MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
parnik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 25.01.2012 20:56
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od parnik »

Napsaný je to pro můj tip,ale mechanik říkal,že je tam jiné číslo.V cc 038105266BB a prý origo LK 415005910 ?Tak mě tedy poradte,jaký je nich rozdíl,když to jsou obě 240mm.
alhambra II,1.9tdi 85kw

parnik
Řidič
Řidič
Příspěvky: 50
Registrován: 25.01.2012 20:56
Bydliště: Mladá Boleslav

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od parnik »

dle cc jsou shodné.
alhambra II,1.9tdi 85kw

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od kubenec »

Původní setrvák pro ANU/AUY byl pod číslem 038105266AG, toto číslo VW od 1.8.2008 změnilo na zde zminované 038105266BB a dále od 1.4.2011 je použito číslo 03L105266CE. V CC-autodílech se mluví jak o původním, tak o novém číslu. Prostě ta sada co je v odkazu http://www.cc-autodily.cz/setrvacnik-luk" onclick="window.open(this.href);return false; je určena pro motory AUY.

Kompletní sada pro motor AUY

LUK
čísla:
Sada komplet s dvouhmotou: LK 600001300
Sada obsahuje:
dvouhmotový setrvačník: LK 415005910
CSC spojkové ložisko: LK 510007110
spojkovou sadu RepSet: LK 624303409
max.úhel hřbetu [stupňů]: 20
počet zubů (určení max.úhlu hřbetu): 7
max.vůle klopení [mm]: 2,9
doplňkový výrobek/ doplňkové info 2: s třecím kotoučem

SACHS
čísla:
Spojková sada SACHS - 2290 601 005
Sada obsahuje:
Pritlacny talir SACHS - 3082 306 533
Spojková lamela SACHS - 1878 005 146
Setrvačník SACHS - 2294 003 341
Mazací tuk SACHS - 4200 080 060
Sada sroubu, spojka SACHS - 1874 000 002
Centrální vysouvač, spojka SACHS - 3182 600 197


Poznámka: text je převzatý ze stránek jiných renomovaných E-shopů

Pro motory ASZ/BTB je setrvák pod číslem 038105266BA
Naposledy upravil(a) kubenec dne 11.03.2014 16:58, celkem upraveno 5 x.

Vladimír Tancík
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 1
Registrován: 02.03.2014 08:55

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Vladimír Tancík »

Ahoj, majitelé sharana!
Mám 4x4 r.v.2008, 1,9 PDI. Jak píše kolega, měl jsem potíže podobné s dvojhmotnostním setrvačníkem. Udělali jsme jeho výměnu a nahradili obyčejným. Tak tohle nedělejte, držte se originálního řešení. Umíte koupit i dvojhmotnostní setrvačník levnější.
Mě v současnosti auto vydává při 1600 a 2100 otáčkách zvuk podobný děravému výfuku. Ten je ale v pořádku. Nevíte, čím to může být? Samozřejmě kromě přenášených vibrací ze setrvačníku. Není ještě něco "na cestě" k zadnímu diferáku?
Dík.

Vladimír

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od bodyvlk »

Troufám si tvrdit, že je to od setrváku. Měl jsem taky jednohmotu a než jsem dal dvou, bylo to to samé. Syčení a další zvuky. Dále šílené škubání automobilu při rozjezdu. Při výměně za dvou toto vše skončilo.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od 11mAjA11 »

Tak panove potkalo me to taky..
Vcera se mi zniceho nic patrne zaseknul setrvacnik.
Chod motoru na volnobeh je naprosto v poradku, sepot kvetin.
Rozjezd ovsem znamena rezonance typu jako by nekde drel plech o plech a kovove bouchani..
Radit jde naprosto v pohode bez pazvuku atp..
Startovani bez bouchani, vypnuti motoru bez bouchani OVSEM S MOHUTNYM LOMCOVANIM CELYM autem.
Skoro bych rek ze se utrhnul silentblok z prevodovky nebo neco vecer uz sem nemel silu a chut patrat po tom co to je a nechal sem auto v jine garazi a pujdu pro nej az zitra.
Jen sem se chtel optat jestli sazim spravne na ten setrvak..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Marek77 »

Vladimír Tancík píše:Mě v současnosti auto vydává při 1600 a 2100 otáčkách zvuk podobný děravému výfuku. Ten je ale v pořádku. Nevíte, čím to může být? Samozřejmě kromě přenášených vibrací ze setrvačníku. Není ještě něco "na cestě" k zadnímu diferáku?
Dík.

