OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
mno dělej jak myslíš,ale mám za to,že každý SAG má tonovaná skla už z výroby,takže použití fólií na předek není dovoleno ani u nás
Jinak kartičky a nálepky s Atestem jsou k ničemu.Dřív jsem měl Formana a fólie jsem lepil s kámošem na celý auto a na předek jsem dal dost světlou fólii a nalepil si tam Atest a stejnak mi na STK řekl,že mi tu nálepku s kartičkou vytiskne napočkání .
Já dával fólie v únoru a ptal jsem se jestli lepí i na předek,tak říkal že jo,že to je ale zakázaný.Sám mi říkal,že si stejnak lidi nalepí Atest i na předek a do kartičky dopíšou propustnost.
Jinak kartičky a nálepky s Atestem jsou k ničemu.Dřív jsem měl Formana a fólie jsem lepil s kámošem na celý auto a na předek jsem dal dost světlou fólii a nalepil si tam Atest a stejnak mi na STK řekl,že mi tu nálepku s kartičkou vytiskne napočkání .
Já dával fólie v únoru a ptal jsem se jestli lepí i na předek,tak říkal že jo,že to je ale zakázaný.Sám mi říkal,že si stejnak lidi nalepí Atest i na předek a do kartičky dopíšou propustnost.
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Na netu jsou o tomhle rozporuplne informace (75% na celni, 70% na predni bocni), tak jsem zavolal znamemu sefovi STK a ten mi potvrdil to co pises - tzn., ze STK maji interni predpis, ze kdyz jsou z vyroby tonovana skla, tak na prednich bocnich oknech uz folie byt nesmi, maji to brat tak, ze tonovani z vyroby je maximalni mozne a tudiz zadne dalsi ztmaveni neni povoleno. Neresim ted vubec, jestli bych presto STK prosel , chci to proste mit v poradku.
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
jj,dřív jsem tohle taky neřešil,STK není problém obejít,to se to jezdilo s černou rakví.Nic jsem neřešil a naštěstí mi to procházelo,ale dneska už to vidím jinak,provoz je už dost šílenej a není problém aby se stala i malá nehoda a pak ty opletačky s pojišťovnou,že za to můžu já,protože jsem přes fólie dostatečně neviděl a kvůli neschválené velikosti kol,jsem neukočíroval auto a bla bla...
Je krize a pojišťovny se taky už chytaj každý prkotiny
Je krize a pojišťovny se taky už chytaj každý prkotiny
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
ifos.cz píše:Take jsem se konecne rozhodl pro ofolivani oken Chci to mit v souladu se zakonem, takze vepredu je jasna 70% propustnost a pak bych chtel druhou radu oken tmavsi a posledni (vyklapeci) spolu se zadnim oknem nejtmavsi. Proste takove odstupnovani. Predstavoval bych si neco jako zde (bohuzel bez fota) popisoval o dve stranky zpet trepifajxl, akorad ze ja chci i to zakonem povolene zatmaveni dopredu ...
Jaka procenta propustnosti bych asi tak mel zvolit aby to nevypadalo uplne blbe a pritom to plnilo ucel?
Folie BRUXAFOL zadnívrata a výklopky nejtmavší prostřední o něco tmavší přední boční nic. Nevím jestli je to na tý fotce dobře vidět ten rozdíl
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Diky za fotku Takhle nejak si to predstavuju i u sebe. Jake tam mas procenta? A jak moc to ochladilo interier?
BTW Jakto ze te nevidim na seznamu na sraz do Jinolic, kdyz to mas za rohem?
BTW Jakto ze te nevidim na seznamu na sraz do Jinolic, kdyz to mas za rohem?
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
-
- Jezdec
- Příspěvky: 399
- Registrován: 18.11.2009 22:14
- Bydliště: Praha
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Možná se zeptám blbě...
Má někdo folie na předních bočních sklech dveří + trojúhelníků odstín "Sun set" (zelenej brčál jako je origo odstín komplet celého zadku) s nějakým certifikátem a správným kulatým razítkem k tomu?
