KOUPĚ SHARANA: jak vybírat, na co dat pozor pri Sharanovi
-
- Jezdec
- Příspěvky: 245
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: BA Slovakia
KOUPĚ SHARANA: jak vybírat, na co dat pozor pri Sharanovi
kamos sa chysta kupit starsi VW sharan s dieselovym motorom. Na co si dat pozor pri tomto aute? aky motor odporucate a popripade aj rok vyroby? Poprosim vase komenty so vsetkym co by mohlo pomoct! Dik!
-
- Závodník
- Příspěvky: 683
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Děčín
- Kontaktovat uživatele:
- neverhood
- Řidič
- Příspěvky: 131
- Registrován: 24.02.2006 21:02
je to samozrejme otazka penazi,ale odporucam uz rok 2002 a novsi ak sa da.
je to model II a od roku 2002 su tam uz aj vacsie brzdove kotuce (kolesa min. 16")
Motor tiez odporucam 1.9 TDI PD, a moze byt aj 112 kW
Niekedy je viac kilometrov lepsie ako vek. Taky potom najskor jazdil vela dlhe trasy v DE po dialniciach. A samozrejme pozriet v akom stave je opotrebenie interieru a ci nebol burany. Ale to asi ani nemusim spominat ze ano
je to model II a od roku 2002 su tam uz aj vacsie brzdove kotuce (kolesa min. 16")
Motor tiez odporucam 1.9 TDI PD, a moze byt aj 112 kW
Niekedy je viac kilometrov lepsie ako vek. Taky potom najskor jazdil vela dlhe trasy v DE po dialniciach. A samozrejme pozriet v akom stave je opotrebenie interieru a ci nebol burany. Ale to asi ani nemusim spominat ze ano
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
na co pozor
no, z mojich skusenosti, tycky (resp capiky na nich) stabilizatora naprav, gulove capy hlavne pri sirsich gumach, bufik - odskusat funkcnost, napichnut na VAG ak je niekde k dispozicii, moze vela ukazat.
- Kalak
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
myslíš že více KM je lepší než věk...??? Já si myslím opak... Záleží samo hodně na tom kdo a jak s autem jezdil.. Jinak vůbec nechápu jak někdo může chtít za Sharana z r. 99 najeto tak kolem 100 tis. neuvěřitelných 11.000 Eur!!!!!!!!!! a někdy i o chlup více...???? Za ty peníze to je snad neprodejný nééé..??? V testech ojetých Sharanů, které jsem nedávno objevil na nettu jednoznačně doporučují silnější verze motorů tedy 96 Kw. Kdyby se mi nějaká pěkná namanula za rozumný peníz tak neváhám. Je s podivem, že rozdíl v ceně určuje i barva vozu. Dost ted sleduju jak se hýbe Německý trh sa Sharanama.. Nejvíce je bílých a pak hned stříbrných. Nejméně pak asi černých. A mezi nejdražší color patří antrcait modrá!!!! Tolik jen moje postřehy za poslední měsíce. Tak se zatím mějte...
- Kalak
- Nový člen
- Příspěvky: 27
- Registrován: 24.02.2006 21:02
FOR AbelJ.
Jinak ještě můžeš mi prosím jednou větou vysvětlit co je to VAG ? ? ? ? Chystám se taky ke koupy Sharana a rád bych se přiučil na co si dát případně při jeho kopupy majzla...Díky..
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: FOR AbelJ.
VAG - Diagnosticke nastroje na el. diagnotsiku aut. V sharanovi moze byt asi 15 roznych riadiacich jednotiek ak kazda sa diagnostikuje cez VAG. Napr ak riadiaca jendotka motora zisti nejaku zavadu na cidle alebo akcnom clene ulozi ju do pamati zavad a s vagom ju nacistas. Mozes aj menit rozne nastavenia napr pristrojovej dosky. VAG budes potrebovat aj napr. pri domontazi a aktivacii tempomatu. Co potrbujes:Kalak píše:Jinak ještě můžeš mi prosím jednou větou vysvětlit co je to VAG ? ? ? ? Chystám se taky ke koupy Sharana a rád bych se přiučil na co si dát případně při jeho kopupy majzla...Díky..
