Stránka 3 z 17

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Napsal: 30.11.2007 10:46
od lapaja
Jen tak pro zajímavost,jsem se včera ráno -1°C kouknul na PC okamžité spotřeby.Při rozjezdu to ukázalo 89.6L :D

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Napsal: 30.11.2007 16:59
od vilik
Já když v létě vyjížděl na Großglockner, tak jsem na PP raději dal pouzdro od brýlí. :158: :mrgreen:

Re:

Napsal: 30.11.2007 17:51
od Dandim
Honza42 píše:Jak hodně Vám kecá palubní počítač spotřeby? Mně ukazuje průměr 6,2 l/100km a podle tankování plná-plná mně to vychází 7,0 l/100km. je to za cca 4500 km takže chyba by měla být u toho tankování malá. To znamená že mně to ukazuje o cca 10% méně než je reál.
JJ, mně taky kecá. Měl jsem na palubáku 5.5 a podle dotankovaní 6.3. Ted mám třeba 6.3 a doopravdy se blížím k 7l. Asi se to dá regulovat vagem- nějaká odchylka. Jak auto bude na vagu, tak si to necham zpravit..... momentálně ten palubák nemá smysl......když kecá....

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Napsal: 02.12.2007 11:47
od jenda
Mám čerstvou zkušenost s převozem 4,5m dlouhého třídílného žebříku na střeše na trase z ČB do Třince a zpět, běžně jezdím takové trasy za cca 6,3 l/100km a se žebříkem cesta tam při dodržování rychlostních limitů 8,4 l/100km cesta zpět ještě horší 8,9 l/100km, nečekal jsem to, myslel jsem si že se spotřeba zvedne tak o 1 l/100km

....................................................

Napsal: 07.07.2008 22:50
od bora
Marku,
myslím, že se to dá. S mojí starou Galaxií, která byla v automatu a stejným motorem jako Ty jsem dálky brblal lehkou nohou kolem 6 litrů (s cca 300 až 500 kg zboží v autě), průměr jsem měl do 7 litrů, a to jsem jezdil v tý době hodně na pampeliškovou naftu.

Deska s tou čtyřkolkou se mi daří držet do 6,5 litrů (50% město, 50% mimo město).

Bude velikej rozdíl v tom co vozíš, co máš na střeše. Jednou jsem si nechal z lenivosti namontovaný na střeše příčníky a šlo to pěkně nahoru.

Re: NÁDRŽ, REZERVA: na kolik jste vyjeli nádrž, jaký máte dojezd

Napsal: 08.07.2008 07:07
od jbarman
Se čtyřkolkou se dostat na 6,5 je dobrý výkon :old: . Prý také hodně záleží na verzi. Mezi starými 81 kW a PD 85 kW velký rozdíl není. Obrovský rozdíl je mezi 85 kW a 96 kW, dělá to něco kolem litru. Ona ta 96 kW verze je předce jenom větší trhač :evil:

Re: NÁDRŽ, REZERVA: na kolik jste vyjeli nádrž, jaký máte dojezd

Napsal: 08.07.2008 10:04
od jardahes
s těma příčníkama a nosičy na kola je pravda, mám je tam clou sezónu, protože skoro každý víkend někam razíme a spotřeba se zvedne. nemám palubní pc, ale na plnou nádrž bez příčníků dám v pohodě 1150 a nemám sevřeno, že zavzdušním a teď je to rozhodně o dobrých 100 km dojezd nižší.

Re: NÁDRŽ, REZERVA: na kolik jste vyjeli nádrž, jaký máte dojezd

Napsal: 08.07.2008 12:43
od Marek77
Tak to je taky zajímavé, protože mně příčníky nezvýšily spotřebu ani o desetinu (mám to dlouhodobě vyzkoušené). Loni jsem je poctivě sundaval, letos jsem je z pohodlnosti nechal na střeše a spotřeba pořád stejná.
Celkově musím říct, že je úplně jedno, co mám na střeše, kudy jedu a co vezu - auto žere pořád stejně. Je jedno, jestli jedu do devadesátky nebo sto třicet, je jedno, jestli jedu sám nebo sedm lidí, je jedno, zda mám na střeše box nebo nemám a je jedno, zda mám v činnosti klimatizaci nebo ne. Průměrná spotřeba na nádrž se pohybuje VŽDY v rozmezí 6,4 - 6,8 l / 100 km. A můžu dělat co chci, níž ani výš to prostě nejde.

