TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

1995 - 20..

Moderátoři: M@rty74, michall

Odpovědět
Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od kubenec »

M@rty74 píše:Jakube - otázka první: chceš to pouze jako "předehřev" motoru ? Ptám se protože, nevidím nikde nic kolem připojení větráku v topení a 15 minut běhu bufa ti ohřeje vodu fakt minimálně - návíc v okamžiku, kdy pak nastartuješ a rozeběhne se vodní pumpa tak se ti to zase bleskem ochladí.
Druhá otázka s tím, že jsem elektriky neznalý - co se stane, když tohle zařízení bude v chodu a zapneš klíček, který ti pustí +12V do oběhového čerpadla a na svorku bufa?

Pro Fanda TDI: tkzv. II. řada dieselových SAGů má bez vyjímky 5kW bufíky + oběhové čerpadlo.
M@rty:
Odpověd na otázku 1.
Opravdu uvažuji pouze o předehřevu nikoliv NT.
2. Nestane se nic, protože relé to mu zamezí. Dokud neskončí jeho čas sepnutí, tak svorka D+, tepl.čidlo a čerpadlo je mimo provoz.
Fanda TDI:
Žádné potenciometri tam nevidím, pouze cívky relé. A co se tíče té LED diody, tak samozdřejmě mám tišták s potlačením pulzů, zde je pouze vyobrazena signalizace.
Na pinu 4 je opravdu ovl. pulzně zeleným vodičem, nikoli na pinu 3
konektor.jpg
konektor-2.jpg

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od M@rty74 »

FandaTDI píše:M@rty74 - Zvášť z výroby? (D5WZ?) To se jim nevyplatilo dát tam rovnou S?
Nevím proč to soudruzi v NDR vymysleli takto, ale všechny II. s diesel motory mají buď D5WZ a nebo Hydronic II D5ZF + oběhové čerpadlo v motorovém prostoru. Jak to bylo v případě, že mělo auto z výroby rovnou nezávislé topení nevím, ale předpokládám, že to bylo rozšířené pouze Ebrackou sadou + 2 baterie pod sedačkou spolujezdce.

Pokud chceš porovnávat průtok D5WZ a D5WS najdu to večer doma ve specifikacích, ale domnívám se, že čerpadla budou výkonově totožná. Co se týče průtoku s vodní pumpou motoru tak to nemůžu sloužit. Každopádně 5kW buf bez pomocného čerpadla vypíná na chybu přehřátí i při nastartovaném motoru pokud se nepletu...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
vilik
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2021
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Rakovnicko

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od vilik »

M@rty74 píše: Každopádně 5kW buf bez pomocného čerpadla vypíná na chybu přehřátí i při nastartovaném motoru pokud se nepletu...
Nepleteš. :good:
VW Sharan II 1.9 TDI PD 85 kW Family červený
VW Passat 1.9 TDI PD Variant 96 kW modrý

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od kubenec »

Nemůžu jinak než souhlasit. Měl jsem v háji úhlíky na čerpadle a buf se na volnoběh motoru vypínal.

Uživatelský avatar
M@rty74
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 2498
Registrován: 29.05.2010 21:14
Bydliště: Green town at Prague

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od M@rty74 »

D5WZ - water pump power 16W minimální průtok 250l/h maximální průtok 800l/h
D5WS - water pump power 16W minimální průtok 300l/h maximální průtok 800l/h

Jestli čerpadlo stejné jsem nenašel, ale myslím, že z 99,9% ano. Průtok bude ovlivněn asi ŘJ bufa.
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....

Uživatelský avatar
FandaTDI
VWjunior
VWjunior
Příspěvky: 1805
Registrován: 24.02.2006 21:02
Bydliště: Praha-západ

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od FandaTDI »

M@rty - :thanks: číslo dílu u toho D5WZ bys asi nevěděl, co? :blush: mam totiž k dispozici 078121601 z B5 (od přídavnýho cooleru u PP kola - myslim, že na chlazení automatu), ale snad by mělo k D3WZ stačit ... ten proud si asi zkusim změřit (btw. průtok bych si s kýblem vody a stopkama mohl vlastně taky změřit :) )

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od Skyppy »

Já mám od prvovýroby k topení D5W-Z v autě namontované pomocné čerpadlo 3D0 965 561 D.
Naposledy upravil(a) Skyppy dne 31.01.2012 10:04, celkem upraveno 2 x.

jukinoo
Jezdec
Jezdec
Příspěvky: 376
Registrován: 22.09.2008 23:05
Bydliště: ziar nad hronom

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od jukinoo »

tak to mas nejaký jedinečný model 8O a co ti spusta to cerpadlo kedze D5WZ nema vystup ako D5WS?
Přílohy
IMAG0150.jpg

Uživatelský avatar
Skyppy
Člen klubu
Příspěvky: 1265
Registrován: 03.07.2010 07:11
Bydliště: Březová - Oleško

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od Skyppy »

Zvláštní otázka! No přeci relé v releovém roštu ovládané motorovou ŘJ jako u každého PD SAG. Sériově z výroby.