- nejaky notebook s MS windows
- OBD kábel bud KL alebo KKL (KKL pre niektore audy)
- program najoblubenejsi a asi najlepsi je VAG COM.
Pozri sa sem http://www.hackersrussia.ru/Cells/OBD2/" target="_blank
(na sharana ti staci IHR ihr_304 je CZ mas tam aj navod)
dalej VIS http://www.vw-club.cz/modules.php?name= ... tit&lid=43" target="_blank
(VIS - VAG Info system - Prirucka s postupmi pre VAG)
dalej http://www.auto-diagnostika.com/" target="_blank
(dobre stranky o autodiagnostike)
Kabel som na Slovensku kupoval cez http://www.bestgsm.sk" target="_blank sekcia autokable a mas na vyber podla notebooku. Dnes sa uz notebooky s seriovym portom moc nerobia preto by som ti doporucil USB veriu a tu som zohnal prave tu.
OBD2 KKL Auto Diagnostik kábel - USB - podporuje aj specialitky niektorych audi.
OBD2 KL Auto Diagnostik kábel - USB - na sharana staci
To by bolo na zaciatok vsetko.
Ak chces mat moznost svojho sharana svojpomocne diagnostikovat a opravovat tieto nastroje su doborou pomockou. Ak uz nejaky notebook mas tak ta to bude stat len ten kabel. Verim ze sa musi dat zohnat aj niekde v Cechach.
Ak by si chcel dalsie info staci napisat.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Kabel ma vysiel nieco cez 2000 sk, je to investicaia oproti cene auta minimalna a oplati sa.Anonymous píše:Díky za odkazy fakt moc zajímavé věcičky. Noták mám takže by to bylo jen na tom kabelu. Na kolik asi tak přijde...??? A jaké druhy závad se tím dají nepř. dyagnostikovat..??? Neexistuje nějakej trik na zjištění skutečného stavu Km, když to někdo stočí před prodejem..?? Mám ted možnost koupě dost dobré car Sharan 10/02 v plné výbavě, dřevěný interiér, 96 Kw!!!! Něco přes 100 tis. najeto. Bohužel je to na okamžitou koupi a nemůžu to tak rychle sladit, nebot žiju ted v zahraničí a car sháním na netu. Takže nevím zda to vyjde. Každopádne to nechci v žádném případě uspěchat. A jakého miláčka máš TY ...????
Zoznam riadiacich jednotiek nadiagnostiku: (zavisi od vybavy)
- motor
- automaticka prevodouka
- ABS/ESP
- Radio (original)
- centralna elektronika
- Navigacia
- pristrojova doska
- imobilizer
- doplnkove kurneie
- klimatizacia
- Xenonove svetlomety
- CAN > K gateway
- multifunkcny volant
pripadne dalsie jednotky.
VAG COM umoznuje pri kazdej jednotke:
- citanie a mazanie pamete zavad
- kontrola meranych signalov jednotlivich cidiel alebo blokovo s moznosotu vykreslenia grafu.
- prisposobenie nastavench parametrov r.j (napr nastavenie dalsieho servisneho intervalu, kalibracia palivomera, jazyk na maxidote ...)
- zmena kodovania (najcastejsie informuje RJ o pritomnosti niektorych prvkov vybavy)
- login - specialne funkcie (praca s imobilizerom, aktivacia tempomatu)
- test akcnych clenov (test roznych ventilov, klapiek, relatok vyvolavanych pre overenie ich funkcnosti).
Ohladom pretacania tachometrov takato diagnosticka vybava to neumoznuje len s vinimkou novej pristrojovej dosky mozes zadat (pri vymene pristrojovej dosky) kilometre zo starej aby ti to zas nepocitalo od nuly. Toto ti nova prstrojovka dovoli len ak sama nema nabehanych viac ako 100 km. Potom uz nie. Je vsak moznost zasahovat do flash pamate pristrojovej dosky a menit jej software vratane pocitadla km ale na to treba ine vybavenie (napr. tacho pro). Ak toto niekto spravi nie je mi znamy sposob ako by si na to vedel prist (asi ani nie je).
Ja mam ALHAMBRU 1,9 85 KW Signo