Stránka 21 z 54

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 16.11.2007 21:48
od alikvosa
zdat chlapy asi nejhorší variatna je řídící jednotka bufíku v háji
:cry2:
jde o typ D3W Z
prosím o jakoukoliv radu
koupím elektoroniku nebo celý bufík
děkuji všem

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 16.11.2007 22:42
od Andrej
Alikvosa, nezúfaj, mne sa to stalo tiež, bol som z toho veľmi smutný lebo to mám prerobené na nezávislé kúrenie a zima je tu. Radili mi aby som trojku zamenil radšej za 5W, že je to skôr vykúrené. Kúpil som za 4 kilečka slovak korún jazdenú 5W, podávacie čerpadielko som dneska vymontoval aby mi ho prestavili na vyšší výkon a teším sa až sa to zmontuje do kopy a nechám sa vykúriť. Keď to máš zapojené len ako prihrievač tak si zožeň D5W Z. Držím palec.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 17.11.2007 01:33
od abeljozef
len nezabudnite ze k D5W by mala ist aj pridavna vodna pumpa inac sa moze prehrievat. Riadiaca jedotka po prehriati bufik odstavi.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 17.11.2007 10:19
od Andrej
Pre abeljozefa:Prihrievač D5WZ nepotrebuje elektrické vodnné čerpadlo v okruhu, lebo funguje presne ako D3WZ a voda sa cez neho preháňa vodnou pumpou pri naštartovanom motore. El.čerpadlo je v chladiacom systéme namontované len pri nezávislom kúrení. :D

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 17.11.2007 12:09
od abeljozef
Andrej myslis sa.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 17.11.2007 16:19
od zajo
poradte, cerpadielko mi mimo auta cvyka, ak ho zapojim do konektorov a zapnem nezavisle kuranie necvaka, kde moze byt problem?

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 27.11.2007 21:02
od sid666
tak jsem se dneska konečně dostal k tomu abych se pokusil zprovoznit bufíka...A nakonec to nebylo tak složitý... :lol: :lol: :lol: Tak že kdo máte problém s trojkou bufíkem a máte možnost koupě a montáže pětky,tak neváhejte a jděte do toho...Jedinná věc,kterou je opravdu nutné udělat,je odpojit zelený drát na pozici tři na zásuvce od svazku z vozu a proklemovat ho s hnědým drátem / kostra / , pozice 3 a pozice 8 zůstanou volné,nezapojené...bufík chodí ... no prostě krása.....bejček :mad3: je zase o něco blíž ke své dokonalosti...teď ještě musím sehnat řídící jednotku centrálu a od rfarskyho mám slíbeného parkovacího asistenta a bude spokojenost... :wink: :D

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 27.11.2007 21:28
od rfarsky
Side moc pěkná práce to abych za odměnu ten kabel z toho mího autí vytáhnul abych ti to mohl konečně poslat.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 27.11.2007 21:38
od lapaja
Andrej píše:Pre abeljozefa:Prihrievač D5WZ nepotrebuje elektrické vodnné čerpadlo v okruhu, lebo funguje presne ako D3WZ a voda sa cez neho preháňa vodnou pumpou pri naštartovanom motore. El.čerpadlo je v chladiacom systéme namontované len pri nezávislom kúrení. :D

