MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
- machstrechy
- Jezdec
- Příspěvky: 438
- Registrován: 06.02.2008 20:13
- Bydliště: Kamenná
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
ahojte mám problém někdy celej den někdy dvakrát do týdne mě začne cukat auto a zvedne se spotřeba ze 14 na 30 co ukazuje pp a vag nic neukazuje
Moje práce http://www.strechymach.webgarden.cz/
- Frankie
- Jezdec
- Příspěvky: 221
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Ledeč n.Sázavou
- Kontaktovat uživatele:
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
TAK CHLAPÁCI, MÁM TAKY NOVÝ VŮZ 1.9 TDI 85KW 4MOTION
předtím byl sharan 81kw a spotřeba i s károu uplně nádherná, max 7l naloženej
s tímhle teď jezdím kolem 9 -10L
Na Vag žádná chyba, ale za jízdy má aktual. plnění tlaku turba prodlevu vůči požadovanému tlaku, může to mít vliv na spotřebu a výkon? dále EGR ?
Váhu to nepíše ale četl jsme že může být K.O. a diagnostika jí stejně nepíše?
Kolik by měla být cca +- spotřeba u tohoto auta?
dík
P.S: má smysl vyndat turbo, EGR a vyčistit v ultrazvuku? Do nouze to nepadá ale napdaly mě zatuhlé lopatky v nižších otáčkách - málo vzduchu, hodně nafty?
Auto nekouří ani trošku....
předtím byl sharan 81kw a spotřeba i s károu uplně nádherná, max 7l naloženej
s tímhle teď jezdím kolem 9 -10L
Na Vag žádná chyba, ale za jízdy má aktual. plnění tlaku turba prodlevu vůči požadovanému tlaku, může to mít vliv na spotřebu a výkon? dále EGR ?
Váhu to nepíše ale četl jsme že může být K.O. a diagnostika jí stejně nepíše?
Kolik by měla být cca +- spotřeba u tohoto auta?
dík
P.S: má smysl vyndat turbo, EGR a vyčistit v ultrazvuku? Do nouze to nepadá ale napdaly mě zatuhlé lopatky v nižších otáčkách - málo vzduchu, hodně nafty?
Auto nekouří ani trošku....
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.01.2014 17:45
VYSOKÁ SPOTŘEBA SHARAN 1,9 TDI, 85kW, 4X4....PROSÍM O RADU...
Ahoj, chtěl bych požádat o pomoc / radu... mám problém- vysoká spotřeba u mého Sharana. Průměrná skutečná kombinovaná spotřeba mi vychází na 10,3 litrů/ 100km.... Vyměnil jsem váhu vzduchu, ukazuje správně, na diagnostice se všechno tváří O.K. ( množství na vstřikách, turbo, tlaky,.. ), ale ta spotřeba je strašná ! Jsem furt u pumpy a leze to hrozně do peněz. Prosím o pomoc.... Předem díky. Harww
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: VYSOKÁ SPOTŘEBA SHARAN 1,9 TDI, 85kW, 4X4....PROSÍM O RADU...
Tak především - na našem fóru se snažíme udržovat jistý řád (který pravděpodobně ještě neovládáš). Pokud máš problém, který tu již v nějakém tématu probíráme, máš svůj příspěvek napsat právě tam - do otevřeného tématu a pokračovat v diskusi, nezakládat nový příspěvek. Ale nováčkům se to toleruje (chvíli.....). Pro ten účel máme na našem fóru SHERLOCKa: http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;
Témata, kam by bylo vhodné Tvůj příspěvek vložit:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=16432" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=17566" onclick="window.open(this.href);return false;
Co vzduchový filtr? Co termostat? Co bufík? Co synchronizace kliky s vačkou? Co přidřené brzdy? Co tlak v gumách?
Témata, kam by bylo vhodné Tvůj příspěvek vložit:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=16432" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=17566" onclick="window.open(this.href);return false;
Co vzduchový filtr? Co termostat? Co bufík? Co synchronizace kliky s vačkou? Co přidřené brzdy? Co tlak v gumách?
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.01.2014 17:45
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Je mi jasné, že 4x4 bude brát o něco více ( o litr ), ale to co mi to žere není udržitelné! Jedu třeba o dálnici ( 40km ), rozjedu šestku na 135 Km/hod, tempomat, a spotřebu to ukazuje ( patrně i žere ) 8,5 litru... To přece není možný... Oktávka (tdi 81 kW ) mi takhle ukazovala 5,8 litrů...
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Budeš se možná divit, ale možné to je. A to hned z několika důvodů:
1. Sharan je o půl tuny těžší, než Tebou zmíněná Octavia, má mnohem větší čelní odpor a světlou výšku
2. Čtyřkolka, ač Haldex, má vyšší spotřebu ve srovnání s dvoukolkou (až o 15%)
3. Verze 4x4 má, bohužel (a nechápu, proč), mnohem kratší rychlosti, a to díky silnějším převodům rozvodovek, tudíž zejména při jízdě po dálnici má motor mnohem vyšší otáčky, než v případě stejného vozu s předním pohonem
To je dost na to, aby to vzalo po dálnici 8,5 litru, nemyslíš?
Nicméně - zkus si odpovědět na otázky, které jsem napsal v předchozím příspěvku. Možná něco najdeš, co není úplně v pořádku a co třeba tu spotřebu ovlivňuje.
