Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 07.08.2010 21:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.02.2008

Příspěvky:

393

Bydliště:

Chlumec nad Cidlinou

mám čerstvě alhambru 81kW AFN po předchozím autě passatu B5 se stejným motorem, když jsem za studena nastartoval passata, tak cca 2-5 vteřiny poklepával a pak se krásně uklidnil (najeto cca půl mega) u mojí včera koupený alhabry je to trošku jinak, taky po startu chvilku klepe, ale nepřestane to tak pěkně jako u passata, ale jakoby jeden /možná víc/ hydroštel jakoby zůstane slyšitelnej a pak čím je to teplejší, tím víc tluče. takovej trochu zvuk jako starej šicí stroj. podle mě je to celkem najisto hydoštel. Chystám se je tedy vyměnit, případně nechat vyměnit. Zajímá mě jestli s tím má někdo zkušenosti... jde mi taky o to co všechno přitom rovnou udělat, nový hydroštely a těsnění pod víko je jasný, ale jestli se nevyplatí při jednom rozdělávání udělat ještě nejakou údržbu :) A jestli to zmáknu doma sám .. už jsem párkrát dělal hlavu na benzínovejch motorech (gufera na ventilech), ale naftě se nějak furt vyhejbám... nebo kdyby měl někdo nějaký fotky z podobný operace, byl bych vděčen.

_________________
GIV ASV, LT28 ANJ


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 07.08.2010 21:44 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5489

Bydliště:

Praha-Rakovnicko-Praha

Katany - gratulace k novemu vozitku :wink:
A mam pro trebe neco uzitecneho ,kdyz tu budes neco hledat :arrow: viewtopic.php?f=50&t=27441
Ale i zde :arrow: viewtopic.php?f=50&t=25546

_________________
Zakazkove Truhlarstvi
viewtopic.php?f=46&t=24670

_________________
Audi A6 Avant Q 3,0 tdi , C3 , Sharan II 1,9TDi PD - Prodano ; CBR - prodano...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 08.08.2010 12:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

katany píše:
mám čerstvě alhambru 81kW AFN po předchozím autě passatu B5 se stejným motorem, když jsem za studena nastartoval passata, tak cca 2-5 vteřiny poklepával a pak se krásně uklidnil (najeto cca půl mega) u mojí včera koupený alhabry je to trošku jinak, taky po startu chvilku klepe, ale nepřestane to tak pěkně jako u passata, ale jakoby jeden /možná víc/ hydroštel jakoby zůstane slyšitelnej a pak čím je to teplejší, tím víc tluče. takovej trochu zvuk jako starej šicí stroj. podle mě je to celkem najisto hydoštel. Chystám se je tedy vyměnit, případně nechat vyměnit. Zajímá mě jestli s tím má někdo zkušenosti... jde mi taky o to co všechno přitom rovnou udělat, nový hydroštely a těsnění pod víko je jasný, ale jestli se nevyplatí při jednom rozdělávání udělat ještě nejakou údržbu :) A jestli to zmáknu doma sám .. už jsem párkrát dělal hlavu na benzínovejch motorech (gufera na ventilech), ale naftě se nějak furt vyhejbám... nebo kdyby měl někdo nějaký fotky z podobný operace, byl bych vděčen.

Nemusí se měnit všechna zdvihátka, stačí jen to vadné. Stojí do dvou set korun. Výměna je celkem snadná, ale musíš rozházet rozvody. A vzhledem k tomu, že SAG mají debilně vymyšlené vrchní kryty rozvodů, trvá to přes dvě hodiny.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 08.08.2010 16:45 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.02.2008

Příspěvky:

393

Bydliště:

Chlumec nad Cidlinou

když to budu mit dole tak udělám určitě všechny ... mám sadu INA za nějakých 1300,-, což není moc :) při jednom vyměnim termostat, protože se to dost pomalu ohřejvá v porovnání s passatem a zkouknou se rozvody :) mají mít dle předchozího majitele cca 60tis., tak se možná zrovna vymění ať je klid, jinak se zdá, že jsou chytil dobře udržovaný kousek, brzdy jsou nové komplet, před 10tis. nová komplet spojka a před 3 tis. repase turba přímo v Seatu ... ke všemu jsou doklady :)

_________________
GIV ASV, LT28 ANJ


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 08.08.2010 16:50 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.02.2008

Příspěvky:

393

Bydliště:

Chlumec nad Cidlinou

tak bohužel INA sada není skladem a jednotlivě vycházejí draho, tak to asi nahradím zdvihátky AE, to mám jeden kus za necelých 170Kč ... nebo kdyby někdo uměl sadu od INA za nějaký lepší koruny tak bych jí vzal :)

_________________
GIV ASV, LT28 ANJ


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 09.08.2010 13:06 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

29.09.2007

Příspěvky:

306

Bydliště:

jablonec nad nisou

Katana já sem dal všechny od INA a vydržely 2000km atlučou opět dej tam dražší nebo to budeš dělat 2x :(

_________________
Sharan tdi afn 81kw


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 09.08.2010 16:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.02.2008

Příspěvky:

393

Bydliště:

Chlumec nad Cidlinou

já myslel, že INA se používala v prvovýrobě ... nebo sem to tu aspoň někde čet ...

