Sjednocujeme fanoušky VW od roku 1996. Přijeď oslavit dvacetiny klubu na celorepublikový sraz.

20 LET Klubu


Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 411 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 16.01.2015 20:53 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.10.2012

Příspěvky:

528

Bydliště:

Bílina

jako kdybych mohl za to, že ostatním okno netopí.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 17.01.2015 10:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

19.07.2012

Příspěvky:

214

Bydliště:

Chodsko

To pouštíte předek i zadek najednou? To když dělám tak mi neroztaje ani jedno, protože to altik na volnobeh rozumne neukrmi...

_________________
Sharan I, model 2000 se sportpacketem v plné výbavě, motor 1,8T AJH, cca 175 koní, LPG Magic 3, pružiny FKS -35mm.

http://www.AutomobilovySlalom.cz , levné závody pro každého.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 17.01.2015 11:40 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2368

Bydliště:

Green town at Prague

the.max píše:
jako kdybych mohl za to, že ostatním okno netopí.

Takže podle tohoto to netopí dalším pár lidem co vím... Dosud jsem si myslel, že kdyby netopilo, tak to nerozmrzne vůbec,ale člověk se učí celý život...

vhml - ne, nastartuji auto, pustím předek, škrábu zbytek oken a až když se rozjedu tak zapínám zadek, někdy vůbec, protože ho oškrábu...

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 17.01.2015 23:19 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

06.10.2011

Příspěvky:

525

Bydliště:

Ústí nad Orlicí

Já vám nevím, ale měl jsem Sharana I a teď mám Galaxy II a v pohodě zapínám přední i zadní okno najednou i na volnoběh a bezproblémů to rozehřeje námrazu. Proto tam je 120A silnej altík. Ale díky bufíku to řešit stejně nemusím :-)

_________________
diagnostika, opravy a montáž nezávislých topení eberspacher 739 464 005
opravy řídících jednotek eberspacher D3WZ D4WS D5WZ D5WS včetně variant C

Pojišťovací a finanční poradce

_________________
Ford Galaxy GHIA 2004 PD 96kw full výbava v kuži


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 18.01.2015 21:54 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.10.2012

Příspěvky:

528

Bydliště:

Bílina

Aha, tak na AYL mám 150A, mohlo by to mít vliv.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 03.02.2015 20:18 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

23.01.2010

Příspěvky:

5

otevřu znova téma. Okno mám vyhřívaný, spínaní dle teploty i tlacitkem chodí, na voltmetru se po zapnutí trochu víc odběru projeví,ale okno nic. Pojistky jsem snad prosel jak u mot.tak uvnitr. Kde mám hledat pripojení okna?? Měl jsem oddělany oba dekly u trojuhelnikovych okynek a nic tam není. Dík za radu - Alhambra 2003.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 03.02.2015 20:33 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.10.2012

Příspěvky:

528

Bydliště:

Bílina

přívody bych hledal nahoře pod stropnicí za sluneční clonou u řidiče a splujezdce ale dole nevim kde jsou spodní přívody. Okno je rozdělené na dvě poloviny. Přívod je rudým vodičem s průřezem 2.5mm, druhá strana skla je pak ukostřená. A jestli je přívod od spoda nebo od shora taky nevím, ale na stanách jako u zandího to rozhodně není.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 03.02.2015 21:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.01.2009

Příspěvky:

145

Bydliště:

Klášterec nad Ohří

Pokud si dobře vzpomínám, tak kostra je nahoře uprostřed nad zrcátkem a plus je dole v rozích, možná jsou ty konektory schovaný pod palubkou.

_________________
FORD GALAXY 1,9 TDI PD 96 kW 2005 ŠEDIVÁK
Obrázek


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 04.02.2015 19:29 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

Spodní přívody jsou cca 20 cm od spodních rohů skla. Teď mi měnili okno, tak vím. Jsou ploché (tedy aspoň u mě).

Jinak dovolím si něco svých poznatků o vyhřívaném předním skle. Používám to velmi často, nyní co parkuju venku, prakticky denně několikrát. Rozhodně nesouhlasím s tím, že přední sklo rozmrzá déle, než sklo zadní. Jakmile zapnu výhřev čelního skla, je námraza dole doslova za pár vteřin, mizí před očima. Je to proto, že vzdálenosti mezi jednotlivými vlákny výhřevu jsou velmi malé, asi 3 mm, a topí to jak blbý. Odběr je kolem 25-30 Ampér. U zadního skla jednoduše trvá déle, než námraza zmizí, a sice proto, že vlákna topného vedení jsou od sebe minimálně desetinásobně dále, než vpředu. Než se "potkají", musí to trvat déle.

Já ani neškrabu. Prostě nastartuju, zapnu výhřev čelního skla a než vyjedu od domu, vidím čelním sklem naprosto v pohodě - stačí jednou setřít stěrači.