Jinak, pánové, nemějte mi to za zlé, ale takové ty povídačky, že jezdíte s Galaxy či podobným vozem pod šestilitrovou spotřebou, vám moc nevěřím. Jsem realista, znám motory VW i tyto vozy dost dlouho a nemyslím si, že je to možné. Pokud ano, pak možná jednou za čas, když se budu opravdu soustředit na to, abych jel co nejúsporněji. V běžném provozu to možné není. Je to totéž jako když mi někdo tvrdí, že jezdí s Octavií TDi pod pěti litry - blbost!!! A jestli vám tyto údaje ukazuje palubní počítač, pak lže (což je velmi častý jev) a je třeba jej zkalibrovat VAGem, protože vás oblbuje. Já palubní počítač nemám a ani po něm netoužím, nicméně na základě dlouhodobých zkušeností servisního mechanika-diagnostika ve Škodovce moc dobře vím, že umí pořádně kecat (mnohdy proměřuje právě na údaji průměrné spotřeby i víc jak půl litru). Že vám to ukazuje palubní počítač je věc jedna - skutečnost je věc druhá (a mnohdy diametrálně odlišná).

Můj názor je ten, že největším problémem SAG první generace jsou převodovky. Jsou špatně zpřevodované a to je problém. Jejich krátké odstupňování mi vadí, má vliv nejen na komfort jízdy a hlučnost, ale především na spotřebu. Co je mi platné, že mě dvojka a trojka tlačí do sedadla (což je mi navíc dosti nepříjemné), když to má jen samé nevýhody. Po městě nevím, zda jet trojkou v otáčkách 2400 (což je zbytečně moc) nebo čtyřkou v otáčkách 1700 (což je málo). Když je někde sedmdesátka nevím, zda jí jet čtyřkou při 2300 otáčkách (což je zbytečně moc) nebo pětkou při 1700 otáčkách (což je málo). A když jedu po dálnici 130, mám na otáčkoměru údaj daleko převyšující třítisícovou hodnotu, což je doslova tragedie!!!
Všechny rychlostní stupně měly být o 15 až 20% rychlejší. Potom by po městě byly na trojku otáčky na 2000, při sedmdesátce na čtyřku rovněž 2000 a po dálnici bych pětkou jel pohodlně na 2500 otáčkách. A spotřeba by šla skoro o litr dolů. Navíc auto by se při rozjezdu zdaleka tolik neplašilo, nebyl by tak výrazný projev turboefektu, nesrovnatelně nižší hlučnost a vyšší životnost motoru.
Myslím, že rozumně odstupňovaná je šestirychlostní převodovka v SAG druhé generace v motorizaci 85kW. Škoda, že nejde jednoduše osadit do "jedniček".

Re: NÁDRŽ, REZERVA: na kolik jste vyjeli nádrž, jaký máte dojezd

Napsal: 08.07.2008 13:02
od patper
No Marku, nevim nevim ale zrovna zahradka,90ka & 130ka,mesto,dalnice, to dela sakra rozdil ve spotrebe :!: Ja kdyz jsem se vracel ze srazu v Chrudimi,tak jsem jel dom za 5,6 - jizda podle pravidel :!:
Couracky stylu - dety do skolky a dom jsem za 8-9 litru...
A jizda po dalnici nad 130 tak tam to leze sakra nahoru :!:

Re: NÁDRŽ, REZERVA: na kolik jste vyjeli nádrž, jaký máte dojezd

Napsal: 08.07.2008 13:07
od Marek77
Prakticky pořád jezdím naprosto identickým způsobem. Popíšu: Každý sudý pátek tankuju v Jihlavě plnou nádrž, s odvzdušněním až po okraj hrdla (vždy stejně a bez výjimky). Na víkend jedu za dětmi na Sokolovsko. Jedu směr Sokolov, v neděli zpět Třebíč (stále stejnou trasou). Následující dva pracovní týdny dojíždím pouze pár kilometrů do práce, případně do marketu na nákup nebo k známým do vedlejšího města (čili opět pořád stejný scénář). Po dvou týdnech opět při cestě na Sokolovsko tankuju v Jihlavě. A tak to jde pořád dokola, každých 14 dnů stejně. Čili dá se říct, že 1/3 je dálnice, 1/3 jedničky a 1/3 město - tedy víceméně optimální kombinovaná spotřeba. Po dálnici jezdím na tempomatu maximální rychlostí 120 km/h (jen velmi vzácně tuto rychlost překročím a pokud ano, pak pouze na dobu nezbytně nutnou třeba k předjetí). Já si na spotřebu nestěžuju, výrobce uvádí kombinovanou 6,5 a do té se v zásadě vejdu, ale prostě moc nevěřím lidem, co se tu vychloubají podezřele nízkou spotřebou. Zejména u motorů PD je známo, že jsou žíznivější než motory s čerpadlem, takže pokud se mi tu někdo snaží namluvit, že s PD-čkem jede pod šesti litry se SAG, ať se na mě nezlobí, ale podle mě kecá (nic ve zlém, je to každého věc).
Například těch 5,6 l / 100 km, co tu uvádíš jako spotřebu při cestě ze srazu na Seči, to je jistě údaj dle palubního počítače, že? Jinak bys jej totiž tak přesně nemohl vědět. Takže uvažujme, že Ti palubní počítač proměřuje podobně jako drtivé většině lidí o půl litru na sto kilometrů a rázem jsme na 6,1 - to by za okolností, které uvádíš a s ohledem na motorizaci mohl být reálný údaj. Ale pokud bys jezdil stejným způsobem a stejnou trasu jako já, budeš na spotřebě ještě výš než já (máš PD-čko a navíc slabší motor).Rozhodně to neber jako útok proti Tobě - známe se z dvou srazů a vím, že jsi prima kluk, ale prostě mi to přijde trochu divné. Ale je to stejně jedno ať už to pravda je či není - stejně se tam ta nafta nalít musí a jestli je jí tam o slzu víc nebo míň je úplně jedno :wink:.