_________________
GIV ASV, LT28 ANJ


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 09.08.2010 16:48 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

13.02.2009

Příspěvky:

466

Bydliště:

Štúrovo, Slovensko

BrendlJiri píše:
Katana já sem dal všechny od INA a vydržely 2000km atlučou opět dej tam dražší nebo to budeš dělat 2x :(

No tak teraz som spozornel! Prečo nie INA? Teraz som ich menil. Origo sada INA. Keď nie INA tak potom akú značku? :?:

_________________
VW Sharan I, 1.9 TDI, AFN - náš Michel išiel do sveta... Seat Alhambra II, AUY, Aneška a už zase riešim čo som mal vyriešené :-)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 09.08.2010 17:15 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.02.2008

Příspěvky:

393

Bydliště:

Chlumec nad Cidlinou

ja kromě INA seženu už jedině AE, jinou značku nemám v nabídce :(

_________________
GIV ASV, LT28 ANJ


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 09.08.2010 18:43 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8053

Bydliště:

Small Town in North Moravia

Ruville, Swag,Febi,atd..ale nikdo z nich není výrobce všichni pouze překupují a v 99% případů je nabalená INA ve VŠECH..nicméně vyrábí se dvě varianty průměrů proto možná vydržely jen 2000km jestli už je třeba opotřebovaná hlava..myslím si že vždy se dá narazit na díl který je sice značkový ale prostě se v jedné sérii z miliónu nezadařilo..já koupil Swagy kde je balená INA na Golfa IV i teď na Alhu a v naprosté pohodě..kvalitní olej a není co řešit..


Přílohy:
Poznámka: ..
Bez názvu.jpg
Bez názvu.jpg (395.49 KiB) Zobrazeno 1129 krát

Poznámka: ...
Bez názvu1.jpg
Bez názvu1.jpg (144.34 KiB) Zobrazeno 1144 krát


_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 09.08.2010 19:24 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.02.2008

Příspěvky:

393

Bydliště:

Chlumec nad Cidlinou

olej používám OMV bixxol 10w-40 v passatu na něj mám najeto cca 60tis řek bych že OK :)

_________________
GIV ASV, LT28 ANJ


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 09.08.2010 19:33 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8053

Bydliště:

Small Town in North Moravia

já mám na budíku na své Alhambře 165tis..z Rakouska, ale nevěřim tomu,hydra taky klepkaly tak sem je vyměnil všechny a motor byl uvnitř naprosto čistý bez známek většího opotřebení,takže průplach 10w40 a nalití 5w40 Castrol TXT,ráno 2 vteřiny mírný cvrkot a pak šepot květin..na Golfu sem měl od počátku litou 5w40 TXT - pohodička ve 270 000 vyměněny hydra a šlape dál ,teď se prodal,měl 310 000....

_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 09.08.2010 20:30 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

03.02.2008

Příspěvky:

393

Bydliště:

Chlumec nad Cidlinou

no já mám na alhambře na budíku 205, ale skutečnost podle mě bude tak 405 .. :) mylim si že polosyntetika tomu motoru musí bohatě stačit :) plnou tam lejt nebudu abych si rozpuštěním karbonu nepřivodil nějakej větší průser.

_________________
GIV ASV, LT28 ANJ


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  ICQ   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 12.08.2010 10:08 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

07.10.2009

Příspěvky:

185

@katany - pomaly zahrivani oproti pasatu nebude problem termostatu - tohle auto se proste pomalu zahriva - mame v okruhu mnohem vic vody
spis zkoukni bufik jestli mas...

_________________
VW Sharan 1.9 TDI 85kW PD
Obrázek


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely
PříspěvekNapsal: 12.08.2010 12:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Přesně tak.

Závada termostatu se projevuje tak, že motor se ohřeje jen na cca 70°C a víc ani chlup. Pokud se autem zastaví a motor se na místě udržuje ve vyšších otáčkách, ohřeje se tak po třech minutách na 90°C, ale po rozjetí vozu se opět ochladí na 70°C.

Jestliže se motor pomaleji ohřívá, ale ohřeje se bez potíží na provozní teplotu (ručička teploměru kolmo), rozhodně to není termostatem. U SAGů je to normální - mají přes deset litrů chladicí kapaliny a než se takové množství ohřeje, trvá to dlouho. Bufík tomu dost pomáhá (proto jej máme), ale ten pracuje až při nízkých teplotách vzduchu. Samozřejmě jednoduchým způsobem lze bufík upravit tak, aby pracoval kdykoli, bez ohledu na okolní teplotu (tak to mám já), ale na toto téma tu máme několik příspěvků s názvem BUFÍK (pročti si je).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: GeorgeTDi, Google Adsense [Bot], Ziky_K1 a 20 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group