TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Tak v mém zapojení se vůbec nezabývám zbytkem auta. Na společný vývod (COM) přepínacího kontaktu relé mám připojený vstup bufíku (pin 6) a na zbylých dvou kontaktech (NO, NC) je původní přívod z termospínače a +12V, to samé pro pin 7. To na spuštění bufíku stačí.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Technická data tohohle vehementu jsem nikde nenašel, ale třeba tady http://www.auto-pilot.cz/pumpa-vodni-el ... 78985.html" onclick="window.open(this.href);return false; tvrdí, že to je pro nezávislé topení... Myslím, že by to pro 3kW bufa mohlo stačit. Prostě to vem metodou pokus-omyl. Blbý je, že D3W nelze diagnostikovat VAGem tak nebudeš mít jistotu zda např. k vypnutí bufa došlo pro přehřátí...FandaTDI píše:M@rty - mam totiž k dispozici 078121601 z B5
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
M@rty - myslim, že na tuhle stránku jsem taky narazil (ta cena se nedá nezapamatovat - "normálně" se prodává za polovic) ... asi to bude ok, jen se snažim se ujistit, případně zkouškou porovnat udávanej/skutečnej průtok. Pokud se nepletu, tak tohle je bezuhlíkový, tj. pokud funguje, neměl by se opotřebením snižovat výkon (na straně motůrku, lopatky budou snad ok, chl.kapal.byla čistá)
co se tý diagnostiky týče, to mi taky vrtá hlavou, proč neni pin5 vyvedenej do diag.zás.(rušení,...??) - kam vlastně vede? Napíchnout na VAG by to jít mělo (samosebou za chodu), ale přímo na bufa ... nezkoušel jste někdo ten diag. vodič natáhnout do zásuvky? (event. přes přepínač, pokud to nejde napojit přímo - ten by mohl fungovat i jako "bezpečnostní" odpojení K-line - co na to místní elektrikáři?)
co se tý diagnostiky týče, to mi taky vrtá hlavou, proč neni pin5 vyvedenej do diag.zás.(rušení,...??) - kam vlastně vede? Napíchnout na VAG by to jít mělo (samosebou za chodu), ale přímo na bufa ... nezkoušel jste někdo ten diag. vodič natáhnout do zásuvky? (event. přes přepínač, pokud to nejde napojit přímo - ten by mohl fungovat i jako "bezpečnostní" odpojení K-line - co na to místní elektrikáři?)
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Ad diagnostika - D3W si nejspíš nerozumí s VAGem a při připojení na K-line by to nemuselo fungovat. Proto je diagnostika na pinu 5 pouze na straně bufíku, nikoli v autě.
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- M@rty74
- Moderátor
- Příspěvky: 2498
- Registrován: 29.05.2010 21:14
- Bydliště: Green town at Prague
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Základní diagnostika se dá dělat přes hodinky, někde mám i návod a seznam chyb - jen si vzpomenout na kterém disku... Prohledat těch 10TB chvilku zabere...
Neptejte se mě, proč Vám to, či ono bylo smazáno nebo zamčeno - NESPLŇOVALO TO PRAVIDLA SAG sekce!!!
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
Pro své idealistické názory se zde často setkávám s nepochopením....
- michall
- Moderátor
- Příspěvky: 5719
- Registrován: 25.09.2007 15:24
- Bydliště: Praha
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Není to náhodou v tabulce v návodu od Bassoriuse?
Dodržujte prosím Pravidla sekce, odpovědi hledejte nejdříve v Sherlockovi, díly shánějte/nabízejte v bazaru. Může se hodit ETKA online nebo ELSA online (odkaz je na .ru!)
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
v návodu je akorát zmínka, že D3W VAGem nejde, ale přitom v tom velkym topicu o bufíku někdo psal, že to jde (měla by to bejt otázka komunikačního protokolu), na to zapojení v autě jsem zatim ani moc nekoukal, když jsem dělal tu generálku bufa.
Hodinky bohužel nemam (a nejsem si jistej, jestli je výhodnější zapojit to s nima nebo udělat pro NT vlastní "řj")
Hodinky bohužel nemam (a nejsem si jistej, jestli je výhodnější zapojit to s nima nebo udělat pro NT vlastní "řj")
- Lolik
- Jezdec
- Příspěvky: 272
- Registrován: 02.12.2009 18:25
- Bydliště: Třebíč - Znojmo - Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Také jsem to hledal čím by se dala diagnostikovat D3W-Z???
