Stránka 1 z 2

MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 07.08.2010 21:18
od katany
mám čerstvě alhambru 81kW AFN po předchozím autě passatu B5 se stejným motorem, když jsem za studena nastartoval passata, tak cca 2-5 vteřiny poklepával a pak se krásně uklidnil (najeto cca půl mega) u mojí včera koupený alhabry je to trošku jinak, taky po startu chvilku klepe, ale nepřestane to tak pěkně jako u passata, ale jakoby jeden /možná víc/ hydroštel jakoby zůstane slyšitelnej a pak čím je to teplejší, tím víc tluče. takovej trochu zvuk jako starej šicí stroj. podle mě je to celkem najisto hydoštel. Chystám se je tedy vyměnit, případně nechat vyměnit. Zajímá mě jestli s tím má někdo zkušenosti... jde mi taky o to co všechno přitom rovnou udělat, nový hydroštely a těsnění pod víko je jasný, ale jestli se nevyplatí při jednom rozdělávání udělat ještě nejakou údržbu :) A jestli to zmáknu doma sám .. už jsem párkrát dělal hlavu na benzínovejch motorech (gufera na ventilech), ale naftě se nějak furt vyhejbám... nebo kdyby měl někdo nějaký fotky z podobný operace, byl bych vděčen.

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 07.08.2010 21:44
od patper
Katany - gratulace k novemu vozitku :wink:
A mam pro trebe neco uzitecneho ,kdyz tu budes neco hledat :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;
Ale i zde :arrow: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 08.08.2010 12:16
od Marek77
katany píše:mám čerstvě alhambru 81kW AFN po předchozím autě passatu B5 se stejným motorem, když jsem za studena nastartoval passata, tak cca 2-5 vteřiny poklepával a pak se krásně uklidnil (najeto cca půl mega) u mojí včera koupený alhabry je to trošku jinak, taky po startu chvilku klepe, ale nepřestane to tak pěkně jako u passata, ale jakoby jeden /možná víc/ hydroštel jakoby zůstane slyšitelnej a pak čím je to teplejší, tím víc tluče. takovej trochu zvuk jako starej šicí stroj. podle mě je to celkem najisto hydoštel. Chystám se je tedy vyměnit, případně nechat vyměnit. Zajímá mě jestli s tím má někdo zkušenosti... jde mi taky o to co všechno přitom rovnou udělat, nový hydroštely a těsnění pod víko je jasný, ale jestli se nevyplatí při jednom rozdělávání udělat ještě nejakou údržbu :) A jestli to zmáknu doma sám .. už jsem párkrát dělal hlavu na benzínovejch motorech (gufera na ventilech), ale naftě se nějak furt vyhejbám... nebo kdyby měl někdo nějaký fotky z podobný operace, byl bych vděčen.
Nemusí se měnit všechna zdvihátka, stačí jen to vadné. Stojí do dvou set korun. Výměna je celkem snadná, ale musíš rozházet rozvody. A vzhledem k tomu, že SAG mají debilně vymyšlené vrchní kryty rozvodů, trvá to přes dvě hodiny.

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 08.08.2010 16:45
od katany
když to budu mit dole tak udělám určitě všechny ... mám sadu INA za nějakých 1300,-, což není moc :) při jednom vyměnim termostat, protože se to dost pomalu ohřejvá v porovnání s passatem a zkouknou se rozvody :) mají mít dle předchozího majitele cca 60tis., tak se možná zrovna vymění ať je klid, jinak se zdá, že jsou chytil dobře udržovaný kousek, brzdy jsou nové komplet, před 10tis. nová komplet spojka a před 3 tis. repase turba přímo v Seatu ... ke všemu jsou doklady :)

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 08.08.2010 16:50
od katany
tak bohužel INA sada není skladem a jednotlivě vycházejí draho, tak to asi nahradím zdvihátky AE, to mám jeden kus za necelých 170Kč ... nebo kdyby někdo uměl sadu od INA za nějaký lepší koruny tak bych jí vzal :)

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 09.08.2010 13:06
od BrendlJiri
Katana já sem dal všechny od INA a vydržely 2000km atlučou opět dej tam dražší nebo to budeš dělat 2x :(

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 09.08.2010 16:27
od katany
já myslel, že INA se používala v prvovýrobě ... nebo sem to tu aspoň někde čet ...