Pokud někdo dodělává vyhřívané čelní sklo na vůz, který to neměl, musí dát minimálně o třídu silnější alternátor. Tedy měl-li 90A, musí aspoň na 120A. Měl-li 120A, musí na 150A. Matematika je v takové chvíli nekompromisní. Představte si jednoduchou modelovou situaci: Ráno minus deset. Žhavení dlouho, start ztuhlého motoru, za chodu na volnoběh dožhavení. V tuto chvíli alternátor tlačí minimálně 60 Ampér, spíš více (podle kondice a stáří akumulátoru). Do toho rozsvítíte světla (skoro 15A), někdo zapne výhřev zadního skla (+ zrcátek, na to nezapomínejte!), výhřev sedadel, rádio, ventilátor topení atd. A máte okamžik, kdy vám 90 Ampér z původního alternátoru ani nestačí. Navíc těch 90 Ampér je alternátor schopen dávat až při otáčkách 5000+, což odpovídá minimálně asi 1500 otáčkám motoru. Ve volnoběhu je to asi tak 60% této hodnoty, víc ani omylem. No a do toho sepnete čelní sklo, což hodí dalších 30 Ampér navíc - a je hotovo. Systém naštěstí umí reagovat na nedostatek proudu odpojením některých méně potřebných aktivovaných spotřebičů a zvýšením volnoběžných otáček motoru, ale ani to nemusí stačit.
Prostě pokud v autě z prvovýroby vyhřívané čelní sklo není, elektroinstalace (ve smyslu výkonu primárního zdroje) s tím nepočítá.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 04.02.2015 21:50 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.10.2012

Příspěvky:

528

Bydliště:

Bílina

Parádně napsaný!

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 04.02.2015 22:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3804

Tak já vycházím z toho, že pokud vyhřívání čelního skla má odběr 25-30 Ampér, pak o stejný proud (minimálně) musím nahoru s altíkem.

Mně se v minulosti několikrát stalo (dlužno říci, že to bylo v období, kdy jsem měl poměrně mizernou baterku), že když jsem měl velký odběr proudu a altík nestíhal zásobit, motor si zvýšil volnoběžné otáčky asi na 1100 rpm. Pokud je baterka stará a nedrží, po startu do ní teče z alternátoru dost vysoký proud. Tím zbývá o to méně na zásobení palubní sítě. A aby altík v tu dobu byl schopen dát víc proudu, musí se mu zvýšit otáčky. Tak si je motor zvýšil. Automaticky to udělá pokaždé, když je málo proudu. Pokud třeba budu stát u garáže, zapnu najednou všechny ventilátory, veškeré osvětlení a výhřev obou skel, okamžitě mi vyskočí otáčky motoru z 840 na 1100 rpm.
A taky se mi párkrát stalo, že jsem zapnul výhřev zadního skla a poté předního skla a v okamžiku, kdy jsem aktivoval to čelní sklo, se mi to zadní vypnulo. Zapnulo se automaticky poté, co se vypnulo přední sklo. Prostě systém měl málo proudu, tak vyhodnotil priority a odstavil méně potřebný obvod. Zadním sklem vidět netřeba, zatímco čelním třeba. Takže zadní sklo budeme rozmrazovat až poté, co rozmrazíme čelní, pane řidiči ;-). Stejným způsobem mi to odstavuje třeba vyhřívání sedadel.

Není to špatné řešení.


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 04.02.2015 23:11 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

06.10.2011

Příspěvky:

525

Bydliště:

Ústí nad Orlicí

tak to slyším poprvé že by se odstavovalo vyhřejvání sedaček a nebo vypínalo zadní sklo. Nedělal mě to ani jeden sharan I a ani teď Galaxy II

_________________
diagnostika, opravy a montáž nezávislých topení eberspacher 739 464 005
opravy řídících jednotek eberspacher D3WZ D4WS D5WZ D5WS včetně variant C

Pojišťovací a finanční poradce

_________________
Ford Galaxy GHIA 2004 PD 96kw full výbava v kuži


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 05.02.2015 08:57 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

08.04.2010

Příspěvky:

74

Bydliště:

Benesov, Ricany

Ahoj, mam dotaz. Menil jsem pylovy filtr a od ty doby mi nevyhriva okno. Vcera jsem znovu vyndal ten plast pod nim ale nenasel jsem zadny drat ktery bych mohl poskodit. Nenapada vas co jsem moh pokurvit?:-(

_________________
Golf V United, 2008, 1.9tdi, 77kw, DSG
Sharan, 2002, 1.9tdi, 85kw, AUY


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 05.02.2015 10:39 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2009

Příspěvky:

1995

Bydliště:

Praha 10 - VWršovice

Marek77:
To zvyseni otacek nebude delat CE, ale otresove cidlo motoru. Pri velkem zatizeni by chcipnul.

Tomas.nemo:
To je normalni, ze pri velkem poklesu napeti se zacnou odpojovat nejmene uzitecne veci,tj.komfort

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

_________________
Moje přibližovadlo

_________________
Sharik II 1,9 TDi-PD 85 kW AUY 2002 (EGR-off)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: OKNA, VYHŘÍVÁNÍ: vyhřívání čelního skla, funkce, ovládání
PříspěvekNapsal: 05.02.2015 11:21 
Offline
Člen klubu

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

06.10.2011

Příspěvky:

525

Bydliště:

Ústí nad Orlicí

kubenec: tak takhle velký pokles napětí jsem ještě asi nezažil aby se mě v autě odpojovali věci.

_________________
diagnostika, opravy a montáž nezávislých topení eberspacher 739 464 005
opravy řídících jednotek eberspacher D3WZ D4WS D5WZ D5WS včetně variant C

Pojišťovací a finanční poradce

_________________
Ford Galaxy GHIA 2004 PD 96kw full výbava v kuži


Nahoru
 
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 411 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group