Podle tohoto článku http://translate.google.cz/translate?hl ... ersuche%29 to jde asi tímhle ovladačem Eberspächer 22 1000 30 34 00. Ke konci článku jsou vypsány i chybové kódy. Reálné hodnoty jako VAG to asi ještě neumí...
Nemáte někdo s tímto ovladačem zkušenost??? Umí číst alespoň chyby z bufíku+ovládání i jako NT???
PS: Našel jsem žo ho má Adus, AutoŠíp i Dalix v ceně od 3500,-Kč
EDIT: dodán manuál v D jazyce. Ještě mám jeden v EN ale nejde mě sem vložit protože má vice než 256kB
Podle tohoto článku http://translate.google.cz/translate?hl ... ersuche%29 to jde asi tímhle ovladačem Eberspächer 22 1000 30 34 00. Ke konci článku jsou vypsány i chybové kódy. Reálné hodnoty jako VAG to asi ještě neumí...
Nemáte někdo s tímto ovladačem zkušenost??? Umí číst alespoň chyby z bufíku+ovládání i jako NT???
PS: Našel jsem žo ho má Adus, AutoŠíp i Dalix v ceně od 3500,-Kč
EDIT: dodán manuál v D jazyce. Ještě mám jeden v EN ale nejde mě sem vložit protože má vice než 256kB
- Přílohy
-
- Diag modul.PDF
- manuál D
- (172 KiB) Staženo 98 x
Moje autíííí - http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=1876442#p1876442
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;
Prodám doklady od bržděného přívěsu O2 http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?p=2363012#p2363012" onclick="window.open(this.href);return false;
- trepifajxl
- Profík
- Příspěvky: 961
- Registrován: 04.04.2008 18:15
- Bydliště: u Turnova
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Mám mašinku co umí D3W diagnostikovat, ale sledovat hodnoty jako na D5W tam na všech nejdou. Na některých jen chybové kody, na některých je toho víc. Jsou dva typy ŘJ s hranatou a oválnou zásuvkou (uvnitř). Ta na připojení k autu je pořád stejná 8-mi pin
Výstavba a rekonstrukce interiérů, od stavebních prací po kompletní vybavení
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
www.neza-interiery.cz
Montáž, úpravy a repase topení Eberspächer, Webasto. Spuštění příhřevu jako nezávislé topení
603485666
-
- VWexpert
- Příspěvky: 3883
- Registrován: 24.02.2006 21:02
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Tak, pánové. Nezávisle ovládaný bufík prostřednictvím dálkového ovládání je funkční. Celé mě to vyšlo na 1500 Kč a deset hodin práce.
- jenda.master
- Jezdec
- Příspěvky: 225
- Registrován: 21.01.2010 21:33
- Bydliště: Ústí nad Labem
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
ty velký hodinky mám, ale diagnostikovat bufíka neuměj... jediný, tak když je v provozu a píchnu se na něj vagem, tak se tam objevi F --... jinak je mam namontovany na miste origo hodinek v ty bulce na strope, už je tam mam rok, a pořád se chystám k tomu, že na nich předělám podsvícení
Ford Galaxy 1,9TDi 2001 85Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG
Seat Alhambra 2,0TDi 2009 103Kw - prodáno
Seat Alhambra 2,0TDi 2016 110Kw DSG
- marasoba
- Jezdec
- Příspěvky: 402
- Registrován: 17.02.2008 21:16
- Bydliště: okr. Benešov
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Zdravim, bacha na D3WZ a přestavbu na nezávislé topení. Nejsem si 100% jistý že bufík bude fungovat bez nastartovaného motoru. Při zkoušení mého bufíku D3WZ v dílně na stole jsem použil k napájení bufíka 12V a půl dne jsem hledal, proč nejede. Až když jsem napětí zvýšil na cca 13,4V tak naskočil. Kdyžtak se k tomu někdo zkušenější vyjádřete.
VW Sharan 1,9TDI 81kW AFN, r.v.1997, bílý, začíná hlodat zub času, sviňa - tak už dohlodal.
