TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Joska Galaxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 06.10.2009 16:01

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od Joska Galaxy »

Tak mám raritu, asi jediné G I na světě : nafta předělaná na LPG :mrgreen: Byl to horor. Jenom najít vhodnou průchodku mezi motor. částí a kabinou bylo přímo zběsilé, neboť všude už mi vedou všelijaké kabely a nic k nim přifařit nešlo. Nakonec jsem využil tu blbě přístupnou, za volantem, přes motor se k ní nedá absolutně dosáhnout a z kabiny už vůbec ne, je to na vykloubení zápěstí a zlomení prstů, ale nakonec se povedlo...po několikahodinovém úpěnlivém snažení se. Krabičku původně určenou na přepínání benzín/LPG ze škodovky, jsem namontoval do prázdné přihrádky pod autorádiem, vypadá to lépe, původně jsem chtěl pod palubku...nad popelník, ale tam by byla taková "odstrčená"...nezapadala by do celku palubky. Nyní to funguje, nebo by mělo (ještě neodzkoušeno), že pokud Bufík pojede automaticky-podle čidla-bude dioda vedle spínače svítit: zeleně, ten musí být zmáčknutý do polohy I., pak lze spínač uvést do středové polohy "0", sloužící pro úplné vypnutí Bufa, a poslední poloha - spodní - označená na vypínači II. a rosvícenou oranž. diodou signalizuje propojení vodičů vedoucích "k" a "od" čidla a Buf poběží vždy, když bude motor studený, nezávisle na venkovní teplotě. Oranž. dioda mi již po otočení klíčku v zapalování svítí, zelená se zřejmě rosvítí, až když pojede Buf na základě polohy I. a zároveň sepnutého čidla venkovní teploty, jinak dioda nesvítí...což jsem nemohl odzkoušet, neb je dnes venku relativně teplo.
Tak snad nevadí, že jsem se podělil o mé dnešní snažení se okolo Galaxíka, snad těch řádků není až moc. Jinak, bohužel, jak jsem hledal jakoukoliv průchodku, tak jsem chtěl posunout trubku vedoucí od boxu se vzduch. filtrem, jenže musela už být dole pěkně načatá a křupla, vytrhla se, dole popraskala. V tomto si nevím rady, ale předpokládám, že vede dole k turbu...nahmatal jsem vrtulku, zkoušel jsem to omotat gumou a páskou, ale sesmekává se to. Vypadá to, že už ji někdo přede mnou načal a taky jen ledabyle uchytil a mne nyní de fakto zůstala v ruce. Nevíte někdo, chlapi, co s tím...? Chce to asi úplně novou, že...? Má to označení : ZSB 7 MO 129 654 (D), Germany KYS -PA 6-, (W) 7 MO 129 656, vyrobeno 7.1998. :roll:
Za případné rady díky moc předem.
Galaxy I, r.v. 1999, 1.9 TDi, 81 kW, šedo-stříbrná metal., Ghia výbava... (okres HK)

jukinoo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 376
Registrován: 22.09.2008 23:05
Bydliště: ziar nad hronom

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od jukinoo »

ak chces vyskusat tu druhu diodu tak premosti cidlo, ano je to hadica nasavania do turba a je tam chytena 2 srobami tak to bude chciet novu stoji okolo 45eur

Joska Galaxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 06.10.2009 16:01

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od Joska Galaxy »

Tak jsem dle rady Jozky Abela raději kontakty uchytil pájkou - připájel, na čerpadýlku nafty pro Bufíka, a vodiče nastavil přes elektrikářské spojky "čokoládu", vše jsem opět poctivě zaizoloval transparentním klempířským tmelem.
Jinak jsem se divil, jak jsem to mohl původně udělat v leže, pod autem. Nyní mi pomohl kamarád, v dílně, auto na zvedáku a i tak to chvilku zabralo a to jsem si pod to mohl v klídku sednout na židli.
Jinak jsem samozřejmě musel nejprve odstranit již zatuhlý klemp. tmel, který jsem tam napatlal cca před měsícem, když jsem buf i čerpadlo zprovozňoval a musím konstatovat, že je to skutečně výborná věc, pravděpodobně lepší než kdejaká bužírka, izol. páska a pod.. Skutečně držel jak čert, utvořil gumový obal pod který, věřím, se nemá voda a nečistoty šanci dostat. Měl jsem co dělat jej sloupat nehty a šroubováčkem ... a pak odmastit kontakty. Super věcička.
Třípolohový vypínač maká, jen ta diodka tam svítí jak kdy...asi se jí něco nelíbí, ale to už ani neřeším...sláva za funkční Bufík... :wink:
Galaxy I, r.v. 1999, 1.9 TDi, 81 kW, šedo-stříbrná metal., Ghia výbava... (okres HK)

