TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Tak jsem to tady chvíli sledoval, potom jsem se konečně rozhodl si to předělat sám, a nakonec jsem zajel k Trepifajxlovi a nechal si to udělat u něj.
Den práce, pro mě celodení výlet. Jeho zapojení, předělání mě připadá logické a v neposlední řadě i funkční. Dílenské zpracování - neodfláknuté. Ještě mě opravil čerpadlo, které samozřejmě taky nejelo.
Pouze mu musíte pořádně svítit pod palubovku.
Takže topím.....
Dálkové ovládání jsem zatím nechtěl, neb se to bude předělávat dodatečně.
A jedu na 80Ah aku, taky jsem ho zatím nechtěl vyměňovat, počkám až doslouží.
Den práce, pro mě celodení výlet. Jeho zapojení, předělání mě připadá logické a v neposlední řadě i funkční. Dílenské zpracování - neodfláknuté. Ještě mě opravil čerpadlo, které samozřejmě taky nejelo.
Pouze mu musíte pořádně svítit pod palubovku.
Takže topím.....
Dálkové ovládání jsem zatím nechtěl, neb se to bude předělávat dodatečně.
A jedu na 80Ah aku, taky jsem ho zatím nechtěl vyměňovat, počkám až doslouží.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Take uz mam nezavisle + dalkove topenicko By - Abel Takze kvalitka jasna
Ted jen vypozorovat ,jak dlouho si to muzu dovolit nechat bezet a bez potizi nastartovat
Co je uuuuuplne pro me parada je to,ze kdyz vezu deti do skoly [asi 3km],tak necham bufa bezet ,nez sednu do auta a jedu zpet - tudiz odpada to startovani a zase hnedka stop....
Ted jen vypozorovat ,jak dlouho si to muzu dovolit nechat bezet a bez potizi nastartovat
Co je uuuuuplne pro me parada je to,ze kdyz vezu deti do skoly [asi 3km],tak necham bufa bezet ,nez sednu do auta a jedu zpet - tudiz odpada to startovani a zase hnedka stop....
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Jsme si to nechali dělat u konkurenčních firem co? A ve stejnou dobu.
Taky toho teď s radostí využívám. Než se motor zahřeje, tak to nechávám běžet, odběhnu a vracím se do tepla.
Pate, jakou tam máš ty baterku? Taky ty intervaly vytápění pomalu prodlužuji a čekám, kdy nenastartuji, abych zjistil, co si mohu dovolit. Magicar se zatím nekoná, takže pokles napětí na baterii nemohu sledovat na dálku.
Taky toho teď s radostí využívám. Než se motor zahřeje, tak to nechávám běžet, odběhnu a vracím se do tepla.
Pate, jakou tam máš ty baterku? Taky ty intervaly vytápění pomalu prodlužuji a čekám, kdy nenastartuji, abych zjistil, co si mohu dovolit. Magicar se zatím nekoná, takže pokles napětí na baterii nemohu sledovat na dálku.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 24.03.2009 00:26
- Bydliště: Plzeň
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Přidám také něco ohledně délky doby topení.V předešlém autě jsem měl d4w aku 90Ah a když jsem nechal nastaveno na ventilátoru v kabině I (byl to ford sierra,takže obyč ovládání-žádnej klimatronic) topení mohlo běžet třeba i dvě hodiny a i v mínus 5 jsem auto nastartoval.Podotýkám že v tom byl motor 2,3D a ten sice chytal i v zimě slušně ale musel s ním startér řádně zatočit.Každopádně to fungovalo skvěle.
Teď v Alhambře mám také předělávku na nezávislé takže d5w,aku 95Ah neznačková skoro nová,klimatronic na HE a po hodině běhu se startem nebyl problém.Více jsem zatím na hodinkách nastavit nezkoušel.Myslím si že teď má největší odběr ten klimatronic,protože na HE běží ventilátor naplno.Ten běh toho ventilátoru mě celkem štve,ale zase mi vyhovuje že při keždém odchodu z auta nemusím kontrolovat jak jsem měl nastavené topení.Respektive to pokaždý přeštelovávat,protože za jízdy když už je v autě zatopeno nemám nikdy nastavenou teplotu na nejvíc a směrem na okna.To budu muset nějak prokoumat,třeba by bylo dobrý aby ten ventilátor zapnul až po 15minutách běhu topení.
Teď v Alhambře mám také předělávku na nezávislé takže d5w,aku 95Ah neznačková skoro nová,klimatronic na HE a po hodině běhu se startem nebyl problém.Více jsem zatím na hodinkách nastavit nezkoušel.Myslím si že teď má největší odběr ten klimatronic,protože na HE běží ventilátor naplno.Ten běh toho ventilátoru mě celkem štve,ale zase mi vyhovuje že při keždém odchodu z auta nemusím kontrolovat jak jsem měl nastavené topení.Respektive to pokaždý přeštelovávat,protože za jízdy když už je v autě zatopeno nemám nikdy nastavenou teplotu na nejvíc a směrem na okna.To budu muset nějak prokoumat,třeba by bylo dobrý aby ten ventilátor zapnul až po 15minutách běhu topení.
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
šámot: no mi nezávislý bufík ted klimatronic pouští jen na skla a nikoliv na plný výkon ventilátoru,ODHADEM je to tak 60% maxima,a ventilátor se spouští hned při zapnutí bufíku,dokonce jede hned když ješte bufík teptve startuje a nabíhá asi 2minuty a jede stále konstatntně,nezohledňuje vůbec teplotu vody.
Napadlo mě,zda se nedá nakódovat klimatronic na jiný režim.
Aku 110h umí v -10 běžet 3x 40min a pak nastartuješ,ale pozor na to,starší aku může mít jen půl kapacity,tedy třeba 110 jen 55Ah a navíc i nová Aku nemusí být po krátké jízdě a dlouhém topení nabitá plně.
Napadlo mě,zda se nedá nakódovat klimatronic na jiný režim.
Aku 110h umí v -10 běžet 3x 40min a pak nastartuješ,ale pozor na to,starší aku může mít jen půl kapacity,tedy třeba 110 jen 55Ah a navíc i nová Aku nemusí být po krátké jízdě a dlouhém topení nabitá plně.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Nakodovat sa neda, bud HE alebo normalna praca. Na to treba externu elektroniku. Ta vie poriesit aj oneskorene zapnutie klimatorniku. Uvazujem aj o moznosti neviazat to na cas ale na teplotu chladiacej kvapaliny.
- patper
- VWmaniak
- Příspěvky: 5486
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-Rakovnicko-Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Mam tam rok starou BOSCH 90ku... ono to je tezke ,protoze je zase potreba tu baterii radne dobit....Jose1 píše:Pate, jakou tam máš ty baterku? Taky ty intervaly vytápění pomalu prodlužuji a čekám, kdy nenastartuji, abych zjistil, co si mohu dovolit. Magicar se zatím nekoná, takže pokles napětí na baterii nemohu sledovat na dálku.
Asi to o vikendu prubnu - dam hodku- zastartuju a potom budu pridavat po pul hodine
Zakazkove Truhlarstvi
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=46&t=24670
-
- Řidič
- Příspěvky: 72
- Registrován: 24.03.2009 00:26
- Bydliště: Plzeň
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
abeljozef:To s tou teplotou chladící kapaliny to by bylo úplně super.To kdyby se ti povedlo vymyslet,tak jsem první zákazník ve frontě
- Jose1
- VWexpert
- Příspěvky: 2622
- Registrován: 02.03.2008 16:51
- Bydliště: Brno
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Patper
A vida, dobrovolník, nechám tedy laborování na tobě.
Ty máš k tomu přece jen lepší podmínky. Já když tu baterku vyfláknu, tak nevím, kde bych sháněl někoho se startovacími kabely, nebo s dobíječkou. Ty to máš celkem po ruce, tedy v garáži.
Jinak je pravdou, že ventilátor na HE nejede na plno. A pokud na to jozef přijde, jak udělat, aby se spouštěl až po ohřátí vody, tak se stavím do fronty za šámota.
Jinak ta max délka provozu vytápění, mě spíš zajímá z důvodu topení si třeba, když tam budu spát. Předpokládám, že kdybych si to pustil večer, tak ráno to s motorem ani nehne. Takže potřebuji vědět, co si mohu dovolit.
A nebo...
nevím, jestli se to tu neřešilo, nějaké hlídání napětí baterie. Aby to prostě to topení vyplo, a zůstalo tam ještě něco pro startér.
A vida, dobrovolník, nechám tedy laborování na tobě.
Ty máš k tomu přece jen lepší podmínky. Já když tu baterku vyfláknu, tak nevím, kde bych sháněl někoho se startovacími kabely, nebo s dobíječkou. Ty to máš celkem po ruce, tedy v garáži.
Jinak je pravdou, že ventilátor na HE nejede na plno. A pokud na to jozef přijde, jak udělat, aby se spouštěl až po ohřátí vody, tak se stavím do fronty za šámota.
Jinak ta max délka provozu vytápění, mě spíš zajímá z důvodu topení si třeba, když tam budu spát. Předpokládám, že kdybych si to pustil večer, tak ráno to s motorem ani nehne. Takže potřebuji vědět, co si mohu dovolit.
A nebo...
nevím, jestli se to tu neřešilo, nějaké hlídání napětí baterie. Aby to prostě to topení vyplo, a zůstalo tam ještě něco pro startér.
Alhambra II 1,9 TDi 96KW 03 šla do světa....
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
Galaxy II 2,2 TDCi, 147KW 2012
http://www.avjose.cz" onclick="window.open(this.href);return false;
- Auto1
- Závodník
- Příspěvky: 509
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Opava city
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Jose:
K tomu spaní:
Pokud nemáš trakční aku jako že nemáš,
tak tam nemáš ani ochranu proti hlubokému vybití (to je začátek smrti aku) a jednoduše bufík topí i když už nenastartuješ,a stále topíš až je aku prázdná.
Ty intervaly délky samotného topení a prodlevy mezi nimi se mění a jsou diametrálně odlišné,zatímco v +5 stačí jednou za hodinku bufíkovat 15minut,
tak v -5 už každých 45minut bufíkuješ třeba 25minut
a když je extrém -30 tak můžeš topit nonstop,protože jak přestaneš,tak už cítíš mráz.
Jenže v -30 jet na nezávislé déle jak 30minut a nedobít altíkem je risk i pro 110Ah,tam nikdy nevíš zda už jsi nedosáhl hlubokého vybití,i když máš superřídký longlifeIII 50700,tak už to s motorem nehne.
Takto nějak to zhruba vypadá,když nemáš trakční aku,
takže rozhodně pokud není tepleji,než +5 a to i s použitím spacáku do -20 prostě nejsi schopen spát celou noc,
aniž by tě neprobudila zima.
Jednak víc než tři intervaly bych se bál nastavit s ohledem na aku,
druhak je pro aku příznivé,nedávat třetí interval a radši po druhém už dobíjet
a navíc ani tři čtyři intervaly nepokryjí teplem celou noc,protože aby to vykryly,
tak budou tak dlouhé,že bych se o aku bál.
Čili jednou dvakrát si přivstaneš,a budeš startovat.
A mluvím o verzi bez kombinovaného ventilu.
S ventilem by to mělo mít menší odběr protože to bude víc topit a dřív vyhřeješ kabinu,tedy dřív vypínáš a méně energie spotřebuješ.
S kombinovaným ventilem to bude trochu efektivnější a pro aku je tento ventil velké plus,stejně jako zateplení spodních alu vodních trubek.
U aku je ten problém,že nikdy nevíš,jakou má kapacitu,prostě jezdíš a ona klesá a klesá až je tak nízká,že musíš pro nový aku.
K tomu spaní:
Pokud nemáš trakční aku jako že nemáš,
tak tam nemáš ani ochranu proti hlubokému vybití (to je začátek smrti aku) a jednoduše bufík topí i když už nenastartuješ,a stále topíš až je aku prázdná.
Ty intervaly délky samotného topení a prodlevy mezi nimi se mění a jsou diametrálně odlišné,zatímco v +5 stačí jednou za hodinku bufíkovat 15minut,
tak v -5 už každých 45minut bufíkuješ třeba 25minut
a když je extrém -30 tak můžeš topit nonstop,protože jak přestaneš,tak už cítíš mráz.
Jenže v -30 jet na nezávislé déle jak 30minut a nedobít altíkem je risk i pro 110Ah,tam nikdy nevíš zda už jsi nedosáhl hlubokého vybití,i když máš superřídký longlifeIII 50700,tak už to s motorem nehne.
Takto nějak to zhruba vypadá,když nemáš trakční aku,
takže rozhodně pokud není tepleji,než +5 a to i s použitím spacáku do -20 prostě nejsi schopen spát celou noc,
aniž by tě neprobudila zima.
Jednak víc než tři intervaly bych se bál nastavit s ohledem na aku,
druhak je pro aku příznivé,nedávat třetí interval a radši po druhém už dobíjet
a navíc ani tři čtyři intervaly nepokryjí teplem celou noc,protože aby to vykryly,
tak budou tak dlouhé,že bych se o aku bál.
Čili jednou dvakrát si přivstaneš,a budeš startovat.
A mluvím o verzi bez kombinovaného ventilu.
S ventilem by to mělo mít menší odběr protože to bude víc topit a dřív vyhřeješ kabinu,tedy dřív vypínáš a méně energie spotřebuješ.
S kombinovaným ventilem to bude trochu efektivnější a pro aku je tento ventil velké plus,stejně jako zateplení spodních alu vodních trubek.
U aku je ten problém,že nikdy nevíš,jakou má kapacitu,prostě jezdíš a ona klesá a klesá až je tak nízká,že musíš pro nový aku.
IMPORT A PRODEJ AUT: http://www.1auto.tk" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Presne nad timto jsem premyslel, protoze jak to najede na HE provoz, tak to zbytecne odebira moc tepla do kabiny, aniz by se pak prohrival motor. Pak neni ani ohraty motor, ani teplo v kabine, takze by byl idealni zpozdeny provoz Climatroniku.abeljozef píše:Nakodovat sa neda, bud HE alebo normalna praca. Na to treba externu elektroniku. Ta vie poriesit aj oneskorene zapnutie klimatorniku. Uvazujem aj o moznosti neviazat to na cas ale na teplotu chladiacej kvapaliny.
Sam to v techto extremnich mrazech delam tak, ze jak nastartuju (treba i bez predchoziho bufení) a jedu, tak se sam bufik zapina a ja necham na cca 3-5 minut vypnuty Climatronik uplne a voda se prohriva raketove rychlejc.
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Tak sa do toho pustim hned akonehle bude trocha casu a nejako to na tu teplotu vykoumam.
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Už jsem to zkoušel, ale je problém najít kompromis teploty vody a zapnutí ventilátoru (klimatroniku) ta voda je totiž ohrátá poměrně rychle, ale záleží na tom jaká je venku zima ,jestli máš zaizolovaný roury pod autem a...
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
- abeljozef
- Moderátor
- Příspěvky: 3915
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Trnava
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
To by som riesil ako nastavitelne. Kazdopadne nema zmysel zapinat vetrak ak teplota vody neni aspon 40 - 50 stupnov.
Bude mozne nastavit teplotu vody pri ktorej dosiahnuti sa zapne vetrak. Znizi sa tym odber z baterie.
Bude mozne nastavit teplotu vody pri ktorej dosiahnuti sa zapne vetrak. Znizi sa tym odber z baterie.
-
- Jezdec
- Příspěvky: 223
- Registrován: 12.05.2009 23:58
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Pokud je venku vetsi zima, tak bych rekl ze az klidne minimalne cca 70 stupnu. Nastavitelne by to bylo idealni, to by pak mohlo respektovat i pripadnou vnejsi teplotu (nastavit si to pozdeji pri vetsich mrazech a naopak, kdy nebude okolni teplota tolik ochlazovat auto).
Rekl bych, ze model SAG v roce 2020 bude uz idealni vuz (teda verze VW Sharan Abel Edition 2020)
Rekl bych, ze model SAG v roce 2020 bude uz idealni vuz (teda verze VW Sharan Abel Edition 2020)