Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 312 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 26.08.2014 07:26 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3830

Motory s rotačními čerpadly (1Z, AHU, AFN a AVG) mají snímač teploty motoru stejný s benzinovou Felicií. Má žlutý nebo modrý proužek a originální číslo dle Etky je 6U0 919 501B.

Jinak ohledně startů, resp. doby žhavení: Nejčastější problém je v tom, že zmiňovaný snímač teploty motoru proměřuje. Prostě lže. Ono to nemusí být o mnoho - stačí třeba, aby proměřoval o pět stupňů, což pro běžný provoz skoro ničemu nevadí, ale může to způsobovat problémy se studeným startem. Bez VAGu to prakticky nepoznáte.

Nejlepší a jediný zaručený test snímačů teplot je právě pomocí VAGu: Pokud je motor studený (ale musí být naprosto studený, tedy aby stál alespoň osm až deset hodin), zkontrolujte v poli 007 bloků hodnot teploty paliva, nasávaného vzduchu a vody. Tyto tři hodnoty musí být v daném okamžiku stejné (dovolený rozdíl je do 3°C). Pokud zjistíte, že teplota jednoho ze senzorů je jiná, než dvě ostatní, lze předpokládat, že daný snímač proměřuje.

Žhavení má být u našich motorů v činnosti od teploty motoru +10°C níže. Tedy je-li teplota motoru menší nebo rovna +10°C, je žhavení v činnosti. Čili kolem nuly už musí žhavení minimálně tři až pět sekund běžet. Přirozeně platí, že čím je nižší teplota motoru, tím delší je doba žhavení.

Dožhavení je činnost žhavicích svíček po úspěšném startu motoru. Prakticky to znamená, že jakmile motor naskočí, žhavicí svíčky stále žhaví, a to po dobu až tří minut od startu (opět podle teploty motoru). Tato funkce má vliv na kulatější chod chladného motoru, snížení kouřivosti a emisí. Dožhavení se (kromě uplynutí určitého času) deaktivuje také překročením otáček motoru přes 2500 rpm.

Pokud se svíčky vyndají a připojí přímo na baterku, musí po malé chvilce (tak do pěti sekund) začít špička svíčky svítit oranžově. Odběr svíčky je cca 12 ampér, postupně klesá na 7-8 ampér. Při výměně je prakticky jedno, jaký typ svíčky se použije. Osvědčené značky jsou BERU, BOSCH a podobně. Ale je to prakticky jedno. Myslím si, že je dobré, aby všechny byly stejné. Není dobré, když třeba dvě jsou BOSCH a dvě třeba BERU - sice všechny jsou schválené, ale může se stát, že každá může mít malinko jinou charakteristiku, jiný průběh žhavení atp.........

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 27.08.2014 06:40 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.09.2012

Příspěvky:

99

cau. tak uz mam taky problemy s starty uz ted a to je pi ranu +10°C. auto toci moc dlouho(cca 10 sekund) a stejne dlouho se pak i hadaji valce . po ujeti necelých 2 km do prace a uz auto startuje jak nove a bez problemu.
menil sem rele 109 ale bez výsledku. tak me napada uz jedine žhavící svíčka.
ALE KOLIK JICH MA MOJE AUTO? nevim ani na jakem miste motoru jsou. motor 81kw afn 1.9tdi

_________________
vw sharan 1.9 tdi 85KW 4MOTION highline 2001

_________________
student


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 27.08.2014 06:43 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

24.10.2012

Příspěvky:

529

Bydliště:

Bílina

tvoje auto bude mít čtyři.

_________________
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky  
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 27.08.2014 07:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3830

Žhavicí svíčky jsou na čtyřválcovém motoru skutečně čtyři - každá jedna pro jeden válec. Jsou snadno viditelné a vyměnitelné, domnívám se, že to zvládne šestileté dítě.