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od michall »

Nepleteš si čerpadlo v motoru ovládané relé 430 a čerpadlo u bufíku, které si řídí bufík sám? Čerpadlo v motoru má každý PD SAG, u bufíku jen u výbavy s NT a druhou baterkou pod seslí spolujezdce.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od michall »

kubenec píše:Ahoj, dnes jsem dumal nad vlastním modelem nezávislého topení a vyšlo mi toto.
(nezávislé).pdf
Chci nějakou konzultaci o realitě.
Snad jen to čerpadlo bych zapojil jinak.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od kubenec »

Prosím, jak?

Uživatelský avatar
michall
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 5725
Registrován: 25.09.2007 15:24
Bydliště: Praha

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od michall »

Zítra pošeptám do ouška. :D
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)

Uživatelský avatar
kubenec
VWsenior
VWsenior
Příspěvky: 2011
Registrován: 30.12.2009 19:10
Bydliště: Praha 10 - VWršovice

Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy

Příspěvek od kubenec »

Nenapínej a pošli SZ z malou nápovědou.

petr-petr
Řidič
Řidič
Příspěvky: 93
Registrován: 18.03.2011 17:06

Předmět příspěvku: Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávis

Příspěvek od petr-petr »

Ahoj,
tak jsem se konečně dohrabal k úpravě příhřevu na nezávislé - chci jen předehřívat motor, ne interiér. Chtěl jsem udělat pár vychytávek – přemluvit „430“ (tedy J293) tak, aby sama výkonově spínala čerpadlo a také jsem nechtěl jít do „diodo-levoprahové“ akce, že to oblbnu někde pod palubkou, jenomže, …,
škatulku mám již hotovou je ovládaná jedním tlačítkem s ledkou a má dvě základní funkce – když tlačítko podržím při vypínání motoru, bufík jede dál do dalšího nastartování (to je pro moje krátké přestávky v jízdě), nebo do uplynutí nastaveného intervalu (25‘), a nebo při vypnutém motoru při stisku tlačítka se bufík rozběhne a běží opět do prvního nastartování, nebo do uplynutí nastaveného intervalu (25‘). Bohužel, nic jsem neočůral……. přes „430“ jsem dal výkonový spínač (stejný jako je ve „430“ :( ), no a nyní jsem „v hledání“ jak se vyhnout „diodo-levoprahové“ matici… a napojit se na dráty co mám pod palubkou.... ale...
Mám dvě schemata, obě přicházejí v úvahu, ale nemám ani jedno z nich.
Tak, normálně se bufík rozběhne když se mu krom napájení na pinech 1 a 2 dostane plus na piny 6 a 7….
Podle prvého schematu se na oba tyto piny dostává napětí přes pojistku S19 svazkem A81 na relé „404“ (tedy J586), spínané proti zemi vývodem P7/12 jednotky J501, asi jen při běhu motoru. Dále vede na 6 pin bufíku přes spínač F38 (pod stěračovým motorkem) a také na pin 7 bufíku…. Ale v tomto případě by se při zapnutém zapalování a neběžícím motoru nemohl být podle VAGu žádný vstup aktivní, a já mám aktivní ten druhý, první spíná s rozběhnutím motoru.
Podle druhého schematu by se měl bufík rozběhnout hned po zapnutí klíčku, neboť signál na 6 pin bufíku vede od spínače F38 (pod stěračovým motorkem), který je napájen přes pojistku S3 přímo od spínací skříňky D vývod 15, přes svazek B163, tedy tento pin, je pod napětím již po zapnutí klíčku, a dále signál na pin 7 bufíku vede ze sepnutého relé „404“ (tedy J586), které je spínané ze svazku A81 přes pojistku S19 od „X“ relé J59, které je ovládáno přes svazek A80 přímo vývodem 75 spínací skříňky D, tedy opět již po zapnutí klíčku.
Víte někdo proč to tak je, nebo mám nějaká divná schémata? (mám jen od Alhambry). Nejpodezřelejší je funkce relé J586 v tom druhém zapojení, které prostě jen kopíruje „X“ relé, ve skutečnosti, bych čekal spínání jen s běžícím motorem.
Samo že to mohu prolézt, ale venku mrzne a … a už bych chtěl hýčkat můj motor – zaslouží si to…
Dík za jakékoliv informace, co to osvětlí.
PP
Sharan II. 2000 + 2009

Odpovědět

Zpět na „SAG - Sharan Alhambra Galaxy“