Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 312 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Další
Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 11.01.2009 15:00 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2008

Příspěvky:

311

Bydliště:

Bílina okr. Teplice

kazbic

R24 to by mělo být toto relé


Přílohy:
11012009281.jpg
11012009281.jpg (330.34 KiB) Zobrazeno 1903 krát

11012009280.jpg
11012009280.jpg (419.51 KiB) Zobrazeno 1901 krát

11012009279.jpg
11012009279.jpg (363.48 KiB) Zobrazeno 1902 krát

11012009278.jpg
11012009278.jpg (403.54 KiB) Zobrazeno 1906 krát


_________________
Dub

_________________
Alhambra l 1,9 TDi 81kw r.v. 98
Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 11.01.2009 15:13 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Charlie.007 píše:
Ahoj, mám dotaz. Když je teď venku nižší teplota (-2 st.C), tak mi při zapnutí klíčku kontrolka žhavení svítí jen chvilku (jako v létě), ale auto nastartuje hned napoprvé. Chvilku se válce sice trochu hádají, ale po chvilce si dají říct. Neměla by ta kontrolka žhavení svítit déle, aspoň několik sekund? Někdo mi dokonce tvrdil, že auto začíná pomalinku žhavit, když už otevřu dveře od řidiče. Nevíte někdo, jak to teda je? Díky za info :idea:


Žhavení se aktivuje při poklesu teploty chladicí kapaliny pod +10°C. Při -2°C by už tedy kontrolka žhavení měla určitě svítit déle než v létě, kdy jen problikne (čímž dá najevo, že je funkční). Podle mého názoru by při -2°C mělo žhavení fungovat kolem 5 sekund. Auto Ti sice nastartuje, ale motor se chvíli hádá, protože to žhavení není dostačující. Tento problém vyřešíš výměnou snímače teploty chladicí kapaliny (maličko Ti totiž kecá).
Při otevření dveří řidiče auto nežhaví, to je blbost. To dělaly některé staré diesely s nepřímým komůrkovým vstřikováním (například Felicie). Říkalo se tomu předžhavení (u motorů s přímým vstřikováním nafty neexistuje).
Existuje však dožhavení, a to u všech motorů, včetně motorů PD. Po nastartování motoru svíčky ještě několik sekund (až tři minuty) žhaví na plný výkon. Má to pozitivní vliv na emise, kouřivost a pravidelnost chodu. Dožhavení se deaktivuje nejdéle po třech minutách od nastartování nebo překročením otáček motoru nad 2500 rpm.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 11.01.2009 15:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

To marek77

Dík za objasnění záhady. Když ráno vyjedu a je mráz, tak mi cca při 2500 ot. cvakne nějaké relé. Když řadím a klesnou otáčky, tak cvakne znovu. Toto se děje do 1km. Pak to přestane. A ono je to DOŽHAVENÍ :D. Jsem zas o něco chytřejší. :lol:

_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 11.01.2009 20:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

To může býti ono (ale taky nemusí - jak známo AUTO JE STÁLÝM ZDROJEM ZÁBAVY A POUČENÍ :wink: ).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 11.01.2009 20:16 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Dolik píše:
kluci a cotkhle neco na benzinove motory by jste neco nevedely jake svicky?koupit



U benzinových motorů v tom nehledej vědu. Tam je jediné kritérium - používat předepsané svíčky pro daný typ motoru (především správnou tepelnou hodnotu, tvar jiskřiště a elektrodovou vzdálenost). Prakticky lze použít svíčky od jakéhokoli výrobce, protože téměř vždy najdeš odpovídající ekvivalent. Doporučuji BOSCH, NGK, BERU a jiné "dobré a osvědčené" značky. Při nákupu svíček je dobré vědět kód motoru a rok výroby, pak není problém.
Taky je dobré dodržovat předepsaný výměnný interval svíček. Na vozy SAG je předepsán interval výměny 60.000 km (bez časového omezení).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 11.01.2009 21:51 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2008

Příspěvky:

36

Bydliště:

Jižní Čechy

Tak jsem to dnes prubnul znova.
Teplota -8 kontrolka zhasla cca po 5s. točení startéru cca 2s a opět nepravidelný chod.
Auto jsem cestou ohřál skoro na provozní teplotu.
Když jsem cca po pěti hodinách přišel že pojedu, tak kontrolka žhavení jen problikla a auto chytlo jak za tepla.
Tak nevím..
Když zhasne kontrolka žhavení, tak by to mělo ještě nějakou dobu žhavit ne?
Nebo to pak už jen dožhavuje po nastartování?
Opi.