Folie "Sun set" existují,jdu asi do nich. Ale jestliže by bylo možné to mít s nějakým atestem tak je to rozhodně vítáno.
Má někdo folie na předních bočních sklech dveří + trojúhelníků odstín "Sun set" (zelenej brčál jako je origo odstín komplet celého zadku) s nějakým certifikátem a správným kulatým razítkem k tomu?
Folie "Sun set" existují,jdu asi do nich. Ale jestliže by bylo možné to mít s nějakým atestem tak je to rozhodně vítáno.
VW Sharan TDI : "Dospělé auto pro dospělého člověka".
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.youtube.com/watch?v=CkJzc2D2 ... re=related" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Stanovisko MD k zatemňování skel vozidel
Vzhledem k tomu, že se objevují v provozu ve zvýšené míře vozidla, která mají provedeny nepřípustné úpravy zasklení ztemněním předních bočních skel a čelních skel, nebo jsou na těchto sklech používány neschválené reklamní a obdobné nálepky vydává odbor schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy (dále jen „ministerstvo“) toto stanovisko:
Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %.
Dodržování výše uvedených technických požadavků je zajištěno při schvalování technické způsobilosti úprav ministerstvem za pomoci pověřených zkušeben a na mezinárodní úrovni homologací skel podle předpisu EHK č. 43. Ztemnění skel je provedeno buď výrobci vozidel již v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (kromě čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné).
Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti.
Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech nálepkou, kde vedle informacích o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx.
Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému. Naopak, ztemnění, kdy řidič není ve vozidle vůbec vidět, odpovídá propustnosti 15 až 20 % a je nad jakoukoliv pochybnost (tj. není nutno provádět optická měření), že takové zatemnění neodpovídá příslušným předpisům. Minimální propustnost je stanovena jako celková. Z toho jednoznačně plyne, že je nepřípustné použít ztemňovací fólie i s vyhovující propustností na zasklení, kde již bylo provedeno ztemnění jinou technologií.
Základní závady vozidel ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích jsou uvedeny v ustanovení § 36 odst. 3 b) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách povozu vozidel na pozemních komunikacích (dále vyhláška č 341/2002 Sb.), podle kterého je „ztemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo ztemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %“ hodnoceno jako závada, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být , s výjimkou nouzového dojetí užito v provozu na pozemních komunikacích. Policie ČR při silničních kontrolách vozidel postupuje podle tohoto ustanovení.
Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při pravidelné technické prohlídce v STK musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která musí být ve stanovené lhůtě odstraněna.
Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.
Podmínky zde uvedené jsou obdobně aplikovány ostatními státy a v případě jejich nedodržení při cestách vozidel do zahraničí lze očekávat uplatňování sankcí místními kontrolními orgány.
V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje:
Typ a výrobní číslo vozidla (VIN, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.
Vzhledem k tomu, že se objevují v provozu ve zvýšené míře vozidla, která mají provedeny nepřípustné úpravy zasklení ztemněním předních bočních skel a čelních skel, nebo jsou na těchto sklech používány neschválené reklamní a obdobné nálepky vydává odbor schvalování vozidel a předpisů Ministerstva dopravy (dále jen „ministerstvo“) toto stanovisko:
Všechny úpravy a opravy zasklení vozidel, které mají za následek snížení světelné propustnosti zasklení, je možné provádět pouze za dodržení podmínek daných předpisem EHK č. 43, resp. směrnicí 92/22/EHS a musí podle nich být schváleny. Podle těchto technických předpisů nesmí být celková propustnost světla čelního skla nižší než 75 % a celková propustnost světla předních bočních skel nižší než 70 %.
Dodržování výše uvedených technických požadavků je zajištěno při schvalování technické způsobilosti úprav ministerstvem za pomoci pověřených zkušeben a na mezinárodní úrovni homologací skel podle předpisu EHK č. 43. Ztemnění skel je provedeno buď výrobci vozidel již v prvovýrobě, nebo pak v provozu dodatečnou úpravou (kromě čelního skla, u kterého jsou jakékoliv dodatečné úpravy nepřípustné).
