Buď zdráv.
Vidím, že jsi nový, takže jsi hájený. Nicméně doporučuji Ti přečíst si pravidla tohoto fóra a až poté psát příspěvky.
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=25546" onclick="window.open(this.href);return false;
Na tomto fóru se řídíme tím, že pokud téma, o kterém chceš psát, zde již existuje, nezakládáš nové, nýbrž do toho existujícího své dotazy dopíšeš na konec jako další příspěvek. Fórum je tak přehlednější a nesviní se stále dokola se opakujícími příspěvky. Navíc pokud by sis takové již existující téma zběžně pročetl, možná bys i zjistil, že to, co Tě zajímá, se tu již v minulosti řešilo a svou odpověď bys zde našel, aniž bys musel psát dotaz. Ale třeba ne - pak je na místě psát
.
Zda takové téma existuje, zjistíš snadno v SHERLOCKovi:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=50&t=27441" onclick="window.open(this.href);return false;
Moderátor Tvůj dotaz nyní pravděpodobně přesune tam, kam patří, pravděpodobně sem:
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?t=18076" onclick="window.open(this.href);return false;
A k tématu:
Proč chceš takovou věc dělat? Mám na mysli výplach motoru. Při přechodu na jiný typ oleje se taková věc nedělá a nikdo to ani cíleně nedoporučuje - je to pouze tahání peněz z lidí. Všechny motorové oleje na světě jsou vzájemně mísitelné v jakémkoli poměru. Takže pokud jeden vypustíš a jiný naliješ, vůbec o nic nejde.
Především - osobně u tak starého motoru nedoporučuju dávat olej 5W - nic pozitivního to motoru nepřinese, jen Ti to vyvětrá peněženku. Navíc se pravděpodobně zvýší spotřeba oleje, možná i hlučnost.
Výplachy olejového systému se doporučují provádět u zanedbaných motorů, kde se buď používal neschválený typ oleje, nebo se nedodržovaly výměnné intervaly, případně obojí najednou. Jinak se v motoru žádné usazeniny nevytvářejí, motor je čistý jako dětská prdelka (mnohdy je zevnitř čistší, než zvenku
).
Takže za sebe: Vypustit, vyměnit filtr, nalít čtyřku oleje (10W) a jet. Jediné směrodatné je použít olej, který splňuje specifikaci VW 505.00. Tuto specifikaci plní prakticky všechny oleje na trhu (až na výjimky), takže je de-facto úplně jedno, po čem sáhneš. Osobně bych rozhodně nesahal po Castrolu. Je to olej, který se celosvětově nejčastěji pančuje, již několikrát jsem se ve svém okolí setkal s takovou situací, která ve dvou případech dokonce vedla k zničení motorů. Navíc je nehorázně drahý, a to neopodstatněně. Jednoduše řečeno - proč mám za olej do staré rotačky dával dvanáct stovek, když stejnou službu mi dá olej za čtyři sta......? Ale to je každého věc.