ktore su pre jeho regeneraciu nutne. A to je dovod na pouzitie aditiva. Bod splanutia sadzi je cca 600 - 650 stupnov. Z pouzitim tohoto aditiva staci 500 stupnov.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 31.08.2010 07:57
od Marek77
Ano, existuje více způsobů regenerace DPF.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 02.09.2010 19:01
od z.bury
abeljozef píše:Ano existuje motor BMM 8V ale na zivo som ho este v oktavke II nevidel. Co som tu zatial mal boli BKD 16V. Ale zaciname byt hodne OT takze presun do inej temy.
Tak dnes jsem ho viděl na živo - BMM. Má ho kámoš v Octávii Scout 8O

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 08.11.2010 14:01
od ondrash18
Tak ted jsem resil problem s DPF filtrem - Motor 2,0 TDI PD ( BRT ) najeto cca 105.000. Jedu po dalnici cca 120 km/h na tempomat a najednou zacala blikat kontrolka zhaveni a upozorneni "motor do servisu". Zajel jsem k pumpe a nechal motor cca 5 minut vypnuty. Po nastartovani nic neblikalo.
Ale po ujeti cca 10 km a v rychlosti kolem 110 km/h ta sama situace.
Po Praze to ale pres tyden ani nebliklo. O vikendu na dalnici - a opet kontrolka.
Na VAGu to ukazalo ucpany DPF filtr a prazdnou nadobku s aditivem. Oprava cca 35-40 tisic.
Nebo druha moznost - zregenerovat, odstranit filtr a upravit software ŘJ cca 13 tisic.
Takze je asi jasne, co jsem si vybral... Pokud bude nejaky problem, tak to sem napisu.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 09.11.2010 06:42
od domestik
urcite napis,
me to zatim neblikalo, ale stale divne skube, i spotreba je vyssi - nevim jakou jsi mel ty predtim..
zvazuji stejnou moznost s dpf kou jako ty..
kde jsi nechal upravu delat?
a jak nyni vykon, spotreba, atd..?
dik

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 09.11.2010 09:03
od ondrash18
spotrebu jsem mel okolo 8 litru, ale jezdim hlavne po Praze + vikendy na chalupu po dalnici.
Odpojeni probehlo minuly tyden, takze zmenu spotreby jsem zatim nemeril. Pocitove se mi zda, ze auto neskube ( driv se mi stalo, pri prudkem pridani plynu, ze plyn jakoby na vterinku proklouzl ) a pri studenem motoru ma lepsi tah. Pokud mohu udelat neplacenou reklamu, tak mi to delal pan z GS auto ( http://www.gs-auto.cz" onclick="window.open(this.href);return false; ). Pro auto si prijel a druhy den vecer mi ho zase privezl a spolu jsme ho jeste projeli.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 10.11.2010 07:49
od domestik
No ja taky jezdim hodne mesto, at uz prahu, nebo zena kdyz ho ma, tak jen kratší vzdálenosti...což filtru škodí- všude píšou..cuká to občas- nepravidelně zničeho nic při přidání plynu, ale pak dlouho třeba zase nic...
a spotřeba oproti jiným non DPF sharanum je o kus vyšší - u mě taky okolo 8, spíše k 9 litrum.
Ty jsi ho nechal i načipovat, nebo ponechal jen verzi s odstraněným DPF?
Zjišťoval jsem o tom info, někdo mi tvrdil (myslím že oficiální servis VW), že se pak ničí řídící jednotka, atd..
va

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 10.11.2010 08:44
od anydraj
Jednotka se urcite nenici :)Je to jako by jsi nahral fotku na flashdisk.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 10.11.2010 09:20
od ondrash18
Nacipovat na upravu vykonu jsem to zatim nenechal. Cidla jsou normalne zapojena, ale nebudou nic hlasit jelikoz soft ŘJ je upraveny.
Jinak mi jeste technik rikal, ze az s tim pojedu treba do autorizovanyho servisu, at reknu, ze to mam načipovaný. Protoze kdyby mi nahrali zpet puvodni software, začalo by to opet hlasit chybu.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 12.11.2010 09:56
od z.bury
Zdravím,
chci se zeptat majitelů 2.0 Tdi (BRT) v našich autech. Tento motor má vyvažovací hřídele a olejové čerpadlo je poháněno unašečem (tuším šestihran). U audi to dost řeší, že se unašeč proklouzne ať už je to způsobeno vadným olejovým čerpadlem nebo samotným pohonem, každopádně to přestane mazat a to bez jakéhokoli varování.
Slyšel jste někdo o tomto problému u aut SAG ? Dík

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 12.11.2010 10:45
od abeljozef
Zatial som o ziadnom SAGu s tymto problemom nepocul. Ale pocul som ho hodne pri skodovkach. Mozem na to pozriet ale to uz nepatri do tejto temy.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 23.11.2010 22:01
od domestik
Matuf píše:
z.bury píše:Já mám tenhle motor taky i rok 2007, jenže bez DPF. Když jezdím v klídku tak jsem na 6,4l, ale není problém se dostat kolem 9l/100km. Záleží na způsobu jízdy.
Jinak nevím jestli je to ještě aktuální, ale jeden známej má DPF a najednou mu začala stoupat spotřeba asi jako Tobě. V servisu mu doplnili za 1800,- nějakou "močovinu" a je zase v pohodě. Kdyby se na to doplnění vykašlal tak by ho prý časem pozdravoval nový filtr pevných částic. Moc o tom nevím, ale snad aspoň to pomůže.
Ta močovina je udajně aditivum ktere se davkuje automaticky při natankování samo auto. :-D Ano bez močoviny by filtr udělal pápá ohledně nárustu spotřeby ????
Dá se nějak poznat že dochází močovina v nádržce, aniž by svítila kontrolka? nebo jen nepřímo, že stoupá spotřeba...či to ukáže VAG?
S překvapením jsem zjistil, že mám taky DPF s AD blue(nádržka místo rezervy) a protože to žere hodně, tak o tom přemýšlím...

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 24.11.2010 16:31
od mp3turbo
nezda sa mi ze by malo aditiva sposobovalo vyssiu spotrebu ale zdoraznujem ze nemam skusenosti. Vyssiu spotrebu ale urcite spravia zle nastavene rozvody po vymene - pokial ich neskontrolujes VAGom a nemas synchronizaciu vacka/kluka 0.0, tak je zle. Osobne som stretol zopar pripadov kedy spotreba klesla z "pod 10l v meste sa nedostanem" na "sest aj daco a jazdim tie iste trasy daleko rychlejsie ako predtym".

z.burymu : ten sesthran ma katalogove cislo 03G 115 281D, stoji dve eura a doporucujem vymenit pri kazdej druhej vymene oleja teda 30.000km :) longlife neuznavam a zvlast pri sialene citlivom 2.0tdi. Vymenit preto aby sa nevymlatil ten protikus v ktorom to je lebo potom to je ranec.