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
VW Sharan 1,9TDI 85kW BVK r.v.2008, tmavě modrý, zub taky hlodá
-
- Jezdec
- Příspěvky: 376
- Registrován: 22.09.2008 23:05
- Bydliště: ziar nad hronom
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
tak ja som zatial nemal ešte ani raz problem rozbehnut hocjaky bufik na baterke aj ked ukazovala 12,1V
- FandaTDI
- VWjunior
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 24.02.2006 21:02
- Bydliště: Praha-západ
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Tak jsem se dokopal k vyzkoušení toho čerpadýlka (078121601) a kdyby to někoho zajímalo, tak průtok má min.20l/min (z kýble do kýble mi to přečerpalo 10L asi za 27vteřin) a odběr v chodu cca 1,15-1,2A, při startu vylítne k 1,4A, takže víc jak 20W by mít nemělo (vše měřeno na baterce 1,2Ah s napětím cca 12,3V)
-
- Řidič
- Příspěvky: 93
- Registrován: 18.03.2011 17:06
Re: TOPENÍ: předělání příhřevu na nezávislé topení, odkazy
Tak, po skoroměsíční pauze mohu říct, že už konečně - jsem se zařadil mezi ty, co přdehřívaj.
podařilo se mi najít teplou garáž a dohledat všechny kablíky, .... a připojit.
Předehřev je ovládán jediným tlačítkem s LED (druhý je "již" klasický přepínač čidla bufíku: auto - vypnuto - stále)
Stisk tlačítka při vypnutém zapalování spustí bufík na přednastavenou dobu (20min), po 1 minutě spustí oběhové čerpadlo a po vypnutí zajistí ještě 3 minutový běh čerpadla (časování indikováno blikající LED), pokud do té doby nenastartujeme – pak přejde bez vypnutí na režim řízený „běžícím motorem“. Pokud během chodu poklesne napětí baterie pod 10,5V po dobu 10s nebo dojde k zapnutí zapalování, tak opět počká počká 10s a pak vypne (zajistí 3 min doběh čerpadla). Totéž, ale bez prodlevy následuje i při vypnutí zapalování (jde tedy rychle vypnout zapnutím a vypnutím klíčku).
Dále je možné, stisknout a podržet tlačítko během vypínání motoru/zapalování, pak časovač prodlouží bez přerušení chod bufíku o přednastavený čas (oněch 20min) – toto je výhodné při krátkých zastávkách ještě neohřátého motoru, kdy bufík neustále nestartuje a nevypíná (což mu dvakrát nesvědčí) a dále předehřívá motor i když si odskočíme třeba na snídani k „mekáči“.
Pokud je zařízení vypnuté, má spotřebu cca 40µA (což je především svod cmosových fetů, pokud „obsluhuje“ stoupne spotřeba na cca 25mA, což vzhledem k proudu bufíku je skoro zanedbatelné.
Jen je škoda, že jsem to nainstaloval až nyní, po období mrazů, ale kdoví, možná ještě přijdou……
podařilo se mi najít teplou garáž a dohledat všechny kablíky, .... a připojit.
Předehřev je ovládán jediným tlačítkem s LED (druhý je "již" klasický přepínač čidla bufíku: auto - vypnuto - stále)
Stisk tlačítka při vypnutém zapalování spustí bufík na přednastavenou dobu (20min), po 1 minutě spustí oběhové čerpadlo a po vypnutí zajistí ještě 3 minutový běh čerpadla (časování indikováno blikající LED), pokud do té doby nenastartujeme – pak přejde bez vypnutí na režim řízený „běžícím motorem“. Pokud během chodu poklesne napětí baterie pod 10,5V po dobu 10s nebo dojde k zapnutí zapalování, tak opět počká počká 10s a pak vypne (zajistí 3 min doběh čerpadla). Totéž, ale bez prodlevy následuje i při vypnutí zapalování (jde tedy rychle vypnout zapnutím a vypnutím klíčku).
Dále je možné, stisknout a podržet tlačítko během vypínání motoru/zapalování, pak časovač prodlouží bez přerušení chod bufíku o přednastavený čas (oněch 20min) – toto je výhodné při krátkých zastávkách ještě neohřátého motoru, kdy bufík neustále nestartuje a nevypíná (což mu dvakrát nesvědčí) a dále předehřívá motor i když si odskočíme třeba na snídani k „mekáči“.
Pokud je zařízení vypnuté, má spotřebu cca 40µA (což je především svod cmosových fetů, pokud „obsluhuje“ stoupne spotřeba na cca 25mA, což vzhledem k proudu bufíku je skoro zanedbatelné.
Jen je škoda, že jsem to nainstaloval až nyní, po období mrazů, ale kdoví, možná ještě přijdou……
Sharan II. 2000 + 2009