Vladimír
Tohle je právě bohužel ten velký risk v případech, kdy dvouhmotový setrvačník je nahrazen pevným. U některých aut to nezpůsobuje vůbec nic negativního, zejména u starších vozů před rokem 2000 (s pěti rychlostmi). Ovšem mnoho lidí má s takovou "úpravou" spoustu nepříjemných zkušeností. Právě v oblasti maxima točivého momentu, tedy v otáčkách, které popisuješ, je převodovka nejvíce zatěžována a pokud není uzpůsobena pro provoz s pevným setrvačníkem, může začít vydávat tyto dříve neznámé zvuky. Zejména tříhřídelové šestikvalty (viz SAG II) to dělají poměrně často.
Navíc podobné zvuky u 4x4 může způsobovat i špatná montáž kardanu na převodovku. Nevím jak u SAGu, ale u Octavie se při montáži kardanu k převodovce musí dodržet jeho přesné ustavení a kalibrace podložek na šroubech kardanu (ale opravdu přesně), jinak to zlobí. Myslím, že tady to bude dost podobné, protože je to stejný systém.

Ne nadarmo mají auta s pevným setrvačníkem jiné převodovky, než vozy s dvouhmotou. Původní Octavie I s motorem 66kW TDi měly jednohmotu. Po nějakém čase se začala dávat dvouhmota (stejně jako u 81kW, kde byla od počátku), ovšem v součinnosti s tím byly jiné převodovky.
Stejně tak SAG I. Motory 66kW s rotačním čerpadlem (1Z, AHU) měly pevný setrvačník 228mm a převodovku s jiným kódem, než motory 81kW (a motory 66kW PD), které byly po celou dobu výroby dodávány s dvouhmotou 219mm.




11mAjA11 píše:Tak panove potkalo me to taky..
Vcera se mi zniceho nic patrne zaseknul setrvacnik.
Chod motoru na volnobeh je naprosto v poradku, sepot kvetin.
Rozjezd ovsem znamena rezonance typu jako by nekde drel plech o plech a kovove bouchani..
Radit jde naprosto v pohode bez pazvuku atp..
Startovani bez bouchani, vypnuti motoru bez bouchani OVSEM S MOHUTNYM LOMCOVANIM CELYM autem.
Skoro bych rek ze se utrhnul silentblok z prevodovky nebo neco vecer uz sem nemel silu a chut patrat po tom co to je a nechal sem auto v jine garazi a pujdu pro nej az zitra.
Jen sem se chtel optat jestli sazim spravne na ten setrvak..
Já mám spíš zkušenosti, že setrvačník se projevuje právě ve volnoběhu, v otáčkách je klid. Neříkám, že to jím není, ale spíš bych nejprve hledal jinde. Začni cestou nejjednodušších věcí. Zkontroluj uložení agregátu.
Naposledy upravil(a) Marek77 dne 03.07.2014 13:44, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od 11mAjA11 »

Uložení mě napadlo hnedka, ale proč to vydává šolichavé zvuky při rozjíždění a bouchá to za jízdy při puštění a přidání plynu to netuším , navíc to lomcování při chcípnutí nasvědčuje fakticky zavěšení agregátu..

Zítra se na to podívám.

Dneska musím vyměnit převodovku, spojku a rozvody na Formanu, aby měla žena čím jezdit a pak se vrhnu na Alhambru..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Marek77
VWexpert
VWexpert
Příspěvky: 3883
Registrován: 24.02.2006 21:02

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Marek77 »

Tak to ber jako rozcvičku :-).