1. Sharan je o půl tuny těžší, než Tebou zmíněná Octavia, má mnohem větší čelní odpor a světlou výšku
2. Čtyřkolka, ač Haldex, má vyšší spotřebu ve srovnání s dvoukolkou (až o 15%)
3. Verze 4x4 má, bohužel (a nechápu, proč), mnohem kratší rychlosti, a to díky silnějším převodům rozvodovek, tudíž zejména při jízdě po dálnici má motor mnohem vyšší otáčky, než v případě stejného vozu s předním pohonem
To je dost na to, aby to vzalo po dálnici 8,5 litru, nemyslíš?
Nicméně - zkus si odpovědět na otázky, které jsem napsal v předchozím příspěvku. Možná něco najdeš, co není úplně v pořádku a co třeba tu spotřebu ovlivňuje.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.01.2014 17:45
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Vzduch. filtr je nový, termostat a teplota motoru se jeví standardní, tlak v gumách normální a táhne to dobře, takže synchronizace vačka / klika asi taky O.K....
- smolda
- Člen klubu
- Příspěvky: 3494
- Registrován: 21.11.2010 16:42
- Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Sxchválně zkus někdy jet tak, aby jsi nejel za každou cenu 135km/h, ale jet tak aby jsi udržel otáčky mezi 2000 až 2500. Uvidíš co na to spotřeba. A jinak ještě drobná poznámka: Nekoukej na to co ti ukazuje PC, ale naber nádrž a spočítej si spotřebu sám - kolik na tu nádrž ujedeš. Není vždycky pravda to co ti ukazuje budík.
Malá Veškrnová
Don't worry, be happy
Don't worry, be happy
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Potvrzuji - palubní počítadlo je mrcha prolhaná .
Jinak - měl bys vědět, že teplota motoru, kterou ukazuje palubní ukazatel, není skutečná teplota. Budíky u všech vozidel koncernu VW ukazují 90 v okamžiku, kdy skutečná teplota motoru je v rozmezí 75-105°C. Takže sice může ručička ukazovat 90, ale třeba skutečná teplota je jen 70-75°C, což by znamenalo poruchu termostatu a zvýšení spotřeby (minimálně o litr a víc).
Jinak - měl bys vědět, že teplota motoru, kterou ukazuje palubní ukazatel, není skutečná teplota. Budíky u všech vozidel koncernu VW ukazují 90 v okamžiku, kdy skutečná teplota motoru je v rozmezí 75-105°C. Takže sice může ručička ukazovat 90, ale třeba skutečná teplota je jen 70-75°C, což by znamenalo poruchu termostatu a zvýšení spotřeby (minimálně o litr a víc).
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 30.01.2014 19:17, celkem upraveno 1 x.
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.01.2014 17:45
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
No to jsem právě udělal- plnou nádrž vyjel a počítal spotřebu. Vyšlo 10,3 litrů....
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Bufík Ti funguje???
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.01.2014 17:45
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Bufík nefunguje.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
A jsme doma, pane .
-
- Nový člen
- Příspěvky: 7
- Registrován: 30.01.2014 17:45
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Myslíš, že to má vliv?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba
Nemyslím - vím.
Na krátkých trasách - po městě nebo do 20 km - je to naprosto jasné. Tam jedeš bez bufíku s trvale studenou mašinou a spotřeba umí jít i o tři litry nahoru. Při delší cestě to má vliv taky, i když ne tak velký a platí, že čím delší trasa je, tím menší vliv to má.
Prostě je tu obecný fakt, že motoru strašně dlouho trvá, než se bez pomoci bufíku ohřeje na provozní teplotu. Navíc v mrazech se mnohdy neohřeje nikdy, ani třeba po 100 km jízdy. V okruhu je cca 9,5 litru chladicí kapaliny a ta potřebuje pomoct, jinak se neohřeje. Spousta tepla se ztratí v trubkách pod vozem. Motory TDi mají vysokou účinnost, čili málo tepla vyzářeného ven.
Mně jednou, už je to dávno, odešla pojistka od bufíku (protože bývalý majitel místo 25A dal 10A, asi v domnění, že to bude stačit či co) a za celou cestu z Třebíče do Brna (70 km) se motor nebyl schopen ohřát na víc jak 70-75°C. A podotýkám, že jsem musel jet se zcela vypnutým topením, jinak teplota padala níž. V Brně jsem před cestou zpět vyměnil pojistku a motor měl 90°C po asi sedmi minutách plynulé jízdy městem.
Na krátkých trasách - po městě nebo do 20 km - je to naprosto jasné. Tam jedeš bez bufíku s trvale studenou mašinou a spotřeba umí jít i o tři litry nahoru. Při delší cestě to má vliv taky, i když ne tak velký a platí, že čím delší trasa je, tím menší vliv to má.
Prostě je tu obecný fakt, že motoru strašně dlouho trvá, než se bez pomoci bufíku ohřeje na provozní teplotu. Navíc v mrazech se mnohdy neohřeje nikdy, ani třeba po 100 km jízdy. V okruhu je cca 9,5 litru chladicí kapaliny a ta potřebuje pomoct, jinak se neohřeje. Spousta tepla se ztratí v trubkách pod vozem. Motory TDi mají vysokou účinnost, čili málo tepla vyzářeného ven.
Mně jednou, už je to dávno, odešla pojistka od bufíku (protože bývalý majitel místo 25A dal 10A, asi v domnění, že to bude stačit či co) a za celou cestu z Třebíče do Brna (70 km) se motor nebyl schopen ohřát na víc jak 70-75°C. A podotýkám, že jsem musel jet se zcela vypnutým topením, jinak teplota padala níž. V Brně jsem před cestou zpět vyměnil pojistku a motor měl 90°C po asi sedmi minutách plynulé jízdy městem.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 30.01.2014 19:42, celkem upraveno 3 x.