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 09.08.2010 16:48
od hiero
BrendlJiri píše:Katana já sem dal všechny od INA a vydržely 2000km atlučou opět dej tam dražší nebo to budeš dělat 2x :(
No tak teraz som spozornel! Prečo nie INA? Teraz som ich menil. Origo sada INA. Keď nie INA tak potom akú značku? :?:

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 09.08.2010 17:15
od katany
ja kromě INA seženu už jedině AE, jinou značku nemám v nabídce :(

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 09.08.2010 18:43
od 11mAjA11
Ruville, Swag,Febi,atd..ale nikdo z nich není výrobce všichni pouze překupují a v 99% případů je nabalená INA ve VŠECH..nicméně vyrábí se dvě varianty průměrů proto možná vydržely jen 2000km jestli už je třeba opotřebovaná hlava..myslím si že vždy se dá narazit na díl který je sice značkový ale prostě se v jedné sérii z miliónu nezadařilo..já koupil Swagy kde je balená INA na Golfa IV i teď na Alhu a v naprosté pohodě..kvalitní olej a není co řešit..

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 09.08.2010 19:24
od katany
olej používám OMV bixxol 10w-40 v passatu na něj mám najeto cca 60tis řek bych že OK :)

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 09.08.2010 19:33
od 11mAjA11
já mám na budíku na své Alhambře 165tis..z Rakouska, ale nevěřim tomu,hydra taky klepkaly tak sem je vyměnil všechny a motor byl uvnitř naprosto čistý bez známek většího opotřebení,takže průplach 10w40 a nalití 5w40 Castrol TXT,ráno 2 vteřiny mírný cvrkot a pak šepot květin..na Golfu sem měl od počátku litou 5w40 TXT - pohodička ve 270 000 vyměněny hydra a šlape dál ,teď se prodal,měl 310 000....

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 09.08.2010 20:30
od katany
no já mám na alhambře na budíku 205, ale skutečnost podle mě bude tak 405 .. :) mylim si že polosyntetika tomu motoru musí bohatě stačit :) plnou tam lejt nebudu abych si rozpuštěním karbonu nepřivodil nějakej větší průser.

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 12.08.2010 10:08
od rezna
@katany - pomaly zahrivani oproti pasatu nebude problem termostatu - tohle auto se proste pomalu zahriva - mame v okruhu mnohem vic vody
spis zkoukni bufik jestli mas...

Re: MOTOR : AFN 81kW a hydroštely

Napsal: 12.08.2010 12:29
od Marek77
Přesně tak.

Závada termostatu se projevuje tak, že motor se ohřeje jen na cca 70°C a víc ani chlup. Pokud se autem zastaví a motor se na místě udržuje ve vyšších otáčkách, ohřeje se tak po třech minutách na 90°C, ale po rozjetí vozu se opět ochladí na 70°C.

Jestliže se motor pomaleji ohřívá, ale ohřeje se bez potíží na provozní teplotu (ručička teploměru kolmo), rozhodně to není termostatem. U SAGů je to normální - mají přes deset litrů chladicí kapaliny a než se takové množství ohřeje, trvá to dlouho. Bufík tomu dost pomáhá (proto jej máme), ale ten pracuje až při nízkých teplotách vzduchu. Samozřejmě jednoduchým způsobem lze bufík upravit tak, aby pracoval kdykoli, bez ohledu na okolní teplotu (tak to mám já), ale na toto téma tu máme několik příspěvků s názvem BUFÍK (pročti si je).