Stránka 1 z 7

STĚRAČ ZADNÍ: nefunguje zadní stěrač, nastavení ramena

Napsal: 23.12.2006 13:31
od vilik
Nejde a nejde. Já vlastně ani nevím, jestli vůbec někdy šel. Od té doby, co jsem auto koupil jsem to nezkoušel.
Prošel jsem pojistky, jsou dobré. Do zásuvky stěrače jde 12 V. Mechaniku jsem vyčistil a promazal, bylo to zadřené. Uhlíky na motorku dobré. Je možné, že by odešel nějaký spínací člen (v elektronice stěrače)?

Dík

Napsal: 23.12.2006 18:02
od jardahes
jak vypadá motůrek. Nemusí to být vždycky jen uhlíky, může být prošlehlý vinutí na cívce, ať ti zkusí nějakej elektrikář změřit odpor. S tou elektronikou stěrače by to měl zjistit VAG aspoň myslím, ale na to tu jsou jiní machři a určitě se ozvou.

Napsal: 23.12.2006 18:18
od Tomm
jardahes píše:jak vypadá motůrek. Nemusí to být vždycky jen uhlíky, může být prošlehlý vinutí na cívce, ať ti zkusí nějakej elektrikář změřit odpor. S tou elektronikou stěrače by to měl zjistit VAG aspoň myslím, ale na to tu jsou jiní machři a určitě se ozvou.
Ja teda nevim jak je to u sharanu, ale u golfu je ten sterac normalne ovladanej z relatka steracu pod palubkou, takze zadnou dalsi diagnostiku na nem udelat nelze. Jinak u golfu a pasiku se to obcas stane ze se uvnitr drzi voda (z ostrikovace, praskle trubicky) a po dukladnem vyreznuti prestane jit uplne.

Napsal: 23.12.2006 20:21
od rfarsky
No nejdřív bych změřil jestli vůbec jde do stěrače štáva je to utrpení těch velkejch vrat lámou se dráty v tý ohebný gumoví hadici.

Napsal: 23.12.2006 20:44
od Tomm
rfarsky píše:No nejdřív bych změřil jestli vůbec jde do stěrače štáva je to utrpení těch velkejch vrat lámou se dráty v tý ohebný gumoví hadici.
V 1.prispevku pise ze tam jde normalne 12V :idea:

Napsal: 23.12.2006 20:54
od rfarsky
Sorry jsem to přehlídl pak už ti nezbude nic jiného než toto http://www.gsa.kabel1.cz/index.php?opti ... &Itemid=71" target="_blank

Napsal: 23.12.2006 21:04
od vilik
Ono mě tam leze 12 V, jenže tam vedou 4 dráty. Třeba je elektronika pod stálým napájením a dostává pouze ovládací impulzy, co má udělat. Cyklovat, nebo stále stírat. V pojistkové skříni jsem našel (podle workshopu) pět pojistek, které mají něco společného se stírači. Všechny jsou OK.
Zkusím to ještě jednou vyndat (s rukama nad hlavou se špatně dělá :x ) a pustit napájení přímo na uhlíku motorku. Jestli se roztočí, tak to vypadá na některých z polovodičových členů v elektronice.
Škoda, že tu není někdo, kdo už to dělal.

Napsal: 23.12.2006 21:07
od vilik
rfarsky píše:Sorry jsem to přehlídl pak už ti nezbude nic jiného než toto http://www.gsa.kabel1.cz/index.php?opti ... &Itemid=71" target="_blank
To už mám za sebou. Taky to bylo zarezlé, ale popral jsem se s tím úspěšně. Všechno uvolnil a promazal. Po mechanické stránce je to OK.

Napsal: 23.12.2006 21:11
od rfarsky
Tak bych to vyděl na ovládací relé které ti dává impulsy na stírání

Napsal: 24.12.2006 19:19
od vilik
Tak se podržte. Včera jsem rezignoval nad nefungujícím zadním stěračem. Dnes vyjíždím z garáže a poslouchám, co mě to vzadu vrčí. Byl to stěrač, akorát blbě nastavené rameno, takže stíral SPZ :) . Nastavil jsem tak jak má být a jede to. Asi mě to spravil Ježíšek. Ještě že existuje. :ura1: :ura1: :ura1:

Napsal: 24.12.2006 20:23
od Bitvi
Ještě že toho ježíška máme :ura1:

Napsal: 20.01.2007 14:57
od jardahes
mám takový problémek, můžete mi poradit jaký stěrač dát na zadní okno? Všiml jsem si že stěrač co jsem tam měl doposu mi začal špatně stírat v horní části u odstřikovače a v dolní u osičky, zak jsem racionálě usoudil, že ho vyměním. Zakoupil jsem rozměrově i vzhledově ten samý nový a při jeho montáži a následné zkoušce zjistil, že stírá úplně stejně jako ten původní. Tak nevím jestli je to kvalitou stěrače, nebo jestli mám koupit celý i s ramenem, že by bylo unavené to přítlačné péro? Děkuji za informace. U předních mi auromechanik poradil to vyměnit komplet a to jsem v létě udělal a jsem spokojenej sice ta sranda vyšla asi na 1200 Kč.-

Napsal: 01.08.2007 22:57
od Shemik
Tak take resim zadni sterac, resp. moturek. Stava do nej jde, vinuti jsme zmerili a je v pohode, tak jedina pricina co nas napada jsou divne vypalene kontakty viz obr. 5 a 6. Muze to byt v te elektronice? Da se to nejak resit, jde to rozebrat a opravit, nebo mam zacit shanet jiny moturek :?:
Dik za rady 8)

Napsal: 02.08.2007 01:51
od kazbic
No Shemiku ty letované spoje nevypadají jako vypálené,kalafuna by se při nějaké vyšší teplotě úúplně ztratila,ale pro jistotu to proletuj.Pak se koukni po roznýtování na DOBĚHOVÉ KONTAKTY.viz foto

Napsal: 02.08.2007 10:02
od Shemik
JJ, mas pravdu Kazbici, ja si neuvedomil, ze to je kalafuna, videl jsem, ze je to tam tmavsi, tak jsem z toho udelal takovyto zaver. Nicmene kalafuna by tam asi nebyla z vyroby, takze to uz nejspis nekdo pajel, co myslis?
To co pises ale zkusim rozebrat a uvidim co me tam prekvapi. Je to pod hvezdickovyma sroubkama, ale zrovna jsem zjistil, ze hvezdickove bity kupodivu mam 8)