MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
smolda
Člen klubu
Příspěvky: 3493
Registrován: 21.11.2010 16:42
Bydliště: Berounsko, D5 Exit 28

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od smolda »

V životě se ti nepovede jet úsporně se studeným motorem...
Malá Veškrnová :roll:
Don't worry, be happy

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Tak jest.....

Harww
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 7
Registrován: 30.01.2014 17:45

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Harww »

O.K. Zkusím tedy nejdříve zprovoznit bufika a pak se uvidí. Díky za tip :-)

Uživatelský avatar
Ladyku
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 10.04.2014 08:38
Bydliště: Most

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Ladyku »

Zdravím pánové včera jsem koupil shrana 1.9 tdi 85kw automat auto jede hezky krásné startuje i za tepla nic se neklepe , při řazení to necuká fakt spokojenost až na tu spotřebu.... Tady sem se dočetl ze jezdíte všichni plus minus od 6 do 8 max 9 litrů, ale když sem s tím jel včera domů cesta z chomutova do mostu tak sem se nedostal pod 10,5 a na volnobech když bylo všechno vypnuté ukazoval palubák 1,7 l/hod to asi není to pravé ořechové. Budu rád za každou radu jo a auto má najeto něco málo přes 400 tisíc

Harw
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 30.01.2014 17:43

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Harw »

Teď to taky řeším. Může to být více možností závady. U mne to nyní vypadá na špatnej termostat. Nenechá ohřít vodu na těch 90 st. ( měřeno na diagnostice, né na palubovce ) a auto pak jede stále jak na sytič. Uvidím, až ho vyměním.

jakubparo
Řidič
Řidič
Příspěvky: 94
Registrován: 16.04.2009 21:29

MOTOR: vysoká spotřeba Sharan 2.0 TDI 103KW

Příspěvek od jakubparo »

Ahoj všem,

chci se zeptat na spotřebu u mého Sharana, hledal jsem v předchozích tématech, ale bez výsledku. Cca před měsícem jsem si ho přivezl z Německa. Aktuálně pozoruju, že spotřeba třeba na volnoběh je 1,1 litru/hodinu - což je moc, známý ho má také a má spotřebu okolo 0,6-0,7... Spotřeba po městě 9-10litru/100km, kombinovaně 8-9/100km na dalnici... Měnil jsem komplet filtry, rozvody, ale spotřeba stále neleze dolů... Nevím, čím mám dále pokračovat... Diagnostika čistá, DPFko není ucpaný, nechal jsem zapnout regeneraci přes VAG. Za všechny rady, či nápady vřele děkuju! Motor 2.0 TDI 103Kw PDčko (RV 2007). Vím, že se tam řešilo nastavení vačky, že jsou špatně seřízené vstřiky, ale nějak se mi to nezdá. Případně nějakého profíka, který se na to může mrknout v Královehradeckém kraji ;)

Díky




Proč nové téma? Pokud ve stávajících tématech není řešení problému, patří dotaz do vhodného tématu.

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od Marek77 »

Nastavení vačky, přesněji řečeno synchronizace kliky s vačkou, lze snadno vyčíst VAGem. Je tu o tom popsáno dost. Když už děláš takové věci jako regeneraci DPF, mohl sis to už dávno ověřit.

Spotřeba na volnoběh je dosti ošidná věc. Závisí na mnoha okolnostech - krom jiného na teplotě motoru a zatížení (zejména zatížení elektrickými spotřebiči). Čili pokud je v daný okamžik aktivní kompresor klimatizace či světla, spotřeba na volnoběh bude vyšší, než v případě teplého a odlehčeného motoru. Pro kontrolu spotřeby ve volnoběhu je nutné mít ve vozidle vypnuté naprosto všechny elektrické spotřebiče (krom toho notebooku snad).

golfgti16vv
Závodník
Závodník
Příspěvky: 630
Registrován: 07.11.2007 10:27
Bydliště: ŠUMAVWA

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od golfgti16vv »

tenhle motor uz ma edc 16 tam se delaji rozvody na pripravky doufam ze jste to tak delali i vy a ne fixsi

Uživatelský avatar
pavlinač
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 11.02.2015 11:21
Bydliště: Olomouc

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od pavlinač »

Ahoj všichni , jsem zde přihlášen jen krátce a hlavní důvod přihlášení je prosba o pomoc a radu, koupil jsem vuz Sharan 2.0 TDi 103 KW s filtrem pevných častic. Od prvopočátku má vuz spotřebu 9,5 - 10l a to se ještě krotím, navíc nejede úplně jako vozidlo které má 140 PS. Dostal jsem radu že to muže byt váha vzduchu nebo at vyměním vstřikovače myslíte že to pomůže? Sharan je úplně užasný a je to splnění dávného snu ale za tuto spotřebu nejsem schopen auto provozovat , na budíku je 106 tis km ale dle vin melo vozidlo v roce 2010 najeto 90 tak to neberu jako věrohodnou informaci. Diky předem za každou radu a jestli je tady podobné téma jen mě nasměřujte ja ho nenašel. Diky moc 8O