Tyto požadavky byly stanoveny s ohledem na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Jestliže v důsledku zatemnění skel řidiči druhých vozidel a chodci nemohou rozpoznat řidiče a ztrácí tak možnost reagovat na jeho chování, je jasně porušeno jedno ze základních pravidel bezpečného provozu, tj. že řidič musí co nejlépe vidět a být viděn. Snižuje se i možnost rozpoznávat a reagovat na dopravní situaci za snížené viditelnosti.
Dodatečné úpravy provedené v souladu se schválením ministerstva musí pak být označeny na jednotlivých sklech nálepkou, kde vedle informacích o výrobku je i schvalovací značka ATEST 8SD xxxx.
Protože však bylo zjištěno zneužití a nesprávné použití schvalovací značky, je vždy nutná i kontrola technických parametrů skutečného provedení úpravy zasklení. Pro srovnání uvádíme, že při ztemňování v prvovýrobě např. u vozidel tovární značky ŠKODA je využito maximální povolené hranice, toto limitní zatemnění se blíží při běžném pohledu sklu čirému. Naopak, ztemnění, kdy řidič není ve vozidle vůbec vidět, odpovídá propustnosti 15 až 20 % a je nad jakoukoliv pochybnost (tj. není nutno provádět optická měření), že takové zatemnění neodpovídá příslušným předpisům. Minimální propustnost je stanovena jako celková. Z toho jednoznačně plyne, že je nepřípustné použít ztemňovací fólie i s vyhovující propustností na zasklení, kde již bylo provedeno ztemnění jinou technologií.
Základní závady vozidel ohrožující bezpečnost provozu na pozemních komunikacích jsou uvedeny v ustanovení § 36 odst. 3 b) vyhlášky MDS č. 341/2002 Sb. o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách povozu vozidel na pozemních komunikacích (dále vyhláška č 341/2002 Sb.), podle kterého je „ztemnění čelního skla na propustnost zjevně nižší než 75 % nebo ztemnění předního bočního skla na propustnost zjevně nižší než 70 %“ hodnoceno jako závada, která ohrožuje bezpečnost provozu na pozemních komunikacích a vozidlo nesmí být , s výjimkou nouzového dojetí užito v provozu na pozemních komunikacích. Policie ČR při silničních kontrolách vozidel postupuje podle tohoto ustanovení.
Obdobně se postupuje podle vyhlášky MDS č. 302/2001 Sb. o technických prohlídkách a měření emisí vozidel, kdy při pravidelné technické prohlídce v STK musí být nesprávné ztemnění skel hodnoceno jako vážná závada - typ B, která musí být ve stanovené lhůtě odstraněna.
Dále bylo zjištěno také používání bezpečnostních čirých fólií na čelních sklech. Tato úprava, jako i jakákoliv jiná dodatečná úprava čelního skla, je nepřípustná. Množí se i používání reklamních a podobných nálepek na sklech; pokud tyto nálepky nejsou schváleny ministerstvem, je nepřípustné je používat mimo případy uvedené v § 34 odst. 3 vyhlášky č. 341/2002 Sb. Zrcadlové fólie nesmí být také použity na čelním a na předních bočních sklech vozidel. V ostatních oknech mohou být použity pouze zrcadlové fólie schváleného typu, které mají v obou směrech částečnou propustnost a jejich odrazová schopnost není zaměnitelná se světelnými zařízeními vozidel – odrazkami nebo jinými znaky používanými ve vyhlášce MDS č. 30/2001.
Podmínky zde uvedené jsou obdobně aplikovány ostatními státy a v případě jejich nedodržení při cestách vozidel do zahraničí lze očekávat uplatňování sankcí místními kontrolními orgány.