Uživatelský avatar
Lolik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 02.12.2009 18:25
Bydliště: Třebíč - Znojmo - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od Lolik »

Díky návodu na první straně tohoto fóra jsem se dnes také pustil do svého zhnilého podávacího čerpadla pro D3W-Z. Hned při koupi auta bylo topení nefunkčí v autě zima i po 10km. po 20-ti se tam dá už vydržet :fire: ale letošní zimu mě to už nedalo a přes sníh na autě to muselo ven. Při rozebírání jsem použil dle rad rfarskyho. Šlo to bez problému až na vyjmutí cívky. U té si musíte dát zvlášť pozor aby jste nepoškodily vinutí. Po kompletním rozebrání jsem zjistil že tam toho od kontaktů moc nezbylo. Zabrousil jsem plíšky odstranil popraskané plastové vývody a připájel nové přívodní dráty (lanko 1,5mm²), proto jsem musel mírně zvětšit jehlovým pilníčkem otvory v plášti abych je tam bez poškození protáhl. Při zkoušce jsem ihned zjistil že letované spoje dotýkají pláště, tak jsem je 2x nalakoval nevodivým lakem na plošné spoje a pro sichr přelepil izolačkou. Při této práci koukám co to tu na mě vyskočilo za gumičku??? Myslím že se tu ve fóru nikdo nezmmínil. Tak hlavně na ni pozor při demontáži!!! Nachází se mezi pracovním pístem a zpětným ventilem. Přemýšlel jsem proč tu je a řekl bych asi kvůli tomu aby při pulsování čerpadla nenarážel pístík na ventil a neoklepával se.Pístík chodí velice těsně a pro odzkoušení doporučuji mírne namazat olejem nebo namočit do nafty. Za sucha se občas zadrhává jelikož je to vše z mosazi. Vše jsem zpětně zkompletoval a odzkoušel na baterii 12v a šlape jak hodinky!!!Jenom nevím kolik má být zašrobován ten zpětný ventil hluboko? Pokusil jsem se ho dát stejně jako původně. Asi tak aby zůstaly dva závity venku. Jinak kdyby někdo zháněl katalogové číslo na toto podávací čerpadlo pro D3W-Z je to benzín/diesel 3,1KW číslo dílu: 25 1864 43.
V příloze zasílám pár foteček z mé prácičky. 8) a jdu :kass:
Přílohy
Takhle vypadal před opravou.
Takhle vypadal před opravou.
Před opravou - uhnilé oba kontaky
Před opravou - uhnilé oba kontaky
Gumička mezi zpětným ventilkem a pístem
Gumička mezi zpětným ventilkem a pístem
Nové přívody k cívce.
Nové přívody k cívce.
Rozebrání do posledního šroubku
Rozebrání do posledního šroubku
A tady je už hotovo!!!
A tady je už hotovo!!!
Naposledy upravil(a) Lolik dne 19.02.2010 06:39, celkem upraveno 1 x.
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;

Joska Galaxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 06.10.2009 16:01

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od Joska Galaxy »

Pěkná práce, gratulace. Teda ale kdyby mně zůstaly kontakty na čerpadle v takovém stavu, jako na tvém, tak bych je ještě považoval za krásné. Mně se totiž po dotyku jeden rozdrolil na zelený prášek asi do půlky své původní velikosti a snad i tloušťky a z druhého zůstal z pláště čerpadélka koukat asi 1 mm vysoký zoubeček. Čerpadlo se mi ale nechtělo vyndávat ven - z auta - a nedej bóže rozebírat...uff. Jemně jsem obrousil zelený povlak z těch zbytečků mědi (dříve už zde popsáno) a nakonec, pod autem, naletoval nové vodiče a vše "zakonzervoval" silnou vrstvou silikonového tmelu (klempířským, měď pod ním neoxiduje).
Jinak myslím si, že když se kontakt na čerpadle dotkne (dotýká) pláště čerpadýlka, tak by nemělo nic hrozit. Nejsem si už jist, jestli se můj nový vodič v místě přiletování na 1 mm ohlodeček nedotýká i pláště, ale čerpadlo mi maká na 100 %. Už tu kdosi popisoval funkci pulsování...no, elektrice nerozumím...
Jinak koukám, že po 10 letech se "nemoc" nevyhne žádnému GSA resp. jejich paliv. čerpadélku a resp. i bufíku, přitom by stačilo tuto věcičku lépe chránit (nějaký kryt čerpadla a pod.), asi zašlu Fordu protestní nótu... :twisted: :D :wink:
Potom je fajn, že jsou takováto fóra, kde ti poradí a můžeš "samodomo" spáchat zdárně opravu sám...
Galaxy I, r.v. 1999, 1.9 TDi, 81 kW, šedo-stříbrná metal., Ghia výbava... (okres HK)