Tak to tam je za potřebí,když jsem měl opotřebené uhlíky v elektrickém vodním čerpadle ,tak mi přihřívač vypínal. Závada hlášena jako přehřátí přihřívače.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 27.11.2007 21:41
od sid666
rfarsky píše:Side moc pěkná práce to abych za odměnu ten kabel z toho mího autí vytáhnul abych ti to mohl konečně poslat.
díky :) ten asistent,to má čas...do vánoc makám u šváry na bytě a v lednu začínám bourat doma já...tak že Romane v klidu ... :wink: :lol:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 28.11.2007 16:00
od Andrej
Side, som z toho jeleň.Ja mám v aute (mal som v aute) D3WZ s rozširovacou sadou na nezávislé kúrenie. Zohnal som si D5WS ale po napojení do auta to nechodí.Preklenuli sme aj kábel ktorý má ísť na čerpadlo ale nič sa nepohlo.Keď sme pripli origo čerpadielko tak ho len cuklo a zase nič. Servisák povedal, že to robí bordel tá rozširovacia sada a bez schémy zapojenia D3WZ s rozširovacou sadou do prerábania nejde. Preto keď som pozeral na to tvoje zapojenie tak mi tá schéma pripomína nezávislé kúrenie D5WSC pripojené ako prihrievač, tak to teda už nechápem čo si to tam vlastne zapojil.Aké bolo označenie ?Tie červené štvorčeky znamenajú čo? Apropo, nemá niekto el. schému zapojenia tej trojky s rozširovacou sadou?Na fóre som našiel len ten pokec s fotkami o zapojení. Díky všetkým za pomoc. A to el. čerpadlo pri D5WZ asi naozaj bude zapjené v systéme chladenia. Prikladám tu schému D5WS a D5WSC.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 28.11.2007 21:18
od sid666
Andreji,měl jsem tam originál D3W a dal jsem tam D5WZ HYDRONIC...Tak jak je to napsané na bufíku...v autě mám hodiny od eberspacheru-tak že bufík funguje jako nezávislé topení...pokud nechám zapnutý ventilátor a nastavím čas jak dlouho má bufík běžet a v kolik se má rozeběhnout,tak předpokládám,že nejde o pouhý příhřev...je pravda,že jsem musel bufík nechat rozeběhnout asi pětkrát nebo šestkrát a nakonec vyndat žhavící svíčku,proto že bufík vypadal,že už už chytne a nakonec se vypnul...bylo to tím,že než čerpadýlko dotlačilo naftu do bufíku,tak asi jednotka vyhodnotila,že nedošlo k zážehu nafty a prostě bufík vypnula...tak že jak se objevila nafta na sítku,tak jsem bufík smontoval a zkusil to znovu nastartovat a všechno v poho... jinak ten červený čtvereček propojení které se musí udělat aby to chodilo...

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 28.11.2007 23:46
od Andrej
Side, to prepojenie (červené štvorčeky) si robil v prihrievači na kábloch pred vstupom do riadiacej jednotky?Preklenul si to niejakým odporom? Ja mám na ESKU káble vyvedené na pripojenie el. čerpadla mimo bufík, ako je to vyššie na schéme. Myslíš že to stačí tam niečim preklenúť a potom upraviť už len tú trojku? Máš tiež takýto prepínač na obsluhu bufíka dorobený na strednom panely ako ja ten oranžový? Ten kábel od trojky si celkom odstrihol alebo len preklenul na mínus k hnedému káblu? Dá sa to urobiť aj vo zväzku káblov od bufíka v prahu? Máš niekde okolo bufíka aj takú skrinku čo sa vraj montuje pri rozširovacej sade?
Dnes som si pozeral tu nefunkčnú D3WZetku a zistil som že na trojke nemá zelený káblik ale niejaký šedý alebo špinavý biely,je to už zle vidieť.Ešte že sú drôty číslované.

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 29.11.2007 00:42
od petrg
Ahoj, budu muset vyměnit uhlíky na čerpadle, můžete mi někdo dát tip na prodejce v Praze a nebo na netu?Dík

Re: TOPENÍ, BUFÍK: příhřev a jeho funkce, projevy

Napsal: 29.11.2007 20:54
od sid666
Andrej píše:Side, to prepojenie (červené štvorčeky) si robil v prihrievači na kábloch pred vstupom do riadiacej jednotky?Preklenul si to niejakým odporom? Ja mám na ESKU káble vyvedené na pripojenie el. čerpadla mimo bufík, ako je to vyššie na schéme. Myslíš že to stačí tam niečim preklenúť a potom upraviť už len tú trojku? Máš tiež takýto prepínač na obsluhu bufíka dorobený na strednom panely ako ja? Ten kábel od trojky si celkom odstrihol alebo len preklenul na mínus k hnedému káblu? Dá sa to urobiť aj vo zväzku káblov od bufíka v prahu? Máš niekde okolo bufíka aj takú skrinku čo sa vraj montuje pri rozširovacej sade?
Andreji,spojil jsem dráty na přímo...Drát číslo 3 - zelená barva - jsem vyndal ze zásuvky,odstřihl konektor a oholil hnědý drát...zelený drát propojil s hnědým (zaletoval)...Žádný odpor jsem tam nedával...Jinak je to propojené před konektorem,který je před řídící jednotkou bufíku...na schématu je to označené...hodiny mám origo eberspacher.ty samé které jsou na schématu....Je to dělané na autě,jen to chce vytáhnout ty konektory pod bufík...Nevím co konkréně myslíš,ale nikde jsem nic nenašel...snad jedině toto...viz foto...