Mám pořád stejnou spotřebu s rozptylem čtyř desetin litru (6,4 - 6,8 l / 100 km) a nemění se to. Box, klima nebo počet lidí ve voze, stejně tak způsob jízdy či roční období - nic nemá na spotřebu vliv větší jak zmíněné čtyři deci.

Re: NÁDRŽ, REZERVA: na kolik jste vyjeli nádrž, jaký máte dojezd

Napsal: 08.07.2008 13:33
od Shemik
No Marku podle toho co popisujes neni divu, ze se Ti spotreba nemeni, kdyz na jednu nadrz, delas vzdy prakticky identicke jizdy, ve kterych mas obrazne receno vse, box-bez boxu, prazdne auto-plne auto, dalky-mesta, ..... :idea:

Zkus nekdy na jdenu nadrz jezdit jen po meste v kolonach a na druhou nadrz jen plynule dalky do 90, nebo na jednu nadrz, se zahradkou, boxem a plnym autem a na druhou nadrz, bez zahradky, boxu a prazdnym autem. Pak bys ten rozdil videl. Ja vim, ze je to takto vyzkouset temer nerealne, ale tohle je presne to, co s autem neni potreba delat, pokud ma palubni PC, protoze tohle prave umoznuje vypocitavat palubni PC, o kterem rikas, ze ho nechces.

A argumety o nepresnostech nejsou na miste, bavime se o rozdilech ve spotrebach. Ano to mereni opravdu nemusi byt presne, takze muze rikat vysledek vyssi nebo nizsi, ale v rozdilech se zas tak moc nesplete, ta tam proste jsou a to je to ocem tvrdis, ze je to hloupost.

O tom proc nekdo nechce do sveho auta cokoli dobreho a moderniho si ja osobne myslim to, ze hodne tohle rika prave proto, ze to v nem prave a z nejakeho duvodu nemaji a zrovna mit nemohou a pak se najednou objevi prave s tim, co nechteli, se slovy, no zmenil jsem nazor. Ne nezmenili nazor, protoze to chteli odjakziva, jen na to driv nebylo, nebo to z nejakeho duvodu neslo (ty duvody, at uz jsou technicke ci financni, nejsou podstatne) a najednou tyto duvody pominou a ten kdo to zarputile odmital se tesi z toho, ze to ma. 8) :lol: PS: Jen za timto odstavcem prosim take nehledej nic osobniho, jde jen o vymenu nazoru :lol:

Re: NÁDRŽ, REZERVA: na kolik jste vyjeli nádrž, jaký máte dojezd

Napsal: 08.07.2008 13:36
od patper
Marku - kamarade - jasne ze to neberu jako uuuuuutok :D
Ale ta spotreba ze srazu je prave presna - prckovi bylo blbe,tak jsem musel jet opravdu bez zbytecneho hazeni a cukani autem... :mrgreen: no a tankoval pri odjezdu a kdyz jsem videl co to dela se spotrebou,tak doma do plne :gey:
Jinac samo,ze to nemam z dlouhodobe...ja jen,ze to jde :!:

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Napsal: 08.07.2008 13:44
od Marek77
Shemiku - promiň, ale nejspíš si nerozumíme v několika maličkostech.
Předně - nikdy jsem neřekl, že palubní počítač je hloupost a zbytečná věc. Pouze jsem řekl, že po něm netoužím, neboť průměrnou spotřebu si umím spočítat sám a nic jiného mě nezajímá.

