Stránka 6 z 9

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 25.05.2013 19:09
od Alhambra 46
Díky již jsem napsal.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 02.06.2013 18:00
od 1skokan1
Taky trošku přispěji nějakým počtením about it. :-)

http://www.tipcars.com/magazin-filtry-p ... -4645.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 13.08.2013 15:00
od wosa
Tak jsem se po dlouhém rozhodování, pročítání všemožných článků a názorů odhodlal k radikálnímu řezu - k odstranění DPF filtru. Mám najeto cca 168.000 km a vše fungovalo jak má. Celkem nic mě tedy k odstranění DPF nenutilo, snad až na postupně a mírně se zvyšující spotřebu mého Sharika a blížící se interval pro výměnu DPF.

Když už jsme se k odstranění DPF odhodlal, nechal jsem zrovna zavřít EGR ventil a vyčistit sání + jsme nechal udělat chip motoru hlavně s ohledem na spotřebu. No a tady je moje zkušenost po prvních cca 1.500 najetých km po odstranění a úpravách:

Spotřeba:
Před odstraněním DPF jsme měl dlouhodobý průměr na palubáku 8,6 L/100 km (jezdím cca 1/3 město, 1/3 mimo město, 1/3 dálnice)
Po odstranění DPF mám průměr 7,2 L / 100 km !! - (za rok mám investici do odstranění a úprav zpátky jen v rozdílu spotřeby !!) :smoke:

Výkon:
Šarik je znatelně živější, díky modeleci křivky žádný turbo efekt, krásný pozvolný nástup výkonu motoru.

Uvidím jak se to bude chovat dál, ale zatím mám za to, že to bylo dobré rozhodnutí.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 05.09.2013 18:35
od Alhambra 46
Ahoj zdravím všechny nadšence a příznivce SAG.Potřeboval bych poradit kde nebo kdo by mi mohl dát-popřípadě prodat NEFUNKČNÍ DPF filtr.Uvítal bych jakou koliv pomoc v této oblasti.Předem děkuji doufám že někdo bude mít :-) Auto je Seat Alhambra Motor je 2.0tdi 103 kw

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 17.06.2014 20:28
od Tunerkoo
Dobry podvečer vospolok
Cez weekend mi začala blikať kontrolka žhavenia, po napojeni na VAG vyhlasilo prazdnu nadržku filtru
Mam nabehaných origo 240tis km pri 160Tis bol vymenený DPF za nový a doplnená močovina čo cca sedí na nájazd náplne 4litrovej (cca 80tis km) kontrolka začne signalizovať ked hladina aditiva klesne na hodnotu 0,3l

Doplna sa tam aditivim G052143A2 kde je cena 78€ za liter pultova, neni potrebne doplniť celu napln nadržky

Otázka je ohladne plnenia, origo by sa mala plniť tlakovou plničkou, no ide to vraj rozobrať zhora ako tu už niekto písal a normalne to tam naliať poskladať a jazdiť. Realizoval to už takto niekto?

BTW: k teme spotreba z DPF a podobne
ja mam dlhodobu cca 7,5l a to jazdím prevažne mesto 2/3 a 1/3 mimomesto
teraz som absolvoval cca 650km vylet a mam spotrebu pod 7l takže mna sa taka vysoka spotreba netyka a to jazdím 245/35R19. Na plnu nadrž cca 70l najazdim v prevažne v meste cca900km ked idem mimo bezne aj 1100km....

Re: Filtr pevných částic - dolití aditiva do nádržky

Napsal: 28.08.2016 12:09
od padlos
Ahoj, nevíte někdo o nějaké náhradě za tenhle Satacen 25?

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 02.09.2016 09:04
od padlos
Ahoj, tak se mi podařilo najít, že Němci používají tohle: http://www.lomol-oil.de/product_info.ph ... liter.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nepotřebujete někdo dolít, že by jsme se nějak podělili o nákup 10lit kanistru?
Já už jsem teď litr dolil, aby mi to nesvítilo, takže bych ještě nějakých 3,5 litru potřeboval.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 12.11.2016 12:10
od plevik11
ahoj rad do toho pujdu s tebou dej vedet dekuji

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 19.11.2016 22:39
od demolatortom
Zdravim,
Na Sharane 2.0 (BRT) sa mi po 8,000km od doliatia aditiva opat rozblikala kontrolka zhavenia. Na diagnostike vypisuje pradznu nadrzku aditiva. Pokial som spravne pohopil, tak by to malo vydrzat tak 80,000-90,000km, vsak? Mate s tym niekto skusenost? Moze tam byt nejaka chyba pri davkovani, alebo nieco podobne?
Dakujem za pomoc.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 07.02.2018 19:00
od flyfish215
Zdravím všechny,mohl by mi prosím někdo vysvětlit co si mám myslet o mé dnešní návštěvě servisu? Dnes jsem byl se svým Sharanem 103kW BRT v autorizovaném servisu CBauto na zjištění stavu DPF filtru a ortel co mi sdělili nějak nechápu.Ve filtru je 244gramů olejového nespalitelného popílku nebo sazí(špatně jsem asi rozuměl) a filtr by se měl měnit při stavu 150gramů.Stupeň zanesení dpf je dle servisu 9% a poslední regenerace proběhla před 380km.Ptal jsem se i na nový filtr,a čekal jsem nějakou cenovou raketu a ono to není zas tak strašné,vzhledem k tomu kolik nový filtr vydrží. Prosím nějaké zkušenější jestli by mi mohli vysvětlit ty ůdaje co vyplivnul ten jejich počítač v servisu.Děkuju mooooc

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 07.02.2018 23:48
od bodyvlk
demolatortom píše:Zdravim,
Na Sharane 2.0 (BRT) sa mi po 8,000km od doliatia aditiva opat rozblikala kontrolka zhavenia. Na diagnostike vypisuje pradznu nadrzku aditiva. Pokial som spravne pohopil, tak by to malo vydrzat tak 80,000-90,000km, vsak? Mate s tym niekto skusenost? Moze tam byt nejaka chyba pri davkovani, alebo nieco podobne?
Dakujem za pomoc.
Ahoj. Já nechal doplnit nádržku ve zhruba 190000 km a mám najeto 265000 a ještě mi nic nehlásí nutnost dolití. Záleží, kolik ti toho doplnili. Důležité je použití močoviny podle vin a pak se taky musí nastavit PC a vymazat závada. Sice si to psal již v roce 2016, ale platné je to asi stále :-).

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 08.02.2018 20:34
od flyfish215
Já vám do toho nechci kecat ale proč vyndavat DPFko a riskovat velikej flastr od policie a ůředníků,když nový DPF filtr stojí 16420kč? Dnes jsem si to zjišťoval a je to pravda.A ještě by mi dali 10% slevu,a je to originální díl.Tak proč demontovat?????

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 09.02.2018 11:46
od Marek77
Nový DPF lze koupit i za méně než polovinu téhle ceny. Navíc zdaleka ne vždy je nezbytné jej hned měnit. Často jej lze pouze vyčistit. Popel je pevný materiál, který lze speciální metodou z DPF odstranit a filtr je poté prakticky jako nový.

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 09.02.2018 22:33
od flyfish215
Jo já vím jsou i levnější filtry ale otázkou je jak jsou kvalitní.To co jsem našel já je originální díl. A jak jsi to prosím myslel s tím čištěním?Máš nějakou zkušenost?Rád se přiučím.Děkuji

Re: MOTOR: 2,0 TDI PD a filtr pevných částic DPF

Napsal: 10.02.2018 10:08
od Marek77
Existuje poměrně dost firem, co dokážou DPF efektivně vyčistit. Mají na to takový "vysavač", následně speciální výplach, kterým umějí demontovaný filtr vyčistit od popelových částic, tím zprůchodnit jeho materiál a filtr vydrží třeba dalších 60-80% nového filtru. Čili řekněme, když nový filtr vydržel 200 tisíc, po vyčištění pojede třeba ještě dalších 150 tisíc. A pak se opět uvidí - třeba jej lze čistit i opakovaně.

