KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
- Brady7
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 29.02.2008 09:34
- Bydliště: Černčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
klima se sepne i když tam bude málo chladiva. Stačí 10% chladiva a klima běží ( ale nechladí) může tam být únik, zasraný chladič, špatný kompresor, špatný expanzní ventil.
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.
diagnostika, plaťák atd.
- Brady7
- Jezdec
- Příspěvky: 286
- Registrován: 29.02.2008 09:34
- Bydliště: Černčice
- Kontaktovat uživatele:
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Marek77 píše:Tak jsem milý expanzní ventil vyndal a skutečně byl viditelně prasklý. Chtěl jsem to vyfotit, ale mobilem nemám šanci. Nicméně viditelná prasklina je asi 2 cm dlouhá a zasahuje do závitového otvoru pro šroub a skrz materiál do vrchní (velké) díry pro nízkotlakou trubku.
Spravila to výměna ventilu (necelých devět stovek i s gumičkami). Tak snad to bude konečně v ólrajtu.
Někde bych to měl mít nafocéné digitálem tak to zkusím najít a dám to sem. Nebo počkám na další, měním to tu jak na běžícím pásu
Alhambra TDi 81/112kw, Stadion S22 1,5/11kw ve stavbě, Uno Turbo 1300/1600cm3 - 73/2xxkw ve stavbě, Fiat 126 (bambino = made in italia)
diagnostika, plaťák atd.
diagnostika, plaťák atd.
- DAVELVR6
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.02.2009 09:56
- Bydliště: Žďársko Vysočina
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Tak o tom se mi může jen zdát , nikdy tam nebylo pod 10 stupňů a ani po opravě .......Marek77 píše:Je doporučeno náplň klimatizace po dvou až třech letech provozu vyměnit. Tedy odsát ten zbytek, co tam je, vyvakuovat, prověřit těsnost systému, naplnit novým chladivem a otestovat funkčnost.
Mám vyzkoušeno, že při správné funkci klimatizace mi z výdechů palubní desky vychází vzduch o teplotě +2 až +4°C.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
To musíš měřit přímo uvnitř výdechů palubní desky, ne někde v prostoru.
Mám multimetr s měřící sondou teploty - tu vsunu tak 10 cm do středového výdechu palubní desky a tam to měřím.
Teď minulý týden mi to plnili po výměně toho expanzního ventilu. Hned po příjezdu ze servisu jsem to měřil - teplota mi skákala mezi třemi a čtyřmi stupni. Měřil jsem to na druhý stupeň ventilátoru. Na první stupeň teplota ještě nepatrně klesne, naopak jakmile ventilátoru přiložíš otáčky, teplota je kolem šesti až osmi stupňů.
Mám multimetr s měřící sondou teploty - tu vsunu tak 10 cm do středového výdechu palubní desky a tam to měřím.
Teď minulý týden mi to plnili po výměně toho expanzního ventilu. Hned po příjezdu ze servisu jsem to měřil - teplota mi skákala mezi třemi a čtyřmi stupni. Měřil jsem to na druhý stupeň ventilátoru. Na první stupeň teplota ještě nepatrně klesne, naopak jakmile ventilátoru přiložíš otáčky, teplota je kolem šesti až osmi stupňů.
- ifos.cz
- VWagenista
- Příspěvky: 1355
- Registrován: 19.04.2008 07:17
- Bydliště: Isergebirge, Sudeten
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Já teď mám kompresor, který nedává skoro žádný tlak (tomu původnímu shořela spojka - doslova), takže se pod 15 dostanu ve výdechu jen výjimečně, ale měl jsem předtím problém s tím, že při vysoké venkovní teplotě mi klima prakticky topila místo aby chladíla (ta trubka co má být ledová byla horká) ... nikdo si s tím nevěděl rady, stálo mne to cca 15 tisíc aniž by se něco změnilo, až mi po telefonu v jedné zlínské firmě (dalo by se to dohledat zde v historii) poradili, ať pořádně hadicí za běhu propláchnu (vč. spreje na odstranění hmyzu) saharu a od té doby jela klima jak mrazák Nejjednodušší řešení jsou občas ta nejlepší ...