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od 11mAjA11 »

Tak zavěšení agregátu vše OK..olej nikde nic..
Po nahlédnutí do okénka kolem připojení hydrauliky není vidět nic neobvyklého, ložisko chodí , je sice trochu narezlý přítlačák, ale to není nic neobvyklého na dle tacho 3kila (spíš víc)..

Tzn. zítra ven olej ze skříně a pak rozborka k setrváku, sem sám zvědav co tam je špatně..

Mám na to necelých 20 dní..pak to musí odjet na dovolenku..

:zzz: :zzz: :zzz: :zzz:
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

Uživatelský avatar
11mAjA11
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9062
Registrován: 13.09.2008 15:42
Bydliště: Small Town in North Moravia

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od 11mAjA11 »

Tak problém nalezen !

Setrvák to není utrhnul se šroub do držáku na motoru a převodovce..

Chvála bohu pod plastem to nebylo vidět..
Moje přibližovadla :Golf Mk II TDi AHF, Golf Mk IV 1.6 16V, T3 1.6D Alpinweiss - Das ReiseWagen, Sup1AMX, GSX-R 750, Jawa 23 Mustang, Alhambra I AFN,P206
Příběh Australanky --> Obrázek

R.I.P. areka

logik
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 2
Registrován: 14.12.2010 20:45

Prosba o radu

Příspěvek od logik »

Ahoj,
nedávno mi měnili setrvák i se spojkou. Vibrace zřetelně klesly, takže jsem byl spokojenej, ale zaznamenal jsem tři věci:
- spojka při puštění někdy "pískne"
- při pouštění spojky to do ní někdy vybruje
- teď mě "vystrašili" v jinym servisu, kde jsem náhodou se musel stavit (čidlo brzdového pedálu), že je motor neklidnej a asi odchází setrvák
tak mě to zneklidnilo: může se něco zvorat při výměně setrváku, aby to dělalo todle? Jde to nějak snadno
(ať už já, ale jsem dost ucho, nebo v servisu) zkotrolovat? A co?

Díky za radu
Logik

Bertone
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 11
Registrován: 11.03.2013 15:49

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od Bertone »

Zdravím, jestli to s tímto témetem nesouvisí, tak se předem omlouvám. Mám následující problém. Autov na volnoběh se třepe, vymáčknu spojku a nepřestává. Dále to dělá to, že při řazení ze 4 na 5 a z 5 na 6 v rozmezí 1800 - 2000 otáček se auto rozvibruje že to cítím na volantu. Nad tyto otáčky to přestane. Dvouhmota dělaná před 30 tis km, teda snad ji dělalil.

lukiis
Řidič
Řidič
Příspěvky: 75
Registrován: 09.02.2012 20:51
Bydliště: HRADEC KRÁLOVÉ

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od lukiis »

ahojte, menší dotaz co se týče vibraci..mám VR6 s automatem, kdy auto citelně vibruje v rozmezí otáček 1100-1400 a pak 2000-2400 i když stojím na místě..veškěré silenbloky motoru vyměněny,vyfukové potrubí průchozí ,olej v automatu měněn a za jizdy řazení bez problémů....mohlo by se přihodit něco se týče v\vážení hydrodynamického měniče a motor začal vibrovat i když řadí v pohodě?
budu rád za každý tip..motor mam ted rozhozený tak bych to rád už dopátral

předem díky :good:
Alhambra VR6-LPG-2004
nezavislé topení B5WSC

Uživatelský avatar
the.max
Člen klubu
Příspěvky: 531
Registrován: 24.10.2012 15:31
Bydliště: Bílina
Kontaktovat uživatele:

Re: MOTOR, CHOD: závada setrvačníku

Příspěvek od the.max »

Když jsem to měl rozebrané, tak na měniči byli na vyvážení nabodovány různě velké plíšky. Bylo jich tam ale několik. Nechce se mi věřit, že by odpadli.
Vyměním ojetého pionýra za nejetou pionýrku.
Ford Galaxy Ghia 2001 V6 Tiptronic
Obrázek LPG

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“