Zdarec pánové, přispěji svoji troškou do mlýna...
Mám SH II a Passat B5, mají stejné hnací ústrojí zadního stěrače. Taky proto jsem oba před týdnem rozdělával...příznaky výše popsané...je to bohužel v principu věci - krycí manžeta (ucpávka čí "guferko") pod stěračem na hřídeli brzy steří, voda prosakuje kolem hřídele a ta, byť je pochromovaná (a to hodně špatně), koroduje, koroze tam zůstává a hromadí se do té doby, než se Vám stěrač zasekne, nebo začne pocukávat. Mně se dokonce rozervalo celé pouzdro hřídele. No a v zimě to pěkně zamrzne a praská...Druhý problém je v tom, že je hřídelí vedená voda do ostřikovací trysky...stačí zabrznout,prasknout a je to opět v háji...
Oprava nebyla úplně jednoduchá. Vyšičtění nestačí, hřídel byla v dezolátním stavu. Bronzové pouzdro se zakouslo na hřídeli natolik, že se začalo protáčet v plastovém krytu. Takže moje oprava:
Rozdělat (jednoduché)
Vyčistit
Stáhnout bropnzové pouzdro z hřídele (předpokládám, že Vám na hřídeli taky zůstane)
Dále jsem řešil osobně následovně:
Stočit hřídel na "zdravý kov" (mimo oblast která je v bronzovém pouzdře)
napájet na hřídel "bambalec mosazi"
Stočit na průměr 10 mm
Vyrobit futro prům 10 x 0,5mm a narvat jej do plastového krytu předvrtaného na 11 mm
Tím je vyřešena hřídel.
Problém nastává s osřikovačem - je veden ze spodního krytu průchodkou, trubičkou hřídelí až k trysce. Přiznám se, že nevím, zda se má tryska otáčet se stěračem nebo stát vůři sklu na místě. VYřešil jsem následovně:
Trubička somozřejmě uhnila...uřízl jsem ji tam, kdy byla ještě "zdravá", napájel trubičku novou...ta se volně protáčí v hřídeli stěrače - takže i když se stěrač otáčí, tryska vzhledem ke krytu stojí, stříká na stejné místo - do prostřed skla...
Tož a pak to namazat a složit...
Nakonec co s ucpávkou? Buď se Vám tam podaří nacpat nová, nebo udělejte těsnění z rozumné gumy a narvěte jej doosazení pro ucpávku. Nicméně, bude se muset občas vyměnit !!!
Nový motorek (myslím tím komplet s převodovkou a elektroniku) stojí cca 3,200 Kč, prodává se i opravárenská sada, ale u té nikdo neví, co obsahuje...nevíte někdo?
Jinak jsem v etce viděl i nádr. díl - právě ta kritická gumová ucpávka. Nikdo však v návodu na auta nepíše, že se má každý rom měnit
Všem, kdo mají tyto vozy (a bude to více typů) doporučuji kontrolu, jakmile zarezne, je amen.... !!!!
Jestli bude zítra čas, přiložím fotky.