Alhambra 2.0i SXE . Sport eXtra Edition
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
Benzínový motor ADY - 85 kW ( 115 vraníků ) December 1996
_________________
- DAVELVR6
- Řidič
- Příspěvky: 133
- Registrován: 16.02.2009 09:56
- Bydliště: Žďársko Vysočina
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
JJ,já vím že se to měří na výdechu. Borec mi to měřil nějakým přístrojem bez sondy- namířil na průduch a na disipleji mu lítala teplota. Tvrdil že se to měří na první stupeň. Budu muset asi změnit servisMarek77 píše:To musíš měřit přímo uvnitř výdechů palubní desky, ne někde v prostoru.
Mám multimetr s měřící sondou teploty - tu vsunu tak 10 cm do středového výdechu palubní desky a tam to měřím.
Teď minulý týden mi to plnili po výměně toho expanzního ventilu. Hned po příjezdu ze servisu jsem to měřil - teplota mi skákala mezi třemi a čtyřmi stupni. Měřil jsem to na druhý stupeň ventilátoru. Na první stupeň teplota ještě nepatrně klesne, naopak jakmile ventilátoru přiložíš otáčky, teplota je kolem šesti až osmi stupňů.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Podobný problém jsem řešil před dvěma lety. Když byly opravdu velké hice (a že toho roku umělo být i k pětatřiceti), extrémně mi narůstal tlak v HP větvi systému a kompresor se na sílu zastavil (čímž na něm začala prokluzovat magnetická spojka). Roztřáslo to autem, zvuky děsivé..... Stačilo vypnout klimu na pár vteřin a zase chvíli dobré. Ale dělalo to jen při extrémním vedru a jen, když jsem měl ventilátor na nějakou vyšší rychlost (tři, čtyři).ifos.cz píše:Já teď mám kompresor, který nedává skoro žádný tlak (tomu původnímu shořela spojka - doslova), takže se pod 15 dostanu ve výdechu jen výjimečně, ale měl jsem předtím problém s tím, že při vysoké venkovní teplotě mi klima prakticky topila místo aby chladíla (ta trubka co má být ledová byla horká) ... nikdo si s tím nevěděl rady, stálo mne to cca 15 tisíc aniž by se něco změnilo, až mi po telefonu v jedné zlínské firmě (dalo by se to dohledat zde v historii) poradili, ať pořádně hadicí za běhu propláchnu (vč. spreje na odstranění hmyzu) saharu a od té doby jela klima jak mrazák Nejjednodušší řešení jsou občas ta nejlepší ...
Jednou jsem to simuloval před garáží. Jakmile to začalo dělat, vjel jsem rychle do garáže, kde nebylo +45°C, jako před garáží na slunci, ale jen kolem dvaceti. Téměř okamžitě to přestalo. Z toho jsem usoudil, že problém je nejspíš v tepelné výměně (v chladiči). Vzal jsem WAPku, sundal masku a nárazník a WAPkou jsem "probral" chladiče tlakovou vodou. Od té doby naprosto bez problému. Ale že z těch chladičů tekl sajrajt.....
- t.zbras
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 01.03.2008 08:10
- Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Zdravim,mam nove koupeneho Sharana rok 04 a mam prazdnou klimu,po otevreni kapoty jsem nasel 2 ventili pro klimu a kdyz jsem je zkousel tak si to trochu fouknulo,atkze prazdny a taky displej blika. Nezna nekdo dobry servis okoli Trutnova ci Hradce Kralove? Taky olik je napln? Na stitku je psano 750 +- 50 hned pod tim je 1000 +- 50g,to jako ze je tam celkem 1750g??? Je to mozne?
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Ty údaje na štítku znamenají případ, kdy ve voze je jednozónová (nižší údaj) nebo dvouzónová (vyšší údaj) klimatizace. Takže tak.....
Klimu dneska naplní každý slušný autoservis, na to nic speciálního hledat netřeba.