Uživatelský avatar
Lolik
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 272
Registrován: 02.12.2009 18:25
Bydliště: Třebíč - Znojmo - Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od Lolik »

Díkec za pochvalu. Jenom podotku že to co vidíte nejsou kontakty ale zbytky toho zeleného prášku na plastových ktrytech které byly už také polámané. Takže jsem musel vyndat i cívku ven a přímo na ní napájet drátky. Tím že tam ale už nebylo místo jsem musel zvětšit otvory v plášti a pájené spoje zaizolovat jelikož se to tam nemohlo vlézt a docházelo by ke skratu. V příloze zasílám detail jak to vypadalo před opravou. Vykukoval na mě pouze malý kousek jednoho kontaktu. Ten druhý byl uhnilý až dovnitř. Omlouvám se že nemám žádné foto z pájení drátů na cívku, jelikož jsem se s tím drbal asi 3 hodiny spolu s výměnou uhlíku u jednoho altíku. Popravdě řečeno to pájení se dělalo velice blbě. Plast se na cívce už po mírném zahřátí roztékal a plišky které tam zbyly se uvolnily a nechtěly tam držet ale chtěl jsem je tam zanechat. Šlo to dosti špatně ale zadařilo se... 8)
Přílohy
Detail uhnilých kontaktů
Detail uhnilých kontaktů
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;

Joska Galaxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 06.10.2009 16:01

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od Joska Galaxy »

Máš pravdu, úplně jsem zapomněl, že kontakty byly chráněny černým plastem, ten mi i zhoršoval práci se zbytky mědi, protože se mi tam neustále zbytky tohoto platu spíše pletly a ven se mu nechtělo...s hrubou silou jsem musel opatrně, abych případnou likvidací zavazejícího plastu nezlikvidoval i už tak dosti zmořené kontakty.
Jinak kamarád měl též kontakty shnilé až k plášti, tak mi říkal, že jen zbrousil plášť čerpadla na obou místech tak, aby se dostal ke kontaktům...zbytkům pod pláštěm...a zde naletoval nové vodiče a celé zasilikonoval a hotovo...funguje !!! Čerpadlo sice z auta vyjmul, ale jako takové jej nerozdělával. Takže asi další možnost opravy, jen se musí postupovat opatrně a vědět, že čerpadlo je uvnitř OK.
Galaxy I, r.v. 1999, 1.9 TDi, 81 kW, šedo-stříbrná metal., Ghia výbava... (okres HK)

Uživatelský avatar
mantinel115
Řidič
Řidič
Příspěvky: 133
Registrován: 12.05.2009 18:00
Bydliště: Žilina,Slovensko

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od mantinel115 »

chalani,kde presne je to podavacie cerpadielko?niekto mi povedal,ze musim zhodit pravy zadny vnutorny blatnik a ked som menil desticky,tak som ho zhodil,kukol a nic.

Uživatelský avatar
patper
VWmaniak
VWmaniak
Příspěvky: 5486
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od patper »

...tak ten nekdo ti kecal....
Je na prave strane pred zadnim kolem u nadrze :idea: Kdyz budes pod autem,tak ho najdes podle trubicek :wink:
Přílohy
P7044914.JPG

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od dvorky1 »

Joska Galaxy píše: Třípolohový vypínač maká, jen ta diodka tam svítí jak kdy...asi se jí něco nelíbí, ale to už ani neřeším...sláva za funkční Bufík... :wink:
Ahojky koukám, že jsi na tom asi stejně jako já, takovej českej brouk pytlík. Taky se snažím opravit co se dá a dělat si různý udělátka ze všeho co je po ruce :-). Máš mou pochvalu a tu mají samozřejmě všicí kutilové kterých je tady dost a dost. Je jasný, že někdy to prostě holt nejde a musí se sáhnout do kešeně a vycálovat tučnou sumu za novej origoš díl :-(. Jinak ohledně toho LPG vypínače, já jsem ho používal do BMW a Escortu když jsem tam zapojoval druhej okruh pro přívod nafty když jsem používal jako hlavní palivo fritovací olej a tam je to řešený že pokud je zaplej jeden ventil tak ten druhej dělá tý první diodě kostru a jakmile to přepneš tak zase ten první ventil dělá kostru pro tu druhou diodu. ( Tím ventilem se přes el. magnetickou cívku dostane + kontakt až ke kostře ) Tak pokud by tě to svícení a nesvícení trápilo tak by mohl být zádrhel někde tady v tom. Buď to to promyslet jak je to zapojený a nebo to vyškubat a zapojit tam nový diody přímo závislé na proudu a se svojí vlastní kostrou. :-). Jinak teprve se s Galaxíkem seznamuji - mám ho týden a tak to tady pročítám. Jsem u PC už od rána a nějak práce vázne :-( ale zase doufám, že se tady dočtu dost rad a návodů abych pak nemusel na autě koumat co a jak a rovnou jsem věděl kam šáhnout :-). Nejprve potřebuji vyzkoušet zda je bufík vůbec funkční a pak bych ho chtěl zapojit aby se spínal automaticky a pak abych ho mohl ovládat manuálně podle své potřeby a nejlépe i při vypnutém motoru a přes dálkové ovládání. Uvažuji totiž o pohonu na rostliňák ( prosím nekamenujte mně znám rizika a mám za sebou už hooodně km za cca 9 let provozu na tento pohon ve svých předchozích dieslačků :-) + cestu chorvatsko a zpět) a ten ohřev motoru by mi náramně pomohl při zimních startech, které jsou dosti horší oproti naftě.