Žhavicí svíčky se nacházejí na hlavě válců vpředu (ve směru jízdy) vedle vstřikovačů. Jsou spojené plastovým pevným vodičem, takovou jakoby lištou, která vede elektřinu ke všem svíčkám současně. Tuto je třeba odcvaknout (lehkým pohybem nahoru) ze všech svíček a poté svíčky vyšroubovat dlouhým trubkovým klíčem č.10.

Montáž se provádí v opačném pořadí demontáže. Pozor na utahovací moment svíček!!! Nejlépe je použít momentový klíč, případně utahovat opravdu jedním prstem na malé ráčně. Pokud se totiž svíčky přetáhnou moc silně, zdeformuje se jejich dosedací plocha, která se zkratuje na kladnou (plusovou) část hrotu svíčky a je hotovo. Doporučuji závity nových svíček mazat grafitem, mědí, případně molykou.

Celé je to práce tak na čtvrt hodiny.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: žhavení - prodloužení
PříspěvekNapsal: 05.12.2014 13:34 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

21.10.2013

Příspěvky:

3

ahoj, nikde sem to nemohl najít, jak se dá prodloužit žhavení na SAG 1, motor 1Z, ? je tam nejspíš nějaká stará plastová ŘJ.
postupem jako na rotačkách s hlinikovou ŘJ to nejde, neví někdo?


modedit: stačí najít nejblíže podobné téma a tam dát dotaz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 12.01.2015 15:51 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

13.09.2014

Příspěvky:

15

Bydliště:

Náchod

dá se přez VAG zjistit stav žhaviček? případně jak. děkuji

_________________
oprava obuvi, batohů, opravy autosedaček, manžety řadící páky, drobné čalounické práce


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 12.01.2015 17:11 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Nejjednodušší je sundat napájecí rampu a kusem kabelu vyzkoušet jednotlivý žhavky - jedním koncem kabelu na "+" svorku baterky, druhým koncem šrtnout o kontakt žhavky. Pokud je jiskra intenzivní, žhavka je dobrá, pokud je jiskra mdlá a nebo vůbec žádná, žhavka je na výměnu. K takovýmu zkoušení použij kabel s průřezem alespoň 6 milimetrů čtverečních.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 12.01.2015 17:24 
Offline
VWexpert
VWexpert
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWexpert

Registrován:

13.09.2014

Příspěvky:

15

Bydliště:

Náchod

ok, dík za odpověd

_________________
oprava obuvi, batohů, opravy autosedaček, manžety řadící páky, drobné čalounické práce


Nahoru
 Zobrazit autorovy stránky   Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 12.01.2015 17:56 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2009

Příspěvky:

2009

Bydliště:

Praha 10 - VWršovice

Smoldo, ze se nestydis. Lepsi je to pres ampetmetr z rozsahem do 20A. Mela by mit asi 14A.

Odesláno z mého HD2 pomocí Tapatalk 2

_________________
Moje přibližovadlo

_________________
Sharik II 1,9 TDi-PD 85 kW AUY 2002 (EGR-off)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 13.01.2015 07:22 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

13.09.2008

Příspěvky:

8053

Bydliště:

Small Town in North Moravia

Jo to si taky myslím páč se může stát že se topné tělísko uvnitř nějak zbortí.
Obvod tam sice bude, ale žhavit to nebude na špičce, kde má, ale třeba v půli tělesa v hlavě (zkrat) a poznáš prd..

A aby nějaký šťoura neřek, je to z vlastní zkušenosti..


Přílohy:
Poznámka: .
Obrázek1.png
Obrázek1.png [ 109.06 KiB | Zobrazeno 1230 krát ]

_________________
Moje přibližovadla :Golf Mk II tak trochu TDi AHF, Alhambra I AFN, Golf Mk IV 1.6 16V, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 15.01.2015 18:03 
Offline
Člen klubu
Uživatelský avatar

Hodnost:

Člen klubu

Registrován:

21.11.2010

Příspěvky:

3444

Bydliště:

Berounsko, D5 Exit 28

Problém je v tom, že je absolutně jedno jestli jí měříš měřákem a nebo "kabelem". Jedině je všechny vyšroubovat a po naživení proudem kouknout na špičku žhavky...
Jediná výhoda u měřáku je, že bys teoreticky měl poznat úbytek průřezu žhavícího drátu ve žhavce. U starší žhavky by to mohlo být klidně například 10A namísto dejme tomu 14A.