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od M@rty74 »

Ahoj a vítej - základem všeho je vzít diagnostiku a načíst pamět závad. Pak bych doporučil se podívat na tabilizaci rozvodu motoru zda není špatně postaven po výměně např.
Bylo by dobře sem napsat kolik jsi s tím najel za tu dobu co to máš, zda byl dělaný nějaký servis a případně jaký - např. výměna filtrů po koupi atd. nebo zda jsou s autem jiné problémy. Dál bych ještě poradil se přihlásit nebo prohledat dieselpower forum, kde je spousta lidí, co motorům opravdu rozumí a třeba poradí něco jiného.
A taky si doplň do profilu alespoň přibližné bydliště - dá se pak nasměrovat na někoho ve tvém okolí, kdo by mohl pomoci.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od hiero »

ako pise m@rty zaklad je diagnostika. Zozen si niekoho s diagnostikou a urobte zakladnu motoru. vycitanie chyb a ich vymazanie, kontrola volnneznej davky, kontrola korekcie vstrekovacov a hlavne kontrola synchronizacie vacky s klukou. Nasledne by som nalogoval kanal 3,10,11 ci je ok vaha a turbo. Urcite by som vymenil filtre a olej. Rozvody boli menene? No a co sa tyka tej spotreby nespoliehaj sa na palubak staci korekcia volnobeznej davky a vsetko sa meni. Najlepsie natankovat do plna a po prejdeni ja neviem trebars 100 km zase dotankovat a budes vediet na com si a nezabudaj ze je zika a ak mas funkcny bufik ten papa tiez a palubak tuto spotrebu neukazuje.

Uživatelský avatar
pavlinač
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 11.02.2015 11:21
Bydliště: Olomouc

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od pavlinač »

Profil doplním, bydlím v Olomouci mate někoho dobreho v okolí?

A co se vozu týče:

Auto bylo dovezené před měsícem z Německa (vada motoru) člověk co ho tam koupil mě řekl že v Německu se majiteli vuz pokazil , servisak tam řekl že je to špatné turbo tak dali nové ale sharan stále nebyl o.k. proto majitel vuz prodal a tak se dostal do čr. překupník udělal těsnění pod hlavou , dal nové rozvody , filtry atd. Já mám auto doma týden a nejel jsem max 600km , v případě že plyn jen lechtám je na budíku 9 - 9.2 a jak jedu normálně 10 -11l není problém. Plnou jsem tam netankoval ale 500kč projedu na pár km tak bych ajjj řekl že budík moc nekecá 8O

Uživatelský avatar
pavlinač
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 11.02.2015 11:21
Bydliště: Olomouc

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od pavlinač »

Tak jsem nelenil a byl u elektrikáře na diag , řekl že vstřikovače mají špatné hodnoty:

-0.71 mg/str -0.24 mg/str -0.31 mg/str 1.29 mg/str (nerozumím tomu)

do servisu jsem autem ujel 10 km, snažil jsem se aby auto bylo zahřáté a budík ukazoval 90 stupňů ale dle PC byla teplota vody 70 stupňů navíc ještě byla načtená závada žhavící trysky tak prý nejede příhřev ale jak jsem dal jezdil autem a pokaždé zastavil bylo pod autem slyšet že topení normálně hučí a smrdí , volal jsem proto z5 mechanika a ten říkal že topení jen někdy nenaskočí a jindy zase jo proto tam byla načtená chyba :idea:

Taky jsem dál pátral a obvolával známe , kamarád mě ještě řekl že jestliže se vstřikovače vytáhnou musí se potom nějak mechanicky či elektronicky nastavit aby byla zajištěna správná funkce a na to třeba mohl překupník zapomenout a proto ty špatné hodnoty? Je to možné? Taky radil at dám do nafty čistič vstřikovačů že to pročistí trysky a mohlo by to byt lepší :yahoo:

Co na to říkáte? Díky za každý názor :kap:

Uživatelský avatar
hiero
Pilot
Pilot
Příspěvky: 805
Registrován: 13.02.2009 15:18
Bydliště: Štúrovo, Slovensko

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od hiero »

ked je studeny motor tak je aj vacsia spotreba...skontrolovat termostat ci sa chladic hned nezahrieva moze blbnut cidlo teploty, preco neskontroloval synchronizaciu vacky s klukou preco sa neurobil log vahy a turba a korekcia vstrekov sa kontroluje pri zahriatom motore a nemusi poukazovat na vadny vstrek ale aj problem s kompresiou.....skontrolovat volnobeznu davku atd...

Uživatelský avatar
pavlinač
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 6
Registrován: 11.02.2015 11:21
Bydliště: Olomouc

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Příspěvek od pavlinač »

Myslím že udělal vše , projel auto a při jízdě kontroloval to turbo a ostaní. Vše bylo ok ale pro jistotu se ho ještě zeptám :baseball:

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“