Uživatelský avatar
bodyvlk
Závodník
Závodník
Příspěvky: 514
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: východní čechy

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od bodyvlk »

Já jsem si to na 1 Sharanu udělal tak, že jsem si sehnal ten kulatý spínač, který spíná u méně vybavených aut intenzívní vytápění vozidla. Ten jsem připojil ke zkratovanému čidlu od bufíku a zapínám jej podle potřeby. Buď je zapnutý a startuje vždy, bez ohledu na teplotu okolí, nebo je vypnutý úplně.

Joska Galaxy
Řidič
Řidič
Příspěvky: 84
Registrován: 06.10.2009 16:01

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od Joska Galaxy »

Pro Dvorky1: Jj...třeba nyní o víkendu jsem domontovával světýlko do motorového prostoru. Spínač pod gumovou krytkou tam už dokonce je od výroby, otvor pro samotné světýlko ve víku motoru také, jen ty káblíky výrobce zaslepil někde k ostatním do společného svazku drátů. Abych nezanášel téma o Bufu, tak jen v rychlosti,... vlastně jsem využil jen origo otvor pro origo světýlko-doporučuju sehnat z vrakáče, je to ta klasická "ledvinka" - oválek, co osvětluje např. boky zavazadlového prostoru-. Dále jsem si natáhl nové káblíky k baterce, dal je do origo husích krčků(z vrakáče), napojil na nový vypínač(abych mohl zapnout-vypnout dle potřeby) a nezapomněl jsem ani na pojistkovou krabičku s pojistkou :mrgreen: . Vše mne to vyšlo na pár korun a člověk má radost, že má na autě "zase" něco nového. Třeba v prostoru pod palubkou jsem našel dokonce dráty i s koncovkami na zapojení, ale místo světýlek černé plastové záslepky, takže stačilo jen tyto vyměnit za světýlka a další osvětlení vyřešeno (na nohy řidiče a spolujezdce).Od výroby je všude po autě spousta předpřipravených drátů - svazků a pak je tam to či ono zapojeno či nezapojeno, asi podle objednávky klienta, když kupoval vůz jako nový.
...takže asi tak...
Galaxy I, r.v. 1999, 1.9 TDi, 81 kW, šedo-stříbrná metal., Ghia výbava... (okres HK)

dvorky1
Řidič
Řidič
Příspěvky: 130
Registrován: 28.08.2010 06:17
Bydliště: Karlovy Vary

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od dvorky1 »

to Joska Galaxy : no ten motorovej prostor asi nevyužiju pač vozím pořád čelovku( diodový světýlko ala horník :-) ), ale na osvětelní pedálů mrknu to by mně zajímalo :-). Takhle samý to mám u Escorta, taky bylo vše připraveno, jen tam dát světlo a zapojit žárovku a mám zase něco z Ghia výbavičky :-) Takže na galaxyho mrknu a okopčim si něco od Tebe :-). Každej má rád když je jeho vozítko něčím vyjímečné :-)

fandah
Nový člen
Nový člen
Příspěvky: 17
Registrován: 05.07.2010 09:18

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od fandah »

Ahoj všem....chci se zeptat zda ,když vymněním bufík d5w za d3w pujde zdiagnostikovat??nebo prosím jak zdiagnostikovat bufík d3w

Uživatelský avatar
abeljozef
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 3915
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Trnava

Re: TOPENÍ, BUFÍK: oprava podávacího čerpadla, fotodokumentace

Příspěvek od abeljozef »

Na I ke nepojde bez toho aby sa natiahla diagnosticka linka. D3W bufiky sa diagnostikuju Eberspacher diagnostikou.

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“