_________________
Ford Galaxy 1.9 Ghia, PD 85kW, 2001
Don't worry, be happy
http://forum.navitym.cz/index.php

_________________
Realizace, servis a údržba kompresoroven. PSA generátory dusíku a kyslíku. Průmyslová filtrace kapalin.


Nahoru
 
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 15.01.2015 18:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3830

Proud protékající svíčkou klesá, rozhodně není konstantní. Klesá poměrně významně, až o polovinu. Záleží na teplotě svíčky. Studená svíčka může mít klidně i kolem 14-16 Ampér, horká třeba méně než 8 Ampér. Spirály žhavicích svíček mají PTC charakteristiku, čili čím vyšší je jejich teplota, tím vyšší je el. odpor ( =tím nižší je proud).

Pokud byste chtěli zkoušet žhavicí svíčku připojením na zdroj v jejím demontovaném stavu, mějte na paměti, že to nemůžete dělat dlouho. Jen pár sekund a dost! Žhavicí svíčka zamontovaná do hlavy válců se má kam chladit - předává své teplo hlavě. Svíčka vymontovaná a položená třeba na stole nemá kam (kromě vzduchu) své poměrně značné teplo odevzdat a můžete ji zničit. Navíc některá vozidla mají svíčky určené pro nižší než palubní napětí, čili pokud takovou svíčku chcete kontrolovat připojením na baterku, můžete ji rovnou obloukem odhodit do kopřiv, protože takovým konáním ji okamžitě zničíte.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 15.01.2015 19:30 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2458

Bydliště:

Green town at Prague

Marku proč píšeš " některá vozidla mají svíčky určené pro nižší než palubní napětí" když se tu bavíme pouze o motorech v SAG ?
Tam je to tedy jak ?
Ptám se proto, že třeba pro AUY motor jsou žhavičky od různých výrobců buď pro 11V nebo 12V.

Například:

krátky kód NKG: 5605 dlouhý kód NGK: Y-732J napětí [V]: 12 intenzita elektrického proudu [A]: 5

Objednací kód BOSCH: 0250202023 Typ žhavicí svíčky: tyčová žhavicí svíčka Jmenovité napětí [V]: 11

A v příloze manuál nečastějších poškození...


Přílohy:
Bosch-zhavice.pdf [3.77 MiB]
43 krát

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 15.01.2015 19:46 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3830

Ano, bavíme se pouze o motorech SAG. A Ty jsi si úplně jist, že nové motory v třetí generaci našich rodinných vozů nemají svíčky na jiné napájecí napětí? Například 5V?

U motoru AUY je napájení 12V. Pokud jsou pro tento motor svíčky některých výrobců na 11V, pak se počítá s velkým poklesem napětí při žhavení. V principu je úplně jedno, zda ve 12V palubní síti jsou svíčky pro 11 nebo 12 voltů, to fakt nehraje roli.
Pod pojmem Intenzita el. proudu 5 A si nedokážu představit zhola nic. Ale možná jsem hloupý.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 16.01.2015 08:01 
Offline
Moderátor
Moderátor
Uživatelský avatar

Hodnost:

Moderátor

Registrován:

29.05.2010

Příspěvky:

2458

Bydliště:

Green town at Prague

Marku přesně proto jsou témata o nových modelech SA zvlášť, pokud jsi to nepřehlédl. A jen SA proto, že G je už zcela samostatný a odlišný model. Ptal jsem se na napájení jen z důvodu, že nejsem elektronik a proto mě to zajímalo - mám zkušenost se žárovkami, kde rozdíl jednoho voltu znamenal nemožnost záměny.
Tvůj dovětek o hlouposti moc nechápu - údaje o svíčkách jsou okopírovany z eshopu prodejce ND a ten je předpokládám převzal od výrobce...

_________________
Alhambra II 1,9TDi PD
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 312 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group