Kdybych tutéž trasu z Chrudimi do Rakovníku mohl absolvovat s patperem v jeho závěsu, jistě by moje spotřeba byla nižší než 6,4 - 6,8 l / 100 km. Dost možná nižší než patperova. Jde mi o jinou věc - jde mi o pravdivost údajů, které "blijou" palubní počítače. Patper uvádí, že trasu Chrudim - Rakovník jel dle předpisů za spotřebu 5,6. A to je to, na co narážím - palubní počítač lže, tudíž ten údaj není objektivně posuzovatelný. Když to přeženu - sáhnu do VAGu a přeprogramuju palubní počítač a on mi bude ukazovat na téže trase hodnotu 4,6. Myslíš, že by v takovém případě bylo správné se takovým údajem chlubit??? Jistě ne.
Tedy - chlubte se svou spotřebou, je to jistě věc, kterou se pochlubit můžete a i já sám se rád pochlubím. Ale chlubte se spotřebou skutečnou, nikoli smyšlenou nebo zkreslenou nepřesností palubního počítače.


Patper - jistěže to jde. Kdybych jezdil jen jedničky do devadesátky rychlosti, bez poskakování městem a dálnic, jistě bych pod šesti litry byl. Ale v průměru to nejde, neboť nejezdíme pouze "ideálně" (bohužel.... :wink: ).

Na druhou stranu si říkám, že pořád jsme na tom všichni dobře když si uvědomím, že bývalý majitel mého vozu mi jej prodával se slovy: "Já se toho zbavuju, protože to dost žere, na to vás upozorňuju, abyste potom neřekl, že jsem vás na to neupozornil. Jezdím za děvet až deset." A přitom stačilo vyměnit termostat a vzduchový filtr......... :-D.

Re: MOTOR, SPOTŘEBA: náhlé zvýšení spotřeby, okamžitá spotřeba

Napsal: 08.07.2008 13:54
od patper
Marku - pisu,ze to je podle 'dotankovani' :!: :!: :!: :roll: :!: :!: :!:

Jinac,kdyz pujdem do detajlu,tak jak to spocitas na deci,ci 4deci presne :?:

Re: NÁDRŽ, REZERVA: na kolik jste vyjeli nádrž, jaký máte dojezd

Napsal: 08.07.2008 14:12
od Shemik
No Marku, To bychom se tahali za slova, ja jsem take nerekl, ze Tys rekl, ze PC je hloupost a sam tvrdis, zes nerekl, ani ze je zbytecnost a v zapeti si to sam vyvracis slovy, ze ho nepotrebujes, protoze si spotreby umis spocitat sam. No tak tim prece rikas, ze je pro Tebe zbytecny. Fakt se nezlob, ale tvrzenim, ze si spotrebu umis spocitat sam mi pripominas, tvrzeni typu, kalkulacku take nepotrebuji, mam tuzku a papir a umim to s nima, to bychom takto mohli pokracovat az k tomu, k vareni take neni potrebny sporak, kdyz to jde i na ohni. Jasne druha vec jsou odchyky a ty tam bezesporu jsou, ale ja nevim co Ti na to rict, Ty si (v dobrem smyslu mysleno) "meles porad svou", ale cetl jsi ten muj prispevek :?: Ja Ti ho tedy podam po kouskach. Sam pises, ze jezdis neustale identicke trasy a tankujes jednou mesicne, takze si spotrebu nejspis pocitas vzdy pri dotankovani, ale take zaroven po absolvovani opet stejnych tras, zahrnujicich ode vseho neco, dalky-mesta, prazdne auto-naklad. Na toto reaguji v prvnim a druhem odstavci
Shemik píše:No Marku podle toho co popisujes neni divu, ze se Ti spotreba nemeni, kdyz na jednu nadrz, delas vzdy prakticky identicke jizdy, ve kterych mas obrazne receno vse, box-bez boxu, prazdne auto-plne auto, dalky-mesta, ..... :idea:
Zkus nekdy na jdenu nadrz jezdit jen po meste v kolonach a na druhou nadrz jen plynule dalky do 90, nebo na jednu nadrz, se zahradkou, boxem a plnym autem a na druhou nadrz, bez zahradky, boxu a prazdnym autem. Pak bys ten rozdil videl. Ja vim, ze je to takto vyzkouset temer nerealne, ale tohle je presne to, co s autem neni potreba delat, pokud ma palubni PC, protoze tohle prave umoznuje vypocitavat palubni PC, o kterem rikas, ze ho nechces.
O presnosti a odchylkach jsem ti take neco napsal
Shemik píše:A argumety o nepresnostech nejsou na miste, bavime se o rozdilech ve spotrebach. Ano to mereni opravdu nemusi byt presne, takze muze rikat vysledek vyssi nebo nizsi, ale v rozdilech se zas tak moc nesplete, ty tam proste jsou a to je to ocem tvrdis, ze je to hloupost.
Tak netvrd porad bezhlave, ze kdyz to Tobe jezdi tak, tak neveris tomu, ze to jinym nemuze jezdit jinak, ale zareaguj na to co jsem Ti napsal, ne :?: :lol: