Ahoj,
tak jsem se konečně dohrabal k úpravě příhřevu na nezávislé - chci jen předehřívat motor, ne interiér. Chtěl jsem udělat pár vychytávek – přemluvit „430“ (tedy J293) tak, aby sama výkonově spínala čerpadlo a také jsem nechtěl jít do „diodo-levoprahové“ akce, že to oblbnu někde pod palubkou, jenomže, …,
škatulku mám již hotovou je ovládaná jedním tlačítkem s ledkou a má dvě základní funkce – když tlačítko podržím při vypínání motoru, bufík jede dál do dalšího nastartování (to je pro moje krátké přestávky v jízdě), nebo do uplynutí nastaveného intervalu (25‘), a nebo při vypnutém motoru při stisku tlačítka se bufík rozběhne a běží opět do prvního nastartování, nebo do uplynutí nastaveného intervalu (25‘). Bohužel, nic jsem neočůral……. přes „430“ jsem dal výkonový spínač (stejný jako je ve „430“
), no a nyní jsem „v hledání“ jak se vyhnout „diodo-levoprahové“ matici… a napojit se na dráty co mám pod palubkou.... ale...
Mám dvě schemata, obě přicházejí v úvahu, ale nemám ani jedno z nich.
Tak, normálně se bufík rozběhne když se mu krom napájení na pinech 1 a 2 dostane plus na piny 6 a 7….
Podle prvého schematu se na oba tyto piny dostává napětí přes pojistku S19 svazkem A81 na relé „404“ (tedy J586), spínané proti zemi vývodem P7/12 jednotky J501, asi jen při běhu motoru. Dále vede na 6 pin bufíku přes spínač F38 (pod stěračovým motorkem) a také na pin 7 bufíku…. Ale v tomto případě by se při zapnutém zapalování a neběžícím motoru nemohl být podle VAGu žádný vstup aktivní, a já mám aktivní ten druhý, první spíná s rozběhnutím motoru.
Podle druhého schematu by se měl bufík rozběhnout hned po zapnutí klíčku, neboť signál na 6 pin bufíku vede od spínače F38 (pod stěračovým motorkem), který je napájen přes pojistku S3 přímo od spínací skříňky D vývod 15, přes svazek B163, tedy tento pin, je pod napětím již po zapnutí klíčku, a dále signál na pin 7 bufíku vede ze sepnutého relé „404“ (tedy J586), které je spínané ze svazku A81 přes pojistku S19 od „X“ relé J59, které je ovládáno přes svazek A80 přímo vývodem 75 spínací skříňky D, tedy opět již po zapnutí klíčku.
Víte někdo proč to tak je, nebo mám nějaká divná schémata? (mám jen od Alhambry). Nejpodezřelejší je funkce relé J586 v tom druhém zapojení, které prostě jen kopíruje „X“ relé, ve skutečnosti, bych čekal spínání jen s běžícím motorem.
Samo že to mohu prolézt, ale venku mrzne a … a už bych chtěl hýčkat můj motor – zaslouží si to…
Dík za jakékoliv informace, co to osvětlí.
PP
Sharan II. 2000 + 2009