_________________
Seat Alhambra II 1,9TDI 85kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 11.01.2009 21:55 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

5489

Bydliště:

Praha-Rakovnicko-Praha

Opi 4X4 píše:
Když zhasne kontrolka žhavení, tak by to mělo ještě nějakou dobu žhavit ne?
Opi.


Jj,zhavi jeste... sedni do auta vypni radio,zapni zapalovani a az zhasne kontrolka zaveni,tak po chvilce uslysis cvaknuti :idea: Pokud mas i voltmetr v budikach,tak tam uvidis,jak se zvedne napeti... :wink:

_________________
Zakazkove Truhlarstvi
viewtopic.php?f=46&t=24670

_________________
Audi A6 Avant Q 3,0 tdi , C3 , Sharan II 1,9TDi PD - Prodano ; CBR - prodano...


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 11.01.2009 22:02 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Opi 4X4 píše:
Teplota -8 kontrolka zhasla cca po 5s. točení startéru cca 2s a opět nepravidelný chod.

Žhavení v pořádku, ale nejspíš vadná svíčka (nebo svíčky). A pokud jsou svíčky nové, může být problém na druhé straně - třeba špatné ukostření motoru nebo pecka na kontaktech relé žhavení (tím se rapidně zhoršuje vodivost, vedení má odporové ztráty a proud do svíček je menší, tudíž žhavení nemá ten výkon, jaký je potřeba).




Opi 4x4 píše:
Když jsem cca po pěti hodinách přišel že pojedu, tak kontrolka žhavení jen problikla a auto chytlo jak za tepla..

Motor ještě nevychladl (diesel drží teplo strašně dlouho i v mrazech). Já ráno dojedu do práce a motor má cca 75-80°C (tedy nic moc), ale když ve dvě odpoledne odjíždím, na VAGu je pořád ještě teplota motoru kolem 10-15°C - dvakrát jsem to pro zajímavost zkoušel (proto nežhaví a chytne).

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 12.01.2009 00:27 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2008

Příspěvky:

311

Bydliště:

Bílina okr. Teplice

tak se mi dneska povedlo nenastartovat včera jsem měnil relátko a protože byla zima a tma (nemám garáž) tak jsem už neproměřil jestli žhaví a dneska bylo překvapení stále nežhaví stále nežhaví :? nebo žhaví a odchází baterka zítra uvidím ještě že byl doma soused a má start.kabely 8O

_________________
Dub

_________________
Alhambra l 1,9 TDi 81kw r.v. 98


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 12.01.2009 03:11 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

30.12.2008

Příspěvky:

36

Bydliště:

Jižní Čechy

Díky, kouknu na tu kostru a uvidím.
Opi.

_________________
Seat Alhambra II 1,9TDI 85kw


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 13.01.2009 19:17 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2008

Příspěvky:

311

Bydliště:

Bílina okr. Teplice

tak jsme s kámošem dneska v tom mrazu několik hodin strávili měřením a zkoušením.Nakonec jsme přišli na to že když vytáhnu relé žhavení a vyzkoušli ho tak spínalo a místo relátka jsme to proklemovli a ejhle žhavilo to.Sehnal jsem jiné relé a nic.Po chvilce přemýšlení jsme zkusili proměřit spínací proud na zkoušečce se dioda rozsvítila ale kámoš si všiml že svítí nějak slabě tak to vzal měřákem a zjistil že místo 12V tam jde jenom 8V což je divný(baterku mám dobrou)pak ještě zjistil že tam nejde mínus(prý je to asi někde přerušený bo co) tak mě tam propojil plusy další drát na mínus přes vypínač a zatím žhavím růčo.Akorát nechápu prč je spínací proud jen 8V nesetkal se s tím někdo???? Jo a nejsem dráteník i na výměnu zásuvky si zavolám kámoše pááááč se elektriky bojím jak čert kříže.