Každopádně je fakt, že technologie výroby DPF jdou mílovými kroky kupředu, stejně jako následná péče o ně. Kdysi, v osmdesátých letech, jsme všichni hromadně brojili proti obyčejným katalyzátorům, jaká je to zbytečnost, jak to ničí motory a ubírá výkony a kdovíco jiného. Po pár letech si nikdo na milý katalyzátor ani nevzpomene - a to je máme v autě všichni. Stejně to bude po pár letech i s filtrem pevných částic. Dávají se všude, dokonce už i do benzinových motorů, tak co s tím naděláme? Musíme je přijmout - se všemi důsledky, které z toho plynou.

Mnohem horší pro nás bude, pokud EU prosadí online měření spotřeby v autech, což plánuje zavést od roku 2022. Pak to bude probíhat tak, že pokud se se svou spotřebou nevejdete do výrobcem stanovených tabulkových hodnot, budete státu, potažmo Unii, odvádět sankce za nadměrnou spotřebu paliva, tím vyšší produkci CO2. Tak buďme v klidu a pokorně přijměme DPF :-).

Pro spolehlivost a dlouhou životnost DPF je podstatný zejména způsob užívání vozu, také kvalita paliva a technický stav motoru (vstřikovačů především). Pokud budu mít naftový motor a denně budu jezdit dlouhou trasu v poklidném dálničním tempu (ideálně v kombinaci automatické převodovky a tempomatu), vydrží mi DPF celou životnost vozidla a vůbec nebudu vědět, že ho v autě mám.
Jenže mnoho Ferdů si pořídí naftový motor proto, že se (často mylně) domnívá, že díky nižší litrové spotřebě ušetří. Pak s tím jezdí do Kauflandu, do kostela v neděli, na hřbitov a na chatu pět kilometrů za městem. To je blbě, přátelé! A všichni to víme. Jenže Ferda nejen, že jezdí s naftou takhle blbě, ale ještě se usilovně snaží (trvale hledíc na displej palubního PC) jet za co nejnižší spotřebu, čímž motoru dává ještě víc na pr**l. Pak se není co divit, když mu DPF po třeba 60 tisících km podá ruku a řekne "goodbye, debile" a stojí to dvacku jedním vrzem. No, a co asi milý Ferda udělá? V hospodě začne vykřikovat, jak je to s tím filtrem sazí na h***o, co to stojí peněz a jak jdou naftový motory do řiti. Pár dalších Ferdů se u piva jeho odborného výkladu chytí jako h***o košile a HOAX je na světě.
Sice politiku EU moc nemusím a často mi připadá na hlavu postavená, ale v tomhle jí asi rozumím. Chtějí docílit toho, aby se naftové motory obecně používaly tak, jak se od nich čeká - tedy na dlouhé trasy a v zátěži. Jenže dokud bude Ferda mít tédéíčko, s kterým ročně najede pět tisíc km po městě, nebude to lepší a pořád do nás, "normálních" uživatelů naftových motorů, budou hrnout to, jak nám emise z nafty zabíjejí děti.

Ročně najezdím 30 tisíc km. Jezdím výhradně střední a dlouhé trasy (moje nejkratší trasa je 25 km do práce), městský provoz neznám. Mám 1,5 dCi / 78kW od Renaultu (poslední rok výroby bez DPF) - nejlepší motor, co jsem kdy měl. Ale upřímně - až si budu pořizovat jiné auto, už to nikdy nebude naftový motor. Zkuste hádat, proč.