Klimu dneska naplní každý slušný autoservis, na to nic speciálního hledat netřeba.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Klimu dnes plni hocikto a tak to aj dopada. Pneuservis si kupi masinu a laduje to hlava nehlava, nic im nehovoria plniace mnozstva, normy olejov a to ze ich je viac druhov a treba volit typ podla auta, vztahy v okruhoch o elektronike ani nehovorim. Isiel by som za niekym kto klimy skutocne robi, nie za suflikantom ktory kupi masinu a ponuka "sezonne kontroly klimatizacii" a trepe blaboly o tom ako tam mazdy rok treba dat "nove" chladivo.
V prvom rade by som sa zaoberal tym preco to uniklo vsetko - tlakove skusky.
V prvom rade by som sa zaoberal tym preco to uniklo vsetko - tlakove skusky.
- t.zbras
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 01.03.2008 08:10
- Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Tak jsem byl memu bydlisti blize v servisu kde i mimo jine delaji i klimu a maji masinku znacky Valeo,ta mi to vysusila,vakuovala a pak rekla ze to je bez diry,tak jsme sli napoustet a behem par vterin sla para primo od leve strany ze zdola? Co by tam mohlo byt a jak to ze na to ta masinka neprisla? Mam jeste dotaz,trubky mi vedou az dozadu do kabiny pod autem,to je jako dvozonova nebo jak to poznam? Znamema to ze vzadu bude taky nejaky vymenik ci co? A taky jsem si vsiml maleho vyfucku u techto trubek? (to je ten slavny bafik?) Mam diesla prvne! A pak taky zhruba uprostred auta je takovy maly chladic nebo neco takoveho a vedou do toho 2 trubicky-to je co a na co? Predem diky za odpovedi
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Neznala obsluha masinky, nie uplne vsetko sa riesi masinkou lebo ta tiez nie je vsemocna. Ked je neznala obsluha masinka nepomoze presne o tom som pisal o dva prispevky vyssie. Keby bola znala tak by vedela ze vakuove skusky na preverenie tesnosti nestacia. Dokonca podla predpisov na pracu z F plynmi je tento postup detekcie unikov nedostatocny a nelegalny.
Dvojzonu poznas podla vyduchov na strope. Bufik a chladic nafty uz nie je na tuto temu.
Dvojzonu poznas podla vyduchov na strope. Bufik a chladic nafty uz nie je na tuto temu.
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Vlevo vzadu je bufík (to byl ten výfuk, co jsi viděl). Ten žebrovaný chladič je chladič nafty. A před pravým kolem vepředu je například vysoušeč a tlakový ventil klimatizace - zřejmě je tam někde díra, proto to tudy valilo ven.
Pokud Ti vedou trubky klimy až dozadu, máš dvouzónovou klimatizaci.
Pokud Ti vedou trubky klimy až dozadu, máš dvouzónovou klimatizaci.
- t.zbras
- Řidič
- Příspěvky: 169
- Registrován: 01.03.2008 08:10
- Bydliště: Dvůr Králové nad Labem
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Pokud Ti vedou trubky klimy až dozadu, máš dvouzónovou klimatizaci.[/quote]
No ja uz koukal do jinych sekci a oni to sice jsou hlinikove trubky,ale co jsem se docetl v sekci bufik tak to je na vodu,takze diky. V klime mam ted barvivo a zitra jedu na reparat,takze doufam,ze to bude videt. Doufam,ze se nebude muset rozdelat pul auta.
No ja uz koukal do jinych sekci a oni to sice jsou hlinikove trubky,ale co jsem se docetl v sekci bufik tak to je na vodu,takze diky. V klime mam ted barvivo a zitra jedu na reparat,takze doufam,ze to bude videt. Doufam,ze se nebude muset rozdelat pul auta.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: KLIMA, NÁPLNĚ: problém s unikáním náplně, víčko
Na takyto unik nepotrebujes farbivo. To je vidiet hned. Ja by som s tym hlavne zasiel niekde kde vedia co robia.