V rámci nově zahajovaných správních řízení ministerstvo dopravy zpřísňuje podmínky při schvalování technické způsobilosti pro organizace, které mají schválenou technickou způsobilost pro provádění úprav světelné propustnosti zasklení vozidel. Jde zejména o zpřísnění povinností označování provedených úprav. Držitelé Osvědčení o schválení nebo jejich pověřená montážní pracoviště mají povinnost upravené zasklení označit štítkem se schvalovací značkou (ATEST 8 SD xxxx) s číslem svého schválení, způsob úpravy a minimální celkovou propustností. Dále jsou povinni dodat majiteli vozidla dokument (Certifikát, osvědčení či typový list) ve kterém jsou uvedeny tyto údaje:
Typ a výrobní číslo vozidla (VIN, č. karosérie), číslo schválení MD, způsob úpravy, minimální celkovou propustnost, vyznačení míst provedených úprav, datum provedení úpravy skel a podpis oprávněné osoby s razítkem montážního pracoviště.
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Z cehoz mi plyne, ze na z vyroby zatmavenych prednich bocnich sklech (natoz na celnim) nesmi byt zadna zatmavovaci folie, na cirych prednich bocnich sklech muze byt folie s propustnosti 70% s atestem a certifikatem a na zadnich sklech z vyroby zatmavenych i cirych muzou byt jakekoli folie i bez vyznaceneho atestu. Rozumim tomu dobre?
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
-
- Jezdec
- Příspěvky: 274
- Registrován: 30.09.2009 23:07
- Bydliště: " HRADUBICE " konec D11
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
vše chápeš správně,ale atest by jsi měl mít i na zadní skla (ikdyž ho asi nikdo chtít nebude) jde o to,že ta fólie musí být schválená a ne nějaká sra... (teoreticky je taková fólie nebezpečná-může špatně odrážet světlo,mění barvu,atd)
Ještě jsem kdesi četl o "barevných" modrých folií,ty jsou údajně zakázané v Rakousku i v jiných zemích-mám za to,že na barevné ani homologace není,ale nejsem si jistý
Ještě jsem kdesi četl o "barevných" modrých folií,ty jsou údajně zakázané v Rakousku i v jiných zemích-mám za to,že na barevné ani homologace není,ale nejsem si jistý
- KaYMan
- Řidič
- Příspěvky: 168
- Registrován: 28.09.2008 23:23
- Bydliště: Pardubice
- Kontaktovat uživatele:
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Něco na tom bude, nechal jsem si děla Bruxafoly a koukal jsem že atest mi nalepili jen na zadní sklo...
Předek mám bez folií.
Předek mám bez folií.
Ford Galaxy I 2.0 DOHC NSE Ghia 85 kW r.v. 1996 - R.I.P.
Ford Focus II 1.6 r.v. 2010
Ford Focus II 1.6 r.v. 2010
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Ja mam taky Bruxafoly a taky jen vzadu a kdyz jsem se ptal na atest, bylo mi receno, ze vzadu byt nemusi ...
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
-
- Nový člen
- Příspěvky: 6
- Registrován: 03.12.2009 11:35
folie na oknech
FANTOMASS zdravim chci se zeptat kdyz budu mit na dverich u ridice a spolujezdce folie s atestem tak na technicky nebudou delat zadne problemy??????????
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Jak plyne z vyse zverejneneho dokumentu MD (a mam to potvrzene od meho znameho sefa jedne STK), tak pokud mas uz z vyroby tonovana skla, tak na nem uz zadne (i kdyby sebemene) tonovane folie mit nesmis a pokud ti na to nekdo da atest, muze mit sam problemy.
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5722
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Podle toho, co se tu píše, by na předních oknech nesměla být ani bezpečnostní fólie. Ta je sice skoro čirá, ale přece jen je to fólie a nějaký "útlum" mít bude. S tou je to jak?
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: OKNA, FÓLIE: jaké máte zkušenosti? doporučte
Podle mych informaci zcela cirou u nas v CR na bocni skla u ridice a spolujezdce pouzit lze (nesmi byt jen na celnim skle), ale nemci je pry nemaji radi. Podle jakesi mezistatni dohody se sice v Nemecku v tomhle smeru muzeme ridit nasimi predpisy, ale kdo z nas se bude hadat nebo dokonce soudit s nemeckymi policajty? Na druhou stranu - u zcela cire folie by se na to museli vylozene zamerit ... ale to fakt nevim, s timhle osobni zkusenost nemam.
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________