_________________
Dub

_________________
Alhambra l 1,9 TDi 81kw r.v. 98


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 13.01.2009 20:07 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

02.03.2008

Příspěvky:

2611

Bydliště:

Brno

romandub
Neboj 12V nezabíjí, není se čeho bát. :D
No připadá mě divný, že když jste proklemovali to relé, tak to žhavilo. To by znamenalo, že ta kostra by neměla být vadná. Podle mne to ukazuje na to vadné relé, tuším, že to tu zmiňoval Marek. Jediné, co mě napadá, tak jestli to relé, které jste tam dali nové, bylo dimenzované na ten žhavící proud. Možná to víte, ale přesto, že ty relátka vypadají z venku stejně, tak mají jiný "vnitřnosti". Netuším sice kolik tam teče, ale zkuste se podívat na tuhle možnost.

_________________
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03

http://www.avjose.cz


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 13.01.2009 20:37 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

17.02.2008

Příspěvky:

400

Bydliště:

okr. Benešov

Pokud je žhavení zapojené u Alhambry stejně jako u Sharana, tak na jednom jednom ovládacím vývodu relé je +12V, druhý ovládací vývod uzemňuje řídící jednotka. Pokud tedy máš na relé 12V, ale zlobí kostra, vypadá to na přelomený kabel k jednotce, zoxidovaný konektor jednotky, nebo vadnou jednotku (řídící jednotku motoru), nebo nějaký konektor po cestě.

_________________
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 13.01.2009 20:49 
Offline
VWmaniak
VWmaniak
Uživatelský avatar

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

27.10.2008

Příspěvky:

311

Bydliště:

Bílina okr. Teplice

relátko nebylo nové bylo půjčené ze sharana kde to funguje a hodnoty byly stejné to relé jsem nafotil viz foto o pár příspěvků výš.Jenom mě tak napadlo že když tam nejde 12V (ale jenom 8V) tak to asi nesepne protože to nedostane přesně tolik voltů kolik má.Může být někde porušený(poškozený)drát?Chtěl bych to vyřešit spíš sám s kámošem než to dát do servisu určo to bude prkotina a oni by chtěli nekřesťanský peníze za opravu.

_________________
Dub

_________________
Alhambra l 1,9 TDi 81kw r.v. 98


Nahoru
  Profil
 
 Předmět příspěvku: Re: MOTOR, SVÍČKY: ranní starty, žhavení
PříspěvekNapsal: 13.01.2009 20:58 
Offline
VWmaniak
VWmaniak

Hodnost:

VWmaniak

Registrován:

24.02.2006

Příspěvky:

3829

Jestliže relé při prozkoušení mimo vůz spíná, není problém v něm. Pokud při propojení silového obvodu žhavení natvrdo motor žhaví, tak tam taky problém není. Pokud je ale na ovládacím obvodu relátka jen 8V, je to problém, který způsobuje nefunkčnost žhavení. Jak píší kluci - problém je v drátu mezi jednotkou a svorkovnicí relé - přechodový odpor, který způsobuje úbytek napětí (zlomený drát asi ne, spíš oxidace v některé ze svorkovnic po cestě).

Hledej a jistě najdeš, protože když se po cestě ztratí třetina palubního napětí, bude ten problém jasně viditelný.

_________________
Daewoo Matiz 0,8i 38kW (*1999)
Renault Mégane Grandtour II 1,5dCi 78kW (*2008)
Renault GrandScénic II 1,6i 83kW (*2006)
Renault Clio III 1,2i 55kW (*2012)


Nahoru
  Profil
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 312 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Další

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]


Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 13 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru

Přejít na:  





Sháníte levné povinné ručení? - povinné ručení kalkulačka Vám pomůže.
Skvělé ceny a přístup najdete v autopůjčovně Automoc v centru Prahy.
E-regaly.cz - Dodáváme profesionální regály a regálové systémy, zajišťujeme dopravu a montáž. Policové regály skladem.

Powered by phpBB © 2007 phpBB Group